Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
21/09/2023

Zonnepanelen, batterij, laadpaal installatie wordt niet gedaan / niet afgewerkt

Wij hebben in september 2022 offertes ondertekend voor plaatsing zonnepanelen + batterij + laadpaal bij De Winter Solar. De zonnepanelen zijn geinstalleerd geweest in mei, maar er ontbraken nog enkele optimizers, de omvormers zijn nog niet geplaatst en de aansluiting op de electriciteit is nog niet gebeurd. Ook batterij en laadpaal zijn nog niet geplaatst. We krijgen telkens nieuwe data waarop de installatie wordt afgewerkt, maar er komt ofwel niemand opdagen, ofwel word ik op de dag zelf gecontacteerd dat er iets onverwachts is gebeurd (een electricien die niet opdaagt, problemen met de verhuis etc). Er wordt me beloofd dat ik ga gecontacteerd worden met een nieuwe datum, wat nooit gebeurd. Dit sleept nu al maanden aan. Telefonisch is De Winter bijna nooit bereikbaar, via email krijg ik bijna nooit antwoord. Ondertussen heb ik braaf 80% van de facturen als voorschot betaald aangezien dit ten laatste op de dag v.d. installatie moest gebeuren.

Afgesloten
F. V.
25/08/2023

Niet installeren van bestelde materialen

Beste, Ik bestelde in december 2022 10 zonnepanelen bij De Winter Groep en tot heden nog steeds niets geleverd.Eerste voorschot van 2467.68€ is toen betaaldEr zijn al 4 afspraken gemist geweest:- 4 mei moest iemand langskomen voor de werkvoorbereiding. Bleek dat er de verkeerde outlookagenda ingevuld was, waardoor er niemand is gekomen- geplande installatie voor 19 juni (de zondag ervoor melden ze mij plots dat ze mij tussen konden nemen de maandag erop) Nadien melden ze dat het 2de voorschot betaald moest worden van 2467.68€, wat toen ook gebeurd is. Pas maandag om 16u kreeg ik te horen dat ze er niet op tijd gingen komen (Toen was mij er ook beloofd dat ze mijn installatie in de ochtend ging doen om dit in de toekomst te vermijden.- volgende installatie datum: 14 Augustus, de vrijdag ervoor (11 augustus) kreeg ik plots te horen dat ze de brug doen en dus het niet doorging. Deze dag was nochtans door hun ingepland ...- volgende installatie datum: 21 Augustus - om 14u15 de dag zelf krijg ik te horen dat ze er weer niet geraken.Als ik bel nemen ze niet op of zeggen ze dat ze mij gaan bellen met veel beloftes. Gisteren ontdekte ik een groep van 6 andere mensen die hetzelfde hebben meegemaakt door De Winter Groep, wat mij doet vermoeden dat het een afzetterij is en dat ze enkel de voorschotten binnen halen.vandaag nog geprobeerd om ze te bereiken, en weeral kreeg ik de opmerking dat ze volop zijn aan het inplannen voor binnen 1 à 2 weken. Hun website lijkt plots niet meer te bestaan, wat het nog verdachter maakt ...Dit heeft mij al 4 verlofdagen gekost en 4935.36€. Mochten ze toch nog reageren, dan eis ik mijn voorschotten terug.

Afgesloten
C. C.
17/07/2023

problemen met leveren/plaatsen thuisbatterij

Beste,ik bestelde 17/08/22 een thuisbatterij voorschot betaaldkreeg een mail dat de batterij zou geleverd worden op 29/9/22niemand gezien contact opgenomen via mail antwoord was dat ze zelf nog wachten op de leveringen van de batterijenNieuwe plaatsingsdatum 9/03/23 ik moest de factuur op voorhand betalen want anders kwamen ze niet plaatsen dit gedaan,die dag terug niemand gezien terug contact opgenomen blijkt dat de batterijen nog steeds niet geleverd waren zien zelf niet op de moeite om mij te contacteren.ondertussen bijna een jaar verder geen batterij probeer regelmatig te bellen te mailen maar zonder resultaat krijg geen gehoor

Afgesloten
S. V.
4/07/2023

Weigering ontbinding na niet nakomen afspraken

Beste,Op 14 november 2022 hebben wij een koopovereenkomst afgesloten met uw onderneming voor de levering van 8 zonnepanelen + omvormer + installatie + keuring.Onze eerste overeengekomen datum was 17 april 2023. Die bent u niet nagekomen.Onze tweede overeengekomen datum was 12 juni 2023. Werd niet nagekomen zonder enige communicatie van uw kant ondanks dubbele bevestiging van de afspraak. Wij hebben ook verlof genomen op deze dag.Onze derde overeengekomen datum was 16 juni 2023. Niet enkel bent u deze niet nagekomen, maar u trachtte ook contractbreuk te plegen door op 14 juni 2023 een foutieve factuur te sturen en ons met duidelijk dreigement te dwingen dat we het volledige bedrag diende te betalen alvorens de plaatsing gebeurde. (“Wanneer de betaling niet is uitgevoerd, laten wij onze dakwerkers niet starten op de werf.”). Op onze overeengekomen offerte staat duidelijk: 40 % Voorschot. 40 % bij plaatsing van de zonnepanelen. 20 % Bij plaatsing van de omvormer.Uw belofte ons terug te bellen op 16 juni om een nieuwe afspraak te maken bleek een leugen, en we konden jullie ook niet bereiken wegens uw onhandige uren en volle voicemails.De vierde overeengekomen datum wat 3 juli 2023 om 8.00u. Bevestigd op 2 mails, 2 keer telefonisch op de dag zelf. Wij zagen niemand verschijnen. Geen enkele communicatie. En toen ik u de volgende dag belde kreeg ik geen verdere uitleg, geen redenen. Enkel een voorstel om een nieuwe afspraak te maken in oktober. Wij hebben ook verlof genomen op deze en volgende dag omdat u beloofde dat als de werken uitliepen er de volgende dag verder gewerkt zou worden.Op heden werd nog altijd niet geleverd. Wij zijn van oordeel dat de redelijke leveringstermijn ruim is overschreden en dat u dus uw contractuele verplichting om tijdig te leveren niet bent nagekomen. Daarboven zijn we het vertrouwen in jullie firma volledige verloren, en beschouwen we de overeenkomst hierbij als ontbonden. Toen we telefonisch ons contract wensten te ontbinden was u eerst begripvol om daarna terug te bellen en vlakaf te weigeren terwijl u ons een datum wou aansmeren 4 maanden in de toekomst. Onacceptabel. We verzoeken u derhalve om het door ons betaalde voorschot (1.754,40 Euro/40% van het totale bedrag) binnen de 14 dagen terug te storten.Hoogachtend.

Afgesloten
P. D.
1/07/2023

Probleem terugbetaling batterij en plaatsing hybride-omvormer!

Beste,Op 01/06 hadden we een afspraak voor de plaatsing batterij + omvormer.Voor de zoveelste keer niet komen opdagen (wisten we eigenlijk al dat dit terug ging gebeuren)!Ondertussen door een interventie van testaankoop kwam mevrouw De Winter (?) langs op 07/06 voor de problemen te bespreken.Er was besloten dat ze de batterij terug ging storten ( alles was betaald anders zouden ze niks plaatsen!) en er was besloten dat er enkel een hybride-omvormer geplaatst zal worden.Ze zou dit allemaal nog in dezelfde week afhandelen. ( wij weten beter)Veel mooie woorden en loze beloftes!2 weken later nog niks, na eindelijk contact was ze het vergeten .Nu hebben we een nieuwe afspraak voor de plaatsing van de omvormer en batterij op 12/09 van 7 tot 10!Hybride-omvormer?Terugbetaling batterij?De Winter Groep (Energie Go)

Afgesloten
V. V.
19/06/2023

terugvorderen van voorschot

Beste, Ik bestelde zonnepanelen bij jullie. De verkoop hiervan kon niet doorgaan omdat er asbestplaten op het dak lagen (wisten wij niet). We kregen nog een extra offerte van 13.000 euro bovenop. Er mochten geen zonnepanelen geplaatst worden alvorens de platen werden weggehaald. Dit was voor ons financieel niet haalbaar. Er werd telefonisch afgesproken om ons voorschot terug te storten. Sindsdien krijgen wij niemand meer te pakken. Geen reactie via mail, via telefoon .... niks.

Afgesloten
K. V.
19/06/2023

Nalaten van plaatsen van zonnepanelen, omvormer en thuisbatterij

Beste mevrouw en mijnheer De Winter,Op 31/10/2022 heb ik met u een overeenkomst gesloten voor de levering en plaatsing van 13 zonnepanelen, een omvormer, een thuisbatterij en alle aanhorigheden. Helaas bent u onze afspraken niet nagekomen. Ik heb de volgende klachten:• De oorspronkelijke levering werd gecommuniceerd te plaatsen op 17/03/2023, deze werd door allerlei redenen zelfs tot op heden nog steeds niet geplaatst.• Naar aanleiding van een e-mail die verstuurd werd naar mij op 06/04/2023, werd gecommuniceerd dat er een hervorming zou plaatsvinden en dat iedereen op een lijst zou komen op basis van de datum van aanvaarding van de offerte (in mijn geval 31/10/2023). Tot op heden heb ik hierover nog steeds geen mail mogen ontvangen, noch updates over op welke plaats we in “die lijst” dan wel zouden staan.• Op 25/05/2023 bent u (mevrouw Sylvie De Winter) in persoon langsgekomen voor een gesprek, dat er uiteindelijk toe heeft geleid dat u beloofde de installatie zo snel mogelijk zou komen uitvoeren. Alsook ging er onmiddellijk een communicatie plaatsvinden over de verdere gang van zaken. Ook ging er bekeken worden in welke mate u me financieel zou kunnen compenseren voor de niet geleverde zaken. Deze afspraken werden niet nageleefd. Ik mocht tot op heden geen enkel nieuws ontvangen en u blijft telefonisch onbereikbaar.• Ook wanneer we verdere verduidelijking vragen via het vaste telefoonnummer van Bouwgroep De Winter, komt het nooit tot resultaat.• Tot op heden heb ik telkens de gevraagde voorschotten onmiddellijk overgemaakt, maar ik heb hiervoor nog niks in ruil gekregen, zij het een paar uur dakwerken en watbevestigingsmaterialen. Concreet hebt u reeds € 9501.18 van ons ontvangen.In een aangetekend schrijven dat u reeds twee weken geleden ontvangen hebt en waarvan ik bewijs heb, verwijs ik naar een laatste termijn van 2 weken om u in regel te stellen met de overeenkomst. Opnieuw hebt u deze verzaakt. Ik vraag dan ook een terugbetaling van mijn voorschot van € 9501.18 met in mindering de realistische kosten voor de dakwerken en de bevestigingsmaterialen.

Afgesloten
D. M.
11/06/2023

steeds uitstellen van installatie zonnepanelen + batterij

Beste dhr. De Winter,Eind vorig jaar (2022) was ik zoek naar een bedrijf die bij me zonnepanelen en een batterij kon installeren. Een aantal vertegenwoordigers van verschillende firma's kwamen langs en boden offertes aan. Ik besloot uiteindelijk om met jullie in zee te gaan omwille van jullie concurrentiële prijs maar voornamelijk omwille van de belofte dat de installatie snel kon geleverd worden. De installatie van de batterij en zonnepanelen werd beloofd op 25 februari 2023. De deadline voor het verkrijgen van de overheidspremie voor de batterij zou geen probleem vormen.Echter wat volgde is een horroverhaal van opéénvolgende vertragingsmanoevers waardoor de status van vandaag 11/6/23 als volgt kan worden samengevat: -de zonnepanelen en batterij zijn nog steeds niet zijn geinstalleerd. -behoorlijk grote voorschotten zijn betaald van 4130 euro op 3 januari en euro op 2391 euro op 24/2. -de installatie was reeds 6 keer gepland (op 13/2/23 (voorbezoek), 25/2/23, 21/4/23, 22/5/23, 3/6/23, 10/6/23) maar is door allerhande redenen niet doorgegaan (slecht weer, ziekte, ontbrekend materiaal, schoolfeest vd kinderen bij een onderaannemer welke niet tijdig was gecommuniceerd, opnieuw een zieke,...). 3 gecancelde afspraken werden bovendien niet gecommuniceerd waardoor ik voor niks vrijaf nam -communicatie verloopt stroef en heel moeizaam omwille van het feit dat: *er geen of amper feedback komt op e-mails die ik stuurde waarom afspraken niet werden nageleefd, wanneer een nieuwe afspraak kon worden gepland, etc. *jullie telefonisch niet of amper bereikbaar zijn *de planning steeds naar andere personen wordt doorgeschoven (Vincent, Louis, Sylvie, Dave,…)Mijn vertrouwen in de firma is dus hierdoor bijzonder laag geworden.Op 22 mei, na de 4 mislukte installatiepoging, is Silvie De Winter, ’s avonds langskomen om persoonlijk meer uitleg te geven. Ik heb de excuses en beloofde compensaties geapprecieerd en de belofte dat het bedrijf financieel gezond is stelde me wat gerust. Een nieuwe datum werd geprikt op 3/6 maar deze is eveneens zonder voorafgaande verwittiging gecanceld. Een nieuwe datum werd geprikt op 10/6/23. Opnieuw niemand te zien. Opnieuw was het bijzonder moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen. We zijn intussen ruim honderd telefoon en email-pogingen verder zonder te weten waar ik echt sta.Eergisteren, op 9/6/23 werd een zevende poging voor de installatie ingepland voor komende vrijdag 16/6/23. (Installatie van 10/6/23 werd hiermee gecanceld). Ik hoop dat deze installatie deze keer wel doorgaat en de (belinus)zonnepanelen, omvormer en LIFEPO4 5,KWh SAJ-batterij met muurhouder succesvol worden geinstalleerd.Indien de zevende poging opnieuw niet (volledig)doorgaat vraag ik ontbinding van het contract aan met terugvordering van de reeds betaalde voorschotten aangevuld met schadevergoeding provisoir begroot op 1000 euro voor gederfde inkomsten van panelen, verlies van opgenomen verlofdagen op de niet aangekondigde gecancelde installatiedata…

Afgesloten
C. V.
8/06/2023

Nakoming van garantievoorwaarden

BesteSinds 13 april werken mijn zonnepanelen niet meer. Jullie installeerden ze pas vorige zomer augustus 2022. Ik probeer jullie al twee maanden te contacteren zonder resultaat. Ik vraag maar 1 ding: kom je garantie na. HERSTEL DE WERKING VAN MIJN ZONNEPANELEN ZO SNEL MOGELIJK. IK ZAL NIET NALATEN OM SCHADEVERGOEDING TE EISEN VOOR DE MAANDEN DAT DE PANELEN NIET WERKEN.

Afgesloten
L. G.
7/06/2023

Niet plaatsen en installeren van de omvormer

Wij tekenden in oktober 2022 de offerte voor de levering en plaatsing van zonnepanelen en omvormer.Er volgde een resem afspraken om de zonnepanelen te installeren maar die werden steeds op de dag zelf geannuleerd.In mei 2023 werden eindelijk de zonnepanelen geplaatst. Nu moeten wij wachten op een ondertussen vierde afspraak om de omvormer en aansluiting van de panelen. Opnieuw hetzelfde liedje: de dag zelf afbellen of gewoon hun kat sturen. Wij hadden meerdere telefoongesprekken met Silvie, stuurden meerdere mailtjes,... Op den duur nemen ze niet meer op of reageren ze niet meer. 2 weken geleden ging Silvie naar ons huis komen om te bespreken met mijn man hoe de verloren verlofdagen vanwege alle annulaties zouden geregeld kunnen worden. Ze gaf mondeling toe dat er fouten gebeurd waren en dat ze er in gesprek over ging gaan met mijn man, PD.De dag zelf belde ze na de middag om te zeggen dat ze er niet ging geraken vanwege een slechte nacht van de baby. Ze zou telefonisch contact opnemen. Dit deed ze tot op heden nog steeds niet.Wij stelden deze middag voor om de omvormer te gaan afhalen en deze reeds bij ons te plaatsen, om dan wat meer zekerheid te hebben. Ze weigerden dit voorstel.We zitten dus vast. Deze middag zou de installatie van de omvormer gebeuren (3de afspraak). Vanwege 'ontslagen' is deze niet door gegaan. Gisteren bevestigden ze ons echter aan de telefoon nog dat de afspraak door zou kunnen gaan.Van de onderaannemer die de panelen op ons dak plaatste hoorden we dat hij er niet meer voor werkt omdat ze de facturen niet betalen.We hebben ondertussen al een hele resem excuses mogen horen. Van: 'De hoogtewerker is er niet' tot 'Er is iemand van het dak gevallen' tot 'De mannen die zouden komen installeren zijn ontslaan'...Ik kan dat allemaal begrijpen, maar ondertussen zijn de panelen nog steeds niet geïnstalleerd.Wij lijden schade doordat we onze zonne-energie mislopen, subsidies niet kunnen aanvragen en loonverlies doordat mijn man telkens verlof nam om ons deel van de afspraak te kunnen nakomen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform