Meest recente klachten

J. V.
21/09/2023

Zonnepanelen, batterij, laadpaal installatie wordt niet gedaan / niet afgewerkt

Wij hebben in september 2022 offertes ondertekend voor plaatsing zonnepanelen + batterij + laadpaal bij De Winter Solar. De zonnepanelen zijn geinstalleerd geweest in mei, maar er ontbraken nog enkele optimizers, de omvormers zijn nog niet geplaatst en de aansluiting op de electriciteit is nog niet gebeurd. Ook batterij en laadpaal zijn nog niet geplaatst. We krijgen telkens nieuwe data waarop de installatie wordt afgewerkt, maar er komt ofwel niemand opdagen, ofwel word ik op de dag zelf gecontacteerd dat er iets onverwachts is gebeurd (een electricien die niet opdaagt, problemen met de verhuis etc). Er wordt me beloofd dat ik ga gecontacteerd worden met een nieuwe datum, wat nooit gebeurd. Dit sleept nu al maanden aan. Telefonisch is De Winter bijna nooit bereikbaar, via email krijg ik bijna nooit antwoord. Ondertussen heb ik braaf 80% van de facturen als voorschot betaald aangezien dit ten laatste op de dag v.d. installatie moest gebeuren.

Afgesloten
F. V.
25/08/2023

Niet installeren van bestelde materialen

Beste, Ik bestelde in december 2022 10 zonnepanelen bij De Winter Groep en tot heden nog steeds niets geleverd.Eerste voorschot van 2467.68€ is toen betaaldEr zijn al 4 afspraken gemist geweest:- 4 mei moest iemand langskomen voor de werkvoorbereiding. Bleek dat er de verkeerde outlookagenda ingevuld was, waardoor er niemand is gekomen- geplande installatie voor 19 juni (de zondag ervoor melden ze mij plots dat ze mij tussen konden nemen de maandag erop) Nadien melden ze dat het 2de voorschot betaald moest worden van 2467.68€, wat toen ook gebeurd is. Pas maandag om 16u kreeg ik te horen dat ze er niet op tijd gingen komen (Toen was mij er ook beloofd dat ze mijn installatie in de ochtend ging doen om dit in de toekomst te vermijden.- volgende installatie datum: 14 Augustus, de vrijdag ervoor (11 augustus) kreeg ik plots te horen dat ze de brug doen en dus het niet doorging. Deze dag was nochtans door hun ingepland ...- volgende installatie datum: 21 Augustus - om 14u15 de dag zelf krijg ik te horen dat ze er weer niet geraken.Als ik bel nemen ze niet op of zeggen ze dat ze mij gaan bellen met veel beloftes. Gisteren ontdekte ik een groep van 6 andere mensen die hetzelfde hebben meegemaakt door De Winter Groep, wat mij doet vermoeden dat het een afzetterij is en dat ze enkel de voorschotten binnen halen.vandaag nog geprobeerd om ze te bereiken, en weeral kreeg ik de opmerking dat ze volop zijn aan het inplannen voor binnen 1 à 2 weken. Hun website lijkt plots niet meer te bestaan, wat het nog verdachter maakt ...Dit heeft mij al 4 verlofdagen gekost en 4935.36€. Mochten ze toch nog reageren, dan eis ik mijn voorschotten terug.

Afgesloten
C. C.
17/07/2023

problemen met leveren/plaatsen thuisbatterij

Beste,ik bestelde 17/08/22 een thuisbatterij voorschot betaaldkreeg een mail dat de batterij zou geleverd worden op 29/9/22niemand gezien contact opgenomen via mail antwoord was dat ze zelf nog wachten op de leveringen van de batterijenNieuwe plaatsingsdatum 9/03/23 ik moest de factuur op voorhand betalen want anders kwamen ze niet plaatsen dit gedaan,die dag terug niemand gezien terug contact opgenomen blijkt dat de batterijen nog steeds niet geleverd waren zien zelf niet op de moeite om mij te contacteren.ondertussen bijna een jaar verder geen batterij probeer regelmatig te bellen te mailen maar zonder resultaat krijg geen gehoor

Afgesloten
S. V.
4/07/2023

Weigering ontbinding na niet nakomen afspraken

Beste,Op 14 november 2022 hebben wij een koopovereenkomst afgesloten met uw onderneming voor de levering van 8 zonnepanelen + omvormer + installatie + keuring.Onze eerste overeengekomen datum was 17 april 2023. Die bent u niet nagekomen.Onze tweede overeengekomen datum was 12 juni 2023. Werd niet nagekomen zonder enige communicatie van uw kant ondanks dubbele bevestiging van de afspraak. Wij hebben ook verlof genomen op deze dag.Onze derde overeengekomen datum was 16 juni 2023. Niet enkel bent u deze niet nagekomen, maar u trachtte ook contractbreuk te plegen door op 14 juni 2023 een foutieve factuur te sturen en ons met duidelijk dreigement te dwingen dat we het volledige bedrag diende te betalen alvorens de plaatsing gebeurde. (“Wanneer de betaling niet is uitgevoerd, laten wij onze dakwerkers niet starten op de werf.”). Op onze overeengekomen offerte staat duidelijk: 40 % Voorschot. 40 % bij plaatsing van de zonnepanelen. 20 % Bij plaatsing van de omvormer.Uw belofte ons terug te bellen op 16 juni om een nieuwe afspraak te maken bleek een leugen, en we konden jullie ook niet bereiken wegens uw onhandige uren en volle voicemails.De vierde overeengekomen datum wat 3 juli 2023 om 8.00u. Bevestigd op 2 mails, 2 keer telefonisch op de dag zelf. Wij zagen niemand verschijnen. Geen enkele communicatie. En toen ik u de volgende dag belde kreeg ik geen verdere uitleg, geen redenen. Enkel een voorstel om een nieuwe afspraak te maken in oktober. Wij hebben ook verlof genomen op deze en volgende dag omdat u beloofde dat als de werken uitliepen er de volgende dag verder gewerkt zou worden.Op heden werd nog altijd niet geleverd. Wij zijn van oordeel dat de redelijke leveringstermijn ruim is overschreden en dat u dus uw contractuele verplichting om tijdig te leveren niet bent nagekomen. Daarboven zijn we het vertrouwen in jullie firma volledige verloren, en beschouwen we de overeenkomst hierbij als ontbonden. Toen we telefonisch ons contract wensten te ontbinden was u eerst begripvol om daarna terug te bellen en vlakaf te weigeren terwijl u ons een datum wou aansmeren 4 maanden in de toekomst. Onacceptabel. We verzoeken u derhalve om het door ons betaalde voorschot (1.754,40 Euro/40% van het totale bedrag) binnen de 14 dagen terug te storten.Hoogachtend.

Afgesloten
P. D.
1/07/2023

Probleem terugbetaling batterij en plaatsing hybride-omvormer!

Beste,Op 01/06 hadden we een afspraak voor de plaatsing batterij + omvormer.Voor de zoveelste keer niet komen opdagen (wisten we eigenlijk al dat dit terug ging gebeuren)!Ondertussen door een interventie van testaankoop kwam mevrouw De Winter (?) langs op 07/06 voor de problemen te bespreken.Er was besloten dat ze de batterij terug ging storten ( alles was betaald anders zouden ze niks plaatsen!) en er was besloten dat er enkel een hybride-omvormer geplaatst zal worden.Ze zou dit allemaal nog in dezelfde week afhandelen. ( wij weten beter)Veel mooie woorden en loze beloftes!2 weken later nog niks, na eindelijk contact was ze het vergeten .Nu hebben we een nieuwe afspraak voor de plaatsing van de omvormer en batterij op 12/09 van 7 tot 10!Hybride-omvormer?Terugbetaling batterij?De Winter Groep (Energie Go)

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform