Geachte mijnheer Van Camp, mevrouw Livens,U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw klacht met dossiernummer300584857.U schrijft dat u reeds sedert 2019 teveel geld betaaldvoor water. U wijt dit aan een kapotte teller.Bij grondig nazicht van uw dossier konden wij vaststellen dat u in het verleden inderdaad reeds meermaals contact opnam met water-link betreffende de problematiek die u ondervond, alsook dat reeds meerdere plaatsbezoeken werden uitgevoerd door water-link in navolging daarvan.Op datum van 22.08.2018 werd er een lek vastgesteld aan de klantenaansluiting, deze werd door water-link opgespoord en hersteld.Omstreeks 10.12.2019 werd de digitale meter geplaatst.Op datum van 01.10.2022 nam u opnieuw telefonisch contact op met onze diensten. Na onderzoek bleek dat er een lek was ten gevolge van een breuk tussen de hoofdstopkraan en uw voorgevel. Deze breuk werd door water-link hersteld.Ook in maart 2024 kwam water-link opnieuw ter plaatse. Er werd een verborgen lek vastgesteld onder de vloer van de keuken naar de badkamer.Uit een verslag van 04.04.2024 van AG Insurance blijkt daarnaast ook het volgende:‘We doen een drukmeting op de toevoerleidingen van het stadswater. Hierbij stellen we geen drukverlies vast, dus volgens deze drukmeting is er geen lek in de toevoerleidingen van het stadswater.Uit bovenstaande vaststellingen kunnen we besluiten dat we hier te maken hebben met een hoog waterverbruik omdat de overdrukklep van de boiler in het verleden heeft gelekt, die al conform hersteld is.’Het verhoogde waterverbruik ten gevolge van een lek aan de binneninstallatie (zij het een lek onder de vloer, zij het ten gevolge van het foutief functioneren van een overdrukklep) kan echter niet ten laste gelegd worden van water-link. In die zin dienen wij uw protest met betrekking tot uw verbruik te betwisten.Aan de hand van de doorgestuurde bewijsstukken van herstelling werd er een lekdossier opgemaakt, en ontving u ten gevolge daarvan een creditnota op 07.07.2024 ten belope van 684.64 EUR.Bij de start van de uitrol van de digitale meters bezorgde water-link een brochure met de nodige informatie om de verbruiken en de alarmen op te volgen op het digitale meterportaal. Elk alarm dat de watermeter heeft gemeld kan u daar steeds terugvinden. Wij als water-link proberen elke druppel water die wij kunnen besparen, effectief te besparten, maar water-link kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor mogelijk lekken in een binneninstallatie, wat in uw dossier helaas wel het geval was.Hierbij verwijzen wij graag naar het Algemeen Waterverkoopreglment waar de rechten en plichten van zowel de waterleverancier als de klant worden opgesomd.Water-link stelt vast dat er meerdere alarmen zichtbaar zijn geweest op uw digitale watermeter voorafgaand het herstel van de lekken aan uw binneninstallatie. Hiervan ontving u vanwege water-link verschillende schrijvens.Aangezien u in het bezit bent van een digitale meter, hebben wij voor het toekomstig verbruik aan de hand van een reëel recent waterverbruik een herberekening uitgevoerd van uw toekomstige tussentijdse facturen, en hebben wij deze kunnen verlagen naar een bedrag van €150. Het eerdere bedrag van €522 dat per domiciliëringsopdracht werd aangeboden en betaald werd, zal op uw volgende jaarlijkse afrekening in maart 2025 automatisch in mindering worden gebracht op uw afrekening. Dit aangezien water-link pas op 12.08.2024 een schrijven per post mocht ontvangen voor de stopzetting van uw domiciliëringsopdracht.Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van dit schrijven kan u ons per kerende e-mail contacteren. Na 14 kalenderdagen zullen wij onder voorbehoud van een reactie, dit dossier afsluiten.Met vriendelijke groetenKimberly• customer service officer•Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen• www.water-link.beOorspronkelijke tekstVan:postbus.klachten@water-link.beAan:klachten@test-aankoop.beCC:Verzonden:13.08.24 09:30:49Onderwerp:ZP 10067722 - Uw klacht met dossiernummer 300584857 te hoog waterrverbruik[if mso] [endif]-- [if gte mso 9] 96 [endif]--Geachte mijnheer Van Camp, mevrouw Livens,Wij hebben uw schrijven d.d. 12.08.2024 in goede orde ontvangen, waarvoor dank.Om u een optimale dienstverlening te garanderen hebben wij voor u een klacht met dossiernummer 300584857 opgemaakt.Uw klacht werd doorgestuurd aan de bevoegde diensten en is volledig in onderzoek.Wij komen spoedig bij u terug!Met vriendelijke groetenSanne• customer service officer•Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen• www.water-link.beVan:klachten@test-aankoop.beAan:klachten@water-link.beCC:Verzonden:12.08.24 07:45:34Onderwerp:te hoog waterrverbruik