Terug

Probleem meter

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

E. V.

Naar: Water-link

17/11/2025

Beste, Ik vraag een compensatie voor de afrekening die niet klopt. Al jaren zelfde verbruik , nu 6 of 7 dagen dat er op een dag 6000 l word doorgestuurd door de meter. Je moet zelf weten dat dit niet kan. Geen zwembad gevuld, geen lek. Geen verwitteging . Als er op een dag 6000l word verbruikt dan bel je ze op. Niks laten weten . Deze afrekening klopt totaal niet. Rekening houdend dat we aan de luchthaven wonen, die stralen hebben ook invloed Nu moeten wij 1100 € betalen voor iets wat we niet hebben verbruikt, geen lek en geen verwittiging. Het maandbedrag ineens zo omhoog. Dat kan een gezin niet betalen. Dit door een onjuiste afrekening en juliie willen niks doen. Menselijkheid is er bij jullie niet te vinden

Berichten (5)

Water-link

Naar: E. V.

18/11/2025

Beste mevrouw Van Giel, Wij hebben uw schrijven dd. 17.11.2025 goed ontvangen, waarvoor dank. Om u een optimale dienstverlening te garanderen hebben wij voor u een klacht met dossiernummer 300679784 opgemaakt. Ondertussen hebben wij uw schrijven naar de betreffende dienst doorgezet om met spoed zicht op de situatie te krijgen. Zodra wij hierover meer info beschikken, berichten wij u. Met vriendelijke groeten Kimberly• customer service officer•Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen• www.water-link.be Oorspronkelijke tekst

Water-link

Naar: E. V.

26/11/2025

Beste mevrouw Van Giel, Wij hebben uw schrijven van 17.11.2025 goed ontvangen, waarvoor dank. Om u een optimale dienstverlening te garanderen, hebben wij voor u een klachtendossier opgemaakt met nummer 300679784. Uw periodieke afrekening 3.000.292.262 van 10.09.2025 vermeldt een verbruik van 256 m³ tijdens de periode 16.09.2024 – 07.09.2025. Zoals aangegeven op pagina 4 van uw afrekening, wijkt dit verbruik af van uw vorige verbruiksperiode. Uw digitale watermeter registreerde meermaals een leak- en burstalarm. Water-link verzond op 15.05.2025 en 27.08.2025 een leak-brief naar het gekende e-mailadres anjabianca@hotmail.com. In deze communicatie werd ten zeerste aangeraden om een lektest uit te voeren en desgevallend een privé-loodgieter te contacteren. Ook tijdens uw telefonisch contact met onze diensten werd deze informatie meegegeven. Water-link kan immers niet verantwoordelijk worden gesteld voor een verhoogd verbruik of enige problematiek op uw binneninstallatie. Het verzenden van de leak-brief is een extra service van Water-link, bovenop ons online portaal ‘mijn water-link’, waar u een overzicht vindt van uw waterverbruik per dag, maand en jaar. Ook kunt u hier meldingen raadplegen die zichtbaar zijn of waren op uw meter. Een overzicht van alle mogelijke meldingen vindt u via onderstaande link: s:water-link.be/faq/watermeter-en-verbruik/welke-meldingen-kan-mijn-digitale-watermeter-genereren De verzending van een extra communicatie is afhankelijk van ingestelde parameters; u ontvangt dus niet bij elke melding een bericht. Indien u toekomstige communicatie via een ander e-mailadres wenst te ontvangen, kunt u via ‘mijn water-link’ twee e-mailadressen instellen onder ‘mijn verbruik – meldingen beheren’. Wanneer u een verbruiksfactuur ontvangt met een afwijkend verbruik, kunt u – indien dit een meerverbruik betreft naar aanleiding van een verborgen lek – een aanvraag indienen tot een minnelijke schikking. Controleer ook of uw brandverzekering de kost van lekopsporing dekt. Uw aanvraag dient te gebeuren binnen 6 maanden na de factuurdatum. Op deze pagina vindt u het webformulier en de voorwaarden: s:water-link.be/informatie/meterstand-en-verbruik/lekken/minnelijke-schikking-bij-verborgen-lek Uw tussentijdse facturatie werd automatisch verhoogd naar 436 euro per kwartaal naar aanleiding van de hoge afrekening. Op basis van uw verbruik dd. 07.09.2025 - heden kan uw voorschotbedrag worden aangepast naar 226 euro per kwartaal. Laat ons gerust weten indien u deze wijziging wenst door te voeren. Voortaan kunt u ook zelf uw voorschotbedragen wijzigen via ‘mijn water-link’. Daarnaast werd een uitstel van betaling toegestaan tot 18.12.2025 voor uw periodieke afrekening 3.000.292.262. Indien gewenst kan Water-link een betaalplan toestaan in 12 termijnen voor uw openstaande saldo. Gelieve te bevestigen in hoeveel termijnen u deze wenst, alsook op welke maandelijkse data wij uw betalingen mogen ontvangen. Zo kunnen wij hiermee rekening houden bij de opmaak van uw betaalplan. Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van dit schrijven, kunt u ons per kerende e-mail contacteren. Na 14 kalenderdagen zullen wij, onder voorbehoud van een reactie, dit dossier sluiten. Met vriendelijke groeten Michele• customer service officer•Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen• www.water-link.be Oorspronkelijke tekst

E. V.

Naar: Water-link

26/11/2025

Beste, Hier zijn wij niet mee akkoord, het voorschot factuur van 226 per kwartaal is voor ons goed. Dus dat mag op 226 worden gezet. Met de afrekening zijn wij echter niet akkoord. Wij hebben maar 1 bericht per SMS ontvangen dat er mogelijk een lek was. Dit hebben wij gecontroleerd en was niet. Voor de rest hebben wij geen alarmen ontvangen van jullie en al zeker niet via mail. Als je een beetje logisch verstand gebruikt dan weet je ook dat er geen 6000l op een dag weg kan. Er is geen zwembad geweest, niks. Jullie een watergroep zijn de enige die er niet zijn voor hun klanten. Bij anderen als dit voorvalt een abnormaal verbruik zonder reden dan nemen die een deel op zich. Ik heb al meermaals gelezen aan een meter die foute info doorgaf. Niet te vergeten dat wij hier tegen de luchthaven wonen en dat hier veel straling is. Ik ben pas akkoord als jullie menselijk zijn en zoals andere leveranciers ook een deel op jullie nemen. Ik ga hier via testaankoop verder juridisch mee. En een goede naam hebben jullie niet bij testaankoop. Graag hoor ik wat jullie nog kunnen doen. Mvg

Bemiddeling door Testaankoop 26 november 2025

Water-link

Naar: E. V.

27/11/2025

Beste mevrouw Van Giel, Bedankt voor uw bericht. Ondertussen hebben wij uw schrijven naar de betreffende dienst doorgezet. Zodra wij feedback ontvangen, berichten wij u. Met vriendelijke groeten Kimberly• customer service officer•Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen• www.water-link.be Oorspronkelijke tekst

Water-link

Naar: E. V.

01/12/2025

Beste mevrouw Van Giel, Wij begrijpen dat de situatie voor u bijzonder frustrerend is en danken u voor uw gedetailleerde toelichting. Graag geven wij u een volledig antwoord op uw opmerkingen. 1. Afrekening en verbruik Uw digitale watermeter registreerde tijdens de periode 16.09.2024 – 07.09.2025 een verbruik van 256 m³. Dit wijkt inderdaad af van uw historisch verbruik. 2. Leakalarmen en communicatie De meter heeft meermaals een leak- en burstalarm gegenereerd. Conform ons proces werden hierover twee leakbrieven verstuurd op 15.05.2025 en 27.08.2025 naar het e-mailadres dat in ons systeem staat: anjavandewal1075@gmail.com. Gelieve beide mails in bijlage terug te vinden. Water-link verstuurt geen SMS-berichten voor dergelijke meldingen. Indien gewenst kunt u via ons online portaal ‘mijn water-link’ tot twee e-mailadressen instellen om meldingen te ontvangen. Deze optie werd tot nu toe niet gebruikt. 3. Invloed van straling Wij hebben geen indicaties dat straling van de luchthaven een invloed heeft op het functioneren van digitale watermeters. Indien dit het geval zou zijn, zou dit zich ook bij andere klanten in de omgeving voordoen. Tot op heden is daar geen enkel dossier over bekend. 4. Mogelijke tegemoetkoming Water-link kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor verbruik op uw binneninstallatie. Wel bestaat er een procedure voor een minnelijke schikking bij verborgen lekken. U kunt deze aanvragen binnen 6 maanden na factuurdatum via: s:water-link.be/informatie/meterstand-en-verbruik/lekken/minnelijke-schikking-bij-verborgen-lek 5. Voorschot en betaalplan Zoals gevraagd, werd uw voorschotbedrag aangepast naar €226 per kwartaal. Daarnaast blijft het uitstel van betaling tot 18.12.2025 van kracht. Indien gewenst, kunnen wij een betaalplan opstellen in 12 termijnen. Gelieve ons te laten weten of u hiervan gebruik wilt maken. Ons doel is om samen een oplossing te vinden binnen de geldende regels. Mocht u nog vragen hebben of een betaalplan willen opstarten, laat het ons gerust weten. Na 14 kalenderdagen zullen wij onder voorbehoud van een reactie, dit dossier sluiten. Met vriendelijke groeten Zoë• customer service officer•Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen• www.water-link.be Oorspronkelijke tekst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform