Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Actie, maar niet genoeg voorraad
Beste,Ik bestelde online bij de Fun een Lego Nasa set.Dit deed ik omdat er 30% korting was op al het speelgoed.Dit product ging van 199,99 naar 139,99 euro.Bestelling is zeer vlot verlopen, alsook de betaling.Echter kreeg ik geen bevestiging van de bestelling.Aangezien de levertijd 3 à 5 werkdagen was heb ik na 5 dagen zelf een mail gestuurd naar de klantendienst om te vragen of de bestelling goed was doorgekomen.Daar kreeg ik het antwoord dat door de drukte er een vertraging was bij het leveren, maar dat ik vanaf ze het pakket kunnen klaarmaken ik een mail zou krijgen met de nodige gegevens.2 dagen later kreeg ik de mail dat Fun bezig was met het voorbereiden van mijn pakket.De dag daarna kreeg ik een mail met de vaststelling dat het product niet meer in voorraad is. Nochtans was er wel nog voorraad toen ik die bestelde.Momenteel heb ik aan de klantendienst een oplossing gevraagd zo dat ik de Lego set kan kopen aan de aangegeven prijs en niet enkel mijn geld terug krijg.Alvast bedankt om mij te helpen.Vriendelijke groetenDavino
Bestelling terugsturen.
Beste,Ik bestelde een PS5 game. Ik heb mij bedacht en binnen de 14 dagen retour aangevraagd. De game zelf is niet gebruikt. (Ze zit zelf nog in de originele verzenddoos zonder de doos te openen). Nu mag ik deze in geen omstandigenheden terug sturen. Terwijl ik dat wel zou willen en mijn geld terug wil. Zoals de belgische consumtenwet het voorschrijft. Wat kan ik doen?
Weigering inname waardebon
Geachte, onlangs kwam ik tijdens de verhuizing op de kamer van mijn dochter een waardebon van 20euro van FUN tegen. met uitgifte datum 01-05-2022. Bij het afgeven van de bon in juli bij Fun werd deze geweigerd aangezien deze maar 1 jaar geldig zou zijn. Het is een waardebon van 20euro die mijn dochtertje heeft gekregen voor haar verjaardag. Ik heb al nagezien dat wettelijk er een verjaringstermijn van 10jaar zou bestaan op deze waardebonnen.
Problemen met de transporteur!
Beste, Ik bestelde een bedje bij Fun.Ten eerste kreeg ik geen bericht dat het bedje geleverd zou worden…Ten tweede beweert de koerier dat hij het bedje heeft aangeboden, maar dat we niet thuis waren … waarom stak de koerier geen briefje in onze bus???Ten derde beweert de koerier dat hij ons opbelde omdat we “zogezegd”niet thuis waren toen hij het bedje wou leveren… hij heeft NIET gebeld!Ten vierde heeft de koerier niets laten weten aan de leverancier dat we niet thuis waren en ook de telefoon niet opnamen toen hij ons “zogezegd” opbelde en “zogezegd” aanbelde aan onze deur!Ten vijfde wacht ik al veel te lang op de levering van het bedje terwijl wij er niets kunnen aan doen dat de koerier geknoeid heeft bij de levering!Mijn klacht gaat vooral uit naar de leverancier én naar de koerier ??Waarom stuurt de leverancier niet direct een bedje en waarom laat hij ons zo lang wachten tot het probleem tussen de leverancier en de koerier opgelost is en tot ze het “verloren” bedje hebben teruggevonden…Wij zijn de dupe van het geknoei vd koerier ??Ik heb veel e-mails als bewijs dat de koerier een grote fout heeft begaan!Ik stuur in bijlage 1 vd vele e-mails…Mijn geduld is op ??Jammer dat Fun niet wil zeggen wie de leverancier is!Meer heb ik er niet aan toe te voegen!
Afdekzeil zwembad die te klein is
Ik heb online een afdekzeil gekocht voor ons zwembad. Zaterdag deze opgehaald in de winkel en bij het openen van het zeil zagen we dat deze te klein was. Wij kregen deze jammer genoeg niet terug in de doos , wij zijn er zondag terug mee naar de winkel gegaan , daar wouden zij deze niet terugnemen , wij moesten naar de klantendienst bellen en via hun ging dit in orde komen . Vandaag (maandag) bel ik naar de klantendienst en daar krijg ik te horen dat dit artikel niet kan worden terug genomen omdat deze volgens hen niet meer verkoopbaar is doordat dit niet in de doos zit ( de doos is wel aanwezig) dus eigenlijk weg geld geld en zitten de met een zeil waar we niks mee zijn ! Ik werk zelf ook in een winkel en wij krijgen wel dagelijks retours die niet in de verpakking zitten maar het spreekt dat je retour recht heb en dit dus moet terug nemen . Jammer dat fun zich niet aan hun eigen regels houdt en dus hun retours niet terug nemen
Garantie waterpomp
beste wij kochten verleden een jaar een waterpomp in de fun Deze heeft gans de winter binnen gestaan. En is zogezegd volgens de dienst gebarsten door de vorst. Wat totaal niet kan het toestel is nog geen jaar oud.
Defecte Sun Spring warmtepomp voor zwembad
Geachte mevrouw, meneer.Ik kocht de warmtepomp op 30/05/2021. Ik liet de warmtepomp 24 uren staan vooraleer deze in werking te stellen.Na activatie werkte de pomp goed.Op zondag 20/06/2021 besliste ik om de warmtepomp even uit te schakelen omwille van het slechte weer.De zandfilter daarentegen bleef in werking, het water moet schoon blijven. zwemweer of niet.Toen ik woensdag 23/06 de pomp terug aanlegde was er in eerste instantie niets mis. Maar op 10 uren had ik amper een warmteverhoging van 3 à 4°C (van 17°C naar 20-21°C)Die nacht rond 01u00 gaf de warmtepomp een kortsluiting waardoor de volledige elektriciteit in mijn huis het begaf.Uiteraard heb ik die nacht de warmtepomp niet meer ingeschakeld maar wel de stekker uit het stopcontact getrokken.Toen ik donderdagmorgen de pomp terug wou inschakelen gaf die terug een kortsluiting. Ik heb die 3 keer geprobeerd, telkens kortsluiting.Ik stuurde een bericht naar uw diensten via het contactformulier op uw website omdat u telefonisch blijkbaar heel moeilijk bereikbaar was.Donderdagnamiddag poogde ik nogmaals. Geen kortsluiting deze keer maar de ventilator draaide bijna niet. Er kwam ook binnen de kortste keren ijsvorming op de pomp.Ik nam telefonisch contact op met Fun Nevele, wetende dat daar een zwembadspecialist is.Hij was niet aanwezig, maar ik kon hem vrijdag wel bereiken.Ik heb het hele verhaal ook aan hem gedaan. Ik gaf ook aan dat er geen foutmeldingen zijn (geen overheat, low flow, error flow) vermits alle parameters goed zijn. Dit kan u ook aflezen op de bijgevoegde foto's. Hij vroeg mij u dit alles op mail te zetten omdat er duidelijk iets mis is met de warmtepomp en ik bij deze retour onder garantie kan aanvragen. Volgens Jens wijst dit op een defect van de ingebouwde verliesstroom schakelaar wat wijst op een lekstroom bij condens. Daarna toch nog even een poging gedaan, maar de ventilator draait helemaal niet meer.De flow is in orde, daaraan ligt het dus niet.De pomp staat vrij, op een vaste ondergrond en op voldoende afstand van het zwembad zoals voorgeschreven.Ik stuurde u ook de gevraagde foto's.Na het telefonisch contact met Fun Nevele en de mail aan uw klantenservice op donderdag 24 juni, het telefonisch contact met Jens, zwembadspecialist Fun Nevele op vrijdag 25 juni en sindsdien diverse mails aan uw klantenservice, wacht ik helaas nog steeds op antwoord van uw diensten betreffende mijn warmtepomp die stuk is.Mag ik u vriendelijk, doch met aandrang vragen mij hierover asap te contacteren.Onze warmtepomp heeft het na amper 2 weken begeven.En ja, ze is aangesloten zoals het hoort. (ze heeft trouwens 2 weken goed gewerkt)En ja, het water wordt behandeld zoals het hoortEn ja, de afstand zwembad-warmtepomp is zoals het hoort.Wij willen graag zwemmen in aangenaam warm water, dat is toch de reden waarom de pomp aangekocht werd.
Defect zwembad Sun Spring warmtepomp
Beste,22 maart 2021 is er een sun spring warmtepomp (serie nummer = 1004-2053-0241) geleverd. Dit weekend 28-06-2021 is deze opgestart, maar sinds de 3e dag valt deze telkens uit van zodra de pomp condens vertoond door verliesstroom. Er komen geen error boodschappen op (geen overheat, low flow, error flow) vermits alle parameters goed zijn. Het toestel valt gewoon volledig uit door de ingebouwde verliesstroom schakelaar wat wijst op een lekstroom bij condens. Kan ik dit toestel zo snel mogelijk omruilen vermits mijn dochters zo snel mogelijk terug willen zwemmen.Met vriendelijke groeten, Stijn
mijn kinderen onterecht van diefstal beschuldigt
Beste, mijn kinderen zijn op donderdag11/03/21 naar de Fun winkel gelegen in Sint-niklaas geweest. Zij weren in de winkel aangesproken door enkele medewerkers die hen vroegen of ze niks meegenomen (gestolen) hadden. Mijn kinderen waren alleen in de winkel aanwezig omdat ze iets moesten gaan halen voor school en wij paar meters verder in de straat wonen kunnen zij alleen gaan.Mijn kinderen zijn 14, 11 en 10 jaar. Er werd hen in de winkel voor andere aanwezige klanten om hun zakken leeg te halen!!! Ze werden onterecht beschuldigt van diefstal!!! Het kan zijn dat ze mensen verdenken maar het is geen reden om kinderen voor andere aanwezigen belachelijk te maken en te vernederen. Mijn kinderen voelden zich vernedert en vroegen zicht af wat ze misdaan hebben... Dit is een toaal onacceptabel gedrag van de medewerkers van Fun. Zou een kindvriendelijke winkel moeten zijn en ze niet behandelen als criminelen!!! Of was dit een vorm van discriminatie???
Aaankoop van Playmobil Paardenvrachtwagen die bleek een constructiefout te bevatten .
Op 17 februari 2021 om 16.50 h kocht ik een Playmobil Paardenvrachtwagen voor mijn kleinkinderen.Bij het monteren van de verschillende stukjes bleek de linkerachterdeur van de camper een constructiefout te hebben waardoor het pinnetje van de linkerbovenhoek van de deur niet in het voorbestemd gaatje kon geplaatst worden omdat het een plastiekknobbel van 0.6 cm was.Ik ging onmiddellijk terug met het aankoopbewijs en vroeg een nieuw exemplaar. Het gaat toch om 39.99 Euro.De 3 managers van het bedrijf Fun St Denijs Westrem wisten me te zeggen dat de procedure was dat ik zelf met Playmobil in contact moet treden via de website www. service_be@playmobil.be om het probleem te melden .In de rekken stonden nog dergelijke Playmobil Paardenvrachtwagens. Dus een nieuw exemplaar had de klant tevreden en mijn kleinkinderen gelukkig gemaakt.Ik vind het schandalig dat de klant zelf het nodige moet doen om een manifeste contructiefout recht te zetten. Stel u voor ik moet naar de site gaan en een foto sturen van de linkerachterdeur met plastiekknobbel linksboven met scan van mijn betaalbewijs. Dit is van de pot gerukt.Klant is koning? Vergeet het!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten