Beste
Wij hebben een klacht betreffende Kwadro Dendermonde. Net voor de plaatsing werd ons plotseling een meerkost van bijna 7000 euro aangerekend waar wij niet van op de hoogte werden gesteld op voorhand. Ik lijst even de volledige tijdlijn op ter verduidelijking van onze
situatie:
2/01/2023: We ontvangen een offerte van Inias Keymolen (intussen niet meer in dienst bij Kwadro Dendermonde) voor een totaalbedrag van 29.916,32 euro. De offerte werd door ons goedgekeurd.
16/05/2023: We mailen naar Inias om te vragen of het kwaad kan dat de definitieve opmeting pas later plaatsvindt en we hierdoor niet plots geconfronteerd worden met prijsstijgingen. Inias bevestigt schriftelijk via mail: "Prijsvastheid is steeds gegarandeerd wanneer de verkoopsovereenkomst getekend is."
10/01/2024: De definitieve opmeting vindt plaats en wordt uitgevoerd door Tim Volckaert. Deze vastleggen duurde wat langer, omdat andere werken met betrekking tot onze gevel vertraging opliepen door de gemeente Lebbeke. Kwadro werd hiervan op de hoogte gebracht. Dat vormde geen probleem.
5/02/2024: Hoewel Tim beloofde dat hij de definitieve opmeting (met oa. de finale afmetingen, kruishouten etc.) diezelfde dag nog zou bezorgen, horen we drie weken lang niets van hem. We namen meerdere keren contact met hem op, maar kregen telkens hetzelfde antwoord, namelijk "Je zal het deze week ontvangen".
5/02/2024: Diezelfde dag ontvangen we dan toch de definitieve opmeting, vol fouten. Een eerste mail met correcties werd verstuurd.
6/02/2024: Wij sturen een mailtje met de vraag of onze voordeur nog gewijzigd kan worden van een vol zwart paneel naar een houten deur. Er werd toen ook gevraagd naar het prijsverschil. We kregen te horen dat er een prijsverschil zou zijn, maar hoeveel exact zou hij moeten opvragen.
21/02/2024: We horen opnieuw twee weken niets. Ik vraag nogmaals naar een update over het prijsverschil. Het antwoord is dat ze wachten op de productie en dan pas de prijs kunnen bezorgen.
6/03/2024: We krijgen een verrekeningsnota voor een totaalbedrag van 13.265,65 euro. Omdat we al een voorschot betaalden van meer dan 10.000 euro dachten wij dat dit ging om het resterende bedrag dat nog betaald moest worden. Dat is ook de reden dat we deze verrekeningsnota goedkeurden, wat een voorwaarde was om in productie te kunnen laten gaan (aldus Inias).
13/03/2024: Ik word in kopie gezet van een mail van Tim (opmeter) naar Inias (verkoper) waarin hij vraagt of we een houten deur verkiezen, terwijl ik dit hem al meerdere keren meedeelde en hij me hiervan ook al wekenlang een prijs van zou bezorgen.
15/05/2024: We ontvangen een eindfactuur met een meerkost van bijna 7000 euro. Als reactie daarop vragen we om contact met ons op te nemen en wilden we een factuur met eenheidsprijzen, zodat we tot in het detail konden nagaan waar dan plotseling dit gigantische prijsverschil vandaan komt.
17/05/2024: De reactie voor deze meerprijs was eerst: "indexatie van materiaal tussen tekenen offerte en effectieve bestelling, wijziging voordeur, wijziging kruishouten...). Ook een overzicht van elke prijs afzonderlijk zou ons bezorgd worden volgens Inias, maar dat kregen we nooit. Nadien veranderde hun antwoord en zeiden ze dat de verrekeningsnota niet klopte en dat de twee bedragen die de 13.265,65 euro vormden niet opgetrokken, maar afgetrokken moesten worden van elkaar. Het verschil in bedrag voor de houten deur kwam dan op iets meer dan 1000 euro. Toen we dan vroegen waarom we 7000 euro moesten betalen, kregen we opnieuw een ander antwoord en zeiden ze dat de deur gewoon zo duur was. 7000 euro extra voor een andere voordeur en op geen enkel moment vonden ze het nodig om ons hiervan op de hoogte te brengen of dit te staven met bewijsmateriaal.
21/05/2024: De plaatsing van de ramen was intussen opgestart, maar omdat wij weigerden deze meerkost zomaar te betalen werden de werken gestaakt totdat we alles zouden overschrijven. We schreven toen over om niet nog meer vertraging op te lopen, maar stelden een aangetekende brief op (zie bijlage) om het bedrag nadien te kunnen terugvorderen.
Sinds deze aangetekende brief hebben we op regelmatige tijdstippen gevraagd om samen te zitten, de zaakvoerder te spreken, een antwoord te krijgen op onze klacht... en nooit kregen we gehoor. Inias zijn e-mailadres is intussen niet meer in gebruik, dus we vermoeden dat hij ontslagen werd/ontslag nam. In het begin kregen we nog het antwoord "dat de zaakvoerder het aan het bekijken was", nu worden we volkomen genegeerd.
Dit gaat over enorm veel geld en wij zijn niet bereid om dit zomaar te laten passeren, al is het maar om andere mensen dit (financiële) leed te besparen. Wij hopen dat u ons hierin kan adviseren of ondersteunen. Bedankt alvast om dit te bekijken.
--
Met vriendelijke groeten