Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Betalings probleem
Dit fraudeleus bedrijf heeft eerst gelogen over weigering van mijn eigen pakket , weigering van een betaling voor tax invoer Wat ik wel heb betaald , en hebben mij pakket naar geweigerde goederen gestuurd, waar het vast zit en mijn geld Willen ze niet terug storten. Iedere week komt het zogezegd in orde . Maar nooit gebeurd er iets ! Zou heel graag mijn centjes terugkrijgen.
Terugbetaling
Ik had een maand geleden iets gekocht op een site vanuit Amerika , ik had het item nodig voor een speciale gelegenheid. De verkoper had netjes en heel snel àlles afgehandeld en verstuurd met tracking nummer . Mijn pakket was aangekomen midden augustus in België . En toen na 2 weken zat mijn pakket vast , toen ik keek op de website om te kijken wat er aan de hand was , was mijn verbazing heel groot , toen ik zogezegd mijn pakket geweigerd had en ook weigerde de cod taks te betalen ! De 18 de augustus zogezegd, ik was op mijn werk die dag , mijn man was thuis en die heeft geen chauffeur gezien van ups! Ik heb ook niets van bericht gekregen over die c o d tax van 91 euro , op de site zag ik dat ik dat moest betalen wat ik uiteraard meteen gedaan heb . Toen ik keek op de site werd mijn pakket naar Duitsland gestuurd bij geweigerde goederen … ik had dat item nodig op een bepaalde datum die verstreken was … en het was niet bepaald goedkoop.. ondertussen had ik al 20 e-mails gestuurd naar alle afdelingen van ups . Omdat ik het pakket niet meer wou , heeft die site mij gelukkig terug betaald , maar ik heb aan ups die 91 euro betaald en niemand kan me helpen om dit geld terug te krijgen. Ben echt radeloos!! Heb al 3 keer gebeld en tig mails verzonden en ben het nu echt beu !!! Dat pakket zit nog altijd vast in Duitsland En ik wil mijn geld terug
Pakket niet ontvangen
Beste, Mijn pakket is meer dan 12 dagen niet meer kan transeren,via jullie telefoon kan ik niet contact opnemen.mijn pakket van yoox.com 1Z0X00F36872432351,het is echt niet plezant dat via jullie contact via jullie contact formulier niet via telefoon jullie niet bruikbaar.Graag wil ik weten wanneer ik mijn pakket ontvangen. Met vriendelijke groeten Louisa Oussaeva
Geen bezorging
Beste Vandaag 20/06/2025 zou UPS mij een pakket leveren. 1ZJ2305Y6800410089Ik blijf er voor thuis , zelfs een dag verlof genomen !!!Ben de deur niet uit geweest en plots krijg ik een mail " de ontvanger was niet beschikbaar voor bezorging. We doen een tweede poging op de eerstvolgende werkdag. Ik ben verdorie de deur niet uit geweest.
ongeleverd pakket
Beste, Een pakket uit Portugal wordt via UPS naar ons verstuurd. Wij zijn niet thuis op het moment van de aflevering en krijgen een mail dat het pakket wordt doorgestuurd naar een UPS afhaalpunt. Volgende dag ga ik mijn pakket ophalen maar het is er niet. In de mail vind ik dat het afgeleverd is en dat er ondertekend werd met SMETs. Ik ga terug naar het UPS afhaalpunt en die man verzekerd mij dat het pakket daar nooit werd binnengebracht. Bij ups kan ik niet terecht omdat ik de gegevens van de afzender niet heb. Ik heb wel de trackingscode: 1ZY505556858607281 Waar is mijn pakket en wie is SMETs? En wat is het vervolg? Dit is toch totaal onaanvaardbaar?
Hulp gevraagd bij verdwenen pakket – geen medewerking van StockX, UPS en winkelpunt
Geachte, Ik ben mijn pakket kwijtgeraakt in een situatie waarbij drie partijen betrokken zijn: StockX, UPS en het drop-off punt Lux 2.0 in Helchteren. Helaas weigert elk van deze partijen verantwoordelijkheid te nemen, terwijl ik als consument ondertussen €200 verlies heb geleden. Op [datum van afgifte] heb ik mijn pakket correct afgegeven bij Lux 2.0, een officieel UPS-punt. De winkeluitbater heeft het pakket gescand, en dit is ook zichtbaar in de trackinginformatie. Echter, volgens diezelfde tracking heeft het UPS-punt het pakket nooit verlaten. De winkel zegt dat het is opgehaald door UPS, maar dat het daarna nooit door hen is gescand. Er zijn camerabeelden waarop te zien is dat de UPS-koerier het pakket effectief meeneemt. Toch beweert StockX – de eigenaar van het verzendlabel – dat zij geen verantwoordelijkheid dragen. UPS zegt op hun beurt dat zij niets kunnen ondernemen zonder een claim van StockX. Lux 2.0 helpt ook niet mee, neemt geen verantwoordelijkheid en communiceert amper. Als consument ben ik volledig machteloos. Ik kan zelf geen officiële claim indienen bij UPS omdat ik niet de afzender van het label ben. Er is totaal geen communicatie of samenwerking tussen deze partijen, en ik word letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop dat Test-Aankoop mij hierbij kan helpen, zowel in het zoeken naar een oplossing als in het aanspreken van de betrokken partijen op hun verantwoordelijkheden. Met vriendelijke groeten,
Onterechte hoge factuur
Geachte mevrouw/heer, In december 2024 heb ik een geschenk naar een vriend in het verenigd koninkrijk willen verzenden. Het pakket bevatte koekjes en chocolade t.w.v. ~€40, en woog ~5kg (dus onder de 10kg limiet), de doos afmetingen waren ongeveer 50*50*50 cm. Voor de verzending koos ik voor UPS. Op 19 december vulde ik alle noodzakelijke informatie in voor de verzending op de website, waar de totale prijs voor de standaard verzending zonder eender welke extra services werd vastgesteld op €14,89. Ik heb het bedrag ONMIDDELLIJK en VOLLEDIG betaald, via de website (het bewijs van de betaling in bijlage). Daarna volgde ik de instructies ivm de label printen, goederenlijst opmaken en plakken,… Het was allemaal in orde. Een vijftal dagen na de verzending werd mijn pakket zonder enige andere uitleg of communicatie geretourneerd naar mij. Het kwam nooit aan bij mijn vriend, hij heeft het nooit in handen gehad. Ik weet zelfs niet zeker of het ooit het land (of zelfs mijn stad) heeft verlaten. Ik kreek nooit uitleg over waarom de levering niet uitgevoerd werd, ik kreeg ook nooit mijn €14,89 terug. Ik heb dan ook extra kosten moeten betalen en extra tijd moeten spenderen om het pakket dan via een andere dienst te verzenden, dat dan uiteindelijk wel zonder problemen verlopen is. Nu kreeg ik in maart na maanden stilte opeens een herinnerings(!)factuur (factuurnummer is in het identificatieveld) van UPS, t.w.v. 151,55 (ik weet niet eens of het in euro, ponden, dollars,… is, want er ontbrak zelfs een currency symbool), en op het factuur staat nergens vermeld voor welke dienst dit aangerekend wordt, geen uitleg. Dit bedrag stond NERGENS op de checkout vermeld toen ik de dienst aankocht, of ik zou nooit voor UPS hebben gekozen. Dit was ook de eerste communicatie met UPS sinds december, dus hoe is het een “herinnering”?? De factuur staat ook nergens op mijn account op de UPS website vermeld. Ik heb UPS klantendienst een email geschreven hierover, echter geen reactie of antwoord. Ik ben nu mijn €14,89 kwijt, al de extra kosten en tijd om de zending door een ander bedrijf te laten uitvoeren, en nu eist UPS 151,55 (ik veronderstel euros???) voor een pakket van €40 dat nooit geleverd werd en een dienst dat ze dus niet eens uitgevoerd hebben? Ik vind dat ongelooflijk oneerlijk en het lijkt op een scam. Ik wil deze factuur bij deze dan ook betwisten. Met vriendelijke groeten,
onrechtmatige afschrijving
Onderwerp: Klacht over onrechtmatige afschrijving van €1290 door UPS Geachte, Via deze weg wil ik een formele klacht indienen bij Test Aankoop in verband met een onrechtmatige afschrijving van €1290 van mijn Visa-kaart door UPS. Op 27 februari 2025 heb ik een betaling uitgevoerd voor de levering van een salontafel via UPS. Helaas is de levering niet zonder problemen verlopen, aangezien het pakket bij aankomst volledig beschadigd was door nalatigheid van de transporteur. Dit heeft mij ertoe aangezet een schadeclaim in te dienen bij UPS voor de opgelopen schade. Echter, tot mijn verbazing ontdekte ik op een later moment een afschrijving van €1290 op mijn Visa-kaart, die ik niet heb goedgekeurd. Wanneer ik UPS contacteerde, werd mij meegedeeld dat dit bedrag niet gedocumenteerd stond in hun database en dat zij dit intern zouden moeten navragen. Toen ik contact opnam met Worldline, werd bevestigd dat de afschrijving inderdaad afkomstig was van UPS en dat het rekeningnummer overeenkomt het rekeningnummer waar ik eerder (27 februari) met consent het overeengekomen bedrag voor het transport had overgemaakt. Daarnaast heb ik ondertussen ook een claim ingediend bij Worldline. Tijdens dit gesprek werd mij echter meegedeeld dat het bedrag niet vastgezet kan worden en dat het uiterlijk begin volgende maand betaald moet worden. Dit maakt dat ik vrees dat ik het geld daadwerkelijk kwijt ben, terwijl het om een onterechte afschrijving gaat. Gezien de omstandigheden en de schadeclaim die ik bij UPS had ingediend, lijkt het erop dat UPS onterecht een bijkomend bedrag heeft afgeschreven van mijn rekening. Dit is een ernstige zaak.
Schadevergoeding betreffende 1Z342WTWD905424023 / 342WTW49WGP
Geachte mevrouw/heer, Ik ben de geadresseerde van het pakket met referentie 342WTW49WGP / 1Z342WTWD905424023 Sinds 3 Januari zijn er problemen met de levering van het pakket waardoor ik dit pakket niet tijdig heb aangekregen en daardoor de levering heb mislopen voor ik naar het buitenland vertrok. Daarenboven heeft UPS een extra niet-legale factuur aangerekend aan de persoon die het pakket in mijn plaats moest afhalen. Ik heb sinds 7 januari gebeld en gemaild met de volgende ups-collega's: lbenhissouneboukajouj@ups.com adelmotte@ups.com ghuaribermudez@ups.com eschelfhout@ups.com elouvila@ups.com Deze zijn op de hoogte gesteld van het probleem en hun gebrekkige service. Wij hebben meermaals te horen gekregen dat de verzender van dit pakket alles correct had afgehandeld voor deze shipment. Wij hebben meermaals het probleem van het ongeldig achterhouden én de niet-legale extra factuur gemeld op via telefoon en e-mail zonder enig positief resultaat. Ik verzoek om de definitieve oplossing van het probleem en de levering van de dienst op een niveau dat in overeenstemming is met de contractuele normen. Ik verzoek per direct de terugbetaling van de extra onterecht aangerekende import- en tariefkosten ter waarde van €175 alsook om erkenning van een schadevergoeding van €500 te betalen wegens het langdurig en illegaal achterhouden van het pakket waardoor ik deze niet tijdig voor mijn vertrek naar het buitenland heb kunnen ontvangen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet
Betalingsprobleem
Beste, Er was een foutieve berekening gebeurt met de douane kosten en ik heb daar een ticket van laten maken naar ups toe om een herberekening te laten maken, maar nog steeds geen reactie op gehad en dit is al 3 weken geleden! En om de 7 dagen stuur ik hen ook een herinnering om te polsen hoe zit, maar daar krijg ook weinig of geen reactie op. Mvg,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten