Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Watermeters Water-Link niet compatibel met Fluvius digitale meters
Een paar jaar geleden werd bij ons de oude watermeter vervangen door een Water-Link "slimme"meter. Ik zet slimme tussen aanhalingstekens want er is weinig slim aan die meter: je kan je dagverbruik slechts 1-2 dagen later bekijken en als er een lek optreedt zendt Water-Link geen email om je te verwittigen. Je zou dus elke dag online moeten gaan om te checken of je geen lek hebt. Het enige voordeel van deze meter is dus voor Water-Link omdat ze geen jaarlijkse meteropname moeten organiseren. Binnenkort worden bij ons de elektriciteitsmeter en gasmeter vervangen door digitale meters. Ik ging er dus van uit dat de Water-Link meter compatibel zou zijn met de nieuwe Fluvius meters zodat ik mijn verbruik via de P-1 poort (vb Homewizard) zou kunnen volgen. Niet dus: de Water-Link meters zijn niet compatibel met de meters geplaatst door Fluvius. Dit is duidelijk een keuze van Water-Link vermits in West-Vlaanderen de watermeters worden geplaatst samen met electriteit en gasmeters en WEL compatibel zijn. Water-Link vindt het dus niet nodig te coördineren met Fluvius. Ik voeg toe: om je verbruik bij Water-Link the bekijken moet je online 6 stappen doen. Een app heeft Water-Link niet. De overheid maant ons aan om minder water te verbruiken. Een eenvoudige manier om je verbruik in real-time te volgen lijkt me dus geen luxe. Maar Water-Link vindt dit blijkbaar geen prioriteit?
te hoog waterrverbruik
Geachte mevrouw/heer, Op 12 maart 2024 ontving ik een faktuur ten belope van 2045,26 euro , voor een waterverbruik van 256 M3 , dit voor 2 personen , Voor de periode van 1 jaar . Faktuurnummer :3000.245.898. Contractnummer : 20.044.879 Klantnummer :10.067.722 Uit gesprekken met bekenden ben ik te weten gekomen dat dit bedrag totaal abnormaal is voor een gemiddeld gebruik van 33 m3 per persoon . Bij nazicht blijkt dat ik sedert 2019 veel te veel betaal voor water . Eeen onderzoek bij melding v e lek op 19-9-2022 door water - link heeft geen lek aan het licht gebracht , hoewel geluiden wijzen op waterverlies Verdere controles door loodgieter en lek detective vinden geen tekortkomingen . De kostenproblemen zijn begonnen sedert de plaatsing v d digitale teller . Uw firma is reeds lang geleden op de hoogte gesteld van een probleem , maar heeft nagelaten een definitieve oplossing te vinden . Een nieuw verbindingsstuk voor de overlopp v d boiler heeft geen oplossing gebracht : het verbruik tussen 9 maart en 8 augustus is volgens de teller 54m3 voor 5 maanden . Uit dit alles blijkt het probleem een kapotte teller te zijn ons inziens; Hiermee betwisten we de bedragen die we de afgelopen jaren hebben moeten betalen , evenals het bedrag van 522,00 euro dat op 7 augustus jl plots van onze rekening is afgenomen zonder verdere info Daarom verzoek ik u onverwijld een ernstig onderzoek van onze situatie op te starten Met vriendelijke groeten, Greet Livens-Van Camp
Facture sur compteurs fermés
Bonjour,En septembre et décembre de cette année, Waterlink nous a fait parvenir deux factures pour des arriérés de paiement courant de 2018 à 2023 sur deux compteurs qui jusqu'en avril 2022 étaient vérouillés et donc non utilisés et à partir d'avril 2022 à la charge de nos locataires (contrats de location et enregistrement ont été fournis à waterlink). Les compteurs analogues ont été remplacés en décembre 2020 par des compteurs digitaux et la photo prise par le technicien qui a effectué le changement montre le scellé sur ces deux compteurs (attaché). De plus, Waterlink nous a bien communiqué à l'époque les photos montrant la consommation sur les 4 autres compteurs remplacés (et en service) mais pas sur les 2 compteurs pour lesquels je conteste les factures (ce qui semblait logique à l'époque puisqu'ils n'avaient jamais été mis en service). A présent, waterlink nous indique des consommations importantes pour ces deux compteurs de 2018 à 2020.Numéros de compteurs:- analogues: 274759 et 274769 aux dires de waterlink mais je n'ai plus trace de leurs numéros et les images prises en décembre 2020 lors du remplacement ne montrent pas ces compteurs - j'aimerais au minimum une preuve photographique de cette consommation importante par des compteurs cadenassés- digital: 590638 et 590708Je joins la photo montrant les scellés prise en décembre 2020. Ces compteurs digitaux ont été mis en service en avril 2022.Je demande le remboursement de la facture 3000227683 de 1030,21€ indûment perçue par waterlink et l'annulation de la facture 3000237237 de 1498,72€.
GEEN water ZONDER bericht
gebeld 11 50en Email gestuurd op mijn kosten en uren ! ZEER vriendelijk medewerker , beweerd dat de oneven kant een kaart kreeg > NIET dus ! ! heb het gevraagd van 13 tot en met 31 A ! ! ! ! ! sommige buren waren wel aan het wassen en , ik wilde soep maken !
Terug betaling
Ik belde vandaag met water link in verband met een rechtzetten van mijn water meter ze hebben mij +-3 maanden terug betaalt maar de andere jaren hebben ze gewoon mijn waterstand gegokt en hed wel altijd een bedrag betaalt van 325 euro en wat met die andere jaren dan dus ik dien een klacht in tegen hun
Verkeerde digitale watermeter
Beste,Zaterdag 31/12/2022 hebben we de sleutels afgegeven aan de nieuwe eigenaars van ons appartement. Hierbij wouden we de watermetergegevens overdragen, echter dit bleek onmogelijk.Op mijn waterlink staan 2 meters op ons adres (hoe kan dit?)841945 (uitgebouwd)843850Ik had dit nog nooit nagekeken. Echter beide meters zijn niet te vinden in ons watermeterlokaal, nummers bestaan gewoon niet of zijn niet te vinden.Op mijn verbruik geeft digitale meter 841945 al maanden geen verbruik meer door en meter 843850 geeft digitale meter wel elke dag een verbruik. Echter dit is volledig onmogelijk aangezien wij de hoofdkraan in ons appartement op 27/12/2022 volledig hebben toegezet en ook omdat het appartement sinds 15/12/2022 leeg staat en geen water meer verbruikt hebben. We betalen wel al maanden een voorschot en afrekening voor deze meters blijkbaar. Dit is voor ons een raadsel.Wel staat er in het meterlokaal digitale meter 841996 op ons appartementsnummer 904 (zie foto). Deze geeft een meterstand van 9. De analoge meter was toen wel correct want daar heb ik nog de meterstanden moeten opnemen.Wij kunnen dus onze meter niet lokaliseren, noch afsluiten nog overdragen! En voor wie zijn verbruik zijn wij nu al maanden aan het betalen?Ik vrees dat er bij het vervangen van de meters fouten zijn gebeurd. Ook wie kan nu zeggen welke meter van echt ons is? En hoe kunnen we dit recht zetten.
Onverwachtse aanmaning tot betaling
Beste,Ik krijg van waterlink in Antwerpen een aanmaning tot betaling van €1239,24 voor privatief waterverbruik. Ik heb van januari 2018 tot maart 2021 op Nationalestraat 17 V3 2000 Antwerpen gewoond. In die 3 jaar heb ik nooit maandelijkse of 3-maandelijkse facturen ontvangen, nooit meldingen op het einde van het jaar voor de watermeter door te geven en men heeft zelfs nooit het water afgesloten wegens eventuele 'niet betaling'. Nu krijg ik ineens een grote factuur en aangezien ik nooit facturen kreeg op wie zijn naam stond dit de hele tijd dan? Ik vind dit een grove nalatigheid van Waterlink
Weigering van aanvraag tot minnelijke schikking bij waterlek
Beste,Begin 2021 kregen wij van waterlink een factuur van 830 euro. Nadien kregen wij ook een paar keer een melding van waterlink dat er een barst in de leidingen zou kunnen zitten en wij een abnormaal hoog waterverbuik hebben. Wij hebben dan ook onmiddelijk de stap naar de huisbaas gezet om een lekdetectie te laten uitvoeren. Na vier lekdetecties en een interventie van een loodgieter werd het probleem gevonden en hersteld. Sinds de herstelling is ons waterverbruik opmerkelijk gedaald.Dit alles heb ik naar waterlink doorgestuurd met de vraag tot minnelijke schikking.Deze laatste hebben ze geweigerd. Zie mails in bijlage.Wij merken op bij het bekijken van ons waterverbuik dat het probleem al langer bestond maar dat wij hier geen weet van hadden, pas op het moment dat wij een hoge factuur kregen en meldingen kregen kwamen wij erachter dat ons verbruik te hoog was.Bij deze dus ook de vraag welke stappen wij hiertegen kunnen ondernemen?Wij betalen momenteel sinds januari 2021 maandelijks 100euro plus de jaarlijkse factuur van 830euro. Dit is voor ons niet haalbaar.In bijlage kan u enkele bewijzen terugvinden.Alvast dank,Met vriendelijke groeten,
VERBORGEN LEK IN DOUCHE ACHTER DE TEGELS
Beste mevrouw Jaminet, Beste Ellen, Ik mocht helaas nog steeds geen antwoord bekomen op mijn vraag om een tegemoetkoming.Wil u dit dossier met voorrang bekijken, tenslotte dateert het al van 8 mei.Volgens mezelf komen we in aanmerking voor een tegemoetkoming omdat het ging over een verborgen breuk/lek achter de tegels van de badkamer in de muur zelf.Het verhaal vindt u ook hieronder terug.Met dank bij voorbaat voor uw antwoord terug.Met vriendelijke groeten,Ignace LamotAntoon Van den Bosschelaan 1122100 Deurne (Antwerpen)Gsm: +32 497.550.183Email: ignace.lamot@gmail.comVan: Postbus MKT [info@water-link.be] Verzonden: vrijdag 16 juli 2021 8:50Aan: Ellen Jaminet [Ellen.Jaminet@water-link.be]CC: Ignace Lamot [ignace@solarcleaningsupplies.eu]Onderwerp: FW: Ignace Lamot //Aanvraag tegemoetkoming verborgen lek// klantnummer 10.027.872Ellen, Zie onderstaande mail. Met vriendelijke groetenPascale Van den Bosch • Medewerker Communicatie • Mechelsesteenweg 66 • 2018 Antwerpen • T +32 3 244 06 14 • www.water-link.be From: Ignace Lamot [ignace@solarcleaningsupplies.eu] Sent: donderdag 15 juli 2021 11:13To: Postbus MKT [info@water-link.be]Subject: FW: Ignace Lamot //Aanvraag tegemoetkoming verborgen lek// klantnummer 10.027.872 Kan iemand van jullie mij het juiste e-mailadres bezorgen van Ellen Janinet.Ik heb ellen.janinet@waterlink.be maar ik krijg steeds een foutmelding op dit adres. Dank bij voorbaat. Met vriendelijke groeten,Ignace LamotAntoon Van den Bosschelaan 1122100 Deurne (Antwerpen)Gsm: +32 497.550.183Email: ignace.lamot@gmail.com Van: Ignace Lamot [ignace@solarcleaningsupplies.eu] Verzonden: donderdag 15 juli 2021 11:10Aan: ellen.janinet@water-link.beOnderwerp: FW: Ignace Lamot //Aanvraag tegemoetkoming verborgen lek// klantnummer 10.027.872 Van: ignace.lamot@gmail.com [ignace.lamot@gmail.com] Verzonden: donderdag 15 juli 2021 10:59Aan: ellen.janinet@water-link.beCC: 'Alex Van Geyt' [ingrid.snels69@gmail.com] 'Alex Telenet' [alex.van.geyt@telenet.be]Onderwerp: Ignace Lamot //Aanvraag tegemoetkoming verborgen lek// klantnummer 10.027.872 Beste mevrouw, Met factuurnummer 3.000.156.107 ontvingen we per 9 april 2021 een dramatische waterafrekening.Het verbruik was met 160m³ gestegen ten opzichte van vorig jaar.We zijn dan beginnen zoeken en hebben een lek gevonden aan de douche van het eerste verdiep aan een oude afsluitkraan die in de muur zat.Het water liep achter de tegels door tot op de douchebak waar het uit de muur kwam en daarna in het in het open putje van de douchebak wegliep.In bijlage vindt u foto’s van het lek en de herstelling uitgevoerd rond 6 of 7 mei.Facturen van de herstelling heb ik niet. Deze heeft de huisbaas Snels-Van Geyt.Zij lezen mee in cc.Ik contacteerde jullie per 8 en 12 mei en vulde via mijn water-link een aanvraag in tot tegemoetkoming.Dat heb ik gisterenavond opnieuw gedaan omdat ik geen enkel bericht mocht ontvangen.Deze morgen heb ik dan via een collega van je jouw mailadres mogen bekomen.Het waterverbruik is inmiddels sterk gedaald zoals u zelf kan zien nu met de digitale meter. Allen op zondag 9 juli zal u een piek zien en er komt er nog 1 per zondag 16 juli.Dit heeft te maken met medicatie in de vijver waarbij ik eerst een deel water dien weg te laten lopen.Graag ontving ik een tegemoetkoming voor de 160m³ meer verbruik?Wil u mijn dossier met voorrang behandelen, gezien ik de aanvraag al inleidde begin mei. Met dank bij voorbaat, Met vriendelijke groeten,Ignace LamotAntoon Van den Bosschelaan 1122100 Deurne (Antwerpen)Gsm: +32 497.550.183Email: ignace.lamot@gmail.com
extreem hoge waterfactuur
Beste, in 2018 ben ik in een studio gaan wonen waar enkel een toilet lavabo en douche stond.ik ben chefkok dus 6 van de 7 ben ik niet thuis enkel snachts dus voor te slapen.nu in 2019 ben ik verhuisd en kreeg ik een eindafrekening van waterlink voor maar liefst 3135 euro!! ze hadden een maand ervoor een digitale meter geplaatst en 3 maand daarvoor was er een lek bij de onderbuurvrouw maar volgens de huisbaas kwam deze lek van mijn buurman.nu ik probeer dit al een jaar aan te vechten maar ik word steeds in mijn ongelijk gebracht volgens waterlink. ze blijven beween dat dit klopt en ondertussen zijn er uiteraard nog bijkomende kosten bij gekomen. wat tot een totaal al van mee als 3500euro komt. volgens het waterfactuur zou ik 2 maal een olympisch zwembad verbruikt hebben??? ik weet niet meer wat ik moet doen?mvg
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten