Terug

schade aan keukenvloer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Deba Meubelen

01/01/0001

Ik heb een keuken gekocht bij de firma Deba te Belsele en deze werd op 09/02/2016 omstreeks 07:30 uur geleverd door twee personen. Wanneer zij de eerste stukken binnen brachten deden ze dit door deze over de nieuwe natuurstenen vloer te duwen met als resultaat dat er nu over de gehele afstand sleepsporen zichtbaar zijn in de vloer. Deze strepen kunnen niet worden verwijderd. Ik heb die personen aangesproken en vertelde hen dat het een natuurstenen vloer is en dat ze de goederen niet over de vloer mogen schuiven. Ik heb een aantal foto's getrokken van de beschadiging en de keuken plaatser heeft de beschadiging ook vastgesteld en genoteerd op zijn verslag. De schade werd onmiddellijk gemeld aan de firma en vastgesteld door de keukeninstallateur van de firma Deba. Ik heb mij dan verder gericht tot de verkoper van de keuken die als tussenpersoon fungeerde. Hij heeft mij een 10-tal email 's gestuurd steeds met de vraag of de verzekeringsfirma reeds contact met mij had genomen. Steeds moest ik antwoorden dat ik nog niks vernomen had.Op 24/06/2016, dus bijna 6 maand na de melding van de schade. Heb ik dan maar zelf een voorstel gedaan aan 'Deba'. Ik stelde voor dat de eindbetaling van de keuken, 890 euro, zal gebruikt worden als schade vergoeding. Nu na deze email kreeg ik ineens een email van de verzekering van Deba, (Allianz) met volgend antwoord: De bewijslast rust op de eisende partij volgens Belgisch recht. Ik heb reeds al een 10-tal foto's meerdere malen doorgestuurd en ook werden er vaststellingen gedaan door de schrijnwerker van Deba die het noteerde op zijn verslag. Ze vragen ook een prijsbestek van de schade. Ik heb reeds gemeld dat de schade moeilijk te bepalen is omdat de vloer niet zomaar kan worden uitgebroken wegens vloerverwarming en het wildverband en dat de kosten hiervan heel hoog zouden liggen. Het polieren van de natuursteen zou misschien en oplossing kunnen zijn.Ik heb het gevoel dat zij mij aan de lijn houden en dit voorval niet ernstig nemen.Nu tijdens de levering van de keuken zijn ook verschillende problemen opgedoken, zoals de levertijd, het werkblad dat niet afgewerkt was zoals voorzien, het slecht monteren van het natuurstenen werkblad waardoor het verzakte en zo zijn er nog verschillende ergernissen geweest.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform