Terug

Probleem na probleem en zonder gehoord toch geld eisen.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: KWADRO

30/01/2024

Ik bestelde een groot raam, voordeur en toilet raam bij Kwadro, De verkoper beloofde ons dat alles mogelijk was waardoor wij ook een goed gevoel kregen en daarom ook een bestelling plaatsten bij Kwadro. Na dat de voorschot factuur betaald was begon de miserie al voor de opmeting moesten we de hoogte weten van de Yton zodat onze aannemer deze kon metsen. Onze aannemer voor de metselwerken was iemand die in bijberoep dit doet. Voor hem was de enige moment dat er kon worden afgesproken na 17u of de zaterdag. Dat kon niet volgens Kwadro want die werken enkel van 8u30 tot 17u van maandag tot vrijdag. Je zou denken dat een bedrijf van deze grote en een raam van deze kost dat er wel iets kon worden overeengekomen worden om dit te doen passen, maar nee Kwadro zei dat dit niet kon en liet vervolgens niks meer van hun horen. Mijn aannemer was dit zo beu dat hij besloten heeft van zijn werken bij ons niet meer verder te zetten. Wij mochten opzoek naar een nieuwe aannemer. een nieuwe aannemer gevonden die wel in deze tijdsloten kon beschikbaar zijn en zo kon de opmeting verder gaan. Nu wij waren al een beetje op ons hoede door het gedrag van Kwadro ze waren zeer onprofessioneel en moeilijk bereikbaar. Nu we hoopten dat vanaf nu alles kon vlot verlopen, maar dit was nog maar het begin van onze miserie. er bleek plots enkele dingen niet meer mogelijk zijn het wc raampje kon niet kippen zoals gevraagd men zei bij de opmeting dat dit wel mogelijk was en de verluchting rooster in het grote raam had plots een hele andere opstelling en het midden geen en aan de 2 ramen aan de zijkant hele grote verluchtingroosters wat echt niet mooi was. Er was volgens hun geen andere mogelijkheid en ik moest aan mijn waarden geraken. Nu naar wat overleg met mijn vrouw hebben we besloten dat ze geen roosters moesten voorzien en dat we de verluchting wel op een andere manier gingen doen. hun voorstel was echt lelijk. Dit was terug een klap in ons vertrouwen naar Kwadro toe want de verkoper en opmeter beloven ons telkens dat alles mogelijk was om dan achteraf te horen dat dit niet waar was. Onze verbouwing loopt al eventjes en door de tijdsdruk die er kwam op te zitten om deze verbouwing klaar te krijgen hebben we gewoon meegegaan om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Nu dan kwam eindelijk de datum van plaatsing er aan 1 iemand die gebrekkig Nederlands praat en de rest praat enkel Russische dat bemoeilijkte natuurlijk de communicatie al wat, maar we waren gewoon blijk dat ze kwamen installeren. Het eerste wat gezegd word is er is een raam gebarsten tijdens het transport. Het kon natuurlijk ook niet anders, maar ze gingen het gebarsten raam steken om dan later het terug te vervangen zodat we toch ons huis konden afwerken. Nu wat mij al wat behoedzaam maakte is dat de installateurs ten eerste alle handleidingen begonnen te lezen alsof ze nog nooit een raam hadden gestoken om vervolgens dan gewoon voor 4 uur niks te doen terwijl dat de ene die een beetje Nederlands praat constant aan de telefoon bezig was. er werd mij dan vertelt dat de bovenkant (een houten constructie de volgens de instructie van de opmeter werd gemaakt) niet correct was en het raam niet geplaatst kon worden. wat volgens mij gewoon een probleem was omdat ze de volledig constructie al hadden gemaakt op de grond en dan probeerden het geheel er in te kippen nu ik heb er niks van gemaakt en gezegd dat ze dan maar de constructie moesten aanpassen (was hoogstens een half uurtje werk). dan zie ik dat ze vervolgens de hele constructie hebben afgebroken en dan maar het raam er in hebben gestoken met 2 bevestiging aan de bovenkant een aan elke kant van een raam van meer dan 8m. conclusie dat raam stond los, als je er tegen duwde bewoog het raam wat gevaarlijk was. nu de installateur beloofde mij dat ze zo snel mogelijk gingen komen die bovenkant dicht steken zodat het raam terug goed bevestigd was en wij konden door doen met de verbouwingen, want ze kwamen plakken, de vloer leggen en de keuken zetten na de zomervakantie. We waren nu eind mei begin Juni. Na een week niks te hebben gehoord heb ik eens gebeld wat de stand van zaken zou zijn en toen kregen we het bijzonder professioneel antwoord van Weetje als je vind dat het te lang duurt bel dan eens terug en daarmee moesten we het stellen. Nu na meerde mails en telefoontjes met telkens weinig gehoord van onze urgentie. Kregen we eindelijk een mail van als je wilt dat we terug komen voor de constructie terug te plaatsen dan zal dat een meer kost zijn van +-400 euro, want dit zat volgens hen niet in de offerte. Daar stonden we dan plots moesten we een meer prijs betalen voor iets da zei hebben afgebroken en nu moest terug plaatsen. Na meerdere mails heen en terug dat ik dit schandalig vond terug radiostilte, want ze waren in verlof. Daar stonden we dan terug de plakker, vloerder en keuken mogen verzetten gevolg de plakker kon maar terug komen in November. waardoor heel onze verbouwing met een halfjaar verlengt werd. Na enkel boze mails te hebben verstuurd kregen we eindelijk een mailtje terug met dat de een commerciële toegeving gingen doen en dat we die factuur niet moesten betalen en dat ze gingen kijken om het in te plannen. Nu het kalf was al verdronken wij waren gewoon blij dat we nu eindelijk verder konden. De installatie uiteindelijk uitgevoerd en wij konden verder. Tot dat de plakker langst kwam en zag dat de ijzers die gebruikt worden van de voordeur voor de scharnier kwamen waardoor er geen Gyproc kon worden gezet en we daar voor een meerprijs gingen moeten betalen. om niet opnieuw vertraging op te lopen maar ons akkoord gezegd ik heb dit alles op mail gezet naar Kwadro dat we door hun onkunde vertraging hebben opgelopen meerprijs hebben moeten betalen en dat er schade is aan één van de zijkanten van de schuifdeur aangebracht door hen, maar nu blijven ze maar de eind factuur sturen en dreigen dat ze zullen kosten aanrekenen terwijl ze niet reageren op mijn mails. Zoals altijd .....

Berichten (2)

KWADRO

Naar: N. V.

30/01/2024

Beste,Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.Echter, kan ik hieruit niet afleiden in welke showroom u klant bent?Alsook ontvangen wij graag een kopie van uw verkoopscontract?Dit mag via deze weg of via service@kwadro.beIn afwachting,Mvg,KwadrO klantendienstOp 30 jan. 2024, om 15:27 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

N. V.

Naar: KWADRO

02/02/2024

Heb geen idee welke showroom had gewoon een contact formulier ingevuld en dan is de verkoper bij ons langst geweest. Waregem is normaal het dichtst dus Waregem dan?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform