Terug

Keuken bijna een jaar geleden besteld, nog steeds niet klaar.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. J.

Naar: eggo

29/05/2024

Beste, wij bestelden in juli 2023 een keuken bij Eggo. Verkoop verliep heel vlot, ontwerpster was heel vriendelijk. Helaas hebben we dan lang moeten wachten op de productie, en dat was enkel het begin van onze weg... Wij kregen een plaatsingsdatum die op een feestdag viel (paasmaandag 1 april). 14 maart betaalden we onze keuken volledig. We hebben de datum letterlijk 4x nagevraagd omdat dit op een feestdag viel maar er werd ons verzekerd dat dit klopte. Niet dus. De plaatser kwam pas een dag later, waardoor wij last minute onbetaald verlof moesten nemen op ons werk. De plaatsing liep volledig mis. Een groot deel van de geleverde onderdelen bleek al beschadigd. Hier werden foto's van gemaakt en zou zo snel mogelijk opgelost worden. De plaatser van het stenen werkblad zou gecontacteerd worden om uit te stellen want de beschadigde stukken moesten eerst vervangen worden. Tijdens het installeren raakte de keukenplaatser een stroomkabel, deze heeft hij gerepareerd maar helaas hebben we sindsdien regelmatig kortsluiting. Ons fornuis kon hij niet installeren want hier kende hij niets van, noch thans vooraf met Eggo afgesproken dat zij ons fornuis dat extern gekocht was zouden installeren want daar hebben we een meerprijs voor betaald. Hiervoor hebben we dus onze eigen elektricien moeten laten komen + betalen om ons uit de nood te helpen want wij zaten al 8 maanden zonder keuken wegens verbouwing en wouden eindelijk kunnen koken.Helaas toen de plaatser vertrokken was, en we zelf controleerden kwam er nog meer boven. De gootsteen lekte en de keukenkasten waren niet eens in de muur verankerd. Toen we twee lades opentrokken vielen de kasten helemaal naar voor... Afwerking van de dampkap is niet gebeurd, was noch thans ook op voorhand afgesproken. Wegens de vele problemen zou de afwerking van de dampkap volledig op hun kosten zijn bij de herstelling, en hebben ze de volgende dag nog iemand anders gestuurd om ons lek te repareren en de naar voor vallende kasten vast te zetten.Maar goed, binnen 4-6 weken zouden de nieuwe onderdelen geleverd worden en zou alles in orde zijn. Niet dus.De plaatser van het stenen werkblad belt ons ineens 2 mei op om het blad woensdag 8 mei te installeren, maar wij wisten van niets. Onze keuken was nog niet hersteld. Zij bellen Eggo op, en de herstelling zou pas 2 maanden later in juni zijn?! Verontwaardigd bel ik naar Eggo.. Die zeggen tegen mij dat dit een foutje is en dat de onderdelen niet geleverd waren wegens feestdag van 1 mei (dag van de arbeid) en dat dit zeker bij de volgende levering zou zitten... We zijn vandaag 29 mei en onze keuken is nog niet in orde. Ons eiland kunnen we maar half gebruiken, want maar de helft is bekleed met tijdelijke spaanplaat. Onze gootsteen is gerepareerd met siliconen dus de vraag is hoe lang dat nog gaat houden. Regelmatig hebben we kortsluiting. Onze gootsteen zelf is ondertussen al beschadigd wegens slechte kwaliteit. We zijn nu weer zo veel weken verder en zijn dit echt moe. Er wordt geen nuttige oplossing geboden, ze laten zelf niets van zich horen. We staan op het randje om de bank het bedrag te laten terugboeken want wij hebben duizenden euro's betaald voor een keuken die na maanden nog niet in orde is. Volgens het contract heeft de koper recht op 80 euro per week vertraging voor een keuken wanneer dit de werking hindert, aangezien we al die tijd al maar een half eiland hebben om op te werken....

Berichten (5)

eggo

Naar: J. J.

30/05/2024

Beste heer,Beste Mevrouw,Ik bevestig u de ontvangst van uw klacht, die al mijn attentie heeft weerhouden.Het spijt me zeer te horen dat we niet aan de verwachtingen hebben voldaan. Onze ambitie is om al onze klanten een onberispelijke service te bieden.Bij het lezen van de verschillende problemen die u ons meedeeld, stel ik vast dat wij deze ambitie niet hebben waargemaakt.Hiervoor bied ik u namens Eggo onze welgemeende verontschuldigingen aan.Sta me toe contact op te nemen met de verschillende intervenanten in uw project.Ik kom snel naar u terug met een concreet antwoord en een voorstel tot oplossing.Ik blijf ter beschikking indien u verdere vragen heeft.Met vriendelijke groeten,[Suarlee]Florette GOUBLOMMEAfter Sales Coordinatorsavsupport@eggo.beRue de l'Artisanat, 10 - 5020 Suarlée [Arbre EGGO] THINK GREEN BEFORE PRINTING

J. J.

Naar: eggo

16/06/2024

N.a.v. onze klacht via testaankoop kwam de plaatser terug langs op 3 juni. Toen hij vertrok helaas nog niet alles in orde. Dus weeral een mail met foto’s naar eggo kunnen sturen. Ons vertrouwen is volledig weg, we zijn zo veel maanden verder en de keuken is nog steeds niet klaar. Zelfs al een maand verder sinds mijn klacht hier, en nog steeds engageren ze zich niet voldoende om het op te lossen. Nu sturen ze eindelijk een kwaliteitscontroleur en zou het werkblad geplaatst kunnen worden. Ons geduld geraakt toch echt wel op, een compensatie zou op z’n minst op zijn plaats zijn na al die maanden zonder werkblad, gebreken, geklungel van plaatser en de meerdere dagen onbetaald verlof die we telkens last-minute moesten nemen.

eggo

Naar: J. J.

17/06/2024

Beste heer Vrancken,Aangezien u verschillende opmerkingen had betreffende uw project is het beter om een kwaliteitscontroleur te sturen, hij zal het project samen met u overlopen en alles noteren op zijn rapport zodat het correct afgewerkt kan worden.Betreffende de vraag tot compensatie, deze werd genoteerd in uw dossier maar er zal pas besloten worden op het einde, wanneer het project volledig af is.Met vriendelijke groeten,Varvara MATHIEUComplaints Coordinatorcustomercare@eggo.beRue de l'Artisanat, 10 - 5020 Suarlée THINK GREEN BEFORE PRINTING

J. J.

Naar: eggo

03/07/2024

Eggo trekt staart in qua belofte om afvoerbuis afzuigkap af te werken ter compensatie. Verder ook geen andere compensatie, desondanks de vele problemen die deze keuken ons heeft opgeleverd. - Plaatsing eerste keer gecancelled zonder dat iemand er van wist, terwijl wij al vrij hadden genomen van werk. - Plaatsing tweede keer last minute onbetaald verlof moeten nemen omdat er niets was doorgegeven. - Nogmaals last minute onbetaald moeten vrij nemen omdat plaatser de kasten niet had vastgezet en de gootsteen lekte waardoor de volgende dag een andere technieker moest komen - Iemand anders moeten laten komen naar ons thuis omdat plaatser ineens last minute wilt komen afwerken, en dan werd niet alles gedaan. - maanden aan een stuk zonder deftig werkblad keuken moeten gebruiken - BETAALD om ons extern gekocht fornuis te laten aansluiten, en is helemaal niet door plaatser eggo aangesloten want “dit kon hij niet” (type en model fornuis was een jaar op voorhand doorgegeven). Daardoor hebben we onze eigen elektricien met spoed moeten laten langskomen (want we konden niet koken), en nog eens uit eigen zak moeten betalen. - elektriciteit die gewoon doorboord was door plaatser. Heel fijn om een boite in de muur te hebben zitten terwijl alles pas nieuw en mooi in orde was voordat hij kwam. - vaatwasser die we extern gekocht hadden is beschadigd. Schroeven van keuken schuren ertegen waardoor er steeds meer glas vanaf komt. - Maandenlange stress. We zitten nu een volledig jaar verder en onze keuken is nog niet volledig in orde. Schandalig dat er helemaal geen compensatie volgt.

eggo

Naar: J. J.

04/07/2024

Beste Mevrouw,Op 27/06 is er bij u een controle uitgevoerd door Mr Maes.Hij heeft alle problemen betreffende uw keuken op zijn rapport genoteerd en deze werd ondertekend.Onze winkel heeft de materialen herbesteld overeenkomstig het rapport et zodra deze binnen zijn, kunnen wij een interventie inplannen.Betreffende de aansluiting van het gasfornuis : Als u hiervoor betaald heeft maar de plaatser heeft het niet uitgevoerd, zullen wij dit natuurlijk terug vergoeden.Wij gaan u niet laten betalen voor werk dat niet uitgevoerd werd, dit moeten wij nakijken met de dienst facturatie en de plaatser.Ik kom hiervoor nog naar u terug.Betreffende de vaatwasser :U spreekt van schroeven van de keuken die schuren tegen de vaatwasser, waardoor er steeds meer glas vanaf komt.Maar dit staat nergens vermeld op het rapport ?Wat onze controleur heeft vastgesteld is dat de vaatwasser lekt tijdens gebruik. Na testen is er geen lek zichtbaar. De vaatwasser is correct geplaatst, dus als deze terug lekt zal u terug moeten keren naar de verkoper. Aan de vaatwasser dient nog een blokje achter plint geplaatst te worden zoadat plint niet achteruit kan.Betreffende de compensatie, onze kwaliteitsverantwoordelijke is niet bevoegd om hierover te beslissen.Aanvragen tot compensatie worden pas besproken op het einde van een project, wanneer alles afgewerkt is.Het is de Shopmanager die hierover kan beslissen.Wij zullen de aanvraag doorsturen en opvolgen wanneer uw project afgerond is.Met vriendelijke groeten,Varvara MATHIEUComplaints CoordinatorCustomerCare@eggo.beRue de l'Artisanat, 10 - 5020 Suarlée THINK GREEN BEFORE PRINTING

Bemiddeling door Testaankoop 17 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform