Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Herstellingen
Beste Ik vraag hulp en bijstand. Onze keuken is stuk, de communicatie met Eggo verloopt enorm stroef... eigenlijk is er geen communicatie. Ze reageren niet meer op onze vragen. En dat terwijl ze een oplossing wilden voorstellen. Hieronder een overzicht van de feiten, dit werd ook op deze manier aan Eggo gecommuniceerd; Met deze brief wil ik mijn ernstige bezorgdheid uiten over de voortdurende problemen met onze keuken, die inmiddels al jarenlang niet meer voldoet. Ondanks herhaaldelijke meldingen en interventies is er tot op heden geen duurzame oplossing geboden. Hier volgt een overzicht van de feiten: - Op 27/2/2017 werd onze keuken geplaatst. - Op 21/11/2017 een eerste probleem, nl. een lekkage met een beschadigde kast tot gevolg. Tijdens de interventie werd ook het metalen vloerprofiel van het keukeneiland hersteld want dit was in tussentijd ook gebroken. - Op 02/09/2018 doen wij melding van opnieuw een probleem. Het vloerprofiel was alweer stuk. - Op 1/05/2019 een probleem met de vaatwas die de hele tijd hapert en moest vervangen worden. - Op 5/12/2020 een volgend probleem, nl. de deur bovenaan sluit niet goed, hierdoor is er condens uit de koelkast in de kast terecht gekomen waardoor de plank opgezwollen is en heel de boel aan het zakken is. Het bovenste scharnier duwt ook tegen de koelkast dus dit kan niet goed sluiten. Aanvraag tot controle werd gedaan door dhr. Dusselier (Eggo Brugge B Park) op 07/12/2021. - Op 25/1/2022 was dit nog steeds niet in orde. En stuurde dhr. Dusselier een reminder naar de dienst hiervoor verantwoordelijk. - Op 09/02/2022 krijg ik een melding van Dhr. Tim Van den Eynde dat alles besteld is, wachttijd 4-6 weken. - Op 19/03/2021 stuur ik een reminder naar deze persoon voor een stand van zaken. - Op 20/04/2021 komen ze langs voor een eerste interventie. Nog niet alles is in orde, kast nog niet binnen. Het zou wel heel lang kunnen duren. - Op 05/11/2022 alweer een reminder gestuurd naar Dhr. Van den Eynde. - Op 07/11/2022 is er communicatie, we moeten een ander kleur plinten doorgeven. - Op 05/04/2023 opnieuw communicatie voor een stand van zaken met nogmaals de kleur van de plinten. Ik krijg geen reactie. - Op 08/05/2023 vraag ik of er al nieuws is. Ik krijg geen reactie. - Op 21/06/2023 idem, een vraag voor de stand van zaken. - Op 11/10/2023, nog steeds geen nieuws. Ik krijg geen reactie. Uiteindelijk forward ik alles naar een algemeen mailadres dezelfde dag nog. - Op 12/10/2023 krijg ik bericht dat deze hersteldienst niet langer actief is en dat Dhr. Van den Eynde daar niet meer werkt. Erna ontfermt Dhr. Dusselier zich over het dossier en word ik uitgenodigd in de showroom om alles te bespreken. - Op 17/10/2023. OP DAT MOMENT blijkt dat de kleur van onze kasten niet meer bestaat eveneens de paslatten kunnen niet meer in het kleur (eiken provence) verkregen kan worden. - Op 30/11/2023 is alles besproken en doorgegeven. Dhr. Dusselier stuurt een bericht naar de fabrikant om te zien of ze toch geen eiken provence meer hebben voor de fronten. - 1/12/2024 er werd een alternatief kleur meegegeven als staal om bij de keuken te houden en te vergelijken. Dat zou aanleunen bij wat we nu hebben, maar het verschil is te groot. - 6/12/2024 we komen tot een overeenkomst om de corpus aan te passen maar de fronten van de huidige keuken te hergebruiken. - Op 28/02/2024 is er een interventie en worden herstellingen gedaan. De kolomkast van de koelkast wordt vervangen, de deuren van de huidige keuken hergebruikt, de plinten en de vloerprofielen worden ook vervangen. Het kader dat bovenop onze kast werd geplaatst in MDF was ook gezakt, ook dit hebben deze mensen hersteld. Echter, de nieuwe kleur plinten is een doorn in het oog. Deze is veel te bleek in vergelijking met de oorspronkelijke kleur. Bovendien is er nog steeds geen oplossing voor de paslatten aan de zijkant, die aangepast moeten worden naar aanleiding van de nieuwe ramen. Daarnaast is er weer een probleem: de profielen in Eiken Provence van het keukeneiland zijn opnieuw stuk, en deze moeten vervangen worden. We zitten nu weer in dezelfde situatie, aangezien de kleur niet meer verkrijgbaar is. Diverse kastdeuren hangen en sluiten niet meer goed (deur koelkast + keukeneiland). Het is onbegrijpelijk en onacceptabel dat voor een keuken die in 2017 werd geplaatst, de oorspronkelijke kleur al niet meer beschikbaar is. De keuken vertoont bovendien talloze gebreken, zoals het snel stukgaan van de vaatwasser, de koelkast en nu weer de profielen. Het is duidelijk dat we ons nu bevinden met een keuken die niet voldoet aan de verwachtingen en de kwaliteit die we hadden mogen verwachten bij aankoop. - Op 7/4/2025 is er een plaatsbezoek waarbij een expert langskomt, hij bevestigde dat er een significant kleurverschil is; zei dat er meerdere fronten gebogen staan; ons verzekerde van een oplossing binnen de 4 á 6 weken (7 april + 6 weken is 26 mei);ons verzekerde dat het dossier nu door hem goed verder opgevolgd zij worden, dat is al dossier al veel eerder bij hem had moeten terecht komen. Opnieuw hetzelfde liedje, heel veel vragen tot updates, geen antwoord. De laatste mail van mijn kant dateert van 03/08/2025 en opnieuw geen reactie. Wij hebben hier nu een keuken die stuk is op meerdere plaatsen, deuren die krom trekken en niet goed meer sluiten, kleurverschil, zijkanten niet afgewerkt etc... Wij weten niet meer wat we nu nog kunnen doen. Indien gewenst kan ik alle documeten / mails etc.. naar jullie doorsturen. Bedankt om onze klacht te bekijken en mee te helpen zoeken naar een oplossing.
ettelijke fouten bij plaatsing keuken
Goeie middag, we hebben al een aantal keren contact gehad met EGGO en hun klantendienst ( ergens in Wallonië ) in verband met diverse problemen... ik kan een opsomming geven van deze problemen als dat nodig is.... er is een kwaliteitscontroleur geweest van EGGO waarbij achteraf een EGGO team de vele anomalieën heeft aangepakt ( ? ???? )... toen alles nog niet ok was, hebben we EGGO AALST gevraagd om nogmaals een kwaliteitsdeskundige te sturen... das nu al maanden geen reactie hierop.... onze 3 laatste problemen : 1. de medicijnkast die ze hebben gemonteerd staat scheef aan de muur ( foto kan gestuurd worden )... 2. in een blok van 2 keukenkasten is er één kast di. 6 mm lager hangt ( foto's beschikbaar ) en dus een uitgebreider werk vraagt om in orde te maken... 3. ook hebben we het werkblad in de keuken moeten vervangen ( er staat nu een keramieken plaat in ) aangezien dit werkblad al vuil afgewerkt bleef na de plaatsing, je er niks kon of mocht opzetten zonder onderlegger of plankje of de coating was beschadigd... derhalve is onze vraag : een financiële tussenkomst van EGGO keukens ten bedrage van 3500 euro ( dekking kostprijs keramieken werkblad - 2500 euro - en een bedrag voor een echte stielman om het euvel van de kasten goed te krijgen.... ik kan u foto's en documenten doorsturen als u benoemt wat er nodig is... beste groeten Marc & Nicole VAN DER VURST DE NEEF
Problemen met plaatsen keuken
Geachte mevrouw/heer, We hebben reeds heel veel stappen ondernomen: 1. Bestelling en plaatsing keuken - 3 september 2024: Keuken besteld. - 14–15 november 2024: Oorspronkelijke datum plaatsing keuken. - 16 november 2024: Keuken pas geplaatst wegens autopanne van de plaatsers. 2. Tijdelijk werkblad Bij de plaatsing werd een tijdelijk werkblad beloofd, maar dit bleek slechts een klein stukje te zijn – enkel naast de afwasbak en het fornuis. Onvoldoende bruikbaar. 3. Werkblad – Artimar - 28 november 2024: Werkblad geplaatst door Artimar, 13 dagen na plaatsing van de keuken. Er was beloofd dat het werkblad binnen vier weken na de plaatsing zou worden geïnstalleerd – dit zou dus vóór de kerstvakantie moeten zijn. - 4 januari 2025: Eerste reactie van Artimar na meerdere pogingen tot contact. Ze gaven aan dat het werkblad pas in de 2de of 3de week van februari zou kunnen geplaatst worden. Werkblad moest nog besteld worden. 4. Afwerking keuken 20 januari 2025: Deels afgewerkt. Er waren onderdelen verkeerd geleverd waardoor niet alles kon worden voltooid. 5. Klachtenmail en bezoek - 27 januari 2025: Klachtenmail gestuurd. Geen reactie ontvangen. - 7 februari 2025: Bezoek aan Eggo Leuven. Voorstel voor dunner werkblad van 1,2 cm werd door ons geweigerd vanwege breekgevaar. Wederom werd snelle afhandeling beloofd. 6. Plaatsing en verdere afwerking - 19 februari 2025: Werkblad uiteindelijk geplaatst door Artimar. - 21 februari 2025: E-mail naar Eggo gestuurd, onmiddellijke reactie ontvangen met belofte dat de plaatser zou bellen. - 3 maart 2025: SMS van plaatser om afspraak te maken. - 13 maart 2025: Afspraak bevestigd voor 17 maart. - 17 maart 2025: Afwerking deels uitgevoerd. 3 van de 4 punten in orde gebracht. Hoekstuk en handgreep ontbraken – moesten opnieuw besteld worden. 7. Schadevergoeding - 4 april 2025: Mail gestuurd met voorstel tot schadevergoeding. Geen reactie. - 17 mei 2025: Reminder gestuurd. Verkoper beweerde dat eerdere mail niet ontvangen was, en nadien dat ze doorgestuurd was naar de manager. Geen verdere opvolging ontvangen. 8. Laatste interventie - 21 mei 2025: Plaatser kwam langs, maar kreeg kast niet mooi afgewerkt. Volgens hem is dit te wijten aan een verschuiving door de plaatsers van het werkblad. Hij zou Eggo verwittigen en een externe dienst zou eventueel komen. - 27 mei 2025: Nog geen verdere reactie of nieuws ontvangen. Belangrijkste problemen en gebrekkige opvolging - Belofte om werkblad te plaatsen vóór kerst niet nagekomen. - Onvoldoende tijdelijk werkblad bij eerste plaatsing. - Slechte communicatie en trage respons (Artimar, Eggo). - Herhaaldelijke uitgestelde en onvolledige afwerking. - Geen reactie op klachtenmail en schadevergoeding. - Technische fouten bij plaatsing die nadien andere problemen veroorzaakten. - Geen oplossing of actie op recente problemen (vanaf 21 mei). Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet Annemie
Installatie niet afgerond na 1 jaar...
Wij plaatsten een bestelling voor 2 ingebouwde kasten in de woonkamer en eetplaats. Plan werd opgemaakt en we gaven ons akkoord voor dit plan. Opmeter kwam langs en we bespraken een bijzonderheid, waar we vragen over hadden, namelijk de positie van 1 van de kasten tov een uitspringend muurtje tussen living en eetplaats. "Geen probleem", wordt ons verzekerd. De kast zou gelijk komen met dit muurtje (volgens plan en opmeter). De installatie, 13 oktober 2023. Na een dag installeren blijken er heel wat defecten/gebreken te zijn: deurpanelen zijn tekort, schuiven die niet deftig openen en sluiten, panelen van schuiven die niet op gelijke hoogte zitten, de frontpanelen van 5 van de 8 schuiven zijn beschadigd, slordige afwerking met siliconen, naden van aaneensluitende schuiven komen niet op dezelfde hoogte, een stopcontact dat deels verstopt zit achter de kast (fout bij opmeting) en surprise-surprise: ondanks het plan en de mondelinge garantie bij de opmeting komt de kast niet perfect uit tov het uistekende muurtje. Waarschijnlijk ook niet opgemerkt bij ompeting. Uiteindelijk hebben we voor elk van beide kasten een lijst van 8 opmerkingen. Op 25 november 2023 komen ze langs om de herstellingen/aanpassingen te doen. Een deel lukt, andere zaken worden niet uitgevoerd wegens geen kennis van zaken (stopcontact aanpassen) of opnieuw exact dezelfde (te korte) deurpanelen geleverd als de eerdere panelen. Het stopcontact wouden ze in orde brengen door een stuk van de plastic omkadering te zagen. Ik dacht het niet. Ik eis dat het stopcontact verzet wordt (leuk, muren net herschilderd voor de installatie van de kasten). De kast aanpassen en mooi doen uitkomen tov het uitstekende muurtje is niet meer mogelijk. Ondanks garanties bij het bestellen van de kasten... Na verschillende malen mailen en telefoneren blijken er leveringsproblemen met de panelen en uiteindelijk komen ze 7 (zeven) maanden later nog eens langs... We zijn dan 28 juni 2024. En wat blijkt: weer verkeerde panelen mee! Het stopcontact wordt aangepast, maar het ziet er niet uit (komt tot tegen de zijkant van de kast). Vandaag zijn we 2 oktober 2024. Binnen 11 dagen zal het een jaar zijn dat ze begonnen zijn met de installatie van onze 2 kasten. En ze staan er nog niet (volledig afgewerkt). Geen idee wanneer ze een 4de maal langskomen. Het blijft telkens heel stil aan de overkant.... Een compensatie voor slechte communicatie, slechte service, uitvoeren van de werken niet volgens plan en een jaar aanslepende installatie lijkt mij op zijn plaats. Een algemeen klachtenadres of adres voor klantendienst bestaat niet. Je komt altijd terecht bij of wordt altijd doorgestuurd naar een winkel. Nog maar eens een mailtje gestuurd vandaag. Ben benieuwd... Allemaal geen drama's natuurlijk, maar als je duizenden €€€ betaald, heb je graag dat het in orde is. En liefst op een iets snellere termijn...
Keuken bijna een jaar geleden besteld, nog steeds niet klaar.
Beste, wij bestelden in juli 2023 een keuken bij Eggo. Verkoop verliep heel vlot, ontwerpster was heel vriendelijk. Helaas hebben we dan lang moeten wachten op de productie, en dat was enkel het begin van onze weg... Wij kregen een plaatsingsdatum die op een feestdag viel (paasmaandag 1 april). 14 maart betaalden we onze keuken volledig. We hebben de datum letterlijk 4x nagevraagd omdat dit op een feestdag viel maar er werd ons verzekerd dat dit klopte. Niet dus. De plaatser kwam pas een dag later, waardoor wij last minute onbetaald verlof moesten nemen op ons werk. De plaatsing liep volledig mis. Een groot deel van de geleverde onderdelen bleek al beschadigd. Hier werden foto's van gemaakt en zou zo snel mogelijk opgelost worden. De plaatser van het stenen werkblad zou gecontacteerd worden om uit te stellen want de beschadigde stukken moesten eerst vervangen worden. Tijdens het installeren raakte de keukenplaatser een stroomkabel, deze heeft hij gerepareerd maar helaas hebben we sindsdien regelmatig kortsluiting. Ons fornuis kon hij niet installeren want hier kende hij niets van, noch thans vooraf met Eggo afgesproken dat zij ons fornuis dat extern gekocht was zouden installeren want daar hebben we een meerprijs voor betaald. Hiervoor hebben we dus onze eigen elektricien moeten laten komen + betalen om ons uit de nood te helpen want wij zaten al 8 maanden zonder keuken wegens verbouwing en wouden eindelijk kunnen koken.Helaas toen de plaatser vertrokken was, en we zelf controleerden kwam er nog meer boven. De gootsteen lekte en de keukenkasten waren niet eens in de muur verankerd. Toen we twee lades opentrokken vielen de kasten helemaal naar voor... Afwerking van de dampkap is niet gebeurd, was noch thans ook op voorhand afgesproken. Wegens de vele problemen zou de afwerking van de dampkap volledig op hun kosten zijn bij de herstelling, en hebben ze de volgende dag nog iemand anders gestuurd om ons lek te repareren en de naar voor vallende kasten vast te zetten.Maar goed, binnen 4-6 weken zouden de nieuwe onderdelen geleverd worden en zou alles in orde zijn. Niet dus.De plaatser van het stenen werkblad belt ons ineens 2 mei op om het blad woensdag 8 mei te installeren, maar wij wisten van niets. Onze keuken was nog niet hersteld. Zij bellen Eggo op, en de herstelling zou pas 2 maanden later in juni zijn?! Verontwaardigd bel ik naar Eggo.. Die zeggen tegen mij dat dit een foutje is en dat de onderdelen niet geleverd waren wegens feestdag van 1 mei (dag van de arbeid) en dat dit zeker bij de volgende levering zou zitten... We zijn vandaag 29 mei en onze keuken is nog niet in orde. Ons eiland kunnen we maar half gebruiken, want maar de helft is bekleed met tijdelijke spaanplaat. Onze gootsteen is gerepareerd met siliconen dus de vraag is hoe lang dat nog gaat houden. Regelmatig hebben we kortsluiting. Onze gootsteen zelf is ondertussen al beschadigd wegens slechte kwaliteit. We zijn nu weer zo veel weken verder en zijn dit echt moe. Er wordt geen nuttige oplossing geboden, ze laten zelf niets van zich horen. We staan op het randje om de bank het bedrag te laten terugboeken want wij hebben duizenden euro's betaald voor een keuken die na maanden nog niet in orde is. Volgens het contract heeft de koper recht op 80 euro per week vertraging voor een keuken wanneer dit de werking hindert, aangezien we al die tijd al maar een half eiland hebben om op te werken....
Ingemaakte kast wordt in foutieve afmetingen geleverd en niet geïnstalleerd.
BesteOp 14 juni 2023 kreeg ik de bevestiging en ondertekening van het verkoopsorder voor een ingemaakte kast bij Eggo. Op 13 juli 2023 voerde ik de betaling van het voorschot uit.19 juli werd een gedetailleerde opmeting gedaan door de plaatser. 31/8/23 mail met bevestiging van levering op 21/11 en plaatsing op 23/11/23.14/09/23 bevestiging order na opmeting.21/11 /23 betaling overig bedrag per overschrijving. De materialen werden thuis geleverd. 23/11 /23 plaatsing deel kast, blijkt dat de juiste afmetingen van enkele onderdelen niet correct zijn doorgegeven. Er wordt beloofd dat de nodige materialen direct besteld worden. Op 5 januari zou de volledige installatie in orde gebracht worden. 4/1/2024 mail dat de plaatsing nog niet kan gebeuren omdat er nog geen bevestiging is van het order. Februari 2024:3 keer gebeld naar de klantendienst. Uitleg gekregen ivm wat er misloopt met de firma van de materialen. Er wordt een andere firma gezocht, maar de oorspronkelijke firma zou het probleem moeten oplossen. De kleur van de reeds bestelde materialen is niet meer ter beschikking dus de toenmalige firma kan het probleem niet oplossen. Maart/april 20243 weken na elkaar langsgeweest bij Eggo Turnhout, er wordt telkens beloofd dat ze de week nadien meer info en een oplossing hebben. 25/4/24 wordt de oplossing aangeboden van de frontdeuren en zijpanelen(alle zichtbare onderdelen en de nog nodige stukken) in 'het nieuwe wit' te voorzien. Dit zou worden voorzien door de nieuwe firma waarmee ze gaan samenwerken. Ik word verwacht begin mei zelf te bellen om te bekijken wanneer de plaatsingsdatum wordt gepland. Eind mei is er nog steeds geen bevestiging van het order en dus ook geen leverdatum. Ondanks mijn herhaaldelijke vraag om een compensatie op papier te zetten, (voor de lange wachttijd, en om te verzekeren dat ze de nieuwe materialen niet aan een meerprijs aanrekenen) , krijg ik hier géén antwoord op. Er wordt telkens gevraagd om nog geduld te hebben. Ondertussen zijn we bijna een jaar na bestelling van het order en in plaats van een ingemaakte kast, ligt er enkel een hoop materiaal opgestapeld. Ik wil geen beloftes meer, maar concreet een oplossing en een compensatie op papier of een volledige terugbetaling+compensatie zodat ik de kast bij een ander bedrijf kan bestellen. Vriendelijke groeten
Probleem financiering, geen opvolging project en geen reactie
Beste, ik ondertekende een contract voor een keuken begin juli 2023, tijdens een actie krediet 0%. De maandelijkse af te betalen bedragen werden me meegedeeld, het voorschot 1800eur werd afgerekend zoals vermeld in het contractvoorwaarden, tweede 1800eur zou ik betalen bij de definitieve goedkeuring van mijn project. De opmeter kwam langs 24juli. Na mails, telefoons en bezoeken aan de toonzaal vond ik het vreemd dat eind september nog steeds niets had vernomen van Eggo. Blijkt dat niemand het opmetingsverslag ontvangen had en niemand had dit opgemerkt. Nieuwe afspraak opmeting en uiteindelijk kan ik op 15/11/2023 ( 4.5maand later!) toch het definitieve ontwerp verder bespreken. We ronden af en ik kom terug op de financieringsregeling, die ik op papier heb staan en waar mijn reeds betaald voorschot aan aangepast is, blijkt dat er niets in orde is voor de financiering. De actie is afgelopen (hoe zou dat komen, 4.5maand later) en nu is JKP 8.5%. Wat neerkomt volgens de verkoper op een 600 eur extra. De man had nog nooit gehoord hoe een financiering wordt berekend, laat staan dat hij wist hoe ze aan te vragen. Hij rekende op lagere school niveau de financiering uit. Ik heb de man persoonlijk uitgelegd hoe een financiering werkt en dat de keuken, door zijn tweede nalatigheid, me zo’n 2000eur extra gaat kosten. Wat ik uiteraard niet aanvaard. Er worden wat standaard excuses per mail gestuurd en er wordt me een korting van zo’n 200eur aangeboden. De standaardmail van Vanvara van Eggo overtrof alles, deze persoon ging de kwaliteitsverantwoordelijke langssturen! Zo worden klachten behandeld bij Eggo, ze worden niet eens gelezen. Een aangetekend schrijven met ingebrekestelling wordt niet ontvangen of afgehaald, ombudsdienst wordt niet beantwoord. Wat toch allemaal duidelijk aantoont dat de fouten niet aan mijn kant gebeurd zijn. Ik heb me altijd aan de contractvoorwaarden gehouden en heb deze netjes opgevolgd. Eggo levert 3x een dienst niet.(Financieringscontract, vertraging van 4.5maand en een plaatsing begin december, die uiteraard niet meer haalbaar is, als mijn project niet opgevolgd wordt). In het contract zijn nergens voorwaarden terug te vlnden die al deze fouten ongedaan kunnen maken. Dat lijkt me een onredelijke contractvoorwaarde. Ik doe wat ik moet doen, de andere partij duidelijk niet. Niet éénmaal, niet tweemaal maar zelfs driemaal slagen ze erin om in de fout te gaan! De medewerker verstoort hier duidelijk het evenwicht “goede trouw” en “rechten en plichten” die beide partijen moeten aangaan bij de ondertekening van een contract. In plaats van te leren uit deze situatie en deze situatie mee te nemen naar de toekomst zodat andere klanten wel goed geholpen worden met financiering, blijft het stil bij Eggo. Deze lakse houding betreur ik ten zeerste van Eggo.
Terugvordering betaling lawaaierige combi frigo-diepvriezer
Tijdens de ontwerpfase van mijn keuken heb ik een verkoper bij Eggo gevraagd om een stille combi frigo-diepvriezer te kiezen omdat het ontwerp in een open studio zal komen waar ik ga wonen, werken en slapen. Achteraf bleek dat de comci wel lawaai maakt en ik in de studio niet langer kan slapen, wonen en werken. Het argument van Eggo is dat deze combi het minste lawaai maakt van alle beschikbare combi's binnen de groothandel, en het klopt inderdaad dat er in het gamma van Eggo geen enkele andere frigo of diepvriezer is die minder lawaai maakt. Toen echter een vakman van Elektrolux langskwam, bleek meteen dat enkel een Dometic in deze studio geschikt is. Het merk Dometic maakt namelijk geen lawaai. Eggo had dus eerlijkheidshalve kunnen zeggen dat er geen combi beschikbaar was uit hun gamma dat aan mijn wensen voldeed en dan had ik zelf een Dometic kunnen bestellen. Bovendien zijn ze zelf de ruimte komen opmeten en wist Eggo perfect met welke technische zaken ze moesten rekening houden. Maar nu heb ik dus een combi waar ik geen enkel gebruik van kan maken en die een verloren ruimte is, wat erg teleurstellend is aangezien dit om een volledig nieuw keukenontwerp gaat. Tijdens dit project gingen ook andere zaken fout, maar deze heeft Eggo dan wel rechtgezet. Maar voor het probleem met de combi beweert mijn verkoper dat dit de eerste keer is dat hij in acht jaar verneemt dat het geluid van een combi storend is in een open studio. Ik had echter zelf 3 minuten nodig om op het internet vast te stellen dat dit wel effectief een vaak voorkomend probleem is. Ik kan hieruit enkel concluderen dat Eggo in het belang van haar verkoop heeft geredeneerd en niet in het belang van de klant (want anders had Eggo geen combi aan mij kunnen verkopen). Conclusie: Voorlopig kan ik de keuken in de studio slechts heel beperkt gebruiken omdat ik geen frigo heb. Eggo stelde me een 'commerciële' prijs voor om de ruimte te transformeren tot een kast, maar daarvoor zou ik extra geld moeten betalen terwijl ik nu al een verlies heb van € 1.689,43 (aankoop combi - inclusief 21% btw) en ik dit geld had willen gebruiken voor de aankoop van een Dometic. Ik wens daarom een terugbetaling van de combi vooraleer ik Eggo kan toestaan dat ze de ruimte tot een plankenkast ombouwen.
beschadigingen, niet geleverde materiaal V2
Beste,Op 16/06/2023 had ik een klacht ingediend met de titel beschadigingen, niet geleverde materiaal. https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01815619-70Naar aanleiding van mijn klacht werd gezegd dat de beschadigde geleverde onderdelen opnieuw waren besteld en op 02/08/2023 zouden worden geleverd. Echter, op 02/08 werd OPNIEUW EEN BESCHADIGDE KASTDEUR geleverd. Hierop werd opnieuw een bestelling geplaatst en moesten we ongeveer TWEE MAANDEN langer wachten. Op 27/09/2023 werd het laatste onderdeel geleverd en geïnstalleerd.Zoals we al in de vorige klacht hebben aangegeven, hadden we gevraagd om een schadevergoeding voor al deze ervaren ongemakken. U had gezegd dat dit verzoek aan het dossier zou worden toegevoegd en dat er informatie zou worden verstrekt na afronding van het project. We hebben echter nog steeds geen terugkoppeling ontvangen over dit onderwerp. Kunt u alstublieft zo snel mogelijk feedback geven over deze kwestie? Ik wil niet langer tijd besteden aan dit proces!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
