Terug

Van frequente benadering naar volledige radiostilte

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: ING - Bank and kantoren

10/08/2025

Wat gebeurt er als een klant bij ING vraagt om een schriftelijk voorstel voor een herbelegging? In mijn geval: helemaal niets. Een jaar geleden opende ik een zichtrekening bij ING en plaatste een bedrag op een termijnrekening. Alles verliep aanvankelijk correct. Toen de vervaldag naderde, werd ik al ruim twee maanden op voorhand herhaaldelijk benaderd door medewerkers van ING met betrekking tot een gesprek voor een mogelijke herbelegging. Omdat ik de voorkeur geef aan het rustig thuis bestuderen van informatie, heb ik schriftelijk verzocht om een concreet beleggingsvoorstel op papier. Sinds dat verzoek bleef het volledig stil: geen reactie, geen telefoontje, geen bericht. Ik ervaar dit als een gemiste kans op klantvriendelijke dienstverlening en stel mij de vraag of deze werkwijze strookt met de zorgplicht die men van een bank mag verwachten.

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: J. S.

11/09/2025

Onderwerp: Uw klacht UPH141BKN   Beste meneer Schandevyl,    Ik verwijs ook naar ons telefonisch onderhoud. U meldt ons dat u bij voorkeur een schriftelijk voorstel tot herbelegging van uw tegoeden wenst maar dat u dit niet heeft ontvangen. Zoals aangehaald, heeft men getracht u meermaals telefonisch te contacteren. Gezien uw klacht heeft uw personal banker, mevrouw D’Hondt, op 5/9 een mail gestuurd met het aanbod van ING alsook haar directe contactgegevens. Informatief geef ik u mee dat men in het ING-kantoor te Liedekerke niet op de hoogte was dat u dit aanbod enkel per mail wenste en niet telefonisch wou gecontacteerd worden. U mag mevrouw D’Hondt uiteraard nog steeds contacteren voor meer toelichting.    Met vriendelijke groeten, Hilde Weerts Customer Care Center Client Services T +32 2 547 61 01 E hilde.weerts@ing.com Mailbox FR : plaintes@ing.be Mailbox NL : klachten@ing.be ING Belgium Marnixlaan 24 - 1000 Brussel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform