Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Beschadigingen op glas, geen service
Beste,Wij hebben ramen en deuren laten plaatsen via Kwadro Genk. Na oplevering zijn echter gebreken naar boven gekomen waarop volgens ons de wettelijke garantie van toepassing is. De servicedienst reageert kortaf, legt de schuld onterecht bij ons en stelt geen alternatieve oplossing voor.Op 13/10/21 heeft de plaatsing voor fase 2 plaatsgevonden. Op 2/07/22 melden wij een kras (1 lange + 1 korte) op het glas aan de buitenkant van het grote raam. Wij vragen gelijktijdig mechanisch onderhoud aan. Op 4/07/22 wordt een interventie voorgesteld voor het algemeen onderhoud van de deuren en nazicht van het glas. Op 5/07/22 worden we op de hoogte gesteld dat het onderhoud wordt ingepland. De kras zou echter niet meer in garantie opgenomen worden daar de tijd voor melding reeds lang verstreken was. Bijkomend wordt gezegd dat er bij plaatsing een oplevering zou gebeurd zijn evenals een werfcontrole op 18/11/21.Na plaatsing heeft echter geen gezamelijke oplevering plaatsgevonden. Plaatsers waren, in tegenstelling tot fase 1, zeer gehaasd om naar de volgende werf te gaan. We hebben dit ook zo gemeld. De zogenoemde werfcontrole spreken we tegen. Dit was eerder een beperkt mechanisch onderhoud na het geven van enkele opmerkingen (spetters op glas, krassen en vegen op kaders, enz. van o.a. de voordeur). Ook hier zijn we niet alle ramen en deuren afgelopen zoals de bedoeling zou geweest zijn.Wij zijn van mening dat zowel Kwadro als wij zelf de kras op geen enkele van bovenstaande interventies of hierna hebben gezien. Kwadro zegt zelf dat als de kras er bij plaatsing reeds geweest zou zijn, hun mensen dit zeker hadden opgeschreven. We stellen echter dat het niet zo raar is dat we dit zo laat hebben ontdekt, aangezien de kras niet altijd even duidelijk zichtbaar is. Dit is namelijk afhankelijk van de lichtsterkte en invalshoek, de periode van het jaar, het weer en de beperkte aanwezigheid in onze nieuwbouw tijdens de verdere werken. Ook waren er in 2021 vele periodes met regen en wind waardoor bouwstof van de gevels en omgeving langs de ramen naar beneden vloeide met strepen tot gevolg. Voor ons gaat het hier dus over een nagenoeg onzichtbaar gebrek.Twistpunt is nu wanneer de kras er is gekomen. Op 6/07/2022 stuur ik twee foto’s door van de dag van plaatsing (13/10) en twee dagen later (15/10) die bewijzen dat de kras reeds van in het begin aanwezig was. Kwadro insinueert meermaals dat we deze zelf hebben veroorzaakt door werken die zouden zijn uitgevoerd in deze periode van 3 dagen. Er zijn in deze periode en kort hierna echter geen werken uitgevoerd. Kwadro stuurt eveneens een foto terug van bij oplevering. Hierop is de kras niet te zien. De resolutie is echter lager en de foto is ook genomen vanuit een hoek waarbij de kras net samenvalt met het achterliggend aluminium tussen de glasplaten. Dit is uiteraard zelfs nu nog het geval vanaf dezelfde positie bekeken. Kwadro blijft redenen zoeken om de schuld bij ons te leggen en stelt dat de situatie op hun foto niet dezelfde is als op onze foto en er vanalles van plaatst is verhuisd. Een dag later zijn er inderdaad enkele zaken binnen van plaats veranderd nadat we eerder de werkzone hadden vrijgemaakt. De kras bevindt zich echter niet binnen maar buiten én de vergelijking wordt gemaakt met de foto van 2 dagen later. Dan wordt en gewezen naar een persoon die op hun foto binnen te zien is. Daarna wordt en dan weer gesteld dat hun foto bij oplevering is genomen en onze foto 3 uur later na oplevering is genomen. Dit klopt echter wéér niet omdat ze nog stééds de vergelijking maken met de foto van 2 dagen later. Als we Kwadro hierop vriendelijk wijzen, krijgen we het bericht dat ze de discussie gaan stoppen en dat ze het gevoel hebben in de maling genomen te worden. Sinds 12/07/22 krijg ik geen enkele reactie meer van de serviceafdeling.In de eerste email wordt gezegd dat er gaat bekeken worden of de kras onder de garantieregeling valt. Moest dit niet het geval zijn, zou toch nog samen naar een oplossing worden gezocht of een voorstel ter vervanging worden gedaan. Vandaar vonden we het een uitstekend idee dat ze tijdens het geplande onderhoud ook even naar het glas konden kijken. Ze stellen echter enkel voor het onderhoud te komen en laten dus na om de situatie ter plaatse te bekijken. Op de voorgestelde datum konden we ons niet vrij maken en we lieten weten dat we ook wouden wachten totdat we dit konden combineren. Plots wordt genoteerd dat we afzien van het mechanisch onderhoud en dat Kwadro niet instaat voor de gevolgschade die hieruit kan ontstaan. Vanaf dat moment reageerde S. van de service dienst van Kwadro Genk steeds kort en onvriendelijk en de situatie werd zoals hierboven vermeld steeds gebaseerd om onjuiste informatie. De emails bleven elkaar echter wel opvolgen omdat men steeds dacht met andere elementen de oorzaak toch in onze schoenen kon schuiven. Als we uiteindelijk bewijs op tafel leggen, wordt geinsinueerd dat hiermee gefraudeerd is. De communicatie stopt abrupt. We zijn steeds vriendelijk gebleven en hebben steeds getracht om de situatie te verduidelijken, ondanks de misverstanden.Tijdens het onderhoud zijn we echter nog op een tweede beschadiging gestoten. Op één van de ramen was een stuk glas ter grootte van een muntstuk afgebroken. Het glas is hier nog half zo dik. Dit viel nagenoeg volledig achter de rubber en was van binnenuit bijna niet zichtbaar. De persoon in kwestie vertikte dit echter op te schrijven omdat als Kwadro niks aan de kras wou doen, zouden ze hier ook wel niks aan doen. We hebben dit dan gemeld per mail. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ze dit gewoon maar verdoezelen door het glas iets hoger te steken. Uiteraard hebben wij hier geen reactie op gekregen. Wat stelt het garantiecertificaat van 10 jaar voor als de meeste gebreken toch niet van toepassing zijn. Wat met de wettelijke garantie van twee jaar?Zie bijlage voor onze andere problemen met dorpels en offerte en onze eisen. Antwoord van jullie reeds ontvangen, echter kort en enkel een negatief antwoord op de eerste klacht. Ook geen verduidelijking meer nadien mogen ontvangen. Ik leid hieruit een totaal gebrek aan respect naar de klant toe af. Als jullie personeel zo met klanten mag omgaan, dan mag dit door iedereen geweten zijn. Met vriendelijke groeten,
ontevredenheid nav. onvolledige en niet correcte plaatsing van ramen
Beste Via deze weg druk ik graag mijn ongenoegen uit over de tot hiertoe geleverde werken volgens de offerte met referentie KSWG-0309151-WVB-aluminium. Maandag 13 januari '25 zijn op mijn adres omstreeks 8u30 de werken aangevat. Om 11u30, nadat de ramen in de woonkamer al waren uitgebroken, kwam de plaatsingsploeg tot de vaststelling dat 1 raam niet kan geplaatst worden wegens verkeerde maatname. De definitieve maatname dateert van 16 juli 2024 en is uitgevoerd na het ondertekenen van de offerte op 5 juli 2024 na mijn contact met dhr Wim Van Belleghem. Als oplossing wordt voorgesteld om het oude raam terug te monteren, weliswaar zonder rolluik. Ik maak u graag attent op de gevolgen van deze “tijdelijke” oplossing: • Het raam is gelegen aan straatkant waardoor er momenteel - mede door het ontbreken van een rolluik - vrije inkijk is van buitenaf. • Deze oplossing zorgt eveneens voor een tijdelijke slechte isolatie van mijn leefruimte en deze van mijn huisdieren. Met de huidige temperaturen betekent dit hogere energiekosten om dit leefbaar te houden. Ook op dag 2 van de plaatsing bleken er wederom problemen te zijn. Zo werd het badkamerraam geleverd met het verkeerde glas. Bijgevolg kon ik dit raam niet volledig afgewerkt worden. De badkamer ligt aan de wind/regenkant. Door het ontbreken van enige isolatie wegens het niet afwerken, is het momenteel bitter koud in de badkamer. Daarnaast is er bij de 2 geplaatste ramen in de woonkamer een ruimte tussen het raam in de vensterbank waardoor er water insijpeling mogelijk is. Dit werd tijdelijk opgelost met schuim, maar dit is allerminst een afdoende oplossing. Bovendien is het zo dat er initieel was aangegeven dat de plaatsing in december (nog voor de winterprik) zou gebeuren. Bij uitblijven van verdere communicatie heb ik zelf herhaaldelijk telefonisch contact moeten opnemen om verder van de planning op de hoogte te worden gebracht. Uiteindelijk kreeg ik bericht van dhr. Tom (van de planning) met de melding dat plaatsing uitgevoerd wordt op maandag 13 en dinsdag 14 januari 2025. Dhr. Tom beloofde echter om alle benodigde attesten en documenten voor de premie aanvraag voor eind december '25 op te sturen zodat de premie aanvraag alsnog in 2024 kon plaatsvinden. Ik mocht echter geen documenten noch attesten ontvangen. Contactopname was niet langer mogelijk wegens het kerstverlof. Bijgevolg kon ik de premie-aanvraag in 2024 niet meer opstarten. Ik heb gekozen voor de professionaliteit en het vakmanschap van de firma Kwadro (“vakmanschap, dicht bij jou”), maar uit dit alles blijkt dat vakmanschap ver te zoeken is. Er is duidelijk sprake van een vertrouwensbreuk en gebrekkige klantenservice. Ik verzoek derhalve een commerciële tegemoetkoming van 20% op de eindfactuur voor geleden verlies: • Tijdelijk verhoogde energiekosten • Potentiële impact op energiepremie • Persoonlijke schade geleden door uitblijven van communicatie, verkeerde planning en opmeting In afwachting van uw reactie en oplossing betaal ik het resterende factuurbedrag niet en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Indien nodig zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn consumentenrechten te beschermen. Ik zie uw feedback graag tegemoet, Met vriendelijke groet Deveugele Eline
ONAFGEWERKT DOSSIER
Korte beschrijving van uw Kwadro klacht. Geachte Na het invullen van jullie enquête, waarin ik alle beschadigingen heb vermeld, ben ik verwonderd geen enkele reactie meer te ontvangen i.v.m. de essentie van mijn schrijven. Blijkbaar is mijn dossier bij jullie afgesloten?! Ik vraag mij hierdoor af wat jullie willen bereiken met het verzenden van een vragenlijst. Enkel lof en eer ontvangen? Ik ben helemaal niet tevreden van jullie service. Is dit typisch Kwadro, of enkel voor filiaal Kwadro Torhout? Ik betreur ten zeerste dat mijn schrijven, sedert de enquête i.v.m. het kader en het schuifraam van de woonkeuken, onbeantwoord blijft. Jullie gaven enkel aan om de rubbers in orde te brengen. daar ben ik niet verder op ingegaan, dat was voor mij op dat moment niet de prioriteit. Ik betreur het zeker dat Kwadro Torhout na de plaatsing niet zelf het initiatief genomen heeft om de stukken direct te vervangen, wat ik maar heel normaal en klantvriendelijk had gevonden. Jullie leuze is: Kwadro, blind vertrouwen. De realiteit is door eigen ervaring nu wel anders. Eerder had ik ook gezegd dat ik een film op het glas zag. Na een aantal poetsbeurten ging die verdwijnen volgens de info die ik doorkreeg. Als de zon er op zit is die film nog steeds zichtbaar. Daardoor veronderstel ik dat dit aan de binnenkant van het glas is. In de bijlage van mijn antwoord op de enquête schreef ik de reden waarom ik uiteindelijk “ja” heb gezegd. Toch vind ik het echt nog steeds niet kunnen dat een firma een dergelijke zaak zo afhandelt. Het ging tenslotte om een grote aankoop. Hoe zouden jullie zelf reageren indien dit bij jullie persoonlijk zou voorvallen? Vinden jullie dit nu zelf echt oké? Voor mij is dit in elk geval niet zo! Ik ben nu dus genoodzaakt om via een ander traject melding te doen. Ik reken er op dat mijn schrijven nu wel au sérieux genomen wordt. Ik stel voor dat de nadienst ter plaatse komt met een aanvaardbare oplossing. Met vriendelijke groeten Ruth Cocquyt
Onvolledige afwerking en gebrekkige communicatie
Geachte mevrouw/heer, Op 24/04/2024 kochten ik en mijn partner bij u verschillende ramen met omlijsting in PVC (impakt plus), alsook een nieuwe voordeur in hetzelfde materiaal. De origineel overeengekomen prijs was 18.821,00 euro (incl. BTW). Dit werd later opgetrokken tot 19.001,20 euro gezien er achteraf een extra verluchtingsrooster werd gevraagd voor de ruit in de kelder. Zodra de materialen werden geleverd bij Kwadro (Torhout) werd mij meegedeeld dat de levering en installatie zou plaatsvinden op 28, 29 en 30.10.2024 (zie bijlage 1). De installatie op 28 verliep goed. Op 29 oktober werden de werken door Alu Passion, in onderaanneming bij Kwadro, vervroegd stilgelegd omdat er onvoldoende materialen voorzien waren om het werk te vervolledigen. Ik heb Kwadro met uitdrukkelijke urgentie gevraagd de materialen zo snel mogelijk te bezorgen zodat de werken afgerond konden worden (zie bijlage 2). Dit alleen al verliep zeer moeizaam. De dossierverantwoordelijke (Ruben Laplasse) is zeer moeilijk bereikbaar en antwoorden komen laat, of blijven zelfs uit. Na een initiële bevestiging dat de materialen besteld werden, hoorden we bijna een maand niets meer van Kwadro. Na uiteindelijk zelf te vragen om er meer vaart achter te zetten (bijlage 3) werd bevestigd dat ze de materialen hadden ontvangen en dat een afspraak zou volgen (bijlage 4). Ondertussen zijn we weer twee weken verder zonder nieuwe afspraak. In de tussentijd blijven er verschillende zaken onafgewerkt: - De vensterbank van de ruit in de badkamer werd niet geïnstalleerd. - Het elektrische slot in de voordeur werd niet geïnstalleerd. - Het voorlopige slot werkt zeer stroef waardoor de eigen woning betreden uitdagend is. Anderzijds, als Alu Passion toevallig geen extra slot op voorraad had, zouden we de deur zelfs niet kunnen sluiten. - De afwerking rond de voordeur werd ook niet uitgevoerd waardoor er op heden stukken uit onze gevel ontbreken. - Het rooster werd niet geïnstalleerd boven de ruit in de kelder. - De afwerking rond de ruit in de kelder werd niet uitgevoerd. Helaas hebben we een deel van de totaalsom niet achtergehouden, waardoor er bij Kwadro totaal geen haast lijkt te zijn om het werk waarvoor ze betaald werden binnen een redelijke termijn uit te voeren. Normaal moeten al deze werken op 30 oktober 2024 afgerond zijn. Op heden ziet het ernaar uit dat ze pas in 2025 zullen hervatten. Als deze werken niet spoedig hervat worden, alsook de daaruit volgende schade aan onze gevel niet snel hersteld wordt, zie ik mij genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Bijlage 1: Bevestiging van Plaatsing • Bijlage 2: Eerste Mail met Urgente Vraag • Bijlage 3: Tweede Mail met Urgente Vraag • Bijlage 4: Bevestiging Levering Materialen bij Kwadro • Bijlage 5 & 6: Betalingsbewijzen • Bijlage 7, 8, 9, 10: Foto's onvolledige werken
totaal gebrek aan communicatie, slechte afwerking, verplichte betaling voorafgaande de werken,...
-Vensters besteld -veel te laat geleverd -slecht geplaatst -gebroken schuifraam geplaatst -tocht onder vensters -vliegenramen niet toegekomen/geplaatst - verschillende mails geschreven, geen antwoord - verschillende keren naar toonzaal gegaan in Torhout: 'zou' opgevolgd worden - steeds tijdig alles betaald (moest ALLES betalen (- 5% dacht ik) VOOR ze aan de werken begonnen - afwerking laks gebeurd - nu regent het binnen: schade aan de vloer!
Protest op uw factuurnummer C24-00226
Beste Wij hebben een klacht betreffende Kwadro Dendermonde. Net voor de plaatsing werd ons plotseling een meerkost van bijna 7000 euro aangerekend waar wij niet van op de hoogte werden gesteld op voorhand. Ik lijst even de volledige tijdlijn op ter verduidelijking van onze situatie: 2/01/2023: We ontvangen een offerte van Inias Keymolen (intussen niet meer in dienst bij Kwadro Dendermonde) voor een totaalbedrag van 29.916,32 euro. De offerte werd door ons goedgekeurd. 16/05/2023: We mailen naar Inias om te vragen of het kwaad kan dat de definitieve opmeting pas later plaatsvindt en we hierdoor niet plots geconfronteerd worden met prijsstijgingen. Inias bevestigt schriftelijk via mail: "Prijsvastheid is steeds gegarandeerd wanneer de verkoopsovereenkomst getekend is." 10/01/2024: De definitieve opmeting vindt plaats en wordt uitgevoerd door Tim Volckaert. Deze vastleggen duurde wat langer, omdat andere werken met betrekking tot onze gevel vertraging opliepen door de gemeente Lebbeke. Kwadro werd hiervan op de hoogte gebracht. Dat vormde geen probleem. 5/02/2024: Hoewel Tim beloofde dat hij de definitieve opmeting (met oa. de finale afmetingen, kruishouten etc.) diezelfde dag nog zou bezorgen, horen we drie weken lang niets van hem. We namen meerdere keren contact met hem op, maar kregen telkens hetzelfde antwoord, namelijk "Je zal het deze week ontvangen". 5/02/2024: Diezelfde dag ontvangen we dan toch de definitieve opmeting, vol fouten. Een eerste mail met correcties werd verstuurd. 6/02/2024: Wij sturen een mailtje met de vraag of onze voordeur nog gewijzigd kan worden van een vol zwart paneel naar een houten deur. Er werd toen ook gevraagd naar het prijsverschil. We kregen te horen dat er een prijsverschil zou zijn, maar hoeveel exact zou hij moeten opvragen. 21/02/2024: We horen opnieuw twee weken niets. Ik vraag nogmaals naar een update over het prijsverschil. Het antwoord is dat ze wachten op de productie en dan pas de prijs kunnen bezorgen. 6/03/2024: We krijgen een verrekeningsnota voor een totaalbedrag van 13.265,65 euro. Omdat we al een voorschot betaalden van meer dan 10.000 euro dachten wij dat dit ging om het resterende bedrag dat nog betaald moest worden. Dat is ook de reden dat we deze verrekeningsnota goedkeurden, wat een voorwaarde was om in productie te kunnen laten gaan (aldus Inias). 13/03/2024: Ik word in kopie gezet van een mail van Tim (opmeter) naar Inias (verkoper) waarin hij vraagt of we een houten deur verkiezen, terwijl ik dit hem al meerdere keren meedeelde en hij me hiervan ook al wekenlang een prijs van zou bezorgen. 15/05/2024: We ontvangen een eindfactuur met een meerkost van bijna 7000 euro. Als reactie daarop vragen we om contact met ons op te nemen en wilden we een factuur met eenheidsprijzen, zodat we tot in het detail konden nagaan waar dan plotseling dit gigantische prijsverschil vandaan komt. 17/05/2024: De reactie voor deze meerprijs was eerst: "indexatie van materiaal tussen tekenen offerte en effectieve bestelling, wijziging voordeur, wijziging kruishouten...). Ook een overzicht van elke prijs afzonderlijk zou ons bezorgd worden volgens Inias, maar dat kregen we nooit. Nadien veranderde hun antwoord en zeiden ze dat de verrekeningsnota niet klopte en dat de twee bedragen die de 13.265,65 euro vormden niet opgetrokken, maar afgetrokken moesten worden van elkaar. Het verschil in bedrag voor de houten deur kwam dan op iets meer dan 1000 euro. Toen we dan vroegen waarom we 7000 euro moesten betalen, kregen we opnieuw een ander antwoord en zeiden ze dat de deur gewoon zo duur was. 7000 euro extra voor een andere voordeur en op geen enkel moment vonden ze het nodig om ons hiervan op de hoogte te brengen of dit te staven met bewijsmateriaal. 21/05/2024: De plaatsing van de ramen was intussen opgestart, maar omdat wij weigerden deze meerkost zomaar te betalen werden de werken gestaakt totdat we alles zouden overschrijven. We schreven toen over om niet nog meer vertraging op te lopen, maar stelden een aangetekende brief op (zie bijlage) om het bedrag nadien te kunnen terugvorderen. Sinds deze aangetekende brief hebben we op regelmatige tijdstippen gevraagd om samen te zitten, de zaakvoerder te spreken, een antwoord te krijgen op onze klacht... en nooit kregen we gehoor. Inias zijn e-mailadres is intussen niet meer in gebruik, dus we vermoeden dat hij ontslagen werd/ontslag nam. In het begin kregen we nog het antwoord "dat de zaakvoerder het aan het bekijken was", nu worden we volkomen genegeerd. Dit gaat over enorm veel geld en wij zijn niet bereid om dit zomaar te laten passeren, al is het maar om andere mensen dit (financiële) leed te besparen. Wij hopen dat u ons hierin kan adviseren of ondersteunen. Bedankt alvast om dit te bekijken. -- Met vriendelijke groeten
Misleidende verkoop - overheidszaken verzwegen
Geachte mevrouw/heer, Op 26 juni 2022 kocht ik nieuwe ramen en deuren in uw winkel en betaalde ik er 22294,26[€] voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: er werd uitdrukkelijk vernoemd bij de verkoop dat ik het voor de verbouwpremie deed, waarbij €4000 geschat werd dat ik ging terugkrijgen van de overheid indien ik intelende Maar uiteindelijk kreeg ik maar €216 terug van de overheid omdat er ten eerste verzwegen werd dat er ventilatie op de ramen moest voorzien worden én in de showroom werd gezegd dat dit gewoon een persoonlijke keuze was om ventilatieroosters erbij te nemen. Dat dit niets uitmaakte voor de overheid. Ook was er sprake dat ik enkel zou intekenen als ik goedkeuring kreeg van de notaris, dat als ik intekende ik de rond de €4000 zou terugtrekken. Met dat de woning nog op mijn naam diende gezet te worden. Zodat ik de volle premie zou terugtrekken. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen de 30 dagen een bedrag van 4000 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening als schadevergoeding wegens opzettelijk verzwijgen van informatie en misleidende verkoop zodar ik toch zou intekenen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
voordeur draait naar verkeerde kant
Beste, wij bestelden in mei 2023 ramen en deuren bij Kwadro Torhout ten bedrage van 14.399€. De plaatsing heeft plaatsgevonden op 1 december (meerdere weken na de beloofde 14 werkweken) en wij hebben direct laten weten dat de deur in de verkeerde richting draait. Na enkele mails en telefoons met de zaakvoerder Jeroen Vandenbroucke had hij de belofte gedaan het op te lossen voor de kerstvakantie, uiteindelijk niets meer vernomen en in de eerste week na de kerstvakantie terug de belofte gekregen dat er eind van de week een oplossing zou komen...niet dus. Ondertss reageert hij zelfs niet meer op verschillende mails en telefoons, uiteindelijk een aangetekende zending verzonden...ook geen reactie!Er was bij de bespreking alles doorgenomen ivm de ramen en voor de deur is wel de draairichting (naar binnen) maar niet of hij naar rechts of links moet draaien. Er is bij de opmeting gebeld naar mij ivm de dorpels maar er is niet gesproken over de deur. Het leek logisch met hun ervaring dat men ziet bij de opmeting dat de deur naar rechts moet draaien ipv naar links daar je niet normaal kan passeren in deze toestand! Wij hebben na de installatie de technische tekening opgevraagd waar wij nooit onze goedkeuring hebben voor gegeven. Wij hebben van de totale factuur nog 833€ niet gestort maar de kostprijs van de deur is natuurlijk 3 of 4x zo hoog denken wij. Wij kunnen in deze situatie ook het nieuwe gastenverblijf van onze B&B niet verder afwerken en verliezen zo ook inkomsten. Na het bezoek in de showroom van Kwadro en de belofte dat alles perfect zou verlopen hadden wij toch een andere veronderstelling van de samenwerking met Kwadro Torhout! Hopelijk kunnen jullie wat beweging brengen in dit dossier. Alvast bedankt bij voorbaat, C & M
Probleem na probleem en zonder gehoord toch geld eisen.
Ik bestelde een groot raam, voordeur en toilet raam bij Kwadro, De verkoper beloofde ons dat alles mogelijk was waardoor wij ook een goed gevoel kregen en daarom ook een bestelling plaatsten bij Kwadro. Na dat de voorschot factuur betaald was begon de miserie al voor de opmeting moesten we de hoogte weten van de Yton zodat onze aannemer deze kon metsen. Onze aannemer voor de metselwerken was iemand die in bijberoep dit doet. Voor hem was de enige moment dat er kon worden afgesproken na 17u of de zaterdag. Dat kon niet volgens Kwadro want die werken enkel van 8u30 tot 17u van maandag tot vrijdag. Je zou denken dat een bedrijf van deze grote en een raam van deze kost dat er wel iets kon worden overeengekomen worden om dit te doen passen, maar nee Kwadro zei dat dit niet kon en liet vervolgens niks meer van hun horen. Mijn aannemer was dit zo beu dat hij besloten heeft van zijn werken bij ons niet meer verder te zetten. Wij mochten opzoek naar een nieuwe aannemer. een nieuwe aannemer gevonden die wel in deze tijdsloten kon beschikbaar zijn en zo kon de opmeting verder gaan. Nu wij waren al een beetje op ons hoede door het gedrag van Kwadro ze waren zeer onprofessioneel en moeilijk bereikbaar. Nu we hoopten dat vanaf nu alles kon vlot verlopen, maar dit was nog maar het begin van onze miserie. er bleek plots enkele dingen niet meer mogelijk zijn het wc raampje kon niet kippen zoals gevraagd men zei bij de opmeting dat dit wel mogelijk was en de verluchting rooster in het grote raam had plots een hele andere opstelling en het midden geen en aan de 2 ramen aan de zijkant hele grote verluchtingroosters wat echt niet mooi was. Er was volgens hun geen andere mogelijkheid en ik moest aan mijn waarden geraken. Nu naar wat overleg met mijn vrouw hebben we besloten dat ze geen roosters moesten voorzien en dat we de verluchting wel op een andere manier gingen doen. hun voorstel was echt lelijk. Dit was terug een klap in ons vertrouwen naar Kwadro toe want de verkoper en opmeter beloven ons telkens dat alles mogelijk was om dan achteraf te horen dat dit niet waar was. Onze verbouwing loopt al eventjes en door de tijdsdruk die er kwam op te zitten om deze verbouwing klaar te krijgen hebben we gewoon meegegaan om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Nu dan kwam eindelijk de datum van plaatsing er aan 1 iemand die gebrekkig Nederlands praat en de rest praat enkel Russische dat bemoeilijkte natuurlijk de communicatie al wat, maar we waren gewoon blijk dat ze kwamen installeren. Het eerste wat gezegd word is er is een raam gebarsten tijdens het transport. Het kon natuurlijk ook niet anders, maar ze gingen het gebarsten raam steken om dan later het terug te vervangen zodat we toch ons huis konden afwerken. Nu wat mij al wat behoedzaam maakte is dat de installateurs ten eerste alle handleidingen begonnen te lezen alsof ze nog nooit een raam hadden gestoken om vervolgens dan gewoon voor 4 uur niks te doen terwijl dat de ene die een beetje Nederlands praat constant aan de telefoon bezig was. er werd mij dan vertelt dat de bovenkant (een houten constructie de volgens de instructie van de opmeter werd gemaakt) niet correct was en het raam niet geplaatst kon worden. wat volgens mij gewoon een probleem was omdat ze de volledig constructie al hadden gemaakt op de grond en dan probeerden het geheel er in te kippen nu ik heb er niks van gemaakt en gezegd dat ze dan maar de constructie moesten aanpassen (was hoogstens een half uurtje werk). dan zie ik dat ze vervolgens de hele constructie hebben afgebroken en dan maar het raam er in hebben gestoken met 2 bevestiging aan de bovenkant een aan elke kant van een raam van meer dan 8m. conclusie dat raam stond los, als je er tegen duwde bewoog het raam wat gevaarlijk was. nu de installateur beloofde mij dat ze zo snel mogelijk gingen komen die bovenkant dicht steken zodat het raam terug goed bevestigd was en wij konden door doen met de verbouwingen, want ze kwamen plakken, de vloer leggen en de keuken zetten na de zomervakantie. We waren nu eind mei begin Juni. Na een week niks te hebben gehoord heb ik eens gebeld wat de stand van zaken zou zijn en toen kregen we het bijzonder professioneel antwoord van Weetje als je vind dat het te lang duurt bel dan eens terug en daarmee moesten we het stellen. Nu na meerde mails en telefoontjes met telkens weinig gehoord van onze urgentie. Kregen we eindelijk een mail van als je wilt dat we terug komen voor de constructie terug te plaatsen dan zal dat een meer kost zijn van +-400 euro, want dit zat volgens hen niet in de offerte. Daar stonden we dan plots moesten we een meer prijs betalen voor iets da zei hebben afgebroken en nu moest terug plaatsen. Na meerdere mails heen en terug dat ik dit schandalig vond terug radiostilte, want ze waren in verlof. Daar stonden we dan terug de plakker, vloerder en keuken mogen verzetten gevolg de plakker kon maar terug komen in November. waardoor heel onze verbouwing met een halfjaar verlengt werd. Na enkel boze mails te hebben verstuurd kregen we eindelijk een mailtje terug met dat de een commerciële toegeving gingen doen en dat we die factuur niet moesten betalen en dat ze gingen kijken om het in te plannen. Nu het kalf was al verdronken wij waren gewoon blij dat we nu eindelijk verder konden. De installatie uiteindelijk uitgevoerd en wij konden verder. Tot dat de plakker langst kwam en zag dat de ijzers die gebruikt worden van de voordeur voor de scharnier kwamen waardoor er geen Gyproc kon worden gezet en we daar voor een meerprijs gingen moeten betalen. om niet opnieuw vertraging op te lopen maar ons akkoord gezegd ik heb dit alles op mail gezet naar Kwadro dat we door hun onkunde vertraging hebben opgelopen meerprijs hebben moeten betalen en dat er schade is aan één van de zijkanten van de schuifdeur aangebracht door hen, maar nu blijven ze maar de eind factuur sturen en dreigen dat ze zullen kosten aanrekenen terwijl ze niet reageren op mijn mails. Zoals altijd .....
Slechte service na verkoop
Beste,Kwadro heeft ramen en deur geplaatst, maar er zijn nog ‘kleine’ foutjes die niet opgelost werden. Hierdoor heb ik een achterstallig deel van mijn factuur niet betaald. Op hun beurt vinden ze dat alles ‘perfect’ is en willen ze niet verder helpen… en zwijgen ze…Door het achterstallige bedrag krijg ik mijn thermisch verslag niet. Hierdoor heb ik ook geen premies voor mijn dubbelbeglazing kunnen aanvragen en heb ik deze info te kort voor mijn epb verslag.Nog eens met hen gemaild om gewoon de info van de ramen te weten, want dit wordt niet meer vermeld op factuur, maar ook deze info krijg ik niet van hen.Echt belachelijk vind ik, maar moet ik dan zomaar alles betalen zonder dat er oplossingen zijn voor de nog kleine foutjes?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten