Meest recente klachten

E. D.
1/02/2025

Beschadigingen op glas, geen service

Beste,Wij hebben ramen en deuren laten plaatsen via Kwadro Genk. Na oplevering zijn echter gebreken naar boven gekomen waarop volgens ons de wettelijke garantie van toepassing is. De servicedienst reageert kortaf, legt de schuld onterecht bij ons en stelt geen alternatieve oplossing voor.Op 13/10/21 heeft de plaatsing voor fase 2 plaatsgevonden. Op 2/07/22 melden wij een kras (1 lange + 1 korte) op het glas aan de buitenkant van het grote raam. Wij vragen gelijktijdig mechanisch onderhoud aan. Op 4/07/22 wordt een interventie voorgesteld voor het algemeen onderhoud van de deuren en nazicht van het glas. Op 5/07/22 worden we op de hoogte gesteld dat het onderhoud wordt ingepland. De kras zou echter niet meer in garantie opgenomen worden daar de tijd voor melding reeds lang verstreken was. Bijkomend wordt gezegd dat er bij plaatsing een oplevering zou gebeurd zijn evenals een werfcontrole op 18/11/21.Na plaatsing heeft echter geen gezamelijke oplevering plaatsgevonden. Plaatsers waren, in tegenstelling tot fase 1, zeer gehaasd om naar de volgende werf te gaan. We hebben dit ook zo gemeld. De zogenoemde werfcontrole spreken we tegen. Dit was eerder een beperkt mechanisch onderhoud na het geven van enkele opmerkingen (spetters op glas, krassen en vegen op kaders, enz. van o.a. de voordeur). Ook hier zijn we niet alle ramen en deuren afgelopen zoals de bedoeling zou geweest zijn.Wij zijn van mening dat zowel Kwadro als wij zelf de kras op geen enkele van bovenstaande interventies of hierna hebben gezien. Kwadro zegt zelf dat als de kras er bij plaatsing reeds geweest zou zijn, hun mensen dit zeker hadden opgeschreven. We stellen echter dat het niet zo raar is dat we dit zo laat hebben ontdekt, aangezien de kras niet altijd even duidelijk zichtbaar is. Dit is namelijk afhankelijk van de lichtsterkte en invalshoek, de periode van het jaar, het weer en de beperkte aanwezigheid in onze nieuwbouw tijdens de verdere werken. Ook waren er in 2021 vele periodes met regen en wind waardoor bouwstof van de gevels en omgeving langs de ramen naar beneden vloeide met strepen tot gevolg. Voor ons gaat het hier dus over een nagenoeg onzichtbaar gebrek.Twistpunt is nu wanneer de kras er is gekomen. Op 6/07/2022 stuur ik twee foto’s door van de dag van plaatsing (13/10) en twee dagen later (15/10) die bewijzen dat de kras reeds van in het begin aanwezig was. Kwadro insinueert meermaals dat we deze zelf hebben veroorzaakt door werken die zouden zijn uitgevoerd in deze periode van 3 dagen. Er zijn in deze periode en kort hierna echter geen werken uitgevoerd. Kwadro stuurt eveneens een foto terug van bij oplevering. Hierop is de kras niet te zien. De resolutie is echter lager en de foto is ook genomen vanuit een hoek waarbij de kras net samenvalt met het achterliggend aluminium tussen de glasplaten. Dit is uiteraard zelfs nu nog het geval vanaf dezelfde positie bekeken. Kwadro blijft redenen zoeken om de schuld bij ons te leggen en stelt dat de situatie op hun foto niet dezelfde is als op onze foto en er vanalles van plaatst is verhuisd. Een dag later zijn er inderdaad enkele zaken binnen van plaats veranderd nadat we eerder de werkzone hadden vrijgemaakt. De kras bevindt zich echter niet binnen maar buiten én de vergelijking wordt gemaakt met de foto van 2 dagen later. Dan wordt en gewezen naar een persoon die op hun foto binnen te zien is. Daarna wordt en dan weer gesteld dat hun foto bij oplevering is genomen en onze foto 3 uur later na oplevering is genomen. Dit klopt echter wéér niet omdat ze nog stééds de vergelijking maken met de foto van 2 dagen later. Als we Kwadro hierop vriendelijk wijzen, krijgen we het bericht dat ze de discussie gaan stoppen en dat ze het gevoel hebben in de maling genomen te worden. Sinds 12/07/22 krijg ik geen enkele reactie meer van de serviceafdeling.In de eerste email wordt gezegd dat er gaat bekeken worden of de kras onder de garantieregeling valt. Moest dit niet het geval zijn, zou toch nog samen naar een oplossing worden gezocht of een voorstel ter vervanging worden gedaan. Vandaar vonden we het een uitstekend idee dat ze tijdens het geplande onderhoud ook even naar het glas konden kijken. Ze stellen echter enkel voor het onderhoud te komen en laten dus na om de situatie ter plaatse te bekijken. Op de voorgestelde datum konden we ons niet vrij maken en we lieten weten dat we ook wouden wachten totdat we dit konden combineren. Plots wordt genoteerd dat we afzien van het mechanisch onderhoud en dat Kwadro niet instaat voor de gevolgschade die hieruit kan ontstaan. Vanaf dat moment reageerde S. van de service dienst van Kwadro Genk steeds kort en onvriendelijk en de situatie werd zoals hierboven vermeld steeds gebaseerd om onjuiste informatie. De emails bleven elkaar echter wel opvolgen omdat men steeds dacht met andere elementen de oorzaak toch in onze schoenen kon schuiven. Als we uiteindelijk bewijs op tafel leggen, wordt geinsinueerd dat hiermee gefraudeerd is. De communicatie stopt abrupt. We zijn steeds vriendelijk gebleven en hebben steeds getracht om de situatie te verduidelijken, ondanks de misverstanden.Tijdens het onderhoud zijn we echter nog op een tweede beschadiging gestoten. Op één van de ramen was een stuk glas ter grootte van een muntstuk afgebroken. Het glas is hier nog half zo dik. Dit viel nagenoeg volledig achter de rubber en was van binnenuit bijna niet zichtbaar. De persoon in kwestie vertikte dit echter op te schrijven omdat als Kwadro niks aan de kras wou doen, zouden ze hier ook wel niks aan doen. We hebben dit dan gemeld per mail. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ze dit gewoon maar verdoezelen door het glas iets hoger te steken. Uiteraard hebben wij hier geen reactie op gekregen. Wat stelt het garantiecertificaat van 10 jaar voor als de meeste gebreken toch niet van toepassing zijn. Wat met de wettelijke garantie van twee jaar?Zie bijlage voor onze andere problemen met dorpels en offerte en onze eisen. Antwoord van jullie reeds ontvangen, echter kort en enkel een negatief antwoord op de eerste klacht. Ook geen verduidelijking meer nadien mogen ontvangen. Ik leid hieruit een totaal gebrek aan respect naar de klant toe af. Als jullie personeel zo met klanten mag omgaan, dan mag dit door iedereen geweten zijn. Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
E. D.
23/01/2025

ontevredenheid nav. onvolledige en niet correcte plaatsing van ramen

Beste Via deze weg druk ik graag mijn ongenoegen uit over de tot hiertoe geleverde werken volgens de offerte met referentie KSWG-0309151-WVB-aluminium. Maandag 13 januari '25 zijn op mijn adres omstreeks 8u30 de werken aangevat. Om 11u30, nadat de ramen in de woonkamer al waren uitgebroken, kwam de plaatsingsploeg tot de vaststelling dat 1 raam niet kan geplaatst worden wegens verkeerde maatname. De definitieve maatname dateert van 16 juli 2024 en is uitgevoerd na het ondertekenen van de offerte op 5 juli 2024 na mijn contact met dhr Wim Van Belleghem. Als oplossing wordt voorgesteld om het oude raam terug te monteren, weliswaar zonder rolluik. Ik maak u graag attent op de gevolgen van deze “tijdelijke” oplossing: • Het raam is gelegen aan straatkant waardoor er momenteel - mede door het ontbreken van een rolluik - vrije inkijk is van buitenaf. • Deze oplossing zorgt eveneens voor een tijdelijke slechte isolatie van mijn leefruimte en deze van mijn huisdieren. Met de huidige temperaturen betekent dit hogere energiekosten om dit leefbaar te houden. Ook op dag 2 van de plaatsing bleken er wederom problemen te zijn. Zo werd het badkamerraam geleverd met het verkeerde glas. Bijgevolg kon ik dit raam niet volledig afgewerkt worden. De badkamer ligt aan de wind/regenkant. Door het ontbreken van enige isolatie wegens het niet afwerken, is het momenteel bitter koud in de badkamer. Daarnaast is er bij de 2 geplaatste ramen in de woonkamer een ruimte tussen het raam in de vensterbank waardoor er water insijpeling mogelijk is. Dit werd tijdelijk opgelost met schuim, maar dit is allerminst een afdoende oplossing. Bovendien is het zo dat er initieel was aangegeven dat de plaatsing in december (nog voor de winterprik) zou gebeuren. Bij uitblijven van verdere communicatie heb ik zelf herhaaldelijk telefonisch contact moeten opnemen om verder van de planning op de hoogte te worden gebracht. Uiteindelijk kreeg ik bericht van dhr. Tom (van de planning) met de melding dat plaatsing uitgevoerd wordt op maandag 13 en dinsdag 14 januari 2025. Dhr. Tom beloofde echter om alle benodigde attesten en documenten voor de premie aanvraag voor eind december '25 op te sturen zodat de premie aanvraag alsnog in 2024 kon plaatsvinden. Ik mocht echter geen documenten noch attesten ontvangen. Contactopname was niet langer mogelijk wegens het kerstverlof. Bijgevolg kon ik de premie-aanvraag in 2024 niet meer opstarten. Ik heb gekozen voor de professionaliteit en het vakmanschap van de firma Kwadro (“vakmanschap, dicht bij jou”), maar uit dit alles blijkt dat vakmanschap ver te zoeken is. Er is duidelijk sprake van een vertrouwensbreuk en gebrekkige klantenservice. Ik verzoek derhalve een commerciële tegemoetkoming van 20% op de eindfactuur voor geleden verlies: • Tijdelijk verhoogde energiekosten • Potentiële impact op energiepremie • Persoonlijke schade geleden door uitblijven van communicatie, verkeerde planning en opmeting In afwachting van uw reactie en oplossing betaal ik het resterende factuurbedrag niet en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Indien nodig zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn consumentenrechten te beschermen. Ik zie uw feedback graag tegemoet, Met vriendelijke groet Deveugele Eline

Opgelost
R. C.
20/12/2024

ONAFGEWERKT DOSSIER

Korte beschrijving van uw Kwadro klacht. Geachte Na het invullen van jullie enquête, waarin ik alle beschadigingen heb vermeld, ben ik verwonderd geen enkele reactie meer te ontvangen i.v.m. de essentie van mijn schrijven. Blijkbaar is mijn dossier bij jullie afgesloten?! Ik vraag mij hierdoor af wat jullie willen bereiken met het verzenden van een vragenlijst. Enkel lof en eer ontvangen? Ik ben helemaal niet tevreden van jullie service. Is dit typisch Kwadro, of enkel voor filiaal Kwadro Torhout? Ik betreur ten zeerste dat mijn schrijven, sedert de enquête i.v.m. het kader en het schuifraam van de woonkeuken, onbeantwoord blijft. Jullie gaven enkel aan om de rubbers in orde te brengen. daar ben ik niet verder op ingegaan, dat was voor mij op dat moment niet de prioriteit. Ik betreur het zeker dat Kwadro Torhout na de plaatsing niet zelf het initiatief genomen heeft om de stukken direct te vervangen, wat ik maar heel normaal en klantvriendelijk had gevonden. Jullie leuze is: Kwadro, blind vertrouwen. De realiteit is door eigen ervaring nu wel anders. Eerder had ik ook gezegd dat ik een film op het glas zag. Na een aantal poetsbeurten ging die verdwijnen volgens de info die ik doorkreeg. Als de zon er op zit is die film nog steeds zichtbaar. Daardoor veronderstel ik dat dit aan de binnenkant van het glas is. In de bijlage van mijn antwoord op de enquête schreef ik de reden waarom ik uiteindelijk “ja” heb gezegd. Toch vind ik het echt nog steeds niet kunnen dat een firma een dergelijke zaak zo afhandelt. Het ging tenslotte om een grote aankoop. Hoe zouden jullie zelf reageren indien dit bij jullie persoonlijk zou voorvallen? Vinden jullie dit nu zelf echt oké? Voor mij is dit in elk geval niet zo! Ik ben nu dus genoodzaakt om via een ander traject melding te doen. Ik reken er op dat mijn schrijven nu wel au sérieux genomen wordt. Ik stel voor dat de nadienst ter plaatse komt met een aanvaardbare oplossing. Met vriendelijke groeten Ruth Cocquyt

Afgesloten
J. D.
15/12/2024

Onvolledige afwerking en gebrekkige communicatie

Geachte mevrouw/heer, Op 24/04/2024 kochten ik en mijn partner bij u verschillende ramen met omlijsting in PVC (impakt plus), alsook een nieuwe voordeur in hetzelfde materiaal. De origineel overeengekomen prijs was 18.821,00 euro (incl. BTW). Dit werd later opgetrokken tot 19.001,20 euro gezien er achteraf een extra verluchtingsrooster werd gevraagd voor de ruit in de kelder. Zodra de materialen werden geleverd bij Kwadro (Torhout) werd mij meegedeeld dat de levering en installatie zou plaatsvinden op 28, 29 en 30.10.2024 (zie bijlage 1). De installatie op 28 verliep goed. Op 29 oktober werden de werken door Alu Passion, in onderaanneming bij Kwadro, vervroegd stilgelegd omdat er onvoldoende materialen voorzien waren om het werk te vervolledigen. Ik heb Kwadro met uitdrukkelijke urgentie gevraagd de materialen zo snel mogelijk te bezorgen zodat de werken afgerond konden worden (zie bijlage 2). Dit alleen al verliep zeer moeizaam. De dossierverantwoordelijke (Ruben Laplasse) is zeer moeilijk bereikbaar en antwoorden komen laat, of blijven zelfs uit. Na een initiële bevestiging dat de materialen besteld werden, hoorden we bijna een maand niets meer van Kwadro. Na uiteindelijk zelf te vragen om er meer vaart achter te zetten (bijlage 3) werd bevestigd dat ze de materialen hadden ontvangen en dat een afspraak zou volgen (bijlage 4). Ondertussen zijn we weer twee weken verder zonder nieuwe afspraak. In de tussentijd blijven er verschillende zaken onafgewerkt: - De vensterbank van de ruit in de badkamer werd niet geïnstalleerd. - Het elektrische slot in de voordeur werd niet geïnstalleerd. - Het voorlopige slot werkt zeer stroef waardoor de eigen woning betreden uitdagend is. Anderzijds, als Alu Passion toevallig geen extra slot op voorraad had, zouden we de deur zelfs niet kunnen sluiten. - De afwerking rond de voordeur werd ook niet uitgevoerd waardoor er op heden stukken uit onze gevel ontbreken. - Het rooster werd niet geïnstalleerd boven de ruit in de kelder. - De afwerking rond de ruit in de kelder werd niet uitgevoerd. Helaas hebben we een deel van de totaalsom niet achtergehouden, waardoor er bij Kwadro totaal geen haast lijkt te zijn om het werk waarvoor ze betaald werden binnen een redelijke termijn uit te voeren. Normaal moeten al deze werken op 30 oktober 2024 afgerond zijn. Op heden ziet het ernaar uit dat ze pas in 2025 zullen hervatten. Als deze werken niet spoedig hervat worden, alsook de daaruit volgende schade aan onze gevel niet snel hersteld wordt, zie ik mij genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Bijlage 1: Bevestiging van Plaatsing • Bijlage 2: Eerste Mail met Urgente Vraag • Bijlage 3: Tweede Mail met Urgente Vraag • Bijlage 4: Bevestiging Levering Materialen bij Kwadro • Bijlage 5 & 6: Betalingsbewijzen • Bijlage 7, 8, 9, 10: Foto's onvolledige werken

Opgelost
I. D.
23/11/2024

totaal gebrek aan communicatie, slechte afwerking, verplichte betaling voorafgaande de werken,...

-Vensters besteld -veel te laat geleverd -slecht geplaatst -gebroken schuifraam geplaatst -tocht onder vensters -vliegenramen niet toegekomen/geplaatst - verschillende mails geschreven, geen antwoord - verschillende keren naar toonzaal gegaan in Torhout: 'zou' opgevolgd worden - steeds tijdig alles betaald (moest ALLES betalen (- 5% dacht ik) VOOR ze aan de werken begonnen - afwerking laks gebeurd - nu regent het binnen: schade aan de vloer!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform