Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. G.
5/09/2025

Omruilen mislukt

Ik deed een opmerking naar een andere bij een kreeg hiervan een mail dat dit gelukt was. Echter in mijn account staat nog steeds de oude bon. De chatbot blijft rond de pot draaien met antwoorden die gewoon niet kloppen.

In behandeling
E. H.
8/08/2025

Verlenging bongobon voor identiek dezelfde bon

Beste, ik wenste mijn twee Bongbonnen 'daguitstap naar Plopsaland De Panne voor 1' met vervaldatum 9/8/2025, gekocht in 05/2022 (dus geldigheid originele bons: 3 jaar en 3 maanden) om te ruilen voor identiek dezelfde bon en dus eigenlijk puur te verlengen. Ik stuit hierbij op 2 problemen: 1) voor exact dezelfde bon moet ik 18 euro per bon bijbetalen ?? 2) de verlenging kost dan nog eens 25 euro per bon, maar erger: de geldigheid van de nieuwe bon (die nochtans identiek is als de originele bon) bedraagt slechts 12 maanden ipv de vermelde 3 jaar en 3 maanden. Jullie automatische chatbox antwoordt steeds hetzelfde: De nieuwe cadeaubon zal dezelfde geldigheid hebben als de originele cadeaubon, maar heeft een nieuwe vervaldatum. Voor het verlengen van de geldigheid van je cadeaubon kunnen er verlengingskosten in rekening worden gebracht. Maar dit klopt dus niet. Op jullie website staat het volgende: De nieuwe cadeaubon zal dezelfde geldigheid (wat 10 maanden, 12 maanden, 18 maanden, 2 jaar of 3 jaar en 3 maanden kan zijn) hebben als de originele cadeaubon, maar heeft een nieuwe vervaldatum. https://faq.bongo.be/s/article/Ik-wil-mijn-cadeaubon-verlengen-hoe-kan-ik-dit-doen?language=nl_BE Aangezien ik het gisteren niet opgelost kreeg via de chatbox en jullie per mal bereiken ook niet erg handig is, hing ik vanochtend 20 minuten aan de telefoon en kreeg ik pas 4u later dit nietszeggende antwoord (met een link die niet verwijst naar wat er gezegd wordt): Op onze website kan je bij deze Bongo duidelijk terugvinden dat de verlengingstermijn van deze bongo 12 maanden bedraagt. https://faq.bongo.be/s/article/Hoe-lang-is-mijn-cadeaubon-geldig?language=nl_BE Bongo, jullie zien zelf dat deze bons aangekocht werden in mei 2022 en dus 39 maanden geldig waren, dat moet nu dus opnieuw zo zijn. De originele bons kostten 21 euro: jullie verwachten nu dat ik 25 euro bijbetaal om ze te verlengen voor een duur die meer dan drie keer korter is dan de originele geldigheidsduur én bovendien dien ik voor exact dezelfde bon nog eens 18 euro bij te betalen: 39 euro per bon die maar 12 maanden geldig is voor een bon die 21 euro kostte en 39 maanden geldig was. Dat is een mooi verdienmodel. Graag jullie oplossing.

In behandeling
C. V.
2/08/2025

Verlenging/omruiling geweigerd op vervaldatum

Beste Mijn Bongobon vervalt op 2 augustus 2025, vandaag dus. Op mijn account echter bij Bongo staat dat de bon al verlopen is. Dat je op de vervaldatum de bon niet meer kunt omruilen in een bon die ik vandaag nog te gelde kon maken (bv. aankoop van pralines) of kon verlengen (mits vergoeding) staat niet vermeld op de bon. Ik was hier niet van op de hoogte omdat dit eerder bij de bonnen mogelijk was. Voor mij is het begrip 'vervaldatum' op de bon dan ook misleidend en zou ik deze bon op korte termijn vooralsnog willen verzilveren of omruilen.

In behandeling
A. V.
2/08/2025

bijbetalingen reserveringen

Beste, ik bestelde dit jaar meerdere bongobons om kado te geven bij verjaardagen. (oa bon puur natuur voor een nacht met twee in 110 locaties naar keuze en twee bongobons mercure hotel aan zee). Bij beide types bons lopen we tegen hetzelfde probleem aan. De bon Mercure hotels heeft maar twee aanbieders (oostende en Blankenberge). Geen probleem want de jarige wil heel graag naar Oostende omwille van bereikbaarheid met de trein). We hebben tientallen data geprobeerd, in 2025 en 2026 maar Oostende heeft niet 1 keer beschikbaarheid. Wanneer we hen contacteren zeggen ze dat we via Bongo moeten gaan, wanneer we bongo contacteren zeggen ze dat het hotel beslist of ze kamers vrijgeven. Dit zijn heel bedriegelijke praktijken. Zelfde voor de bon puur natuur. Deze wordt verkocht als "overnachting voor 2 met ontbijt op 110 locaties. Ook hier zelfde scenario: tientallen data geprobeerd, binnen en buiten vakanties, weekends of weekdagen. Van de 110 locaties moet je op 90% van de locaties tussen de 70 en 170 eur bijbetalen. Mag deze bon verkocht worden als bon voor een overnachting? Als er zou staan voucher voor een korting van 99 eur dan zou ik het begrijpen maar nu moet de ontvanger van mijn kadobon eigenlijk zijn eigen kado betalen. Dit lijkt me voer voor de economische inspectie omwille van bedriegelijke praktijken

In behandeling
M. K.
12/06/2025

boekingsprobleem

Geachte, Op 10 maart heb ik 3 bongo bons laten omzetten in een tegoedbon, dit was voor 514,70 €. Wij boeken altijd telefonisch bij Bongo. Op 30 april hebben wij hiervan 200 € gebruikt voor een weekendje. Het resterende bedrag 314,70 kunnen volgens de personen aan de telefoon niet opnemen zonder een ander Bongo nummer, dat wij helemaal niet hebben en ook nooit opgestuurd kregen. Zou U ons kunnen helpen, deze resterende som is vanaf 10 maart maar 6 maanden geldig. telef.nr. 0484 158 104 of 089 49 11 25 mIa.kup@gmail.com Groetjes Mia Kuppens

In behandeling
C. C.
27/05/2025

Validatie/registratie bon

Zoals u gemeld kan ik de vermelde bongo bon niet activeren. U gaf me als antwoord dat ik u de betaling moest doorgeven. Het gaat om een cadeau bon waarvan ik niet eens weet van wie die afkomstig was gezien ik die dag 10 tallen cadeau s ontving. Ik kan u het gevraagde dus niet bezorgen. U heeft hier geen oren naar en u stuurt mij 3 x zelfde maal terug met vraag naar bestelgegevens. Dit is gewoon boeren bedrog U tracht onder uw verplichtingen uit te komen ! De bon is zeker niet vervallen.Ik eis terug betaling of registratie van de bon zodat ik die kan gebruiken!

Afgesloten
J. S.
21/05/2025

Betaling en geen verkregen dienst

Wij richten ons tot jullie omdat een onruiling van 2 bongo bons niet naar wens is verlopen. We hebben 2 bons op zondag 4 mei 2025 omgeruild naar de volgende bongo bon: Luxe verblijf: 2 dagen in een 4-sterrenkasteel bij Maastricht ( waarde 199,90 EUR). Omdat de waarde van de 2 bongo bons onvoldoende is, hebben we een bijkomemd bedrag betaald van 85,07 EUR ( zie hieronder). Omdat we geen enkel bericht van Bongo hebben ontvangen ( want we willen de reservatie op basis van de bon in orde brengen), ben ik langs geweest in de Bongo Store te Westland Shopping in Anderlecht. Mevrouw heeft alles met mij overlopen, vervolgens telefonisch advies gevraagd om mij dan te melden om een mail te schrijven. De mailinteractie vind U in bijlage. Ik zou graag willen dat Bongo de omruiling in orde brengt of het bedrag terugstort.

Afgesloten
J. B.
9/05/2025

Geldigheidsdatum niet verlengbaar

Wij stelden vorige week vast dat onze geactiveerde Bongobon de geldigheidsdatum van 13/3/25 overschreden had. Verlengen staat Bongo bijgevolg niet meer toe. We kregen ook geen mail om ons te waarschuwen dat we de vervaldatum naderden. Is dit wettelijk? Kunnen ze zomaar het volledige bedrag inhouden dat je betaalde? Moeten ze niet tenminste een gedeelte terugbetalen of omzetten in een bon voor een lager bedrag? Op onze vraag voor verlenging kregen we enkel een neen na telefonisch contact, online geen verhaal mogelijk.

Afgesloten
J. D.
1/05/2025

probleem reservrering

ik wens 6 tickets (+ parkingticket) voor bobbejaanland. Ik ruil hiervoor bon om en betaal bij, ik krijg ook nog mogelijkheid parkingticket bij te kopen mits supplement. In totaal betaal ik dus 40 EUR aan supplementen om mijn bons om te ruilen/aan te passen. Wanneer ik dan bevestig, krijg ik als melding dat ik een mail moet sturen voor reservatie. Ik doe dit en krijg dan een mail terug dat reservatie meer dan 3 dagen op voorhand moet. Dit werd mij nergens anders gemeld waardoor ik dus de supplementen tevergeefs betaald heb. Ik wens immers de tickets morgen (2/5) te gebruiken. Ook op de bons staat niet dat je meer dan 3 dagen op voorhand moet reserveren.

Afgesloten
F. D.
22/04/2025

Registeren cadeaubon

Beste, Ik heb al 3x contact opgenomen met jullie klantendienst omdat ik steeds een foutmelding krijg (1000000). Telkens krijg ik wel een antwoord terug maar zonder oplossing. Bij de laatste communicatie worden er mogelijke oplossingen gegeven, de bon werd nooit eerder geactiveerd met een ander e-mailadres of account, want dit heb ik niet, er werd ook als optie een betaalbewijs of rekeningafreksel gevraagd van de aankoop van de bon. Helaas is de persoon van wie wij deze bon hebben gekregen overleden en is het onmogelijk een rekeningafreksel te bezorgen of überhaupt te verkrijgen. Deze bon is nog geldig tot 11/2026 maar ik krijg hem niet geactiveerd! Dus geen enkele van de mogelijke oplossingen geeft mij effectief een oplossing. Telkens ik antwoord op een van jullie mails word er ook niet meer geantwoord maar krijg je enkele dagen later wel een tevredenheidsenquete toegestuurd. Wel, ik ben niet tervreden!!!! Ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wens een oplossing voor mijn cadeaubon, of jullie zorgen dat deze geactiveerd word, of ik krijg een nieuwe ter waarde van 50€ die ik wel kan activeren.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform