Terug

Schade nieuwe keuken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: Deba Meubelen

14/01/2024

Beste,Wij kochten onze nieuwe keuken aan bij Deba meubelen te Belsele in 2022.Deze keuken werd geplaatst door Deba zelf in augustus 2022.De factuur werd reeds volledig betaald door ons.Nu stellen we vast dat de keuken deuren allemaal volledig krom zijn getrokken.We hebben Deba hierover aangesproken alsook de leverancier van de keuken zelf, fabrikant is komen kijken en lachte dit weg dat dit door vocht zou komen.We hebben in onze badkamer een lek gehad, deze zit boven de keuken maar het lek is hersteld.Volgens de expert van de brandverzekering is het krom trekken van de deuren geen gevolg schade van het waterlek. (lek in afvoer badkamer) Zelfs de keukendeuren aan de overliggende zijde van waar het lek was, zijn de deuren ook krom getrokken.Ons inziens, is dit een fabricage fout en ook volgens de expert van de brandverzekering.Wij wensen hiervoor een schadevergoeding.

Berichten (5)

Deba Meubelen

Naar: E. D.

14/01/2024

Beste klantWe hebben uw bericht goed ontvangen.We streven ernaar om mails binnen 2 werkdagen te verwerken.Om de druk op onze telefoonlijn te verminderen vragen we vriendelijk om de reactie op uw mail af te wachten.Alvast bedankt!Het DEBA service team

Deba Meubelen

Naar: E. D.

15/01/2024

BesteIn de maand oktober 2023 heeft de klant ons gecontacteerd betreffende een lek in een afvoerbuis van de boven gelegen badkamer waardoor er schade aan de keuken is. Volgens de klant zou onze plaatser bij plaatsing in deze geboord hebben. Hierna zijn we onmiddellijk tot actie overgegaan en zijn ter plaatse een expertise gaan uitvoeren. Hieruit is gebleken dat de klant zelf in de afvoer geboord had bij het plaatsen van het plafond. Belangrijk om mee te geven is dat de klant al ongeveer een jaar op zoek was naar het lek.Op basis van onze expertise is er een offerte opgemaakt om de beschadigde delen de vervangen.Enige tijd later is de klant bij ons langsgekomen met een '˜getrokken' deur. Hierop hebben we de fabrikant ingeschakeld om eveneens een expertise ter plaatse te doen. Deze gaf mee dat de fronten getrokken zijn door het vochtprobleem. Doordat de klant hiermee niet akkoord was hebben we terug contact opgenomen met de fabrikant en zou hij een kwaliteitscontrole uitvoeren. We hebben onze klant op de hoogte gebracht dat dit enige tijd in beslag neemt. We hadden gecommuniceerd de uitslag te hebben eind 2023 begin 2024. Toevallig hebben we vorige week nog contact gehad met de leverancier waarbij deze ons bevestigde zeker uitsluitsel te brengen deze maand.Van zodra wij hieromtrent meer info hebben brengen wij u en de klant onmiddellijk op de hoogte.Met vriendelijke groetenCordialementWith kind regards,Lieve van PouckeKlantendienst - LeverdienstLokerse baan 109111 BelseleTel. 03/ 722.92.95service@debameubelen.be

E. D.

Naar: Deba Meubelen

19/01/2024

Beste,Jullie geven telkens dezelfde uitleg,om er gemakkelijk onderuit te komen.Wij zijn nog maar enkele maanden op het lek uitgekomen en al zeker geen jaar !Wij hebben dit ook onmiddellijk gemeld,vanaf de moment wij dit door hadden.Wij hebben inderdaad per ongeluk door het verlagen van het plafond in de afvoer buis geboord.Wij konden dit niet weten omdat dit een renovatie is,en ik veronderstel als u een huis koopt u niet weet waar alle leidingen schuil zitten.Onze expert heeft dit uitgezocht en de lekdetectie ook,er is een lek in de badkamer daar in de afvoer.Dat is het grote probleem,dus niet het gat in de afvoerbuis achter de keukenkasten.Dit gat was ook volledig dicht door een vijs en plug die hier in zaten.Onze expert heeft dit allemaal onderzocht en duidelijk gezegd dat de keukendeuren krom trekken (allemaal) door slechte kwaliteit die jullie ons hebben verkocht!Een lek die in een hoek aan het plafond zit kan onmogelijke schade toe richten aan alle andere kasten die hier niet in de buurt van komen.Ook aan de andere kant van de keuken!Onze frigodeur kan zelfs niet meer dicht door de krom getrokken deur, en dit is de andere kant van de keuken.Er word voldoende verwarmt en de experten hebben de muren gemeten,en deze staan helemaal droog.Er is ook niks van luchtvochtigheid op te merken in onze keuken.Ook zeer raar dat wij een volledig massief eiken keukentafel hebben en deze nog perfect recht is.Dus wat u insinueert klopt totaal niet!Ook onze badkamer kastjes staan in een super vochtige ruimte telkens als er gedoucht word,en ook raar dat deze niks mankeren.Alleen jullie keuken die verkocht is geweest aan een veel te hoge prijs voor de kwaliteit het maar is.Wij gaan Deba nooit aanraden aan vrienden en familie!Wij zijn zeer grote klanten bij jullie en dit is de service die wij krijgen!Wij hebben alles voor onze woning bij jullie gekocht.(Keukendeuren zijn blijkbaar gewone mdf met een lak laagje erover.Door het verwijderen van een scharnier hebben wij dit opgemerkt)Met vriendelijke groeten,Emily

Deba Meubelen

Naar: E. D.

19/01/2024

Beste klantWe hebben uw bericht goed ontvangen.We streven ernaar om mails binnen 2 werkdagen te verwerken.Om de druk op onze telefoonlijn te verminderen vragen we vriendelijk om de reactie op uw mail af te wachten.Alvast bedankt!Het DEBA service team

Deba Meubelen

Naar: E. D.

01/02/2024

BesteOndertussen hebben we van onze fabrikant de nodige info ontvangen betreffende de kwaliteitscontrole van de keukenfronten. De fabrikant houdt vast aan zijn standpunt. Hij blijft erbij dat een te lange blootstelling in een vochtige ruimte deze nevenverschijnselen kanveroorzaken en dat dit in zulk een situatie geen abnormaal verschijnsel is bij een mdf front. We kunnen hier weinig tegen inbrengen aangezien deze fronten regelmatig verkocht worden en we nog nooit problemen ondervonden hebben.Als Deba zijnde vinden we dit zeer vervelend en hebben we het volgende besloten. Dit aangezien we dienstbetoon en klanttevredenheid hoog in het vaandel dragen.Wij zullen alvast nieuwe fronten bestellen voor heel de keuken en dit volledig op onze kosten. Zowel de fronten van de kasten als de fronten van de laden. Ook zullen we deze gratis plaatsen.Indien de klant het wenst kunnen we nogmaals een expertise uitvoeren zodat we zeker zijn dat we alles wat te lijden gehad heeft onder het vocht detecteren. Hiervoor kunnen we een offerte maken zodat de klant terecht kan bij zijn verzekering.Dit lijkt ons een fair voorstel en we zullen dit ook zo communiceren met onze klant.Met vriendelijke groeten,Met vriendelijke groetenCordialementWith kind regards,Lieve van PouckeKlantendienst - LeverdienstLokerse baan 109111 BelseleTel. 03/ 722.92.95service@debameubelen.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform