Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Weigering tot overgaan tot professionele reiniging zetel desondanks aankoop onderhoudskit
Verkoopsovereenkomst 7571672 Geen klantnummer in communicatie vinden. Klant naam facturatie: Van Den Ouweland Kristof Firma Oranje furniture Care vanuit Deba meubelen. Geachte mevrouw/heer, Op 20/01/2024 kocht ik een zetel (Longchair, 2-zit en Terminal) met bijhorende stofkit/vlekkengarantie voor 3 jaar in uw winkel en betaalde ik er € 2.774.80 voor. Stofkit met vlekkengarantie voor € 125,00 reeds in de prijs verwerkt. Levering van de zetel uiteindelijk op 04.03.2024. Na 12 maanden vanaf de levering, vertoont de zetel nogal wat vlekken op gevarieerde plaatsen als ook allen in andere vormen en of kleuren (gewoon huishoudelijk gebruik). Uiteraard hadden we eerst het meegeleverde product gebruikt om de bescherming op te starten. Meer specifiek, vlekken die we er niet uitkrijgen met de geleverde producten. Wij kochten het pakket "ORN 144106 | Stofkit voor 5/7-zitplaatsen 3 jaar vlekkengarantie | Protexx | Textiel" aan zodat we toch voor een minimum aan 3 jaar "gerust" konden genieten van onze zetel. Op verschillende momenten in februari 2025 contacteerde we uw diensten en bezorgden we u meer info over ons probleem met enkele begeleidende foto's. 1.5 week later reageerde u uiteindelijk met de vraag om ons foto's te bezorgen. Na het bezorgen ervan duurde het weer een 2,5 week voor er reactie kwam en we een "first aid kit" toegestuurd kregen. Helaas kregen we hiermee niet alle vlekken mee verwijderd. Hiervan brachten we u van op de hoogte waarna er droog weg gereageerd werd: een verzameling vlekken, onbekende vlekken, en een algehele reiniging vallen niet binnen de service voorwaarden" (volledige reactie in bijlage). Een zeer bizar antwoord, aangezien u heel wat andere info "verkoopt" op uw website. Eveneens volledige printscreen in bijlage. Gezien de aard en omvang van de vlekken in combinatie met onze specifieke/doelbewuste aankoop om dit probleem te vermijden, zal het u niet verbazen dat wij absoluut niet gediend zijn met de afwijzing tot hulp. Mijn verzoek met uw referentie CP-001632140 is afgewezen omwille van de omvang van vlekken. Wel kon u ons een offerte aanbieden voor een professionele reiniging!? Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar en uw eigen product garantie voor 3 jaar, verwachten wij beroep te kunnen doen op onze service. En deze aankoop geeft duidelijk aan: professionele reiniging indien de klant het niet verwijderd krijgt. Met vriendelijke groet, Kristof Van Den Ouweland Jolien Van Bavel Bijlagen: · Aankoopfactuur Deba meubelen · Communicatie Deba-Protexx · Verkoopsinformatie over dit product op de DEBA website.
Slechte aansluiting van USB-poort in zetel + beschadigd kussen bij levering niet hersteld
Beste, ik bestelde bij DEBA Meubelen een nieuwe zetel die geleverd werd in juli 2023. Bij levering werden 4 problemen zichtbaar die direct gemeld werden. 1) pluisjes op de zetel 2) knopen/opgehoopte stof in de structuur van de kussens 3) een scheur in de stof aan de USB-poort en onvoldoende vullign rond die poort 4) een draad die afgeknakt zat in het lange deel van het kussen. 1) en 2) zijn ondertussen uitgeklaard en opgelost. 3) en 4 blijven nog open en die weigeren ze te herstellen. Voor 3) hebben ze de zetel komen ophalen (en een vervangzetel geleverd) en de draad proberen herstellen. Maar helaas blijft de schade zichtbaar en zie je de doorgeknipte draad nog steeds zitten. Dit willen ze niet definitief herstellen blijkbaar. Voor 4) hebben ze de poort gedemonteerd, de stof terug vastgezet in houten leuning (met nietjes) en de poort terug gemonteerd. Alleen ontbreekt er veel vulling rondom die poort waardoor je met je vinger de stof 2 cm kan terugduwen tegen het hout waardoor de spanning op de stof verhoogt en op termijn de scheur in de stof terug zal komen. Ook dit weigeren ze te herstellen, geen extra garantie te geven en wat dan ook. Beide punten zijn slechte kwaliteit die moeten hersteld worden. Maar ze sluiten de zaak blijkbaar.
Grauwe stof
Beste, wij hebben vorig jaar een nieuwe zetel aangekocht. De zetel werd geleverd op 17 februari 2023 en deze hebben wij diezelfde dag ingespoten met de producten die we gekregen hadden voor de vlekkengarantie. Na enkele weken zagen wij al dat de kleur van de zetel grauw begon te worden. Op 7 september heb ik vervolgens een officiële klacht ingediend bij Deba zelf. De klacht betrof de grauwheid van de zetel alsook het doorzakken van de zetel op bepaalde plaatsen.De grauwheid wordt niet gedekt omdat dit over de hele zetel is en niet enkel 1 vlek. De zetel zijn ze wel komen opvullen op 1 plaats (dit is ondertussen ook al niet meer zo stevig). Voor de grauwheid van de zetel heeft Deba iemand laten langskomen tegen betaling, op hun kosten, om de zetel te reinigen. De persoon die de zetel is komen reinigen zei dat dit geen gebruiksschade was en zou dit opnemen in zijn rapport. Het rapport hiervan heb ik nooit gezien, enkel de melding gekregen van Deba dat ze niets meer kunnen doen. Hier ga ik niet mee akkoord. Wij hebben veel geld betaald voor deze zetel en na enkele maanden was de zetel al volledig grauw. Alle producten en reinigingen hebben niets opgebracht en voor een zetel die nog geen jaar oud is zou dit niet mogen.Ik wou graag informatie of ik nog verdere mogelijkheden heb om toch tot een oplossing te komen. graag een nieuwe zetel of toch op zijn minst een nieuwe bekleding.Alvast bedankt.
Schade nieuwe keuken
Beste,Wij kochten onze nieuwe keuken aan bij Deba meubelen te Belsele in 2022.Deze keuken werd geplaatst door Deba zelf in augustus 2022.De factuur werd reeds volledig betaald door ons.Nu stellen we vast dat de keuken deuren allemaal volledig krom zijn getrokken.We hebben Deba hierover aangesproken alsook de leverancier van de keuken zelf, fabrikant is komen kijken en lachte dit weg dat dit door vocht zou komen.We hebben in onze badkamer een lek gehad, deze zit boven de keuken maar het lek is hersteld.Volgens de expert van de brandverzekering is het krom trekken van de deuren geen gevolg schade van het waterlek. (lek in afvoer badkamer) Zelfs de keukendeuren aan de overliggende zijde van waar het lek was, zijn de deuren ook krom getrokken.Ons inziens, is dit een fabricage fout en ook volgens de expert van de brandverzekering.Wij wensen hiervoor een schadevergoeding.
Henders en Hazel eetkamertafel blad vorm,gaten,bovenblad qc niet ok!
Beste.ik heb 23/7/2023 een eetkamertafel gekocht bij Deba meubelen Belsele,mijn tafelblad is vb vorm,overall gatjes in en kwaliteits was anders dan uit toonzaal model!ik heb reeds terug naar de verkoper geweest om klacht te melden dat er tafelblad niet in orde was en we hebben samen klacht naar de Merk:Henders en Hazel gezstuurd,Jammer genoeg 2 maanden al bezig meerdan 10 mails ontvangen en elk keer mijn vraag om mijn tafel ruilen met de toonzaal model is afgewezen.alle mails en atwoorden heb ik nog staan.ik wil deze tafel ofwel ruilen uit de toonzaal model of mijn geld terug te storten.Tafel nog geen enkele keer gebruikt staat zoals uit de winkel.Hopelijk hier mij kunnen helpen!Bedankt
aangekochte zetel
ik heb een salon gekocht ter waarde van 1199€, na 4 jaar is dit salon kapot, scheuren en materiaal dat afpelt zoals verf, het enige wat ze in de winkel zeggen is dat de fabrikant niet meer bestaat en we het niet kunnen laten herstellen, we krijgen wel een aankoopbon voor een nieuw salon 20 procent van de aankoop van dit sleurensalon 240€ dus als we een nieuw salon kopen bij hun, ons vorige salon heeft meer dan 10 jaar meegegaan en was zelf zo duur niet als deze, en ik denk niet dat ik hier nog een salon zal kopen aangezien ze zo een rommel van waarschijnlijke louche bedrijven ik hoop op een degelijke rechtzetting want met 20 procent nemen we geen genoegen als we binnen een jaar of 3 a 4 weer een salon moeten kopen, ik heb al heel wat heen en weer gemaild en heb alles zorgvuldig bijgehouden voor als het nodig zou zijn
slaapkamer deba
Beste,Mijn vriendin en ik bestelden op 30/3/2019 een slaapkamer ter waarde van 4162 euro bij Deba meubelen te Belsele. Naast de slaapkamer hebben we ook nog een sofa (besteld op 31/3/2019) en stoelen (besteld op 6/4/2019). Wij hadden gevraagd dat alle meubels geleverd zouden worden begin, ten laatste midden juli. Dit was geen enkel probleem voor hun omdat wij onze bestelling al zo vroeg geplaatst hadden. Op 6 april 2019 heeft een jobstudente ontdekt dat er een verkeerde leverdatum op stond. Op onze bestelbon stond er namelijk dat onze meubels eind juli moesten geleverd worden (i.p.v. eind JUNI zoals afgesproken!). Wij zijn samen met de jobstudente, de verkoper van de slaapkamer en een verantwoordelijke naar de kassa gegaan om dit aan te passen naar JUNI. De persoon in kwestie zei dat alles in orde was en dat ze het aangepast had.Nadien kwam pas uit dat de persoon die zei dat alles in orde was, hier helemaal niet voor bevoegd was… Hierdoor is de aanpassing dus nooit doorgevoerd geweest.De zetel en stoelen die midden juli geleverd moesten worden zijn uiteindelijk pas eind juli gekomen (al twee weken te laat). Na al onze renovatie werken dachten we nu kunnen we ontspannen en we gaan op reis echter was dit dus niet het geval!! Tijdens onze reis kregen we melding dat bij onze slaapkamer er nog een extra fout was : een “fabricagefout”. Deze fabricagefout was namelijk dat ze in een slaapkamer met enkel bleek eikenhout en zwarte details een wit paneel hadden geplaatst. (blijkbaar had de verkoper of het systeem van Deba een verkeerd paneel besteld)De dag dat we terug kwamen van reis zijn we dus direct naar Deba-meubelen kunnen rijden om te horen wat hier aan gedaan kon worden. Uiteindelijk hebben we een gesprek gekregen met de vader(vorige eigenaar) van de eigenaar nu. Voor een lang verhaal kort te maken hadden we het gevoel dat hij het beste wou voor ons als klant. Maar hoe langer we bezig waren in het gesprek hoe meer het duidelijk werd dat hij ons op elk woord wou “pakken”. En het helemaal niet het beste wou voor de klant. We hebben als compensatie gratis leveringen en montage gekregen maar opeens moesten we wel gaan betalen voor een traplift. Dit omdat de meubels van de slaapkamer te “zwaar” waren. Dit was toen we het vroegen aan de verkoper zeker en vast niet nodig.Het eerste deel van onze slaapkamer hebben we uiteindelijk DEELS ontvangen 6 augustus. Van de mensen die de meubels kwamen leveren kunnen we niets verkeerd zeggen. Behalve toen we 1a2 weken later een bericht kregen dat er nog een stukje was toegekomen om te monteren. Blijkbaar slapen wij sinds die tijd op een bed dat niet volledig gemonteerd is. Maar hier hebben de werkmensen ons niets van gezegd. Voor het zelfde geld zijn wij ons bed nu aan het beschadigen doordat zei niet hebben gezegd dat er iets niet bijgeleverd is. Uiteindelijk hebben we deze week het “leuke nieuws” gekregen dat onze deurkasten weer later gaan zijn. Omdat wij het zo beu zijn zouden wij graag een stap verder gaan. Desnoods tot een proces want wij zijn het beu… Daarom dat wij contact opnemen met jullie (eventueel telefonisch contact na 17 uur?)met vriendelijke groeten Kevin en KellyKevindesmedt@hotmail.com0495410884
Zetel 8 maanden na aankoop versleten, geen actie en reactie van Deba en de leverancier
Beste,In november 2018 werd onze aangekochte zetel van Henders en Hazel geleverd. Echter na een aantal maanden vertoont deze reeds doorgezeten plaatsen, kraakt bij het opstaan, de stof pluist in bolletjes en er is voortdurend statische elektriciteit waardoor vuil wordt aangetrokken en we statische schokken krijgen.Bij contactname hierover met Deba werd ons een product aangeraden tegen de statische elektriciteit. We kochten dit aan en behandelden het salon, echter dit bleek na een maand al uitgewerkt. De andere klachten worden als ongegrond beschouwd wegens normale slijtage. Een salon van 1850 euro kan toch niet na 8 maanden versleten zijn?? De leverancier neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Wij vragen actie om de gestelde problemen op te lossen van Deba of Hendels en Hazel. Er is een lopend dossier sinds 6 maand na levering, op het laatste bericht werd gewoon niet meer gereageerd.Mvg,Lotte
schade aan keukenvloer
Ik heb een keuken gekocht bij de firma Deba te Belsele en deze werd op 09/02/2016 omstreeks 07:30 uur geleverd door twee personen. Wanneer zij de eerste stukken binnen brachten deden ze dit door deze over de nieuwe natuurstenen vloer te duwen met als resultaat dat er nu over de gehele afstand sleepsporen zichtbaar zijn in de vloer. Deze strepen kunnen niet worden verwijderd. Ik heb die personen aangesproken en vertelde hen dat het een natuurstenen vloer is en dat ze de goederen niet over de vloer mogen schuiven. Ik heb een aantal foto's getrokken van de beschadiging en de keuken plaatser heeft de beschadiging ook vastgesteld en genoteerd op zijn verslag. De schade werd onmiddellijk gemeld aan de firma en vastgesteld door de keukeninstallateur van de firma Deba. Ik heb mij dan verder gericht tot de verkoper van de keuken die als tussenpersoon fungeerde. Hij heeft mij een 10-tal email 's gestuurd steeds met de vraag of de verzekeringsfirma reeds contact met mij had genomen. Steeds moest ik antwoorden dat ik nog niks vernomen had.Op 24/06/2016, dus bijna 6 maand na de melding van de schade. Heb ik dan maar zelf een voorstel gedaan aan 'Deba'. Ik stelde voor dat de eindbetaling van de keuken, 890 euro, zal gebruikt worden als schade vergoeding. Nu na deze email kreeg ik ineens een email van de verzekering van Deba, (Allianz) met volgend antwoord: De bewijslast rust op de eisende partij volgens Belgisch recht. Ik heb reeds al een 10-tal foto's meerdere malen doorgestuurd en ook werden er vaststellingen gedaan door de schrijnwerker van Deba die het noteerde op zijn verslag. Ze vragen ook een prijsbestek van de schade. Ik heb reeds gemeld dat de schade moeilijk te bepalen is omdat de vloer niet zomaar kan worden uitgebroken wegens vloerverwarming en het wildverband en dat de kosten hiervan heel hoog zouden liggen. Het polieren van de natuursteen zou misschien en oplossing kunnen zijn.Ik heb het gevoel dat zij mij aan de lijn houden en dit voorval niet ernstig nemen.Nu tijdens de levering van de keuken zijn ook verschillende problemen opgedoken, zoals de levertijd, het werkblad dat niet afgewerkt was zoals voorzien, het slecht monteren van het natuurstenen werkblad waardoor het verzakte en zo zijn er nog verschillende ergernissen geweest.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten