Beste, Ik bestelde samen met mijn vader Georges een koelkast en diepvriezer op 14/5/22. De bestelbon staat op zijn naam : ik betaalde de koelkast hij betaalde de aangekochte diepvriezer. Wij wonen samen op hetzelfde adres. Reeds na een paar dagen bleek de koelkast niet goed te functioneren : tegen de rugwand ontstond een dikke ijslaag en de temperatuur in de koelkast lag boven de 10 graden ! Ik ging diverse keren naar de winkel te Tielt en toonde foto's. De lokale medewerker regelde per mail dat er een hersteller kon worden langsgestuurd. Na enige tijd wachten kwam een franstalige hersteller langs en bleek de koelkast rijp voor de container. Op 7 juli werd ze vervangen door een andere koelkast, zelfde model. Opnieuw ontstond na een paar dagen hetzelfde probleem. Opnieuw ontwikkelde zich een dikke ijslaag tegen de achterwand en gaf de koelkast meer dan 10 graden binnenin. Opnieuw foto's gemaakt en getoond aan de lokale verkoper. Deze is tot heden steeds meegaand geweest in het rapporteren van onze klacht maar de klantendienst zelf reageerde tot heden NIET. Opnieuw kunnen we voedingsmiddelen gaan weggooien. Ik heb nog gevraagd of dit een slechte reeks koelkasten betrof maar ik kreeg de boodschap dat wij in Tielt de enige zouden zijn die een klacht meldde rond dit model. Op 10/7 was dus al duidelijk dat ook de tweede koelkast niet werkte en dezelfde problemen vertoont als de eerste. Vorige week ben ik opnieuw naar de lokale verkoper geweest. Deze heeft nogmaals onze klacht en foto's doorgestuurd. Maar tot op vandaag nog niemand gehoord of gezien. Blijkt dat er namelijk weer eerst iemand moet langskomen om te bekijken of de koelkast kan hersteld worden. Pas daarna kan ze vervangen worden. Ondertussen is ons vertrouwen in dit model al lang weg. Dit werd ook gemeld en opgenomen door de lokale verkoper in zijn interne mail tav Eldi. Ik heb gevraagd wat de opties zijn mbt de vervanging van deze tweede slecht functionerende koelkast. Maar ook daarover heb ik nog geen uitsluitsel. Ik heb gevraagd of we een ander model van een ander merk, al dan niet met opleg, kunnen bekomen. Op 6/8 nog eens contact opgenomen met de lokale verkoper en duidelijk gemaakt dat ons geduld op is. Ondertussen kunnen we weer onze voedingsmiddelen weggooien en hebben geen idee wanneer iemand langs komt. Ik kreeg deze voormiddag nog de boodschap dat ze op 20 juli een boodschap ingesproken zouden hebben op een antwoordapparaat ! Dit klopt langs geen kanten. Mijn gsmnummer is doorgegeven en ik ontving niets. Bovendien is dit een flauw excuus om een probleem dat zich al ruim twee maanden stelt af te wimpelen op de kopers. De lokale verkoper werd geïnformeerd dat ik klacht zou indienen. Hij voelt zich machteloos om aan de situatie iets te veranderen. Naar hem persoonlijk heb ik dan ook geen klacht. Maar dit bedrijf blijft in gebreke ! Uit ervaring met de eerst koelkast hebben we geleerd dat er veel te weinig personeel beschikbaar is op de hersteldienst. Alle Nederlandstalige herstellers waren in verlof of ziek. Een Franstalige hersteller werd bereid gevonden om finaal naar ons toestel te komen kijken. Verkopen van producten is blijkbaar de hoofdzaak. Opvolging van gemelde problemen gebeurt veel te traag. Er is totaal geen communicatie met de klant. Hoelang moeten wij nog accepteren dat we in het ongewisse blijven ? Wie kan antwoord geven op onze vraag of dit product, dit model koelkast een slechte reeks betreft ? Het is toch geen toeval dat wij op korte tijd 2x een slecht functionerend exemplaar met krak dezelfde problemen krijgen ?