Geachte heer/mevrouw, Wij hebben uw schrijven dd. 14/09/2023 in goede orde ontvangen , waarvoor dank.Om u een optimale dienstverlening te garanderen hebben wij een klacht met dossiernummer 300513409 opgemaakt. Voor de vervanging van de analoge watermeters door digitale watermeters, stuurde water-link jaarlijks een meterbrief om de jaarlijkse afrekening te kunnen opmaken. Het is dan de plicht van de klant om ons tijdig de meterstand te bezorgen zodat er een correcte afrekening kan gebeuren naargelang het werkelijke verbruik. Bij niet-tijdige doorgave van de meterstand is water-link immers genoodzaakt het verbruik te schatten.Sinds 2020 zijn wij volop bezig met het vervangen van onze analoge watermeters naar een digitaal exemplaar. Ook dhr. Serbregts ontving van water-link in september 2020 een eerste uitnodiging om zijn watermeter te laten vervangen.Hierop volgde diverse herinneringen, waaronder telefonische contacten en een laatste aangetekend schrijven ( maart 2022 ). Uiteindelijk werd de watermeter van dhr. Sebregts vervangen op 06.08.2023 door een digitaal exemplaar.Bij de vervanging van de watermeter werd vastgesteld dat de schatting in 2022 hoger was dan de werkelijke meterstand op 06.08.2023. Om die reden werden er aanpassingsfacturen opgemaakt tot 2 jaar in het verleden, verbruiksperiode 25/02/2021 - 24/02/2022 en 25/02/2022 - 06/08/2023.Deze aanpassingsfacturen vindt u terug in bijlage. Overeenkomstig artikel 19, §2 van het Algemeen Waterverkoopreglement kan voor de rechtzetting van verschuldigde bedragen immers slechts tot 24 maanden terug in de tijd worden gegaan.Er werd een tegoed uitbetaald van Eur 1448,99. Het overige tegoed Eur 889 werd in mindering gebracht met het afbetaalplan Eur 564,-en een voorschotfactuur Eur 325,- .De toekomstige voorschotfacturen bedragen momenteel Eur 105,- per kwartaal. De eerstvolgende jaarafrekening zal plaatsvinden in de maand februari.Wij vertrouwen erop u met dit schrijven voldoende te hebben gea¯nformeerd. Onder voorbehoud van een reactie sluiten wij dit dossier na 14 kalenderdagen.Met vriendelijke groetenZoe customer service officer Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen www.water-link.be/Oorspronkelijke tekst