Terug

Aaankoop van Playmobil Paardenvrachtwagen die bleek een constructiefout te bevatten .

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: FUN

18/02/2021

Op 17 februari 2021 om 16.50 h kocht ik een Playmobil Paardenvrachtwagen voor mijn kleinkinderen.Bij het monteren van de verschillende stukjes bleek de linkerachterdeur van de camper een constructiefout te hebben waardoor het pinnetje van de linkerbovenhoek van de deur niet in het voorbestemd gaatje kon geplaatst worden omdat het een plastiekknobbel van 0.6 cm was.Ik ging onmiddellijk terug met het aankoopbewijs en vroeg een nieuw exemplaar. Het gaat toch om 39.99 Euro.De 3 managers van het bedrijf Fun St Denijs Westrem wisten me te zeggen dat de procedure was dat ik zelf met Playmobil in contact moet treden via de website www. service_be@playmobil.be om het probleem te melden .In de rekken stonden nog dergelijke Playmobil Paardenvrachtwagens. Dus een nieuw exemplaar had de klant tevreden en mijn kleinkinderen gelukkig gemaakt.Ik vind het schandalig dat de klant zelf het nodige moet doen om een manifeste contructiefout recht te zetten. Stel u voor ik moet naar de site gaan en een foto sturen van de linkerachterdeur met plastiekknobbel linksboven met scan van mijn betaalbewijs. Dit is van de pot gerukt.Klant is koning? Vergeet het!

Berichten (2)

FUN

Naar: M. P.

20/02/2021

Hallo klachtenbox@test-aankoop.be,Beste mevrouw Praet,voor LEGO en Playmobil producten verloopt de garantieprocedure helaas iets anders in geval er in de doos tekorten of een defect onderdeel zit. Deze dozen mogen we helaas niet 1 op 1 omruilen voor een nieuwe indien 1 onderdeel hiervan defect is of gedurende de garantieperiode verloren gegaan is of defect gegaan. Dergelijke onderdelen dienen dan rechtstreeks opnieuw bij LEGO of Playmobil aangevraagd te worden, deze sturen u dan nog gratis het correcte stukje nog na.We begrijpen dat dit voor u als klant omslachtig overkomt, maar voor deze constructiedozen is het helaas niet mogelijk telkens een onderdeel ontbreekt of defect gaat de volledige doos dan om te ruilen voor een nieuwe. Indien we dit moeten doen riskeren we dan erg gauw door de volledige voorraad van de dozen komen te zitten. Voor dergelijke mag u als klant dan rechtstreeks contact opnemen met Playmobil via het e-mailadres service_be@playmobil.deIn antwoord op uw mail krijgt u vervolgens een antwoord met informatie over de garantieverlening van PLAYMOBIL en een '˜Orderformulier onderdelen consument' waarmee het correcte stukje nog aangevraagd kan worden.Klik hier om dit gesprek te beoordelen: s:www.fun.be/?rbn_cnv=3548cc98-94d3-428c-86af-3279461763f0andrbn_aq=yesandrbn_cfm=1Met vriendelijke groeten,SvenFun.be--------------------------------www.fun.beKoning Albert I laan 2448200 Brugge Sint Andries ------------------------------ *Conversation ID: rbn_cnv=3548cc98-94d3-428c-86af-3279461763f0

M. P.

Naar: FUN

20/02/2021

1 van de " " managers"had dit als klantvriendelijke actie kunnen doen, hetgeen hun plicht was als verkoper van materiaal dat niet beantwoordt aan de gevraagde prijs van 39.9à euro.Waar staat geschreven dat de klant een computer moet hebben om te ageren naar service_be@playmobil.be?Ik blijf het schandalig vinden en beslist klantonvriendelijk.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform