Terug

steeds uitstellen van installatie zonnepanelen + batterij

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: De Winter Groep

11/06/2023

Beste dhr. De Winter,Eind vorig jaar (2022) was ik zoek naar een bedrijf die bij me zonnepanelen en een batterij kon installeren. Een aantal vertegenwoordigers van verschillende firma's kwamen langs en boden offertes aan. Ik besloot uiteindelijk om met jullie in zee te gaan omwille van jullie concurrentiële prijs maar voornamelijk omwille van de belofte dat de installatie snel kon geleverd worden. De installatie van de batterij en zonnepanelen werd beloofd op 25 februari 2023. De deadline voor het verkrijgen van de overheidspremie voor de batterij zou geen probleem vormen.Echter wat volgde is een horroverhaal van opéénvolgende vertragingsmanoevers waardoor de status van vandaag 11/6/23 als volgt kan worden samengevat: -de zonnepanelen en batterij zijn nog steeds niet zijn geinstalleerd. -behoorlijk grote voorschotten zijn betaald van 4130 euro op 3 januari en euro op 2391 euro op 24/2. -de installatie was reeds 6 keer gepland (op 13/2/23 (voorbezoek), 25/2/23, 21/4/23, 22/5/23, 3/6/23, 10/6/23) maar is door allerhande redenen niet doorgegaan (slecht weer, ziekte, ontbrekend materiaal, schoolfeest vd kinderen bij een onderaannemer welke niet tijdig was gecommuniceerd, opnieuw een zieke,...). 3 gecancelde afspraken werden bovendien niet gecommuniceerd waardoor ik voor niks vrijaf nam -communicatie verloopt stroef en heel moeizaam omwille van het feit dat: *er geen of amper feedback komt op e-mails die ik stuurde waarom afspraken niet werden nageleefd, wanneer een nieuwe afspraak kon worden gepland, etc. *jullie telefonisch niet of amper bereikbaar zijn *de planning steeds naar andere personen wordt doorgeschoven (Vincent, Louis, Sylvie, Dave,…)Mijn vertrouwen in de firma is dus hierdoor bijzonder laag geworden.Op 22 mei, na de 4 mislukte installatiepoging, is Silvie De Winter, ’s avonds langskomen om persoonlijk meer uitleg te geven. Ik heb de excuses en beloofde compensaties geapprecieerd en de belofte dat het bedrijf financieel gezond is stelde me wat gerust. Een nieuwe datum werd geprikt op 3/6 maar deze is eveneens zonder voorafgaande verwittiging gecanceld. Een nieuwe datum werd geprikt op 10/6/23. Opnieuw niemand te zien. Opnieuw was het bijzonder moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen. We zijn intussen ruim honderd telefoon en email-pogingen verder zonder te weten waar ik echt sta.Eergisteren, op 9/6/23 werd een zevende poging voor de installatie ingepland voor komende vrijdag 16/6/23. (Installatie van 10/6/23 werd hiermee gecanceld). Ik hoop dat deze installatie deze keer wel doorgaat en de (belinus)zonnepanelen, omvormer en LIFEPO4 5,KWh SAJ-batterij met muurhouder succesvol worden geinstalleerd.Indien de zevende poging opnieuw niet (volledig)doorgaat vraag ik ontbinding van het contract aan met terugvordering van de reeds betaalde voorschotten aangevuld met schadevergoeding provisoir begroot op 1000 euro voor gederfde inkomsten van panelen, verlies van opgenomen verlofdagen op de niet aangekondigde gecancelde installatiedata…


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform