Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Buitensporig hoog bedrag voor een interventie
Mevrouw, Mijnheer, Op 10 mei 2025 hebben jullie een dringende interventie gedaan bij mij, waarbij ik mij wel een aantal bedenkingen maak: • Het betaald bedrag van 1.876,20 Euro vind ik exorbitant hoog. Ik heb de factuur nog steeds niet ontvangen. Reeds e-mail gestuurd en meerdere malen gebeld zonder antwoord. • Graag had ik een herziene, gedetailleerde factuur gekregen met een realistische herberekening van de kosten. Het heel hoog bedrag dat ik betaald heb is onmogelijk te justifiëren. Indien uw medewerker mij op voorhand - op een transparante manier - had verwittigd dat de kost zo hoog zou zijn, zou ik het werk niet hebben laten uitvoeren en alleen maar de verplaatsingskosten betaald. In ieder geval klopt de volgende bewering op jullie website, helemaal niet: Onze positieve klantbeoordelingen getuigen van de tevredenheid van onze klanten, en we zijn trots op de transparante en eerlijke communicatie over onze tarieven en procedures. Op de werkbon staat Ideal Services uit Ixelles vermeld en dus helemaal niet een firma uit wilrijk. Op voorhand bedankt om het buitensporig bedrag te herzien naar een redelijk, realistisch en eerlijk niveau, in alle transparantie., Met vriendelijke groeten, Stefanie Goossens
oplichting
Geachte mevrouw/heer, Schoonvader Norbert Van den Broeck werd opgelicht voor 6565,64€ door firma Ideal Services. Zij werden gecontacteerd voor verstopping toilet op 16/05/25. Bij komst 16/05/25 deden zij mijn alleen staande schoonvader eens 2000€ betalen via bancontact en dan nog eens 4565,64€ via overschrijving . Zij zouden het probleem daags erop 17/05 en 18/05 komen oplossen. Echter deze zijn dus niet meer geweest. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
extreem hoog bedrag
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie Jan Dhondt Houtwerk Ik heb de eindafrekening gekregen op 21 februari 2025 voor een bedrag van 871,20 EUR. Ik betwist echter deze factuur omdat dit niet evenredig is met de uitgevoerde werken die 30 minuten duurden. Ik ben de dag tijdens de het maken van de afspraak niet voldoende en niet helder genoeg ingelicht over de prijzen. De werkmannen die ter plaatse kwamen gedroegen zich bovendien agressief en zorgden voor een onveiligheidsgevoel. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 5 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Sofie Rombouts voor Jan Dhondt Houtwerk
Probleem uitgevoerde werken
Geachte mevrouw/heer, Op 10 december 2024 heb ik met uw onderneming een overeenkomst afgesloten voor de ontstopping van onze keukenafvoer die gedeeltelijk verstopt was. Echter, ik stelde op 11 december 2024 vast dat volgende het probleem niet was opgelost. Daar uw medewerker een garantie beloofde van 6 maanden (op uw site is er sprake van 24 maanden ) belden we voor een interventie. We kregen echter geen antwoord. Na ettelijke telefoontjes (eveneens met andere nummers) kregen we een vriendelijke dame aan de lijn die ons verzekerde dat de technieker dezelfde dag nog contact zou opnemen om een afspraak te maken. We hoorden echter niets . Enkele weken en ettelijke telefoontjes later kregen we opnieuw een vriendelijke dame aan de lijn. We legden het probleem uit, ze zou zelf de technieker bellen en ons persoonlijk nieuws laten. Weerom zonder resultaat. We zijn nu meer dan twee maanden verder, blijven bellen doch steeds zonder resultaat. Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Gelieve te willen reageren binnen de 10 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Ria Van Herp 0484310109
Betalingsprobleem/fraude / pure afzetterij
Beste , we hebben deze firma gevonden via Google onder de naam Dekkers ontstopping gsm nummer 0483 40 40 40 . We hebben ze opgebeld voor een verstopping van het toilet. Ze zijn vrijwel meteen langs gekomen. Waren met 2 mannen. Hebben het probleem opgelost en hebben nog geen 30 minuten werk gehad. Maar we kregen een bedrag van 1208,40€ onder onze neus geduwd , meteen te betalen. Maar aangezien we dit niet konden betalen hebben ze de prijs ineens kunnen laten zakken naar 530€ ook direct te betalen. Wat nog heel veel geld is. Ze zeiden ons ook dat we dit aan niemand mochten vertellen. Ze doen zich voor als een bedrijf uit de buurt want er nam een Vlaamse vrouw op , maar de werkmannen waren Franstalig en als je nadien terug belde kreeg je steeds de voicemail ook in het Frans. Achteraf review opgezocht omdat het niet pluis bleek te zijn. Allemaal klachten over wanpraktijken. Blijkbaar werken deze personen onder verschillende namen . Onder andere : Dekkers ontstopping en Willy ontstopping en nog andere. We hopen jullie hiermee voldoende informatie te hebben gegeven over deze valse firma's. En we hopen ten zeerste dat jullie deze gangsters kunnen stoppen zodat ze niet nog meer slachtoffers kunnen maken. Kunt u ons op de hoogte houden ?
Buitensporig hoog bedrag voor een interventie
Mevrouw, Mijnheer, Op 8 januari 2025 hebben jullie een dringende interventie gedaan bij mij, waarbij ik mij wel een aantal bedenkingen maak: • Het betaald bedrag van 934,40 Euro vind ik exorbitant hoog, voor een simpel werk (ontstoppen van een afvoerbuis met een hogedruklans) dat nog geen uur heeft geduurd. • Graag had ik een herziene, gedetailleerde factuur gekregen met een realistische herberekening van de kosten. Het heel hoog bedrag dat ik betaald heb (934,40 Euro) is onmogelijk te justifiëren. Indien uw medewerker mij op voorhand - op een transparante manier - had verwittigd dat de kost zo hoog zou zijn, zou ik hem het werk niet hebben laten uitvoeren en alleen maar zijn verplaatsingskosten betaald. Ik overweeg dit te laten analyseren door Test Aankoop. In ieder geval klopt de volgende bewering op jullie website, helemaal niet: Onze positieve klantbeoordelingen getuigen van de tevredenheid van onze klanten, en we zijn trots op de transparante en eerlijke communicatie over onze tarieven en procedures. Op voorhand bedankt om het buitensporig bedrag te herzien naar een redelijk, realistisch en eerlijk niveau, in alle transparantie., Met vriendelijke groet, Marc Vankeirsbilck
Pure afzetterij
Tot mijn consternatie stel ik vast dat u, weliswaar in urgentie, bij een ontstoppingswerk van 2 uur tijdens de dag, mijn echtgenoot onder druk een bedrag van €1929,20 heeft laten betalen via Bancontact. Na controle van de werkbon blijkt dat de prijs niet in verhouding staat tot de uitgevoerde werkzaamheden en de gangbare tarieven. Een arbeidsduur van 1 persoon gedurende twee uur aanrekenen aan €1760 is niet correct. Ik eis dan ook een rechtzetting van deze factuur.
lichte vorm van afpersing
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie Ideal Services…. Ik heb 2 werkbonnen gekregen op 08/01/2025 voor een bedrag van 11193 EUR. Ik betwist echter deze werkbonnen omdat deze veel te hoog zijn, niet wettelijk zijn (de laagste bon geldt), onder druk zijn betaald geweest ter plaatsen, afgedwongen zijn in het Frans en niet in het Nederlands en achter mijn rug bij mijn vriendin bon nummer 2 gevorderd is. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 7 dagen te willen bezorgen en te corrigeren? Met vriendelijke groet, Stijn Hendrix
Terugbetaling voorschot Willy Ontstopping
Beste, Op maandag 13/01/25 kwamen er loodgieters langs van WIlly Ontstopping om een wc te ontstopped. Ze hadden al snel door dat dit 'gewoon' de septsiche put was maar controleerden ook de wc's. Veel materiaal hebben ze niet gebruikt en waren ook snel klaar. Ze gaven aan een bezoek te hebben gepland voor het ledigen van de septische put op dinsdag 14/01/25. Er zou al een voorschot worden aangerekend hiervoor. Ik kreeg zeer agressief een factuur onder mijn neus van €1239 (inclusief voorschot interventie dag erna). Ik kreeg geen kans om deze factuur degelijk na te lezen en er werd ook aangedrongen om direct met de kaart te betalen. Pas toen ze weg waren konden we de factuur nalezen en deze is alles behalve transparant. ingevuld met potlood en woekerprijzen voor zogezegd gebruik van materiaal. Wij hebben direct gebeld met hun centrale om de interventie van de dag erna af te zeggen maar kreeg te horen dat dit niet kon en dat we geen geld terug zouden krijgen. De dag erna kwamen ze ook niet opdagen ondanks hun bewering dat annuleren niet kon.
Pure oplichterij
Op 06/12/2024 hebben we de firma gecontacteerd wegens een afgebroken buis. Hierdoor konden wij de wc's niet gebruiken. 2 personen kwamen langs. Ze konden het probleem niet oplossen. Volgens hen was het een complexe probleem. Het ging gaan om een lange karwei. Ook ging de installatie volledig vervangen moeten worden. Later ging er iemand anders van de firma langskomen met het materiaal uit het magazijn. Ik moest direcht € 1674.80 betalen. Later die dag is er iemand langsgekomen. De man heeft 1 uur werk gehad en heeft maar een klein wisselstukje moeten vervangen. Ik heb €570 betaald voor arbeid en €950 voor materiaal! Dit is pure diefstal. Jullie stonden ter plaatse te liegen. Ik eis * dat de kost van materiaal terug betaald wordt * dat de werkuren worden aangepast naar 1 uur.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten