Terug

Terugvordering betaling lawaaierige combi frigo-diepvriezer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: eggo

23/02/2024

Tijdens de ontwerpfase van mijn keuken heb ik een verkoper bij Eggo gevraagd om een stille combi frigo-diepvriezer te kiezen omdat het ontwerp in een open studio zal komen waar ik ga wonen, werken en slapen. Achteraf bleek dat de comci wel lawaai maakt en ik in de studio niet langer kan slapen, wonen en werken. Het argument van Eggo is dat deze combi het minste lawaai maakt van alle beschikbare combi's binnen de groothandel, en het klopt inderdaad dat er in het gamma van Eggo geen enkele andere frigo of diepvriezer is die minder lawaai maakt. Toen echter een vakman van Elektrolux langskwam, bleek meteen dat enkel een Dometic in deze studio geschikt is. Het merk Dometic maakt namelijk geen lawaai. Eggo had dus eerlijkheidshalve kunnen zeggen dat er geen combi beschikbaar was uit hun gamma dat aan mijn wensen voldeed en dan had ik zelf een Dometic kunnen bestellen. Bovendien zijn ze zelf de ruimte komen opmeten en wist Eggo perfect met welke technische zaken ze moesten rekening houden. Maar nu heb ik dus een combi waar ik geen enkel gebruik van kan maken en die een verloren ruimte is, wat erg teleurstellend is aangezien dit om een volledig nieuw keukenontwerp gaat. Tijdens dit project gingen ook andere zaken fout, maar deze heeft Eggo dan wel rechtgezet. Maar voor het probleem met de combi beweert mijn verkoper dat dit de eerste keer is dat hij in acht jaar verneemt dat het geluid van een combi storend is in een open studio. Ik had echter zelf 3 minuten nodig om op het internet vast te stellen dat dit wel effectief een vaak voorkomend probleem is. Ik kan hieruit enkel concluderen dat Eggo in het belang van haar verkoop heeft geredeneerd en niet in het belang van de klant (want anders had Eggo geen combi aan mij kunnen verkopen). Conclusie: Voorlopig kan ik de keuken in de studio slechts heel beperkt gebruiken omdat ik geen frigo heb. Eggo stelde me een 'commerciële' prijs voor om de ruimte te transformeren tot een kast, maar daarvoor zou ik extra geld moeten betalen terwijl ik nu al een verlies heb van € 1.689,43 (aankoop combi - inclusief 21% btw) en ik dit geld had willen gebruiken voor de aankoop van een Dometic. Ik wens daarom een terugbetaling van de combi vooraleer ik Eggo kan toestaan dat ze de ruimte tot een plankenkast ombouwen.

Berichten (4)

eggo

Naar: S. C.

23/02/2024

Beste Mevrouw,Ik bevestig u de ontvangst van uw klacht, die al mijn attentie heeft weerhouden.Het spijt me zeer te horen dat we niet aan de verwachtingen hebben voldaan. Onze ambitie is om al onze klanten een onberispelijke service te bieden.Bij het lezen van de verschillende problemen die u ons meedeeld, stel ik vast dat wij deze ambitie niet hebben waargemaakt.Hiervoor bied ik u namens Eggo onze welgemeende verontschuldigingen aan.Sta me toe contact op te nemen met de verschillende intervenanten in uw project.Ik kom snel naar u terug met een concreet antwoord en een voorstel tot oplossing.Ik blijf ter beschikking indien u verdere vragen heeft.Met vriendelijke groeten,[Suarlee]Varvara MATHIEUComplaints CoordinatorCustomerCare@eggo.beRue de l'Artisanat, 10 - 5020 Suarlée [Arbre EGGO] THINK GREEN BEFORE PRINTING[]

eggo

Naar: S. C.

26/02/2024

Beste Mevrouw,Ik bevestig u de ontvangst van uw klacht, die al mijn attentie heeft weerhouden.Sta me toe contact op te nemen met de verschillende intervenanten in uw project.Ik kom snel naar u terug met een concreet antwoord en een voorstel tot oplossing.Ik blijf ter beschikking indien u verdere vragen heeft.Met vriendelijke groeten,[Suarlee]Varvara MATHIEUComplaints CoordinatorCustomerCare@eggo.beRue de l'Artisanat, 10 - 5020 Suarlée [Arbre EGGO] THINK GREEN BEFORE PRINTING[]

S. C.

Naar: eggo

24/03/2024

Beste heer, mevrouw,Ik begrijp dat u tijd nodig heeft om dit dossier te onderzoeken, maar kunt u me op de hoogte houden van de voortgang? Hoe langer dit dossier openstaat, hoe langer de problemen aanhouden als gevolg van de huidige situatie. Ik wens geen schadevergoeding te claimen, maar dan verwacht ik uiteraard dat er een oplossing komt. Mijn dank bij voorbaat.Hoogachtend,Sofie Callebaut

eggo

Naar: S. C.

26/03/2024

Beste Mevrouw,Wij hebben contact opgenomen met de Shopmanager alsook de leverancier van de frigo.Uw frigo maakt een normaal geluid, er werd bevestigd door de technieker die langskwam dat er geen probleem was met het toestel noch het geluid.Onze verkoper was geinformeerd over de ruimte, maar volgens de technieker die langskwam blijkt dat u vlak naast de frigo slaapt, dit werd niet meegedeeld aan de verkoper.Onze verkoper heeft verschillende modellen vergeleken en u het toestel aangeboden die qua decibels het minste geluid maakt, maar een frigo die helemaal geen geluid maakt bestaat niet. Het merk waarover u spreekt (Dometic) is een merk die gespecialiseerd is in buitenfrigo's en camping frigo's.Wij hebben toch gevraagd aan de leverancier of ze het toestel konden terugnemen, maar dit werd geweigerd want deze is in perfecte staat en er is geen probleem met het toestel.Deze zal niet terugbetaald worden.Met vriendelijke groeten,[Suarlee]Varvara MATHIEUComplaints CoordinatorCustomerCare@eggo.beRue de l'Artisanat, 10 - 5020 Suarlée [Arbre EGGO] THINK GREEN BEFORE PRINTING


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform