Geachte mevrouw/heer,
We hebben reeds heel veel stappen ondernomen:
1. Bestelling en plaatsing keuken
- 3 september 2024: Keuken besteld.
- 14–15 november 2024: Oorspronkelijke datum plaatsing keuken.
- 16 november 2024: Keuken pas geplaatst wegens autopanne van de plaatsers.
2. Tijdelijk werkblad
Bij de plaatsing werd een tijdelijk werkblad beloofd, maar dit bleek slechts een klein stukje te zijn – enkel naast de afwasbak en het fornuis. Onvoldoende bruikbaar.
3. Werkblad – Artimar
- 28 november 2024: Werkblad geplaatst door Artimar, 13 dagen na plaatsing van de keuken.
Er was beloofd dat het werkblad binnen vier weken na de plaatsing zou worden geïnstalleerd – dit zou dus vóór de kerstvakantie moeten zijn.
- 4 januari 2025: Eerste reactie van Artimar na meerdere pogingen tot contact. Ze gaven aan dat het werkblad pas in de 2de of 3de week van februari zou kunnen geplaatst worden. Werkblad moest nog besteld worden.
4. Afwerking keuken
20 januari 2025: Deels afgewerkt. Er waren onderdelen verkeerd geleverd waardoor niet alles kon worden voltooid.
5. Klachtenmail en bezoek
- 27 januari 2025: Klachtenmail gestuurd. Geen reactie ontvangen.
- 7 februari 2025: Bezoek aan Eggo Leuven. Voorstel voor dunner werkblad van 1,2 cm werd door ons geweigerd vanwege breekgevaar. Wederom werd snelle afhandeling beloofd.
6. Plaatsing en verdere afwerking
- 19 februari 2025: Werkblad uiteindelijk geplaatst door Artimar.
- 21 februari 2025: E-mail naar Eggo gestuurd, onmiddellijke reactie ontvangen met belofte dat de plaatser zou bellen.
- 3 maart 2025: SMS van plaatser om afspraak te maken.
- 13 maart 2025: Afspraak bevestigd voor 17 maart.
- 17 maart 2025: Afwerking deels uitgevoerd. 3 van de 4 punten in orde gebracht. Hoekstuk en handgreep ontbraken – moesten opnieuw besteld worden.
7. Schadevergoeding
- 4 april 2025: Mail gestuurd met voorstel tot schadevergoeding. Geen reactie.
- 17 mei 2025: Reminder gestuurd. Verkoper beweerde dat eerdere mail niet ontvangen was, en nadien dat ze doorgestuurd was naar de manager. Geen verdere opvolging ontvangen.
8. Laatste interventie
- 21 mei 2025: Plaatser kwam langs, maar kreeg kast niet mooi afgewerkt. Volgens hem is dit te wijten aan een verschuiving door de plaatsers van het werkblad. Hij zou Eggo verwittigen en een externe dienst zou eventueel komen.
- 27 mei 2025: Nog geen verdere reactie of nieuws ontvangen.
Belangrijkste problemen en gebrekkige opvolging
- Belofte om werkblad te plaatsen vóór kerst niet nagekomen.
- Onvoldoende tijdelijk werkblad bij eerste plaatsing.
- Slechte communicatie en trage respons (Artimar, Eggo).
- Herhaaldelijke uitgestelde en onvolledige afwerking.
- Geen reactie op klachtenmail en schadevergoeding.
- Technische fouten bij plaatsing die nadien andere problemen veroorzaakten.
- Geen oplossing of actie op recente problemen (vanaf 21 mei).
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet
Annemie