Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Toestel niet geleverd
Geachte mevrouw/heer, Op 28 juli 2025 heb ik via uw website een stofzuiger en stofzakken besteld voor 273,39€ . Ondanks uw e-mail van 29 juli 2025 waarin u vermeld dat mijn bestelling werd geleverd kan ik u formeel bevestigen dat ik deze bestelling niet heb ontvangen. Na meerdere e-mails en telefoons gedurende de voorbije dagen naar uw klantendienst krijg ik geen enkele reactie. Noch telefonisch, noch schriftelijk. U heeft tot heden niet voldaan aan uw verplichting om mijn bestelling te leveren. Daarom vraag ik u binnen een termijn van 6 kalenderdagen met ingang van 1 augustus 2025 mijn bestelling te leveren. Doet u dit niet, dan vraag ik u om de bestelling te annuleren en mij het betaalde bedrag van 273,39€ terug te storten. Met vriendelijke groet,
microgolfglas ontploft
Beste, Bij de aankoop van mijn keuken werden AEG toestellen geleverd in oktober 2020 waaronder een combi microgolfoven . In december 2023 was deze defect, de microgolfoven werkte niet meer, en na herstelling werkte die weer naar behoren. Op vrijdag 04/07/2025 was er plots een luide knal. Mijn zoontje van drie jaar kwam mij in de hal van ons huis halen. Ik wist niet waar ik het had, overal glas. De voorste glasplaat van de microgolfoven was gesprongen uit het niets. Wij waren vreselijk in shock. Een half uur eerder had ik hem nog gebruikt om een flesje in op te warmen voor mijn zoontje. Veel ongeloof voelden we. Hoe is dat nu mogelijk dat die glasplaat zo plots uit het niets uit elkaar springt?! Mijn zoontje was op blote voeten, gelukkig heeft hij zich niet gesneden of liep hij niet voor de microgolf toen deze ontplofte, want wie weet welke lichamelijke schade er dan was aangericht. Gelukkig zat mijn vriend niet aan het eiland te werken op de laptop, wat hij regelmatig doet, want de scherven vlogen over ons eiland tot aan de overkant van de keuken. Er had gerust zo een scherf in zijn nek kunnen terechtkomen, wie weet een halsslagader geraakt of de scherven hadden in de ogen van mijn zoontje kunnen terechtkomen. We belden de klantendienst op. Er was heel weinig ruimte om ons verhaal te doen en er werd ons aanbeveelt tegen het verplaatsingsbedrag van 239euro een hersteller te laten komen. De herstelkosten niet inclusief. Ik vroeg naar een doorverwijzing om klacht te kunnen indienen maar zij kon ons enkel helpen door een afspraak voor herstelling in te plannen en was zeer kortaf. Dit incident valt buiten de garantieperiode van 2 jaar, maar wij vinden dat dit incident in geen geval had mogen voorkomen en hebben de indruk dat dit toch wel een fabricagefout zou kunnen zijn. Het lijkt me cruciaal om melding te maken van dit incident daar het mij niet normaal lijkt dat zoiets gebeurt en beter kan vermeden worden in de toekomst. Verder zijn wij wel blootgesteld aan dit incident, ondervinden wij schade en daarenboven missen wij een dagelijks gebruikstoestel. Wij hebben hier geen schuld aan en niet om gevraagd. De financiële impact op ons gezinsbudget voor de aankoop/herstelling is zeer groot. Er werd ons uitgelegd aan de telefoon dat wanneer wij beslissen een nieuwe microgolfoven te kopen, de helft van de verplaatsingskost ons word kwijtgescholden, maar de aankoop van een nieuw toestel moeten wij volledig zelf bekostigen. Dit voelt voor ons niet rechtvaardig en onacceptabel. Het gevaar waaraan ons gezin is blootgesteld binnen dit geval is enorm. Moest de microgolf zoals vooraf gewoon defect zijn, lijkt ons dit een prima tegemoetkoming, maar binnen dit geval is het anders. Ons vertrouwen in AEG, Electrolux wordt ook enorm op de proef gesteld. Wij zijn zeer in shock door dit incident en wensen een degelijke tegemoetkoming. Een herstelling van een toestel dat eerder ontplofte, daar zijn we niet gerust in. Moest een herstelling toch soelaas bieden, dan wensen wij dat deze verplaatsing- en herstelkost ons wordt kwijtgescholden. Indien een herstelling geen oplossing biedt, wensen een vervanging van deze microgolfoven, kosteloos. Op heden werd er geen afspraak voor herstelling ingepland.
Klacht installatie bestelling 0008644296
Ik zocht graag een oplossing voor de problemen die we ervaren met AEG. Ik zond onderstaande mail naar AEG en werd een beetje later opgebeld dat ik een terugbetaling van 10% zou krijgen maar dat ik een kopie van de factuur en het rekeningnummer voor terugbetaling moet sturen. Op 12 augustus stuur ik de mail met de gevraagde gegevens. Op 4 oktober stuur ik een mail dat de terugbetaling nog niet ontvangen is en doet AEG alsof ze van niets meer weten. Ondertussen geprobeerd via de ombudsdienst maar helaas geen respons van AEG.
Geen terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 14/10/2024 heb ik in uw online winkel een koelkast gekocht, waarbij ik het bedrag van 594 € plus voor heb betaald. Ik heb een annulering doorgegeven op de dezelfde dag, dus jullie hebben het product niet moeten leveren. Op 21/10/2024 antwoordde u mij dat het 4 a 6 weken kon duren voor de terugbetaling plaatsvond. Tot op heden, na 44 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 594€ . Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 2 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Weigering aflevering bewijs verlengde garantie op compressor (tot 5 jaar na aankoop)
Firma AEG werd meermaals gecontacteerd na verkeerd gelopen registratieprocedure in de MyAEG-toepassing. Telkenmale wordt klant afgewimpeld of niet geholpen en er is geen overleg tussen de interne diensten van AEG. Vb. niet-werkende online registratieprocedure wordt niet gemeld door medewerker aan achterliggende dienst IT en klant wordt met kluitje in riet gestuurd. Een opsomming van de vastgestelde problemen: 1/ na ingeven model en PNC-code van koelvriescombinatie ging bevestigingsmail worden gestuurd. Meermaals procedure uitgevoerd in verschillende browsers, dan melding op scherm dat binnen 10 minuten een bevestigingsmail wordt verstuurd maar nooit bevestigingsmail ontvangen (ook niet in spammap). Op website MyAEG bij toestel geen ingevuld veld van serienummer 2/ vervolgens helpdesk gecontacteerd die beweren dat ze correct het serienummer hebben ingevoerd maar bij controle blijkt een arbitrair nummer "11111111" te zijn ingevuld in veld van serienummer. Medewerker doet blijkbaar zijn werk niet graag en vult eender welke code in. Medewerker beweerde dat bevestiging van verlengde garantie per mail ging worden gestuurd op zelfde dag, dat hij dat in het systeem zo doorgegeven had aan een andere dienst. Belofte werd niet gehouden. Kwade wil van medewerker ? 3/ op meerdere mails naar klachtendienst van AEG (consumersales@electrolux.com) en naar helpdesk (consumer.services@electrolux.be) wordt geen enkele reactie gegeven noch bevestigingsmail teruggestuurd dat dossier zal worden behandeld. Het probleem is duidelijk systemisch (meerdere diensten falen bij AEG) 4/ ook verzoek laten indienen door verkoopdienst van Koopcentrum Molecule alwaar vrieskoelcombinatie werd gekocht maar evenmin reactie van firma AEG. Dit is een schande voor een Duitse firma die behoort te werken volgens Duitse kwaliteitsnormen maar blijkbaar met personeel zit die totaal niet gemotiveerd zijn, die hun werk niet graag doen en nog niet eens de reflex hebben om fouten in hun IT-systeem te signaleren en te mediëren. Echt amateurisme !
herstelling niet OK
Beste, Op 23 januari is er een technieker van AEG langsgeweest voor de herstelling van mijn vaatwasser (ouder dan 10 jaar). Hij heeft de machine uitgelezen en enkel een sensor uit gekuist die volgens hem de problemen veroorzaakten. Ik heb inderdaad vuil zien liggen in de vaatwasser. Hij heeft ook nog de onderste spinner vervangen. Daarvoor heb ik 229€ betaald.Hij vertelde me dat het best is, aangezien de woning leeg staat, om deze af en toe te laten draaien.De eerstvolgende keer dat ik de vaatwasser opzet, krijg ik echter opnieuw de storing op mijn scherm.Ik maak hiervoor een nieuwe afspraak en daar wordt me verteld dat dit niet binnen de waarborg valt, omdat er een nieuw probleem is opgedoken. Ik ben het niet eens met deze stelling, aangezien de vaatwasser nog niet heeft gedraaid zonder een storing na de reparatie van 23 januari. Ik vind het niet meer dan normaal dat het toestel minstens 1 keer foutloos moet werken na een reparatie, anders is het volgens mij niet gerepareerd.Jullie doen me nu een voorstel voor een nieuwe vaatwasser aan te schaffen met een korting van 129€. Hier kan ik geen genoegen nemen, aangezien ik er 229€ voor heb betaald en hij nog steeds niet werkt.Graag had ik constructief aan een oplossing gewerkt.Het stoot me tegen de borst dat tijdens een eerste telefonisch contact,dit probleem werd genegeerd. Er werd me verteld dat het testrapport zegt dat het OK was, maar dat is voor mij geen bewijs dat het toestel werkt. Als je het toestel aanzet en laat draaien zonder storing, dan werkt het, is dat niet het geval, dan is het niet gerepareerd.
onterechte kosten bij herstelling
Wij hebben een AEG koffiemachine van meer dan 3.000 euro gekocht eind 2021Binnen de garantieperiode voldeden zich meerdere defecten die normaal gebruik van de machine quasi onmogelijk maakten. Defecten die wij tijdig en correct gemeld hebbenWe hebben ons machine tot 3 keer toe moeten laten ophalen voor herstelling door Electrolux (AEG).1ste periode van 6/11/2023 tot 13/12/20232de periode van 8/01/2024 tot 29/01/20243de periode van 12/02/2024 tot 11/03/2024We hebben onze machine dus meer dan 14 weken in totaal dienen te missen. We zijn 6 keer (3 keer ophalen, 3 keer terugbrengen) een hele dag thuis moeten blijven voor de ophaling/terugbrengen.De eerste 2 keren dienden wij geen franchise of andere kosten te betalen wat logisch is want het toestel was/is nog in garantie. De eerste 2 herstellingen hadden geen enkele verbetering als resultaat. Dus is er überhaupt wel iets mee gebeurd?Nu bij de 3de keer dienden wij een bedrag van 49,61 euro kosten (losgeld?) te betalen anders kregen we ons toestel niet terug. Dit is onaanvaardbaar. Wij eisen dit bedrag integraal en onverwijld terug. Wij hebben de volle pot betaald voor een nieuw, perfect werkend toestel. Om ons als klant nu te laten betalen om een product dat tijdens de garantie voor herstelling is binnengebracht is niet correct. Gedurende het hele herstelproces (we zijn bijna een volledig jaar (!!) verder na onze eerste melding) hebben jullie ook nooit vermeld dat er kosten zouden betaald moeten worden. Om ons dan voor blok te zetten en te weigeren ons toestel terug te geven indien we het bedrag niet betalen is je reinste chantage en bandietenwerk.Kosten doorrekenen aan de klant voor een herstelling aan een product in garantie is niet correct. Integendeel, wij zouden van jullie verdere schadevergoeding moeten eisen wegens het verkopen van een minderwaardig product dat niet voldoet aan de (wettelijke) productvereisten en het door jullie veroorzaakte ongemak.Ik hou mij het recht voor om hier verdere (juridische) actie in te nemen via de gepaste consument organisaties en sociale media platformen.Ik wens ook uitdrukkelijk dat dit als klacht gelogd wordt en verwacht hier een officieel antwoord op binnen redelijke termijn.Momenteel zijn we ook nog niet zeker of jullie herstelling deze keer wel het nodige resultaat heeft opgeleverd. Indien dit niet het geval is dan dienen jullie opnieuw kosteloos een herstelling onder garantie uit te voeren tot alle problemen volledig zijn opgelost OF ons een ander, nieuw, volledig correct werkend toestel te geven. Dat is immers waar we voor betaald hebben en wat jullie claimen te verkopen.
Vergoeding waterschade werkblad door defecte droogkast
Sinds 3 januari 2024 krijgt onze vraag per mail om ons beschadigde werkblad te vergoeden geen gehoor. Enkel automatische bevestigingen van ontvangst. Deze waterschade was het gevolg van waterschade van een defect aan een element uit de droogkast. Het toestel viel nig ruim onder garantie. Het wisselstuk die geplaatst werd door jullie technieker was een verbeterde versie omdat AEG weet had van deze malfunctie. Gezien de oorzaak dus helemaal niet aan ons kan gelegen hebben willen wij graag de opgelopen schade vergoed zien. Graag reactie aub.
weigering van duidelijk garantiegeval
beste,ik heb jullie reeds gecontacteerd via mail om mijn toestel in garantie te brengen, maar dit werd eenvoudig afgewimpeld.graag had ik toch gehoor gekregen voor dit overduidelijk garantie geval.mvg Gauthier de Bruyker
Problemen met levering vaatwasmachine
Beste,Ik bestelde op 21 december 2023 een vaatwasser bij jullie. De eerste leverdatum was voorzien op 5 januari 2024. Twee dagen ervoor werden we gecontacteerd met de vraag om het voorziene moment te verplaatsen aangezien het toestel niet binnen gekomen was. Ondanks het feit dat we ons verlof niet meer konden intrekken zo kortbij, hebben we hier erg begripvol op gereageerd en spraken we een nieuwe datum af: vrijdag 12 januari 2024. Opnieuw werd hier verlof voor genomen aangezien de levering structureel tussen 7u en 13u plaatsvindt. Wij zien en horen niemand. We nemen zelf contact op met de klantendienst om 12u30, waar we telefonisch te horen krijgen dat het toestel vandaag niet geleverd wordt, het was wederom niet binnen gekomen. Wij werden hier op voorhand niet van verwittigd en moesten dit zelf ontdekken. Gevolg = 2 halve verlofdagen voor niets opgenomen en nog steeds geen vaatwasser.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten