Beste mevrouw Van Giel,
Wij hebben uw schrijven van 17.11.2025 goed ontvangen, waarvoor dank.
Om u een optimale dienstverlening te garanderen, hebben wij voor u een klachtendossier opgemaakt met nummer 300679784.
Uw periodieke afrekening 3.000.292.262 van 10.09.2025 vermeldt een verbruik van 256 m³ tijdens de periode 16.09.2024 – 07.09.2025. Zoals aangegeven op pagina 4 van uw afrekening, wijkt dit verbruik af van uw vorige verbruiksperiode.
Uw digitale watermeter registreerde meermaals een leak- en burstalarm.
Water-link verzond op 15.05.2025 en 27.08.2025 een leak-brief naar het gekende e-mailadres anjabianca@hotmail.com.
In deze communicatie werd ten zeerste aangeraden om een lektest uit te voeren en desgevallend een privé-loodgieter te contacteren. Ook tijdens uw telefonisch contact met onze diensten werd deze informatie meegegeven.
Water-link kan immers niet verantwoordelijk worden gesteld voor een verhoogd verbruik of enige problematiek op uw binneninstallatie.
Het verzenden van de leak-brief is een extra service van Water-link, bovenop ons online portaal ‘mijn water-link’, waar u een overzicht vindt van uw waterverbruik per dag, maand en jaar. Ook kunt u hier meldingen raadplegen die zichtbaar zijn of waren op uw meter.
Een overzicht van alle mogelijke meldingen vindt u via onderstaande link:
s:water-link.be/faq/watermeter-en-verbruik/welke-meldingen-kan-mijn-digitale-watermeter-genereren
De verzending van een extra communicatie is afhankelijk van ingestelde parameters; u ontvangt dus niet bij elke melding een bericht. Indien u toekomstige communicatie via een ander e-mailadres wenst te ontvangen, kunt u via ‘mijn water-link’ twee e-mailadressen instellen onder ‘mijn verbruik – meldingen beheren’.
Wanneer u een verbruiksfactuur ontvangt met een afwijkend verbruik, kunt u – indien dit een meerverbruik betreft naar aanleiding van een verborgen lek – een aanvraag indienen tot een minnelijke schikking.
Controleer ook of uw brandverzekering de kost van lekopsporing dekt.
Uw aanvraag dient te gebeuren binnen 6 maanden na de factuurdatum. Op deze pagina vindt u het webformulier en de voorwaarden:
s:water-link.be/informatie/meterstand-en-verbruik/lekken/minnelijke-schikking-bij-verborgen-lek
Uw tussentijdse facturatie werd automatisch verhoogd naar 436 euro per kwartaal naar aanleiding van de hoge afrekening. Op basis van uw verbruik dd. 07.09.2025 - heden kan uw voorschotbedrag worden aangepast naar 226 euro per kwartaal. Laat ons gerust weten indien u deze wijziging wenst door te voeren.
Voortaan kunt u ook zelf uw voorschotbedragen wijzigen via ‘mijn water-link’.
Daarnaast werd een uitstel van betaling toegestaan tot 18.12.2025 voor uw periodieke afrekening 3.000.292.262. Indien gewenst kan Water-link een betaalplan toestaan in 12 termijnen voor uw openstaande saldo.
Gelieve te bevestigen in hoeveel termijnen u deze wenst, alsook op welke maandelijkse data wij uw betalingen mogen ontvangen. Zo kunnen wij hiermee rekening houden bij de opmaak van uw betaalplan.
Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van dit schrijven, kunt u ons per kerende e-mail contacteren. Na 14 kalenderdagen zullen wij, onder voorbehoud van een reactie, dit dossier sluiten.
Met vriendelijke groeten
Michele• customer service officer•Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen• www.water-link.be
Oorspronkelijke tekst