Beste,Ik wil graag aangeven dat ik me misleid voel door de winkelketen Eldi. Dit op vlak van aanvullende garantie voor een elektronisch product, en het gebruiken van de aankoopbon die ik hiervoor ontving.Ik kocht in 2019 een frigo bij Eldi. Hierbij nam ik ‘een uitbreiding van garantie voor 5 jaar waarborg herstelling aan huis’. 4 jaar na aankoop van de frigo ging deze kapot. Hij veroorzaakte herhaaldelijk kortsluiting waardoor de verliesstroomschakelaar uitsloeg. Na het contacteren van Eldi werd een technieker gestuurd om deze te repareren. Bij aankomst stak hij de frigo in het stopcontact, zei hij hem te contacteren wanneer deze opnieuw voor kortsluiting zou zorgen, en vertrok. Zoals verwacht, gebeurde dit. Eldi liet hierna weten dat de frigo niet te repareren viel, en dat er ons een vergoeding (+-€50) betaald zou worden. De fijne lettertjes van de garantie stipuleren immers dat een bepaald % van de waarde van de frigo uitbetaald wordt aan de klant, indien deze niet te repareren valt. Een werknemer vertelde ons dat dit ook kwam omdat dit specifieke model niet meer verkocht wordt.Bij het afsluiten van de garantie werd ons dit niet meegedeeld. De werknemer die ons bij het ontvangen van de aankoopbon hielp, gaf aan dat we niet de enige klanten waren die ons hier gedupeerd over voelden.Enkele dagen geleden stapte ik Eldi binnen om een nieuw goed aan te kopen met de gekregen bon. Wanneer ik de bon voorlegde, gaf de werknemer van Eldi aan dat de bon enkel ingeleverd kon worden, wanneer het goed waar deze voor uitgereikt werd (de frigo) binnengebracht wordt ‘om aan de recupel voorwaarden te voldoen.’ Ik vind dit vreemd, aangezien recupel betaald wordt bij het aankopen van een product.Na aan te geven dat ik hier niet mee akkoord ging, gaf de werknemer aan dat hij het zou bespreken. Na enkele dagen kreeg ik telefoon dat de zaken ‘intern geregeld konden worden’ en dat de bon toch ingediend kon worden ‘zonder aan de recupel-voorwaarden te voldoen’.Ik hoop via deze weg te polsen of anderen gelijkaardige zaken ervaren hebben. Naar mijn gevoel heeft Eldi niet de nodige informatie verstrekt bij het afsluiten van een garantie. Hiernaast heb ik het gevoel dat de keten mensen tracht te ‘dwingen’ om kapotte producten op eigen houtje bij hen binnen te brengen, of om de vervanger van kapotte producten bij hen aan te kopen. Ik hoop daarom dan ook te bekomen dat dit probleem verholpen kan worden indien hier een breed genoeg draagvlak voor blijkt te bestaan.