Goed

64 punten Info

Meest recente klachten

E. I.
30/07/2025

Via de computer een diepvriezer besteld

Beste , een bestelling gedaan via de computer betaald 159,95 € . Op de bestelling staat dat deze op voorraad is in de Eldi winkels maar helaas bedriegboel , ik voel mij bedrogen door deze firma, en werd dan nog beledigd door de verkoopster! (wat ik erg vond). Het afschrift van de factuur is te zien, evenals de voorraad. Groeten Erwin

Opgelost
Y. A.
31/10/2024

Defect droger

Geachte, Op 30/10/2024 heb ik de Friac condensatiedroger model DKC0086E bij u gekocht voor €369,95. Ik ontving het product op 30/10/2024. In overeenstemming met uw algemene voorwaarden, ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht ontvangt u als retour. Het door mij betaalde bedrag van €369,95 verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer. Met vriendelijke groet, Yassine Achahbar Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
A. C.
6/02/2024

Herstelling droogkast Friac 4 maanden oud onder garantie

Op 20 september 2023, 4 maanden geleden hebben we in Eldi Diest een warmtepomp droogkast gekocht. Merk Friac. Niet de goedkoopste. Heb ook voor 5 jaar garantie gekozen en betaald.Sinds 3 weken geleden werkt ze al niet meer. De trommel draait niet en er staat condens in de trommel. De verkoper van Eldi Diest heeft alles doorgegeven aan de hersteldienst. Kregen we enkele dagen later een mail dat ze kunnen langskomen op 6 februari. We worden een half uur op voorhand gebeld en dan de rode lettertjes...., indien niemand de telefoon beantwoord komt de technieker niet langs,... Ik heb geantwoord op deze email.Ik vroeg nr een timeframe voor 6 februari. Voormiddag ? Namiddag ? Niet iedereen heeft de mogelijkheid om verlof te nemen en de hele dag te zitten wachten op telefoon van een anoniem nummer. Wij hebben beide verantwoordelijke functies. Ik denk niet dat we een uitzondering zijn. Je gaat me niet vertellen dat een planningdienst hier niet kan op antwoorden. Een antwoord heb ik tot vandaag niet gekregen. Dus wat dan ? Maar lekker blijven zitten met een kapotte droogkast van nog geen 4 maanden oud ? We moeten nu toch al bijna 3 weken wachten op herstelling. De droogkast wordt dagelijks gebruikt en we zitten nu echt met een probleem. Heb ik daarvoor garantie betaald ? We zijn nu 6 februari, na verschillende mails naar de klantendienst nog steeds geen antwoord ivm tijdstip voor herstelling vandaag. Mijn man heeft een hele dag verlof moeten nemen dus ik hoop vandaag de droogkast terug te kunnen gebruiken. Ik wacht nu op telefoon zoals in de mail. Als het vandaag niet opgelost wordt dan ga ik hier zeker verder mee !Ik noem dit allesbehalve klantvriendelijk en wil dan ook een oplossing of een nieuwe droogkast.

Opgelost
G. V.
28/01/2024

Roestvorming

Beste , In 2020 bestelde ik een vaatwasmachine , sedert enige tijd bemerk ik dat de coating van de afwasrekken afbrokkelt en er roestvorming onstaat ,ik ben naar de winkel van eldi geweest , en heb een offerte (ON00326)aangevraagd voor de vervanging van de rekken , daaruit blijkt dat de vervanging van deze manden mij 311.75€ zou kosten , dit is maar 30€ minder dan dat het toestel mij koste . Kunnen we niet tot een redelijk vergelijk komen omdat dit volgens mij geen normale slijtage is

Opgelost
H. G.
18/11/2023

misleidende garantie

Beste,Ik wil graag aangeven dat ik me misleid voel door de winkelketen Eldi. Dit op vlak van aanvullende garantie voor een elektronisch product, en het gebruiken van de aankoopbon die ik hiervoor ontving.Ik kocht in 2019 een frigo bij Eldi. Hierbij nam ik ‘een uitbreiding van garantie voor 5 jaar waarborg herstelling aan huis’. 4 jaar na aankoop van de frigo ging deze kapot. Hij veroorzaakte herhaaldelijk kortsluiting waardoor de verliesstroomschakelaar uitsloeg. Na het contacteren van Eldi werd een technieker gestuurd om deze te repareren. Bij aankomst stak hij de frigo in het stopcontact, zei hij hem te contacteren wanneer deze opnieuw voor kortsluiting zou zorgen, en vertrok. Zoals verwacht, gebeurde dit. Eldi liet hierna weten dat de frigo niet te repareren viel, en dat er ons een vergoeding (+-€50) betaald zou worden. De fijne lettertjes van de garantie stipuleren immers dat een bepaald % van de waarde van de frigo uitbetaald wordt aan de klant, indien deze niet te repareren valt. Een werknemer vertelde ons dat dit ook kwam omdat dit specifieke model niet meer verkocht wordt.Bij het afsluiten van de garantie werd ons dit niet meegedeeld. De werknemer die ons bij het ontvangen van de aankoopbon hielp, gaf aan dat we niet de enige klanten waren die ons hier gedupeerd over voelden.Enkele dagen geleden stapte ik Eldi binnen om een nieuw goed aan te kopen met de gekregen bon. Wanneer ik de bon voorlegde, gaf de werknemer van Eldi aan dat de bon enkel ingeleverd kon worden, wanneer het goed waar deze voor uitgereikt werd (de frigo) binnengebracht wordt ‘om aan de recupel voorwaarden te voldoen.’ Ik vind dit vreemd, aangezien recupel betaald wordt bij het aankopen van een product.Na aan te geven dat ik hier niet mee akkoord ging, gaf de werknemer aan dat hij het zou bespreken. Na enkele dagen kreeg ik telefoon dat de zaken ‘intern geregeld konden worden’ en dat de bon toch ingediend kon worden ‘zonder aan de recupel-voorwaarden te voldoen’.Ik hoop via deze weg te polsen of anderen gelijkaardige zaken ervaren hebben. Naar mijn gevoel heeft Eldi niet de nodige informatie verstrekt bij het afsluiten van een garantie. Hiernaast heb ik het gevoel dat de keten mensen tracht te ‘dwingen’ om kapotte producten op eigen houtje bij hen binnen te brengen, of om de vervanger van kapotte producten bij hen aan te kopen. Ik hoop daarom dan ook te bekomen dat dit probleem verholpen kan worden indien hier een breed genoeg draagvlak voor blijkt te bestaan.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform