Terug

Onvolledige afwerking en gebrekkige communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

J. D.

Naar: KWADRO

15/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 24/04/2024 kochten ik en mijn partner bij u verschillende ramen met omlijsting in PVC (impakt plus), alsook een nieuwe voordeur in hetzelfde materiaal. De origineel overeengekomen prijs was 18.821,00 euro (incl. BTW). Dit werd later opgetrokken tot 19.001,20 euro gezien er achteraf een extra verluchtingsrooster werd gevraagd voor de ruit in de kelder. Zodra de materialen werden geleverd bij Kwadro (Torhout) werd mij meegedeeld dat de levering en installatie zou plaatsvinden op 28, 29 en 30.10.2024 (zie bijlage 1). De installatie op 28 verliep goed. Op 29 oktober werden de werken door Alu Passion, in onderaanneming bij Kwadro, vervroegd stilgelegd omdat er onvoldoende materialen voorzien waren om het werk te vervolledigen. Ik heb Kwadro met uitdrukkelijke urgentie gevraagd de materialen zo snel mogelijk te bezorgen zodat de werken afgerond konden worden (zie bijlage 2). Dit alleen al verliep zeer moeizaam. De dossierverantwoordelijke (Ruben Laplasse) is zeer moeilijk bereikbaar en antwoorden komen laat, of blijven zelfs uit. Na een initiële bevestiging dat de materialen besteld werden, hoorden we bijna een maand niets meer van Kwadro. Na uiteindelijk zelf te vragen om er meer vaart achter te zetten (bijlage 3) werd bevestigd dat ze de materialen hadden ontvangen en dat een afspraak zou volgen (bijlage 4). Ondertussen zijn we weer twee weken verder zonder nieuwe afspraak. In de tussentijd blijven er verschillende zaken onafgewerkt: - De vensterbank van de ruit in de badkamer werd niet geïnstalleerd. - Het elektrische slot in de voordeur werd niet geïnstalleerd. - Het voorlopige slot werkt zeer stroef waardoor de eigen woning betreden uitdagend is. Anderzijds, als Alu Passion toevallig geen extra slot op voorraad had, zouden we de deur zelfs niet kunnen sluiten. - De afwerking rond de voordeur werd ook niet uitgevoerd waardoor er op heden stukken uit onze gevel ontbreken. - Het rooster werd niet geïnstalleerd boven de ruit in de kelder. - De afwerking rond de ruit in de kelder werd niet uitgevoerd. Helaas hebben we een deel van de totaalsom niet achtergehouden, waardoor er bij Kwadro totaal geen haast lijkt te zijn om het werk waarvoor ze betaald werden binnen een redelijke termijn uit te voeren. Normaal moeten al deze werken op 30 oktober 2024 afgerond zijn. Op heden ziet het ernaar uit dat ze pas in 2025 zullen hervatten. Als deze werken niet spoedig hervat worden, alsook de daaruit volgende schade aan onze gevel niet snel hersteld wordt, zie ik mij genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Bijlage 1: Bevestiging van Plaatsing • Bijlage 2: Eerste Mail met Urgente Vraag • Bijlage 3: Tweede Mail met Urgente Vraag • Bijlage 4: Bevestiging Levering Materialen bij Kwadro • Bijlage 5 & 6: Betalingsbewijzen • Bijlage 7, 8, 9, 10: Foto's onvolledige werken

Berichten (1)

KWADRO

Naar: J. D.

16/12/2024

Beste, Wij bevestigen de goede ontvangst van uw schrijven. Wij bekijken dit intern en u zal door de showroom verantwoordelijke op de hoogte worden gesteld. Mvg, KwadrO klantendienst Op 15 dec. 2024, om 23:45 heeft klachten@test-aankoop.be het volgende geschreven:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform