Terug

Defecte Sun Spring warmtepomp voor zwembad

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: FUN

05/07/2021

Geachte mevrouw, meneer.Ik kocht de warmtepomp op 30/05/2021. Ik liet de warmtepomp 24 uren staan vooraleer deze in werking te stellen.Na activatie werkte de pomp goed.Op zondag 20/06/2021 besliste ik om de warmtepomp even uit te schakelen omwille van het slechte weer.De zandfilter daarentegen bleef in werking, het water moet schoon blijven. zwemweer of niet.Toen ik woensdag 23/06 de pomp terug aanlegde was er in eerste instantie niets mis. Maar op 10 uren had ik amper een warmteverhoging van 3 à 4°C (van 17°C naar 20-21°C)Die nacht rond 01u00 gaf de warmtepomp een kortsluiting waardoor de volledige elektriciteit in mijn huis het begaf.Uiteraard heb ik die nacht de warmtepomp niet meer ingeschakeld maar wel de stekker uit het stopcontact getrokken.Toen ik donderdagmorgen de pomp terug wou inschakelen gaf die terug een kortsluiting. Ik heb die 3 keer geprobeerd, telkens kortsluiting.Ik stuurde een bericht naar uw diensten via het contactformulier op uw website omdat u telefonisch blijkbaar heel moeilijk bereikbaar was.Donderdagnamiddag poogde ik nogmaals. Geen kortsluiting deze keer maar de ventilator draaide bijna niet. Er kwam ook binnen de kortste keren ijsvorming op de pomp.Ik nam telefonisch contact op met Fun Nevele, wetende dat daar een zwembadspecialist is.Hij was niet aanwezig, maar ik kon hem vrijdag wel bereiken.Ik heb het hele verhaal ook aan hem gedaan. Ik gaf ook aan dat er geen foutmeldingen zijn (geen overheat, low flow, error flow) vermits alle parameters goed zijn. Dit kan u ook aflezen op de bijgevoegde foto's. Hij vroeg mij u dit alles op mail te zetten omdat er duidelijk iets mis is met de warmtepomp en ik bij deze retour onder garantie kan aanvragen. Volgens Jens wijst dit op een defect van de ingebouwde verliesstroom schakelaar wat wijst op een lekstroom bij condens. Daarna toch nog even een poging gedaan, maar de ventilator draait helemaal niet meer.De flow is in orde, daaraan ligt het dus niet.De pomp staat vrij, op een vaste ondergrond en op voldoende afstand van het zwembad zoals voorgeschreven.Ik stuurde u ook de gevraagde foto's.Na het telefonisch contact met Fun Nevele en de mail aan uw klantenservice op donderdag 24 juni, het telefonisch contact met Jens, zwembadspecialist Fun Nevele op vrijdag 25 juni en sindsdien diverse mails aan uw klantenservice, wacht ik helaas nog steeds op antwoord van uw diensten betreffende mijn warmtepomp die stuk is.Mag ik u vriendelijk, doch met aandrang vragen mij hierover asap te contacteren.Onze warmtepomp heeft het na amper 2 weken begeven.En ja, ze is aangesloten zoals het hoort. (ze heeft trouwens 2 weken goed gewerkt)En ja, het water wordt behandeld zoals het hoortEn ja, de afstand zwembad-warmtepomp is zoals het hoort.Wij willen graag zwemmen in aangenaam warm water, dat is toch de reden waarom de pomp aangekocht werd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform