Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Serviceonderbreking
Geachte heer/mevrouw, Ik ben klant aan Orange een mobiele telefoon, en internet. Op 18 december 2025 ontdekte ik dat mijn uitgaande gesprekken geblokkeerd waren. Na controle bleek dat de factuur voor november 2025 nog niet betaald was. Deze factuur is nu direct betaald. Ik heb de 5000-service Orange gebeld en gemeld dat mijn mobiele verbinding geblokkeerd was. De uitleg was dat de service pas hersteld zou worden nadat de betaling door het systeem verwerkt was. Ik zal de komende 2-4 dagen geen mobiele of internetverbinding hebben, aangezien het weekend - misschien zelfs tot maandag?! Ik stel echter vast dat deze diensten tot op heden nog niet geactiveerd zijn. Alles is betaald. De maand december is betaald. Ik vind dat in onze moderne maatschappij, waar diensten snel en via mobiele apparaten beschikbaar zijn, een dergelijke onderbreking van de dienstverlening onacceptabel is. Deze vertraging heeft geleid tot paniekaanvallen en angst. Ik heb geen mobiele telefoon- of internetverbinding met de rest van de wereld en ik woon alleen. Ik kan geen contact opnemen met mijn arts, mijn familie of mijn vrienden. Dit is schandalig! Daarom verzoek ik u de relevante diensten onmiddellijk en uiterlijk binnen één dag te activeren. Met vriendelijke groet, A. Popova
Dienstonderbreking
Geachte mevrouw/heer, Ik ben de houder van een orange contract internet. Sinds oktober 25 zijn er enkele problemen waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de dienst: met name geen dienst. Ik heb het probleem gemeld sinds oktober zonder enig positief resultaat, zonder enige reactie dan wel aanstalten tot hulp. De service desk, noteert steeds hetzelfde (nogmaals naam, adres enz), maakt 'een dossier aan' en belooft dat er teruggebeld wordt. Blijkt achteraf dat ze het dossier gewoon sluiten en dat er dan weer een nieuw wordt aangemaakt. Reset. Bij de orange winkel binnengestapt. Die zeiden dat ze niet konden helpen en hebben me zo goed als buiten gebonjoured. De klanten - weg - jaag - club. Gefeliciteerd, u bent met grootste onderscheiding geslaagd Orange. Met vriendelijke groet ps dit is informatief voor derden
Absurde hoge factuur
Beste Ik heb terug edn torenhoge factuur gekregen van orange en ik vraag van 606,52 € wat ronduit absurd is. De klantendienst wil er deze keer niet crediteren . De maand ervoor kreeg ik ook edn torenhoge factuur van meer dan 500 € . Toen hebben ze wel ge gecrediteerd. Ik vraag een menswaardige tussenkomst vam orange want dit zijn onmenswaardige bedragen . Mvg Depre Emmanuel
Storingen op het netwerk
Geachte mevrouw/heer, Ik ben de houder van het contract voor telefoon abonnement met klantnummer: 1.5973692]. Sinds 01/12/2025 zijn er enkele problemen waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de dienst: met name bellen/smsen en mobiel internet. Ik heb het probleem al gemeld op 03/12/2025 via telefoon zonder enig positief resultaat. Ik verzoek om de definitieve oplossing van het probleem en de levering van de dienst op een niveau dat in overeenstemming is met de contractuele normen. Ik verzoek ook om erkenning van een compensatie te mogen ontvangen. In de vorm van schadevergoeding of een korting gelijk gesteld aan het aantal dagen dat ikzelf en de 3 andere personen in mijn abonnement geen gebruik heb kunnen maken van jullie diensten. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet
Betwisting factuur
Beste, Ik probeerde 12/10 om de online abonnementen af te sluiten maar de website blokkeerde telkens nadat ik alle nodige gegevens ingevuld had en op doorgaan klikte. Ik probeerde hetzelfde proces in 4 verschillende browsers. Toen daar ook het bevestigen van mijn aanvraag na alle gegevens ingevuld te hebben mislukte, belde ik naar de klantendienst en vroeg of ik eventueel naar een Orange shop zou kunnen gaan en zij het voor mij in orde konden brengen aan dezelfde voorwaarden als ik net online gezien had. Ik kreeg bevestiging dat dezelfde promo's en voorwaarden van toepassing zouden zijn. Omdat het zondag was, kon ik naar 1 shop dichtbij gaan en dat was aan het Gouden Kruispunt. De medewerker was heel vriendelijk en heeft alles in orde gebracht. Blijkbaar konden ze NIET de webpromo van de extra 20 GB bij de gsm abonnementen geven… ik vond het natuurlijk jammer dat de medewerker van de klantendienst mij hier niet op gewezen had maar stemde toch in dat ik de gratis 20GB extra voor de gsm abonnementen niet zou krijgen. Bij het nakijken van het contract zag ik 22€ staan bij het mobiel abonnement en vroeg nog of daar niet 7€ moest staan, zoals ik online gezien had. De medewerker vertelde mij dat dit te zien zou zijn op mijn factuur. Indien het niet zo zou zijn, mocht ik terug naar de winkel gaan of naar de klantendienst bellen. Internet Giga Fiber was in het samengesteld Love pakket aan 41,01€ per maand gedurende 1 jaar. Zie foto’s screens van de berekening van het multivoordeelpakket op de website van Orange. In combinatie met Netflix en een mobiel abonnement van 60GB zou hier gedurende 1 jaar nogmaals 23,99€ afgaan volgens de reclame in de winkel. Dit zie ik nergens staan in mijn factuur. Omdat ik overstapte naar een sneller internet (van basis internet bij Hey naar Giga Fiber bij Orange) zei de medewerker dat er een installatie moest gebeuren omwille van sneller en beter internet. Hiervoor zou een nieuwe modem nodig zijn om correct gebruik te kunnen maken van Giga Fiber internet. De installatie en activeringskost zouden gratis zijn. Alle kortingen zouden automatisch in het systeem verrekend worden in de facturen. Op 25/10 factuur ontvangen van 26€. De prijs van de mobiele abonnementen klopt niet, dit zou moet 7€ zijn, ze werden aan 12€ aangerekend . Ik belde de klantendienst. Omdat internet later geïnstalleerd zou worden kon de medewerker van de helpdesk het van bedrag van de factuur niet aanpassen. Ik moest gewoon betalen, wat ik teveel betaald had, zou gecrediteerd worden op de volgende factuur (pas dan zou ik het volledige Love pakket hebben). Die dag (25/10/2025) ook Netflix in dit nieuwe klantnummer aangevraagd. Omdat het multiproductvoordeel niet direct juist berekend kon worden omwille van de latere installatiedatum van internet, werd me beloofd dat ik 40€ compensatie zou ontvangen op de volgende factuur, nl de 2 gsm abonnementen een gratis maand aan de toen actuele prijs, zonder de korting, (2 x 20€) ter compensatie voor het verschil dat ik het multiproductvoordeel nog niet kon ontvangen tot na de installatie van Giga Fiber internet. Die 40€ zou van het bedrag van volgende factuur zou afgaan. Dit werd niet verrekend. Ook kwam er geen installateur langs om een neiuwe modem te komen installeren. Heb ik dan wel de juiste modem om optimaal van het snelle internet van Giga Fiber gerbuik te kunnen maken? Op de 2de factuur werd een verrekening gedaan van het bedrag van de GSM abonnementen op de 1ste factuur. Maar de beloofde 40€ korting van 25/10/2025 staat nergens vermeld op deze factuur. Het bedrag van internet is ook niet correct. Dit zou 41,01€ moeten zijn zoals in de berekening bij het samenstellenvan het Love pakket (Giga Fiber + 2 Mobile Medium + Netflix). Dat is nl de prijs vermeld op de website (zie screens en en video) Ik belde op 4/12/2025 naar de klantendienst hierover. Weer een heen en weer gekibbel over de prijs. Dat 41€ absoluut niet kan, de medewerker is tijdens het gesprek op de website van Orange aan het kijken. Ik zeg enkele keren dat is foto’s heb van hun website en die prijsberekening. Onmogelijk wordt mij gezegd. Dus ik vraag of ik de foto’s kan doorsturen. De medewerker zegt dat dit kan en het gewoon naar het algemeen mailadres van Orange kan sturen. Vandaag (5/12) kom ik tot de vaststelling dat er geen mailadres is😳😳 Dat is heel onprofessioneel! Liegen om van mij af te geraken gewoon omdat ik minder vriendelijk reageer na zoveel maal te moeten bellen en telkens bots op een medewerker die zegt dat ik ongelijk heb, mij om de zoveel onderbreekt om te zeggen dat die prijs voor internet onmogelijk is. En de klantendienst is met moeite een klantendienst die online te bereiken is. Enkel een Tribe, veelgestelde vragen (vicieuze cirkel), Orange shop of…. Telefonisch. Wat ik al zoveel keer deed. Hoe kan ik dan de bewijzen doorsturen? En waarom is het eigenlijk nodig? Ik deed gisteren dezelfde samenstelling en kwam terug op hetzelfde bedrag uit voor internet. Ik kan via deze weg de screens doorsturen maar niet de video. Maar deze heb ik wel ter beschikking indien gewenst. Graag een aanpassing en herberekening van de factuur met de juiste bedragen en beloofde kortingen aub. Alvast bedankt Vriendelijke groeten
Na telefonisch contact toch nog steeds nummer actief
Beste, Ik dien hierbij een formele klacht in namens mijn moeder, Mrs. Annie Defaux, wonende te Koninklijke Baan 25/G002 – 8660 De Panne. Mijn zus Claudia Lycke en ikzelf, Juliette Lycke, zijn beiden officieel aangesteld als haar bewindvoerders, en beheren haar volledige telecom-administratie. 1. Misleidende verkoop – twee gsm-abonnementen op één dag Op één dag tijd werden aan mijn moeder twee nieuwe gsm-abonnementen met toestellen verkocht, terwijl zij wegens haar medische toestand en beperkte wilsbekwaamheid niet in staat is om de impact hiervan te begrijpen. Deze verkoop is niet conform de zorgplicht die een telecomoperator wettelijk moet naleven, zeker wanneer het gaat om een kwetsbare consument. 2. Onrechtmatige facturatie van nummer 0495/36.79.63 Het nummer 0495/36.79.63 werd: • nooit geactiveerd; • nooit gebruikt; • toch maandenlang gefactureerd; • ondanks eerdere telefonische verzoeken niet stopgezet. Dit is een onterechte en niet-geleverde dienst. Wij vragen onmiddellijke schrapping van dit nummer én volledige terugbetaling van alle gefactureerde bedragen. 3. Aflossing van de gsm-toestellen in één keer – geweigerd door Orange Wij hebben herhaaldelijk gevraagd om: • de openstaande toestellen in één keer af te betalen, • zodat de maandelijkse abonnementskosten onmiddellijk beëindigd kunnen worden. Orange weigert dit, waardoor de facturatie blijft doorlopen en de financiële schade voor mijn moeder blijft oplopen. Dit is onredelijk en strijdig met de regels inzake proportioneel klantenbeheer, zeker bij klanten onder bewind. 4. Nieuwe extra kosten op de laatste factuur De recentste factuur toont opnieuw extra kosten, zonder onderbouwing en ondanks het lopende bezwaar. De gefactureerde bedragen zijn niet correct en dienen geannuleerd te worden. 5. Onze concrete eisen Wij vragen via Test-Aankoop dat Orange verplicht wordt om: 1. Het nummer 0495/36.79.63 onmiddellijk te schrappen. 2. Alle kosten voor dit nummer retroactief te crediteren. 3. De twee toestellen onmiddellijk af te rekenen in één totaalbedrag, zodat geen verdere abonnementskosten meer lopen. 4. Een compensatie toe te kennen wegens foutieve facturatie, administratieve fouten en misleidende verkoop aan een persoon onder bewind. 5. Vanaf vandaag alle bijkomende kosten stop te zetten en geen nieuwe facturen meer te creëren zolang het dossier betwist is. 6. Documentatie toegevoegd Wij voegen volgende elementen toe: • kopieën van de Orange-facturen (september en oktober 2025); • het betrokken telefoonnummer; • toelichting betreffende de bewindvoering. ⸻ Wij rekenen op een snelle tussenkomst van Test-Aankoop om deze situatie te regulariseren. Met vriendelijke groet, Juliette Lycke Bewindvoerder van Mrs. Annie Defaux
EASYSWITCH PROBLEEM
Geachte mevrouw/heer, Ik was klant bij uw onderneming met klantnummer 1.7976274. Op 27/09/27 heb ik mijn contract met uw onderneming stopgezet en ben ik overgestapt naar een andere leverancier in het kader van de easy switch. Ik stel echter vast dat u mij nog steeds deze diensten factureert, terwijl ik thans een contract bij een andere leverancier heb lopen. Deze en andere toekomstige facturen zal ik uiteraard niet betalen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de [X] dagen de nodige rechtzettingen te doen in uw administratie. Met vriendelijke groet,
Onrechtmatige kosten eisen
Beste, In maart werden er in onze straat werken uitgevoerd door farys. Werken die niets met ons te maken hadden. Nu hebben ze de kabel van Orange geraakt en zaten wij zonder tv en internet. Mijn man is zelfstandig en we waren net ouders geworden dus het was echt lastig voor ons. Orange beloofde ons om het te herstellen. Kosteloos. Dat we gewoon moesten wachten op een offerte en deze ondertekend moesten terug sturen. Na een maand kregen we uiteindelijk de offerte. We zagen daar in kleine letters staan dat wij zelf de kost van 1250euro moesten dragen en dat deze bij de eerst volgende Orange factuur zouden aangerekend worden. Mijn man had een video opname gemaakt van het telefoongesprek. De spreker is hiervan geïnformeerd. We hebben door de gezondheid van ons kindje de zaak laten gaan en overgeschakeld naar proximus. Maar toch hebben we de 2 maanden erna nog moeten betalen voor Orange. Zelf na het opsturen van onze decoder. Werden er nog facturen doorgerekend. Na een boze telefoon hadden ze toch wel plots de decoder ontvangen. We spreken dan al over juli. Tot dan betaalden wij... Ze hebben nooit iets terug betaald. Zelf kunnen we niet aan onze facturen.. want de myorange was meteen inactief...maar de rekeningen die kunnen we via ons bankappje wel terughalen. Mvg
Installatie service
Beste, Ik woon hier al sinds 1 september 2025. Karmelhof 2 Bus 0001. Na veel pogingen met te bellen en naar de winkel te gaan. Ze gingen me paar keer komen installeren. Geen installateur gezien. De laatste keer stond hier een installateur en die zei doodleuk ik geraak niet in het installatie programma en weg was hij. Ik ben naar de winkel geweest en zeiden dat er die dag storingen waren. Terug een nieuwe afspraak. Niemand gezien. Ik belde weer eens naar Orange en dan vonden ze het precies te ingewikkeld om opnieuw een afspraak in te plannen. Ik kreeg te horen dat ik moest wachten.Dat ze met mijn dossier bezig waren en me zelf terug gingen contacteren. Tot heden nog steeds niks gehoord. Ik ben al jaren goede klant bij hen. Ik ben het nu zo beu dat ik niet anders kan dan een klacht in te dienen want ze luisteren gewoonweg niet naar je aan de telefoon of de verbinding valt weg. Ik zit nu al maanden zonder internet of tv. Enkel mobiele data waar ik dan ook veel overga. Hier zouden ook versterkers moeten komen. Heb ik allemaal uitgelegd ! Het duurt ook soms 30min eer je bij hen binnen geraakt. Ik wil zo snel mogelijk internet. Ik had al lang een andere provider gecontacteerd maar ik moet mijn telefoon nog afbetalen. Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen !! Mvg Sarah Heeb
Activatie vaste telefonie
Geachte mevrouw/heer, Op (22 Oktober 2025) heb ik met uw bedrijf een contract gesloten voor de levering van telecommunicatiediensten met het nummer (014881278). Tot op heden, (26 DAGEN) dagen later, is de dienst nog steeds niet geïnstalleerd en werkt hij nog steeds niet, ondanks talrijke telefoontjes naar uw klantendienst. In het licht van het bovenstaande ben ik genoodzaakt om de aangegane overeenkomst te beëindigen. Ik deel u mee dat mij geen sancties kunnen worden opgelegd als gevolg van deze beslissing, die volledig aan u te wijten is. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
