Terug

levering slecht werkende koelkast(en)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. H.

Naar: Eldi

06/08/2022

Beste, Ik bestelde samen met mijn vader Georges een koelkast en diepvriezer op 14/5/22. De bestelbon staat op zijn naam : ik betaalde de koelkast hij betaalde de aangekochte diepvriezer. Wij wonen samen op hetzelfde adres. Reeds na een paar dagen bleek de koelkast niet goed te functioneren : tegen de rugwand ontstond een dikke ijslaag en de temperatuur in de koelkast lag boven de 10 graden ! Ik ging diverse keren naar de winkel te Tielt en toonde foto's. De lokale medewerker regelde per mail dat er een hersteller kon worden langsgestuurd. Na enige tijd wachten kwam een franstalige hersteller langs en bleek de koelkast rijp voor de container. Op 7 juli werd ze vervangen door een andere koelkast, zelfde model. Opnieuw ontstond na een paar dagen hetzelfde probleem. Opnieuw ontwikkelde zich een dikke ijslaag tegen de achterwand en gaf de koelkast meer dan 10 graden binnenin. Opnieuw foto's gemaakt en getoond aan de lokale verkoper. Deze is tot heden steeds meegaand geweest in het rapporteren van onze klacht maar de klantendienst zelf reageerde tot heden NIET. Opnieuw kunnen we voedingsmiddelen gaan weggooien. Ik heb nog gevraagd of dit een slechte reeks koelkasten betrof maar ik kreeg de boodschap dat wij in Tielt de enige zouden zijn die een klacht meldde rond dit model. Op 10/7 was dus al duidelijk dat ook de tweede koelkast niet werkte en dezelfde problemen vertoont als de eerste. Vorige week ben ik opnieuw naar de lokale verkoper geweest. Deze heeft nogmaals onze klacht en foto's doorgestuurd. Maar tot op vandaag nog niemand gehoord of gezien. Blijkt dat er namelijk weer eerst iemand moet langskomen om te bekijken of de koelkast kan hersteld worden. Pas daarna kan ze vervangen worden. Ondertussen is ons vertrouwen in dit model al lang weg. Dit werd ook gemeld en opgenomen door de lokale verkoper in zijn interne mail tav Eldi. Ik heb gevraagd wat de opties zijn mbt de vervanging van deze tweede slecht functionerende koelkast. Maar ook daarover heb ik nog geen uitsluitsel. Ik heb gevraagd of we een ander model van een ander merk, al dan niet met opleg, kunnen bekomen. Op 6/8 nog eens contact opgenomen met de lokale verkoper en duidelijk gemaakt dat ons geduld op is. Ondertussen kunnen we weer onze voedingsmiddelen weggooien en hebben geen idee wanneer iemand langs komt. Ik kreeg deze voormiddag nog de boodschap dat ze op 20 juli een boodschap ingesproken zouden hebben op een antwoordapparaat ! Dit klopt langs geen kanten. Mijn gsmnummer is doorgegeven en ik ontving niets. Bovendien is dit een flauw excuus om een probleem dat zich al ruim twee maanden stelt af te wimpelen op de kopers. De lokale verkoper werd geïnformeerd dat ik klacht zou indienen. Hij voelt zich machteloos om aan de situatie iets te veranderen. Naar hem persoonlijk heb ik dan ook geen klacht. Maar dit bedrijf blijft in gebreke ! Uit ervaring met de eerst koelkast hebben we geleerd dat er veel te weinig personeel beschikbaar is op de hersteldienst. Alle Nederlandstalige herstellers waren in verlof of ziek. Een Franstalige hersteller werd bereid gevonden om finaal naar ons toestel te komen kijken. Verkopen van producten is blijkbaar de hoofdzaak. Opvolging van gemelde problemen gebeurt veel te traag. Er is totaal geen communicatie met de klant. Hoelang moeten wij nog accepteren dat we in het ongewisse blijven ? Wie kan antwoord geven op onze vraag of dit product, dit model koelkast een slechte reeks betreft ? Het is toch geen toeval dat wij op korte tijd 2x een slecht functionerend exemplaar met krak dezelfde problemen krijgen ?

Berichten (7)

Eldi

Naar: C. H.

08/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

C. H.

Naar: Eldi

08/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

C. H.

Naar: Eldi

15/08/2022

Beste,Op 9/8 kwam een tweede technieker langs. Deze verlaagde de instelling van de koeling tot een niveau waar de koelkast bijna op 'off' staat. Hij schraapte alle ijs van de achterwand, ontraadde om producten op het hoogste vulrek te plaatsen en op de andere niveau's in de koelkast geen producten tegen de achterwand te plaatsen.Resultaat. De koelkast geeft bovenin een temperatuur van 14 graden !! En de achterwand vriest nog steeds aan. De verpakkingen plakken er zelfs in zoals u op de collage kan zien. Ondertussen kan ik voedingmiddelen blijven weggooien. Hier stopt het dan ook voor ons na meer dan twee maanden miserie !!Ik wil mijn geld terug en hoef geen andere koelkast meer van uw bedrijf.Ik neem contact op met een advocaat.mvg,Claudine Heytens

C. H.

Naar: Eldi

15/08/2022

Koelkast door uw technieker 'ont-ijst' op 9/8/22.Collage dd 15/08/22, zelfde problemen herhalen zich alweer.

Eldi

Naar: C. H.

19/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

C. H.

Naar: Eldi

19/08/2022

Is dit 'opgelost' Eldi ???? cf foto's van vandaag in bijlage.De ijslaag is er al weer terug, niettegenstaande de technieker de koelingsstand op minimaal zette. Het gevolg is 14 graden in het bovenste vak van de koelkast.Voor dit toestel werd trouwens bijkomend betaald voor een uitbreiding van de garantie naar 5 jaar !!Nemen jullie deze klacht ernstig ???Door mijn klacht publiek te zetten, hoop ik dat er zich nog gedupeerden melden.Het is toch geen toeval dat het toestel dat wij ter vervanging van het eerste kregen, na een paar dagen al dezelfde problemen vertoonde en nog steeds vertoont !!CH

C. H.

Naar: Eldi

30/08/2022

Op 9 augustus kwam een technieker langs.Hij schraapte alle ijs weg en stelde de koeling in op de stand zoals de foto toont in collage 2. Huidige temperatuur bedraagt 11 graden bovenin de ‘koelkast’.De foto’s illustreren de toestand vanbinnen in de koelkast op vandaag, 30 augustus 2022.Uitkijkend naar uw reactie !


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform