Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. I.
30/07/2025

Via de computer een diepvriezer besteld

Beste , een bestelling gedaan via de computer betaald 159,95 € . Op de bestelling staat dat deze op voorraad is in de Eldi winkels maar helaas bedriegboel , ik voel mij bedrogen door deze firma, en werd dan nog beledigd door de verkoopster! (wat ik erg vond). Het afschrift van de factuur is te zien, evenals de voorraad. Groeten Erwin

Opgelost
Y. A.
31/10/2024

Defect droger

Geachte, Op 30/10/2024 heb ik de Friac condensatiedroger model DKC0086E bij u gekocht voor €369,95. Ik ontving het product op 30/10/2024. In overeenstemming met uw algemene voorwaarden, ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht ontvangt u als retour. Het door mij betaalde bedrag van €369,95 verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer. Met vriendelijke groet, Yassine Achahbar Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
A. C.
6/02/2024

Herstelling droogkast Friac 4 maanden oud onder garantie

Op 20 september 2023, 4 maanden geleden hebben we in Eldi Diest een warmtepomp droogkast gekocht. Merk Friac. Niet de goedkoopste. Heb ook voor 5 jaar garantie gekozen en betaald.Sinds 3 weken geleden werkt ze al niet meer. De trommel draait niet en er staat condens in de trommel. De verkoper van Eldi Diest heeft alles doorgegeven aan de hersteldienst. Kregen we enkele dagen later een mail dat ze kunnen langskomen op 6 februari. We worden een half uur op voorhand gebeld en dan de rode lettertjes...., indien niemand de telefoon beantwoord komt de technieker niet langs,... Ik heb geantwoord op deze email.Ik vroeg nr een timeframe voor 6 februari. Voormiddag ? Namiddag ? Niet iedereen heeft de mogelijkheid om verlof te nemen en de hele dag te zitten wachten op telefoon van een anoniem nummer. Wij hebben beide verantwoordelijke functies. Ik denk niet dat we een uitzondering zijn. Je gaat me niet vertellen dat een planningdienst hier niet kan op antwoorden. Een antwoord heb ik tot vandaag niet gekregen. Dus wat dan ? Maar lekker blijven zitten met een kapotte droogkast van nog geen 4 maanden oud ? We moeten nu toch al bijna 3 weken wachten op herstelling. De droogkast wordt dagelijks gebruikt en we zitten nu echt met een probleem. Heb ik daarvoor garantie betaald ? We zijn nu 6 februari, na verschillende mails naar de klantendienst nog steeds geen antwoord ivm tijdstip voor herstelling vandaag. Mijn man heeft een hele dag verlof moeten nemen dus ik hoop vandaag de droogkast terug te kunnen gebruiken. Ik wacht nu op telefoon zoals in de mail. Als het vandaag niet opgelost wordt dan ga ik hier zeker verder mee !Ik noem dit allesbehalve klantvriendelijk en wil dan ook een oplossing of een nieuwe droogkast.

Opgelost
G. V.
28/01/2024

Roestvorming

Beste , In 2020 bestelde ik een vaatwasmachine , sedert enige tijd bemerk ik dat de coating van de afwasrekken afbrokkelt en er roestvorming onstaat ,ik ben naar de winkel van eldi geweest , en heb een offerte (ON00326)aangevraagd voor de vervanging van de rekken , daaruit blijkt dat de vervanging van deze manden mij 311.75€ zou kosten , dit is maar 30€ minder dan dat het toestel mij koste . Kunnen we niet tot een redelijk vergelijk komen omdat dit volgens mij geen normale slijtage is

Opgelost
H. G.
18/11/2023

misleidende garantie

Beste,Ik wil graag aangeven dat ik me misleid voel door de winkelketen Eldi. Dit op vlak van aanvullende garantie voor een elektronisch product, en het gebruiken van de aankoopbon die ik hiervoor ontving.Ik kocht in 2019 een frigo bij Eldi. Hierbij nam ik ‘een uitbreiding van garantie voor 5 jaar waarborg herstelling aan huis’. 4 jaar na aankoop van de frigo ging deze kapot. Hij veroorzaakte herhaaldelijk kortsluiting waardoor de verliesstroomschakelaar uitsloeg. Na het contacteren van Eldi werd een technieker gestuurd om deze te repareren. Bij aankomst stak hij de frigo in het stopcontact, zei hij hem te contacteren wanneer deze opnieuw voor kortsluiting zou zorgen, en vertrok. Zoals verwacht, gebeurde dit. Eldi liet hierna weten dat de frigo niet te repareren viel, en dat er ons een vergoeding (+-€50) betaald zou worden. De fijne lettertjes van de garantie stipuleren immers dat een bepaald % van de waarde van de frigo uitbetaald wordt aan de klant, indien deze niet te repareren valt. Een werknemer vertelde ons dat dit ook kwam omdat dit specifieke model niet meer verkocht wordt.Bij het afsluiten van de garantie werd ons dit niet meegedeeld. De werknemer die ons bij het ontvangen van de aankoopbon hielp, gaf aan dat we niet de enige klanten waren die ons hier gedupeerd over voelden.Enkele dagen geleden stapte ik Eldi binnen om een nieuw goed aan te kopen met de gekregen bon. Wanneer ik de bon voorlegde, gaf de werknemer van Eldi aan dat de bon enkel ingeleverd kon worden, wanneer het goed waar deze voor uitgereikt werd (de frigo) binnengebracht wordt ‘om aan de recupel voorwaarden te voldoen.’ Ik vind dit vreemd, aangezien recupel betaald wordt bij het aankopen van een product.Na aan te geven dat ik hier niet mee akkoord ging, gaf de werknemer aan dat hij het zou bespreken. Na enkele dagen kreeg ik telefoon dat de zaken ‘intern geregeld konden worden’ en dat de bon toch ingediend kon worden ‘zonder aan de recupel-voorwaarden te voldoen’.Ik hoop via deze weg te polsen of anderen gelijkaardige zaken ervaren hebben. Naar mijn gevoel heeft Eldi niet de nodige informatie verstrekt bij het afsluiten van een garantie. Hiernaast heb ik het gevoel dat de keten mensen tracht te ‘dwingen’ om kapotte producten op eigen houtje bij hen binnen te brengen, of om de vervanger van kapotte producten bij hen aan te kopen. Ik hoop daarom dan ook te bekomen dat dit probleem verholpen kan worden indien hier een breed genoeg draagvlak voor blijkt te bestaan.

Afgesloten
S. E.
17/11/2023

Vijfjarige verzekering

Beste.Ik kocht een vaatwasser bij Eldi en betaalde vijf jaar lang een extra bedrag voor het geval de wasmachine kapot ging, maar toen hij kapot ging, ging ik naar hen toe en de reparateur stuurde me om hem te repareren en zei dat het ten koste zou gaan van de verzekering, maar toen stuurden ze me een factuur waarin stond dat de fout te wijten was aan zand in de motor. De motor is niet veilig. Ga ik akkoord of ga ik akkoord? Ik ben niet verder gegaan. Op welk papier dan ook, de reparatie ligt bij mij kosten, en als ik het had geweten, had ik de wasmachine in de eerste plaats niet gerepareerd. Eet ik zand totdat er zand in de motor wordt gevonden? Antwoord alstublieft zo snel mogelijk.Met vriendelijke Groeten.Ashraf abdelaal.

Opgelost
C. D.
28/09/2023

Problemen terugbetaling na herroeping Mio GPS

Beste, eind april wensten we Mio GPS aan te schaffen in uw winkel. Deze trachten we 6d later terug te brengen omwille van meerdere problemen en wensten we herroeping te doen van deze verkoop. Gezien winkel toen gesloten bleek, gaven we onze intentie te kennen via brief diezelfde dag in brievenbus van de winkel (zodat we binnen de 7d nog konden afzien van deze aankoop), met de bedoeling om 3d later (dag 10 na aankoop) de winkel weer te bezoeken. Door een ongeluk op deze dag (30april) werd ik opgenomen in de kliniek met ontslag op 06mei. 08 mei bezocht ik opnieuw uw winkel en overhandigde het product. Verkoper gaf aan niet direct terugbetaling te kunnen doen omdat hij dit moest navragen aan zijn overste omdat ik er toen >14d na de aankoopdatum stond. Om bewijs te hebben dat ik toestel teruggaf maakte hij een bon op binnenkomende herstelling wel met duidelijke melding dat ik af wou zien van de verkoop (zie statusmelding op deze bon) en dus geen herstelling verwachtte, maar terugbetaling. Diezelfde nacht meldde ik deze klacht ook op info@eldi.be waar ik tot op heden nog steeds geen enkel contact kreeg en door jullie diensten ook nooit doorgestuurd werd aan de winkelverantwoordelijken.Ook op mijn mail van 22/05 aan zelfde mailadres tot op heden geen enkele reactie.Nadien bezocht ik de winkel nog meermaals en werd ik steeds maar met allerlei drogredenen aan het lijntje gehouden. Pas mid-zomervakantie kreeg ik antwoord in de winkel, m.n. dat toestel plots gerepareerd zou zijn (wat ik dus nooit vroeg), terwijl ik af wou zien van de aankoop. Voor verdere terugbetaling moest ik jullie hoofdkwartier contacteren. Mijn laatste mail (nu aan jullie klantendienst) dateert van 16sept ll. met de vraag een antwoord/oplossing te hebben tegen 01okt. Tot heden (29sept) ook hier geen enkele terugbetaling, noch enige vorm van reactie.Ik vind het dan ook jammer dat ik de hulp van Test Aankoop moet inroepen om nog maar enige vorm van reactie te bekomen op mijn mails aan uw hoofdkwartier ... en hopelijk eindelijk een correcte oplossing in de vorm van terugbetaling van de goederen dewelke reeds sinds mei in uw bezit terug zijn.

Opgelost
P. K.
30/08/2023

No frost diepvries wat we ieder half jaar 48 uren moeten uittrekken voor te kunnen ontdooien

Beste.we hebben op 02/07/2020 een whirlpool no frost diepvries gekocht.deze maakte veel eisvorming aan de verlichting en op de binne zijde van de deur.op21.08.2020 is de technieker langs gekomen,deze heeft melding gemaakt tot we een nieuwe diep vriezer kregen.die werd geleverd op 10.11.2020 geleverd. Maar na 2 maanden hadden we alweer ijs aan de verlichting en binnen zijde aan de deur hetzelfde probleem dus.maar het eten wat er inzat was niet zo heel goed bevroren,waardoor het ijs van de kinderen hebben kunnen weg gooien.Er is dus weer een technieker langs gekomen,en deze heeft aan de binnen zeide iets afgekit en moesten hem dus ook weer 48 uren uit trekken, om tot de motor ook teveel ijs aan maakte. Op 22.12.2021 heb ik weer een technieker over de vloer gehad voor hetzelfde probleem veel ijsvorming en veel lawaai maar de inhoud niet goed meer bevroren was. Op 05,07,2023 zijn we naar de eldi in Maasmechelen geweest om weer het zelfde probleem te gaan melden. Er is op 28,08,2023 een technieker hier geweest. Wij willen gewoon een nieuwe diep vries hebben van goed kwaliteit die we niet om het half jaar meer hoeven uit te trekken.En ze sturen ons maar van de muur naar de kast. En dit ben ik kost moe

Afgesloten
J. S.
19/06/2023

Geen herstelling droogkast

Beste, in maart 2019 kochten we bij Eldi een Samsung droogkast met extra garantie ( in totaal 5 jaar ). Kostprijs, garantie inbegrepen 664,21 euro. De laatste tijd moet de was er soms meer dan 3 uur inzitten voor hij droog is . Wij contacteren hiervoor, zoals Eldi voorschrijft ,CE repair services. Zij sturen een prijsopgave naar Eldi, waarmee Eldi niet akkoord gaat. Eldi biedt ons eerst een tegoedbon van nog geen 180 euro aan en later omdat we niet akkoord gaan, een bon van 300 euro. Zij weigeren een technieker laten te komen die het probleem misschien kan oplossen. Zo worden wij gedwongen om een nieuw toestel te kopen bij Eldi, waar we dan nog enkele honderden euro's voor moeten bijpassen. Met vriendelijke groeten.

Opgelost
C. H.
6/08/2022

levering slecht werkende koelkast(en)

Beste, Ik bestelde samen met mijn vader Georges een koelkast en diepvriezer op 14/5/22. De bestelbon staat op zijn naam : ik betaalde de koelkast hij betaalde de aangekochte diepvriezer. Wij wonen samen op hetzelfde adres. Reeds na een paar dagen bleek de koelkast niet goed te functioneren : tegen de rugwand ontstond een dikke ijslaag en de temperatuur in de koelkast lag boven de 10 graden ! Ik ging diverse keren naar de winkel te Tielt en toonde foto's. De lokale medewerker regelde per mail dat er een hersteller kon worden langsgestuurd. Na enige tijd wachten kwam een franstalige hersteller langs en bleek de koelkast rijp voor de container. Op 7 juli werd ze vervangen door een andere koelkast, zelfde model. Opnieuw ontstond na een paar dagen hetzelfde probleem. Opnieuw ontwikkelde zich een dikke ijslaag tegen de achterwand en gaf de koelkast meer dan 10 graden binnenin. Opnieuw foto's gemaakt en getoond aan de lokale verkoper. Deze is tot heden steeds meegaand geweest in het rapporteren van onze klacht maar de klantendienst zelf reageerde tot heden NIET. Opnieuw kunnen we voedingsmiddelen gaan weggooien. Ik heb nog gevraagd of dit een slechte reeks koelkasten betrof maar ik kreeg de boodschap dat wij in Tielt de enige zouden zijn die een klacht meldde rond dit model. Op 10/7 was dus al duidelijk dat ook de tweede koelkast niet werkte en dezelfde problemen vertoont als de eerste. Vorige week ben ik opnieuw naar de lokale verkoper geweest. Deze heeft nogmaals onze klacht en foto's doorgestuurd. Maar tot op vandaag nog niemand gehoord of gezien. Blijkt dat er namelijk weer eerst iemand moet langskomen om te bekijken of de koelkast kan hersteld worden. Pas daarna kan ze vervangen worden. Ondertussen is ons vertrouwen in dit model al lang weg. Dit werd ook gemeld en opgenomen door de lokale verkoper in zijn interne mail tav Eldi. Ik heb gevraagd wat de opties zijn mbt de vervanging van deze tweede slecht functionerende koelkast. Maar ook daarover heb ik nog geen uitsluitsel. Ik heb gevraagd of we een ander model van een ander merk, al dan niet met opleg, kunnen bekomen. Op 6/8 nog eens contact opgenomen met de lokale verkoper en duidelijk gemaakt dat ons geduld op is. Ondertussen kunnen we weer onze voedingsmiddelen weggooien en hebben geen idee wanneer iemand langs komt. Ik kreeg deze voormiddag nog de boodschap dat ze op 20 juli een boodschap ingesproken zouden hebben op een antwoordapparaat ! Dit klopt langs geen kanten. Mijn gsmnummer is doorgegeven en ik ontving niets. Bovendien is dit een flauw excuus om een probleem dat zich al ruim twee maanden stelt af te wimpelen op de kopers. De lokale verkoper werd geïnformeerd dat ik klacht zou indienen. Hij voelt zich machteloos om aan de situatie iets te veranderen. Naar hem persoonlijk heb ik dan ook geen klacht. Maar dit bedrijf blijft in gebreke ! Uit ervaring met de eerst koelkast hebben we geleerd dat er veel te weinig personeel beschikbaar is op de hersteldienst. Alle Nederlandstalige herstellers waren in verlof of ziek. Een Franstalige hersteller werd bereid gevonden om finaal naar ons toestel te komen kijken. Verkopen van producten is blijkbaar de hoofdzaak. Opvolging van gemelde problemen gebeurt veel te traag. Er is totaal geen communicatie met de klant. Hoelang moeten wij nog accepteren dat we in het ongewisse blijven ? Wie kan antwoord geven op onze vraag of dit product, dit model koelkast een slechte reeks betreft ? Het is toch geen toeval dat wij op korte tijd 2x een slecht functionerend exemplaar met krak dezelfde problemen krijgen ?

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform