Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. S.
10/08/2025

Van frequente benadering naar volledige radiostilte

Wat gebeurt er als een klant bij ING vraagt om een schriftelijk voorstel voor een herbelegging? In mijn geval: helemaal niets. Een jaar geleden opende ik een zichtrekening bij ING en plaatste een bedrag op een termijnrekening. Alles verliep aanvankelijk correct. Toen de vervaldag naderde, werd ik al ruim twee maanden op voorhand herhaaldelijk benaderd door medewerkers van ING met betrekking tot een gesprek voor een mogelijke herbelegging. Omdat ik de voorkeur geef aan het rustig thuis bestuderen van informatie, heb ik schriftelijk verzocht om een concreet beleggingsvoorstel op papier. Sinds dat verzoek bleef het volledig stil: geen reactie, geen telefoontje, geen bericht. Ik ervaar dit als een gemiste kans op klantvriendelijke dienstverlening en stel mij de vraag of deze werkwijze strookt met de zorgplicht die men van een bank mag verwachten.

Afgesloten
S. C.
11/07/2025

Weigering tussenkomst waterschade

Betreft een schadegeval door water in onze huidige woning te Kortrijk. Ten eerste: Ik ben niet akkoord met de handelingen van ING enerzijds door hun laattijdige adresverandering van de verplichte woningverzekering. In 2020 zijn wij verhuisd van Gullegem naar Kortrijk en hebben de polis laten aanpassen door ons ING kantoor in Kuurne. Zij waren al te laat om alles in orde te brengen voor het verlijden van de akte bij de notaris destijds wat ze destijds hebben gecompenseerd in natura. Sinds eind december kwam ik erop dat ING nooit het adres heeft aangepast van die woningverzekering!!! Nochtans was alles in orde zeiden ze naar het verlijden van de akte en aanpassingen van het krediet. Het adres stond dus nog op Gullegem in plaats van Kortrijk. Gelukkig heeft er zich niks voorgedaan in de 4 jaar van schade of brand, ook toegegeven door een huidige medewerkster van ING Kuurne. De man, voormalig kantoorhouder, die ons dossier destijds heeft behandeld, zit ondertussen in een ander ING kantoor. Dit enerzijds naar nalatigheid van het tijdig verplaatsen van de polis bij het onderschrijven van de akte maar ook dat ze dit nu durven aanhalen in het weigeren van schade! (Zie bijlage 'Niet akkoord bevindingen...') Ten tweede: Zij zeggen 'opstijgend vocht'...Opstijgend vocht gaat tussen de 90 a 120cm hoog. Niet tot 240 a 300cm... Onze waterschade is tot boven in onze halruimte en de voorste kamer van ons huis + 150 cm tot 300cm hoog. De oorzaken zijn aangepakt, namelijk barsten in de stenen boven de voordeur en verstopte dakgoten in de voortuin waardoor het regenwater overliep, bevestigd telefonisch door de dakwerker die de goten (afleiders) heeft vervangen. Dit alles in die verstande dat het het voorbije jaar enorm heeft geregend. Van het begin af deed NN insurance moeilijk en hadden ze een vooringenomenheid. Graag had ik jullie tussenkomst gevraagd aangezien hun praktijken erg lijken op wat dit artikel reeds vertelde in De Morgen. https://www.demorgen.be/nieuws/het-werk-vrat-aan-me-s-avonds-kon-ik-niet-meer-in-de-spiegel-kijken-schade-experts-vertellen-waarom-verzekeraars-zelden-uitbetalen~bc619554/

Afgesloten
P. N.
6/06/2025

Onterecht profeteren van ons spaargeld door het uitblijven van vereffening

Geachte mevrouw/heer, We zijn zeer verveeld dat we maanden op ons geld moeten wachten. We worden van de kast naar de muur gestuurd om ons eigen geld. Op 7 april 2025 zijn we op jullie kantoor geweest, documenten getekend en binnen 5 werkdagen gingen jullie het geld storten op de rekening van mijn zoon. Althans hadden we doorgegeven dat zijn rekening zonder reden door jullie werd geblokkeerd. Een week nadien, nog steeds geen geld, bellen we naar jullie diensten en die sturen ons weer een formulier om in te vullen en weer binnen 5 dagen zal het geld op zijn rekening staan, en toch verwijzen jullie ons weer terug naar jullie kantoren. Een week later nog steeds geen geld op de rekening. Op 7/5, een maand later wij weer op afspraak op jullie kantoor om te horen dat het geld niet beschikbaar zal zijn voor de komende weken na weer invullen van formulieren?? De reden van het blokkeren van zijn rekening is ons nog steeds niet duidelijk en de reden waarom jullie ons geld zolang blokkeren is heel louche. Het geld hadden we direct dringend nodig, dus hebben we onnodig veel kosten moeten maken. Helaas tot op de dag van vandaag hebben jullie het bedrag nog steeds niet overgemaakt. Daarom verzoeken wij u onverwijld en uiterlijk tegen dinsdag 10 juni 2025 de rekening te vereffenen en ons geld te storten verhoogd met een schadevergoeding op een van onze actieve rekeningen. Vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie klacht op site ING -screenshot invest gegevens

Afgesloten
K. V.
7/04/2025

Cash automaat slikt geld in bij storten

Beste op 06/04/25 storte ik 30 euro in een cash punt in op de ijzerenleen in mechelen ik kreeg een melding op het scherm dat mijn geld werd ingeslikt en heb een ticket gekregen dat er een probleem was gelieve dit recht te zetten mvg

Afgesloten
T. B.
6/04/2025

Bankkaart en google pay

Beste, Al wekenlang probeer ik mijn bankkaart in te scanen voor google pay.Heb google al gecontracteerd en die wisten van geen problemen met die instelling. Nu hebben jullie ongevraagd een nieuwe kaart gestuurd en die werkt mog niet.Telkens krijg ik de melding dat mijn kaart niet bij mijn rekening hoort of niet geactiveerd is. Wanneer gaan jullie dit oplossen? Ik word er moe van en mis de voordelen van google pay als ik mijn kaart thuis ben vergeten. In afwachting groet ik u vriendelijk. Tim Busselen

Opgelost
R. S.
25/02/2025

spam

Jaren geleden rekening bij ING opgezegd, ze blijven echter commerciele mails sturen naar mijn mailadres @outlook.com, ook al heb ik al enkele malen ' uitschrijven' aangeklikt . Ik noem dit : electronisch sluikstorten !!

Opgelost
J. W.
8/01/2025

Deblokkering na overlijden

Geachte mevrouw/mijnheer, Betreft: het deblokkeren van de ING-rekening(en) op naam van overleden ouders In augustus en september 2024 zijn respectievelijk mijn moeder en vader overlijden. Ik ben enig kind en enige erfgenaam. Er is geen huwelijkscontract, geen testament en geen onroerend goed. Minstens mijn moeder had een rekening bij Ing. Hun persoonlijke gegevens en die van mezelf vindt u terug in de documenten in bijlage. Op 24 september 2024 zijn werden alle documenten voor het deblokkeren van de rekening(en) per email bezorgd: identiteitsgegevens, attesten van erfopvolging en overlijdensakten. De documenten en de email zijn ook nu bijgevoegd. Ik heb een bevestiging van ontvangst gekregen maar vernam verder niets. Op 30 oktober heb ik getelefoneerd en opnieuw de email verstuurd. Opnieuw kreeg ik enkel een bevestiging van ontvangst en per telefoon de verzekering dat alles zou geregeld worden. In december (ik kan de exacte datum en tijdstip opzoeken als u wil) heb ik opnieuw getelefoneerd. Eerst beweerde men dat ze niets ontvangen hadden maar na lang aandringen bleek er wel een dossier te zijn met mijn aanvraag. Het zou spoedig geregeld worden. Intussen zijn we januari 2025 en nog steeds geen enkel contact of nieuws. Alle documenten voor de vrijgave zijn reeds in het bezit van de bank sinds bijna vier maanden en het dossier is bijzonder eenvoudig ! Het is dan ook wraakroepend dat ik een uitstel van aangifte van de nalatenschap heb moet aanvragen aangezien ik het saldo van de Ing rekening(en) niet ken. Dit kost me sowieso 1% verhoging. Ik spreek me niet vlug uit en oordeel zelden. Gelieve dus serieus te nemen dat ik dit ervaar als een beschamend gebrek aan respect voor overleden klanten en voor hun erfgenamen in een voor hen moeilijke periode. Ik hoop dat de klacht via dit platform u tot handelen aanzet.

Opgelost
P. A.
4/01/2025

Spookkantoor

Het ING kantoor in Brugge StKruis is onbereikbaar, spookkantoor zeg maar: - ze hebben geen eigen telefoonnummer waar je naar kunt bellen, alles moet via Brussel. - op email antwoorden ze niet. - enige mogelijkheid is verlof nemen en ter plaatse gaan in de hoop dat de persoon die kan helpen er ook is. Voordien had ik daar een klantenmanager: de hr. T. DD. . Die verdween plots - zonder enige uitleg en zonder iemand anders aan te duiden. Na klacht ging men mij contacteren én iemand anders aanduiden, geen van beiden is gebeurd. Als je ING via hun app en chatbot iets probeert te vragen is hun antwoord steevast hetzelfde: ga naar je lokale kantoor (en neem daar dus verlof voor). Die ene keer dat ze beloven iets na te gaan doen ze dat dan ook niet. Maar ge moet wel elke maand servicekosten betalen.

Opgelost
B. V.
26/12/2024

Gestolen debetkaart

Geachte heer/mevrouw, 26/12/2024 Turnhout Vrijdag 13/12/2024 rond 17u00 werd mijn ING bankkaart ingeslokken door een ING bankautomaat. (Cashpunt Grote Markt 53, 2300 Turnhout). De bankkaart werd ingeslokken zonder dat ik enige actie had kunnen ondernemen. Dadelijk heb ik via uw de ING-app de bankkaart geblokkeerd. 3 dagen later haalt ING, zonder mijn toestemming, 9,99€ van mijn bankrekening voor zogezegde kosten voor een nieuwe bankkaart, dit voor feiten waar ING zelf voor verantwoordelijk is. Ik contacteer via de ING-chat functie een medewerker van ING. Een zeer onvriendelijke ING medewerkster, Lisa V, laat me na vele berichten weten dat ik de gelden (9,99€) voor 1 keer zou terugkrijgen. Zonder enige verontschuldiging. Doordat ik hierna meerdere opvolgende vragen stelde en commentaar had op de werkwijze van ING, beslist de medewerkster om toch de illegaal afgehaalde gelden niet terug te betalen. Ze verlaat de ING chat functie en ik krijg geen antwoorden meer. Meerdere malen heb ik de ING chat functie nog trachten te gebruiken, doch ik word aan het lijntje gehouden door ING. Plots word ik aangeraden een klacht in te dienen bij de ING klachtendient, wederom tijd verlies en wederom word ik aan het lijntje gehouden. Ik had graag gehad dat mijn door ING gestolen bankkaart en de door ING gestolen gelden inclusief kosten en intresten teruggestort worden op mijn rekening. Heden durf ik mijn bankkaarten van ING niet meer te gebruiken. We vrezen ook voor onze gelden die blijkbaar zo maar kunnen afgehaald worden door ING. Zeer onprofessioneel en schandalig dat zulke zaken kunnen gebeuren. Dank bij voorbaat. Mvg, Bart Van Ginneken

Afgesloten
E. D.
24/12/2024

Fraude Dossier onopgelost!

Donderdag 05/12: aankoop via marketplace Facebook betaald via 'valse' Payconiqlink. (Meteen kaart geblokkeerd via Cardstop. Er is geen geld van de zichtrekening gegaan.) Vrijdag 06/12: voor de zekerheid contact opgenomen met ING via de chatfunctie in de ING-app. Na 3 medewerkers te hebben gesproken de zekerheid zwart op wit dat er geen gevaar was en dat er niemand geld kon afhalen behalve mezelf. Dit moest ik met zekerheid weten daar mijn loon gestort werd op 10/12. Als ze me geen veiligheidsgarantie konden geven, had ik mijn loon op een andere rekening laten overschrijven. Fraude ook gemeld aan ING. Dinsdag 10/12: ik word opgebeld door ING Dienst Fraude dat er verdachte zaken gebeuren op mijn rekening en dat mijn gestorte loon meteen overgeboekt is naar Nuvei Limited (rekening leeggehaald). Ik reageer geschokt en doe opnieuw mijn verhaal en maak duidelijk dat ik hen hiervoor verantwoordelijk acht. Ik krijg als antwoord dat men gaat proberen de fondsen terug te werven, maar dat zij hiervoor niet tussenkomen en dit dus ook niet zullen compenseren! Ik verneem dagen niets meer en tracht elke dag te informeren naar de stand van zaken, maar word genegeerd en in de app blijft de status 'in behandeling' staan! Ik ben alleenstaande mama met 2 zoontjes en kan op niemand terugvallen! Rekeningen kunnen niet betaald worden, aanmaningen ontvangen, kan geen boodschappen doen en geen reserves en dat met de feestdagen. Ze begrijpen duidelijk niet de schade die ze hebben veroorzaakt en vind het erg betreurenswaardig en allesbehalve professioneel hoe ze hun verantwoordelijkheid ontlopen. Gisteren (23/12) nog maar eens telefonisch contact opgenomen, weer krijg ik te horen dat ze het zelf erg vreemd vinden hoe het gelopen is en word ik zonder antwoorden weer afgewimpeld met de belofte dat ze dit als prioritair zullen behandelen. Vandaag ontvang ik een email dat de fraudezaak werd afgesloten. Geen oplossing, laat staan de beleefdheid en klantvriendelijkheid mij hiervoor persoonlijk te contacteren! Ik weet niet hoe ik deze maand moet doorkomen, want de muizen vallen dood in de kasten. Om nog maar te zwijgen van de extra problemen en kosten dat dit met zich meebrengt. Als ze me op 06/12 de juiste informatie hadden gegeven en niet de zekerheid hadden gegeven dat alles veilig was dan had ik mijn voorzorgsmaatregelen kunnen nemen door mijn loon op een andere rekening te laten storten en had ik nu alles kunnen betalen en de feestdagen op een fijne manier kunnen doorbrengen met mijn zoontjes. Ik heb zelf nog getracht oplossingen te vinden door hier OCMW tijdelijk hulp te vragen, maar alle diensten zijn komende dagen ook gesloten. Bedankt ING, maar dit kan ik niet zo laten! Uiteraard heb ik alle mails en chatgesprekken uitgeprint als bewijs.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform