Meest recente klachten

K. V.
12/07/2025

Weigering tot overgaan tot professionele reiniging zetel desondanks aankoop onderhoudskit

Verkoopsovereenkomst 7571672 Geen klantnummer in communicatie vinden. Klant naam facturatie: Van Den Ouweland Kristof Firma Oranje furniture Care vanuit Deba meubelen. Geachte mevrouw/heer, Op 20/01/2024 kocht ik een zetel (Longchair, 2-zit en Terminal) met bijhorende stofkit/vlekkengarantie voor 3 jaar in uw winkel en betaalde ik er € 2.774.80 voor. Stofkit met vlekkengarantie voor € 125,00 reeds in de prijs verwerkt. Levering van de zetel uiteindelijk op 04.03.2024. Na 12 maanden vanaf de levering, vertoont de zetel nogal wat vlekken op gevarieerde plaatsen als ook allen in andere vormen en of kleuren (gewoon huishoudelijk gebruik). Uiteraard hadden we eerst het meegeleverde product gebruikt om de bescherming op te starten. Meer specifiek, vlekken die we er niet uitkrijgen met de geleverde producten. Wij kochten het pakket "ORN 144106 | Stofkit voor 5/7-zitplaatsen 3 jaar vlekkengarantie | Protexx | Textiel" aan zodat we toch voor een minimum aan 3 jaar "gerust" konden genieten van onze zetel. Op verschillende momenten in februari 2025 contacteerde we uw diensten en bezorgden we u meer info over ons probleem met enkele begeleidende foto's. 1.5 week later reageerde u uiteindelijk met de vraag om ons foto's te bezorgen. Na het bezorgen ervan duurde het weer een 2,5 week voor er reactie kwam en we een "first aid kit" toegestuurd kregen. Helaas kregen we hiermee niet alle vlekken mee verwijderd. Hiervan brachten we u van op de hoogte waarna er droog weg gereageerd werd: een verzameling vlekken, onbekende vlekken, en een algehele reiniging vallen niet binnen de service voorwaarden" (volledige reactie in bijlage). Een zeer bizar antwoord, aangezien u heel wat andere info "verkoopt" op uw website. Eveneens volledige printscreen in bijlage. Gezien de aard en omvang van de vlekken in combinatie met onze specifieke/doelbewuste aankoop om dit probleem te vermijden, zal het u niet verbazen dat wij absoluut niet gediend zijn met de afwijzing tot hulp. Mijn verzoek met uw referentie CP-001632140 is afgewezen omwille van de omvang van vlekken. Wel kon u ons een offerte aanbieden voor een professionele reiniging!? Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar en uw eigen product garantie voor 3 jaar, verwachten wij beroep te kunnen doen op onze service. En deze aankoop geeft duidelijk aan: professionele reiniging indien de klant het niet verwijderd krijgt. Met vriendelijke groet, Kristof Van Den Ouweland Jolien Van Bavel Bijlagen: · Aankoopfactuur Deba meubelen · Communicatie Deba-Protexx · Verkoopsinformatie over dit product op de DEBA website.

Afgesloten
K. B.
6/03/2024

Slechte aansluiting van USB-poort in zetel + beschadigd kussen bij levering niet hersteld

Beste, ik bestelde bij DEBA Meubelen een nieuwe zetel die geleverd werd in juli 2023. Bij levering werden 4 problemen zichtbaar die direct gemeld werden. 1) pluisjes op de zetel 2) knopen/opgehoopte stof in de structuur van de kussens 3) een scheur in de stof aan de USB-poort en onvoldoende vullign rond die poort 4) een draad die afgeknakt zat in het lange deel van het kussen. 1) en 2) zijn ondertussen uitgeklaard en opgelost. 3) en 4 blijven nog open en die weigeren ze te herstellen. Voor 3) hebben ze de zetel komen ophalen (en een vervangzetel geleverd) en de draad proberen herstellen. Maar helaas blijft de schade zichtbaar en zie je de doorgeknipte draad nog steeds zitten. Dit willen ze niet definitief herstellen blijkbaar. Voor 4) hebben ze de poort gedemonteerd, de stof terug vastgezet in houten leuning (met nietjes) en de poort terug gemonteerd. Alleen ontbreekt er veel vulling rondom die poort waardoor je met je vinger de stof 2 cm kan terugduwen tegen het hout waardoor de spanning op de stof verhoogt en op termijn de scheur in de stof terug zal komen. Ook dit weigeren ze te herstellen, geen extra garantie te geven en wat dan ook. Beide punten zijn slechte kwaliteit die moeten hersteld worden. Maar ze sluiten de zaak blijkbaar.

Afgesloten
S. V.
14/02/2024

Grauwe stof

Beste, wij hebben vorig jaar een nieuwe zetel aangekocht. De zetel werd geleverd op 17 februari 2023 en deze hebben wij diezelfde dag ingespoten met de producten die we gekregen hadden voor de vlekkengarantie. Na enkele weken zagen wij al dat de kleur van de zetel grauw begon te worden. Op 7 september heb ik vervolgens een officiële klacht ingediend bij Deba zelf. De klacht betrof de grauwheid van de zetel alsook het doorzakken van de zetel op bepaalde plaatsen.De grauwheid wordt niet gedekt omdat dit over de hele zetel is en niet enkel 1 vlek. De zetel zijn ze wel komen opvullen op 1 plaats (dit is ondertussen ook al niet meer zo stevig). Voor de grauwheid van de zetel heeft Deba iemand laten langskomen tegen betaling, op hun kosten, om de zetel te reinigen. De persoon die de zetel is komen reinigen zei dat dit geen gebruiksschade was en zou dit opnemen in zijn rapport. Het rapport hiervan heb ik nooit gezien, enkel de melding gekregen van Deba dat ze niets meer kunnen doen. Hier ga ik niet mee akkoord. Wij hebben veel geld betaald voor deze zetel en na enkele maanden was de zetel al volledig grauw. Alle producten en reinigingen hebben niets opgebracht en voor een zetel die nog geen jaar oud is zou dit niet mogen.Ik wou graag informatie of ik nog verdere mogelijkheden heb om toch tot een oplossing te komen. graag een nieuwe zetel of toch op zijn minst een nieuwe bekleding.Alvast bedankt.

Afgesloten
E. D.
14/01/2024

Schade nieuwe keuken

Beste,Wij kochten onze nieuwe keuken aan bij Deba meubelen te Belsele in 2022.Deze keuken werd geplaatst door Deba zelf in augustus 2022.De factuur werd reeds volledig betaald door ons.Nu stellen we vast dat de keuken deuren allemaal volledig krom zijn getrokken.We hebben Deba hierover aangesproken alsook de leverancier van de keuken zelf, fabrikant is komen kijken en lachte dit weg dat dit door vocht zou komen.We hebben in onze badkamer een lek gehad, deze zit boven de keuken maar het lek is hersteld.Volgens de expert van de brandverzekering is het krom trekken van de deuren geen gevolg schade van het waterlek. (lek in afvoer badkamer) Zelfs de keukendeuren aan de overliggende zijde van waar het lek was, zijn de deuren ook krom getrokken.Ons inziens, is dit een fabricage fout en ook volgens de expert van de brandverzekering.Wij wensen hiervoor een schadevergoeding.

Opgelost
N. S.
25/09/2023

Henders en Hazel eetkamertafel blad vorm,gaten,bovenblad qc niet ok!

Beste.ik heb 23/7/2023 een eetkamertafel gekocht bij Deba meubelen Belsele,mijn tafelblad is vb vorm,overall gatjes in en kwaliteits was anders dan uit toonzaal model!ik heb reeds terug naar de verkoper geweest om klacht te melden dat er tafelblad niet in orde was en we hebben samen klacht naar de Merk:Henders en Hazel gezstuurd,Jammer genoeg 2 maanden al bezig meerdan 10 mails ontvangen en elk keer mijn vraag om mijn tafel ruilen met de toonzaal model is afgewezen.alle mails en atwoorden heb ik nog staan.ik wil deze tafel ofwel ruilen uit de toonzaal model of mijn geld terug te storten.Tafel nog geen enkele keer gebruikt staat zoals uit de winkel.Hopelijk hier mij kunnen helpen!Bedankt

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform