Terug

Terug betaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: Water-link

14/09/2023

Ik belde vandaag met water link in verband met een rechtzetten van mijn water meter ze hebben mij +-3 maanden terug betaalt maar de andere jaren hebben ze gewoon mijn waterstand gegokt en hed wel altijd een bedrag betaalt van 325 euro en wat met die andere jaren dan dus ik dien een klacht in tegen hun

Berichten (1)

Water-link

Naar: W. S.

20/09/2023

Geachte heer/mevrouw,  Wij hebben uw schrijven dd. 14/09/2023 in goede orde ontvangen , waarvoor dank.Om  u  een optimale dienstverlening te garanderen hebben wij een klacht met dossiernummer 300513409 opgemaakt.  Voor de vervanging van de analoge watermeters door digitale watermeters,  stuurde water-link  jaarlijks  een meterbrief  om  de jaarlijkse afrekening  te kunnen opmaken. Het is  dan de  plicht van de klant om ons tijdig de meterstand te bezorgen zodat er een correcte afrekening kan gebeuren naargelang het werkelijke verbruik. Bij niet-tijdige doorgave van de meterstand  is  water-link  immers genoodzaakt  het verbruik te schatten.Sinds 2020 zijn wij volop bezig met het vervangen van onze analoge watermeters naar een digitaal exemplaar. Ook  dhr. Serbregts ontving van water-link in september 2020 een eerste uitnodiging  om zijn  watermeter  te laten vervangen.Hierop volgde diverse herinneringen,  waaronder telefonische contacten en een laatste  aangetekend schrijven ( maart 2022 ). Uiteindelijk werd de watermeter  van dhr. Sebregts  vervangen  op 06.08.2023  door  een digitaal exemplaar.Bij de vervanging van de watermeter  werd vastgesteld dat de schatting in 2022 hoger was dan de werkelijke meterstand op 06.08.2023. Om die reden werden er aanpassingsfacturen opgemaakt tot 2 jaar in het verleden,  verbruiksperiode 25/02/2021 - 24/02/2022 en 25/02/2022 - 06/08/2023.Deze aanpassingsfacturen vindt u terug in bijlage.  Overeenkomstig artikel 19, §2 van het Algemeen Waterverkoopreglement kan voor de rechtzetting van verschuldigde bedragen immers slechts tot 24 maanden terug in de tijd worden gegaan.Er werd een tegoed uitbetaald van Eur 1448,99. Het overige tegoed Eur 889  werd in mindering gebracht met het afbetaalplan Eur 564,-en een voorschotfactuur Eur 325,- .De toekomstige voorschotfacturen bedragen momenteel Eur 105,- per kwartaal. De eerstvolgende jaarafrekening zal plaatsvinden in de maand februari.Wij vertrouwen erop u met dit schrijven voldoende te hebben gea¯nformeerd.  Onder voorbehoud van een reactie sluiten wij dit dossier na 14 kalenderdagen.Met vriendelijke groetenZoe   customer service officer    Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be/Oorspronkelijke tekst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform