Terug

Blokkering bankrekening na overlijden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

02/10/2025

Na het overlijden van mijn vrouw 14 september j.l. is de volledige bankrekening geblokkeerd terwijl ik volgens de wet mag blijven beschikken over een bedrag van 5000 euro om te voorzien in mijn levensonderhoud. Ik eis dat ING zich aan de wet houdt en onmiddellijk het het bedrag dat wettelijk voorzien is op mijn rekening vrijmaakt zodat ik verder kan leven ! Willem van Mook

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 15 oktober 2025

ING - Bank and kantoren

Naar: W. V.

21/10/2025

Geachte heer van Mook, We hebben uw bericht via Testaankoop goed ontvangen. Onze zeer oprechte deelnemng met het overlijden van uw echtgenote. In antwoord op uw vraag kunnen we u volgende toelichting bezorgen: Een voorschot op de tegoeden is vanzelfsprekend mogelijk maar wordt niet onmiddellijk vrijgegeven. De langstlevende echtgenoot dient een afspraak in het kantoor maken om dit voorschot aan te vragen. Hiervoor dient een document getekend te worden en het kantoor. Uw ING-kantoor bezorgt dit aan het betrokken departement zodat zij uw voorschotsaanvraag kunnen behandelen. Indien uzelf niet tot het ING-kantoor kan gaan, kan u ook een zorgvolmacht aan iemand geven die u kan vertegenwoordigen. We hopen dat u hiermee voldoende bent geinformeerd en blijven vanzelfsprekend ter beschikking indien u bijkomende informatie wenst. Met vriendelijke groeten, Customer Care Center ING Client Services T +32 2 547 61 01 Mailbox : klachten@ing.be ING Belgium Marnixlaan 24 - 1000 Brussel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform