Terug

Niet plaatsen en installeren van de omvormer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. G.

Naar: De Winter Groep

07/06/2023

Wij tekenden in oktober 2022 de offerte voor de levering en plaatsing van zonnepanelen en omvormer.Er volgde een resem afspraken om de zonnepanelen te installeren maar die werden steeds op de dag zelf geannuleerd.In mei 2023 werden eindelijk de zonnepanelen geplaatst. Nu moeten wij wachten op een ondertussen vierde afspraak om de omvormer en aansluiting van de panelen. Opnieuw hetzelfde liedje: de dag zelf afbellen of gewoon hun kat sturen. Wij hadden meerdere telefoongesprekken met Silvie, stuurden meerdere mailtjes,... Op den duur nemen ze niet meer op of reageren ze niet meer. 2 weken geleden ging Silvie naar ons huis komen om te bespreken met mijn man hoe de verloren verlofdagen vanwege alle annulaties zouden geregeld kunnen worden. Ze gaf mondeling toe dat er fouten gebeurd waren en dat ze er in gesprek over ging gaan met mijn man, PD.De dag zelf belde ze na de middag om te zeggen dat ze er niet ging geraken vanwege een slechte nacht van de baby. Ze zou telefonisch contact opnemen. Dit deed ze tot op heden nog steeds niet.Wij stelden deze middag voor om de omvormer te gaan afhalen en deze reeds bij ons te plaatsen, om dan wat meer zekerheid te hebben. Ze weigerden dit voorstel.We zitten dus vast. Deze middag zou de installatie van de omvormer gebeuren (3de afspraak). Vanwege 'ontslagen' is deze niet door gegaan. Gisteren bevestigden ze ons echter aan de telefoon nog dat de afspraak door zou kunnen gaan.Van de onderaannemer die de panelen op ons dak plaatste hoorden we dat hij er niet meer voor werkt omdat ze de facturen niet betalen.We hebben ondertussen al een hele resem excuses mogen horen. Van: 'De hoogtewerker is er niet' tot 'Er is iemand van het dak gevallen' tot 'De mannen die zouden komen installeren zijn ontslaan'...Ik kan dat allemaal begrijpen, maar ondertussen zijn de panelen nog steeds niet geïnstalleerd.Wij lijden schade doordat we onze zonne-energie mislopen, subsidies niet kunnen aanvragen en loonverlies doordat mijn man telkens verlof nam om ons deel van de afspraak te kunnen nakomen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform