Terug

Hulp gevraagd bij verdwenen pakket – geen medewerking van StockX, UPS en winkelpunt

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. A.

Naar: UPS

23/04/2025

Geachte, Ik ben mijn pakket kwijtgeraakt in een situatie waarbij drie partijen betrokken zijn: StockX, UPS en het drop-off punt Lux 2.0 in Helchteren. Helaas weigert elk van deze partijen verantwoordelijkheid te nemen, terwijl ik als consument ondertussen €200 verlies heb geleden. Op [datum van afgifte] heb ik mijn pakket correct afgegeven bij Lux 2.0, een officieel UPS-punt. De winkeluitbater heeft het pakket gescand, en dit is ook zichtbaar in de trackinginformatie. Echter, volgens diezelfde tracking heeft het UPS-punt het pakket nooit verlaten. De winkel zegt dat het is opgehaald door UPS, maar dat het daarna nooit door hen is gescand. Er zijn camerabeelden waarop te zien is dat de UPS-koerier het pakket effectief meeneemt. Toch beweert StockX – de eigenaar van het verzendlabel – dat zij geen verantwoordelijkheid dragen. UPS zegt op hun beurt dat zij niets kunnen ondernemen zonder een claim van StockX. Lux 2.0 helpt ook niet mee, neemt geen verantwoordelijkheid en communiceert amper. Als consument ben ik volledig machteloos. Ik kan zelf geen officiële claim indienen bij UPS omdat ik niet de afzender van het label ben. Er is totaal geen communicatie of samenwerking tussen deze partijen, en ik word letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop dat Test-Aankoop mij hierbij kan helpen, zowel in het zoeken naar een oplossing als in het aanspreken van de betrokken partijen op hun verantwoordelijkheden. Met vriendelijke groeten,

Bemiddeling door Testaankoop 08 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform