Beste, ik ondertekende een contract voor een keuken begin juli 2023, tijdens een actie krediet 0%. De maandelijkse af te betalen bedragen werden me meegedeeld, het voorschot 1800eur werd afgerekend zoals vermeld in het contractvoorwaarden, tweede 1800eur zou ik betalen bij de definitieve goedkeuring van mijn project. De opmeter kwam langs 24juli. Na mails, telefoons en bezoeken aan de toonzaal vond ik het vreemd dat eind september nog steeds niets had vernomen van Eggo. Blijkt dat niemand het opmetingsverslag ontvangen had en niemand had dit opgemerkt. Nieuwe afspraak opmeting en uiteindelijk kan ik op 15/11/2023 ( 4.5maand later!) toch het definitieve ontwerp verder bespreken. We ronden af en ik kom terug op de financieringsregeling, die ik op papier heb staan en waar mijn reeds betaald voorschot aan aangepast is, blijkt dat er niets in orde is voor de financiering. De actie is afgelopen (hoe zou dat komen, 4.5maand later) en nu is JKP 8.5%. Wat neerkomt volgens de verkoper op een 600 eur extra. De man had nog nooit gehoord hoe een financiering wordt berekend, laat staan dat hij wist hoe ze aan te vragen. Hij rekende op lagere school niveau de financiering uit. Ik heb de man persoonlijk uitgelegd hoe een financiering werkt en dat de keuken, door zijn tweede nalatigheid, me zo’n 2000eur extra gaat kosten. Wat ik uiteraard niet aanvaard. Er worden wat standaard excuses per mail gestuurd en er wordt me een korting van zo’n 200eur aangeboden. De standaardmail van Vanvara van Eggo overtrof alles, deze persoon ging de kwaliteitsverantwoordelijke langssturen! Zo worden klachten behandeld bij Eggo, ze worden niet eens gelezen. Een aangetekend schrijven met ingebrekestelling wordt niet ontvangen of afgehaald, ombudsdienst wordt niet beantwoord. Wat toch allemaal duidelijk aantoont dat de fouten niet aan mijn kant gebeurd zijn. Ik heb me altijd aan de contractvoorwaarden gehouden en heb deze netjes opgevolgd. Eggo levert 3x een dienst niet.(Financieringscontract, vertraging van 4.5maand en een plaatsing begin december, die uiteraard niet meer haalbaar is, als mijn project niet opgevolgd wordt). In het contract zijn nergens voorwaarden terug te vlnden die al deze fouten ongedaan kunnen maken. Dat lijkt me een onredelijke contractvoorwaarde. Ik doe wat ik moet doen, de andere partij duidelijk niet. Niet éénmaal, niet tweemaal maar zelfs driemaal slagen ze erin om in de fout te gaan! De medewerker verstoort hier duidelijk het evenwicht “goede trouw” en “rechten en plichten” die beide partijen moeten aangaan bij de ondertekening van een contract. In plaats van te leren uit deze situatie en deze situatie mee te nemen naar de toekomst zodat andere klanten wel goed geholpen worden met financiering, blijft het stil bij Eggo. Deze lakse houding betreur ik ten zeerste van Eggo.