Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Uitvoering van werken
Beste, Op datum van 26 september 2025 werd er fiber aangelegd in de Fonteinstraat te Haaltert. Hiervoor werd aan de straatkant de oprit opgebroken. Na het terug toeleggen van de oprit werden talrijke gebreken vastgesteld en dit zowel bij ons als bij de buurman. Deze oprit werd nog maar onlangs aangelegd. Hierbij vraag ik om deze in zijn originele toestand te herstellen of door de tuinaannemer die ze aangelegd heeft waarbij jullie overgaan tot de betaling hiervan. Mvg, De Meyer Herbert Fonteinstraat 6 9450 Haaltert
Schade aan Brievenbus
Geachte heer/mevrouw, In februari 2024 heeft uw onderneming werken uitgevoerd bij mij thuis, gelegen te Looy 38, 2350 Vosselaar. Tijdens deze werken heeft de kraanman mijn brievenbus beschadigd. Kort nadien is er reeds iemand van uw firma ter plaatse gekomen, die bevestigde dat dit zou worden opgelost. Tot op heden is de schade echter nog steeds niet hersteld. Ondanks het feit dat wij inmiddels meer dan twintig e-mails hebben gestuurd, ontvingen wij geen enkele reactie of concrete oplossing. Ik verzoek u hierbij om de veroorzaakte schade aan mijn brievenbus alsnog onverwijld en op uw kosten te laten herstellen. Gelieve binnen de 14 dagen na dagtekening van deze brief contact met mij op te nemen om een concrete afspraak vast te leggen voor de herstelling. Indien u nalaat hieraan gevolg te geven, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.
Opmaak dossier ivm aansluiting
Na al 2 maal contact te hebben opgenomen met Fiberklaar nog steeds geen stappen ondernomen ivm het opmaken van een aanvaardbare aansluiten. Het reeds opgemaakte dossier gaat totaal in met wat afgesproken was met de syndicus van het gebouw. Naar ieder appartement kn het gebouw lopen er geribbelde buizen met een kabel van. Proximus waar ze de glasvezelkabel kunnen doortrekken. Dit was ook afgesproken met de syndicus. Ze komen af met een dossier dat ze de kabel gaan op de muur leggen in de algemene delen. De kabel laten binnenkomen in het appartement op het toilet, door de badkamer, berging waar alle kabels verzamelen, keuken om zo in de living uit te komen waar ze alles willen installeren achter de tv. De binnenkomende kabel van Proximus en Telenet komen van de verdeelkasten toe in de berging waar dan de modem geïnstalleerd zijn. Bovendien vertrekken daar dan de coax en utp naar de living en slaapkamers.
Heraanleg van nieuwe kabel
Beste Ik heb al veel pogingen ondernomen voor mijn fiberklaar kabel op.denjuiste plazts te komen hangen en de verkeerde weg te doen na meer dan 1 jaar word ik van piet naar pol gestuurd cas vos en fiberklaar ben het beu wil een oplossing
uitblijvende schadevergoeding door overspanning na graafwerken fiberklaar
Tijdens graafwerken op 17.05.2024 in de Keltenlaan te Aalter werd blijkbaar de hoofd elekctriciteitsleiding geraakt en deed zich een totale stroompanne voor in de straat. Het duurde enige tijd voordat de stroom terug aan schakelde in de straat. We merkten direct defecten op aan 3 toestellen in ons huis (Keltenlaan nr 35 te Aalter) 1) gascondensatieketel defect door overspanning, zie vermelding door loodgieter op factuur (574,52 EUR) 2) muziekversterker defect (Nobsound HiFi 2.1 Channel Digital) 105.54 EUR 3) inbouwdimmer defect (NIKO Sokkel Draaiknopdim Led) 57,53 EUR Op 22 Mei stuurde ik een klacht naar Fiberklaar. Alsook geen reactie of antwoord op mijn klacht bij Fiberklaar. Tot enkele weken nadien in Juni plots Dhr. "Tolunay Aslan" werfleider van Fiberklaar enkele weken nadien in wat gebrekkig Nederlands en zonder verwittiging aan onze deur verscheen om de opgelopen schade te vergoeden. Hij gaf het volgende email adres door om de facturen te bezorgen (Tolunay_aslan_gs@hotmail.com) Hoewel alle facturen & kosten bezorgd werd op 3 sep met een herinnering op 4 dec volgt er geen teken van leven meer. Ik ben zwaar teleurgesteld dat het jaar straks om is en wij nog steeds geen vergoeding hebben mogen ontvangen voor de opgelopen schade. Het verstoppen achter onderaannemers mag hierin geen excuus zijn.
Eigendom beschadigd
Onlangs zijn er bij mij (Steenbakkerij 56, 9500 Geraardsbergen) werken uitgevoerd door Solutions 30 - Fiberklaar. Er is meermaals bevestigd dat alles hersteld zou worden in originele staat, zo is ook vermeld in de laatste communicatie per brief. Echter merk ik dat dit niet het geval is na het afronden van de werken t.h.v mijn woning. De werkmannen hebben namelijk mijn voortuin opengemaakt en hebben hierbij een hele rij lavendel struiken verwijderd (lees: gewoon uit de grond getrokken met hun graafmachine en enkele door er met meerdere personen aan te trekken). De volgende dag hebben ze deze struiken dan teruggeplaatst, maar het resultaat is niet bepaald om blij van te worden, integendeel. Via dit schrijven wil ik hiervoor dus een klacht indienen. Bewijsmateriaal kan u hieronder terugvinden. Zoals u kan zien zijn de struiken er gewoon uitgetrokken om er vervolgens in een willekeurige volgorde én willekeurige richting terug in te ‘planten’. Er is volgens mij zelfs helemaal geen moeite gedaan om de struiken een beetje ordelijk neer te zetten, dit is precies het werk van een kleuter. Echter vraag ik mij ook af hoelang mijn struiken het nog zullen overleven gezien de manier waarop deze terug in de grond gestoken zijn. Wanneer voorbijgangers te voet passeren, blijven ze zelfs even stilstaan om dit kunstwerk te bewonderen. De oprit daarentegen is wel netjes gerepareerd, dit is volgens mij te verklaren omdat de werkmannen wel goed hun job uitoefenen, maar natuurlijk ook geen tuinmannen zijn. Vertegenwoordigers van Fiberklaar, die om een andere reden in onze wijk waren, vertelden me dat ik zeker een klacht moest indienen want dat dit onaanvaardbaar is. Ook de ploegleider heb ik hierover aangesproken en deze persoon ging zogezegd foto's nemen en kijken om een geschikte oplossing voor te stellen. Ik heb reeds meerdere malen gemaild en telefonisch contact opgenomen, maar het is al even windstil. Mijn lavendel struiken zijn inmiddels helemaal afgestorven.
Onmogelijk een afspraak maken
Voor mijn Klacht, hier mijn gegevens: Bosstraat 98, 2850 Boom België GSM: 0485 74 28 67 Situatie: wachtbuis naar binnen geboort, maar fiber moet nog gelast worden in de grond. Na verschillende keren telefonisch al een poging gedaan te hebben, inclusief facebook messenger en contact formulieren op fiberklaar websife website te hebben ingevuld, is mijn installatie nog steeds niet compleet. Verslag van jullie handelingen dusver: 0. 2022 Schouwbezoek voor installatielocatie. 1. Juni 2024 installatie kon niet worden uitgevoerd zoals op het voorgaande schouwbezoek, en mail was aangeven. 2. Bezoek geannuleerd zonder enige notificatie, bij het bellen met jullie klantendienst werd er vermeld dat jullie mij proberen te bereiken hadden. Geen missed call, geen mail, niets. 3. Onaangegeven bezoek, meneer meld ons dat aangegeven plaats niet mogelijk is, het moet via de kelder of gevel gaan. Wij geven nieuwe locatie op die hierbij past volgens deze persoon. 4. Ploeg daagt eindelijk op om werken uit te voeren, maar kan fiber in de grond niet lassen. Doos naar binnen, met wachtbuis geplaatst. Ploeg laat me weten dat fiberklaar zal bellen voor nieuwe afspraak. Dit telefoontje was nog nooit gebeurt. Heb ze maar zelf gebeld alweer. 5. Controleur komt aanbellen, zonder afspraak, op een dag waar we niet thuis zijn, voor de geplande afspraak. Via de videodeurbel laten weten dat dit niet gaat en hij de week later zoals afgesproken moet komen. 6. Ploeg daagt niet op, na hele dag wachten toch maar zelf bellen. Er werd aangeven dat deze perongeluk naar Erpe-Mere verstuurd was (ik woon in Boom) door een fout in het systeem. Deze fout zorgde er ook voor dat mijn adress uit het systeem verwijderd was. En ze niet direct een niet direct een nieuwe afspraak kunnen maken. Ze zouden mij hiervoor terugbellen. 7. Niet teruggebeld geweest, zelf gebeld om nieuwe afspraak te maken, adress was weer beschikbaar in het systeem 8. Afspraak de dag voorheen afgezegd zonder reden met telefoon. Verschoven naar Vrijdag voormiddag 9. Vrijdag voormiddag rond 10h nog niemand, ik bel en krijg het antwoord dat de technieker dadelijk bij ons zou zijn, we zijn de volgende klant.... 14h nog steeds geen bezoek, nog eens gebeld. Systeem geeft aan dat de installateur geweest is maar aangegeven dat hij de werken niet heeft kunnen uitvoeren. Toch wat raar, aangezien er duidelijk bij de afspraak gezegd was dat het iemand moet zijn om de fiber in de grond te lassen. Bovendien toont mijn videodeurbel dat er niemand buiten bpost bij ons heeft aangebeld. De wachtbuis van FiberKlaar is ook juist naast de voordeur, dus het moet duidelijk zijn dat hier iemand geweest is. Ik zit bovendie ook maar 4 meter van onze voordeur, dus zou ook gehoord hebben als hier iemand gestopt was. Sinds deze zit ik bijna wekelijks met fiberklaar te bellen om dit verder op te lossen. Jammer genoeg nog steeds geen volgende 'afspraak'. Bij de laatste telefoon, heb (3de sinds lastste afspraak) hebben ze me laten weten een mail te schrijven met de klacht. Dit heb ik dus ook gedaan, echter geen antwoord.
Kabelbreuk
Beste, Afgelopen dinsdag werd mijn kabel van telenet doormidden getrokken door de werken die werden uitgevoerd onder leiding van Fiberklaar. Sindsdien zit ik zonder internet, telefoon en televisie. Met een tiener die laptop nodig heeft en op Smartschool moet kunnen, ikzelf die deeltijds thuis werk en een gezin dat 's avonds wat televisie wil kijken, had ik dit liefst zo snel mogelijk opgelost gezien. Telenet heb ik meermaals gecontacteerd, maar zij hebben blijkbaar veel van dergelijke problemen op te lossen. Graag had ik een tegemoetkoming gezien om de geleden schade te vergoeden. Mvg, Wouters Nicky
Negeren aanvraag huisaanlsuiting
Fiberklaar heeft in de straat fiber gelegd en werkt met onderaannemer Solutions30. Direct bij aanleg heb ik een aanvraag tot huisinstallatie ingevuld. Na herhaaldelijk aanschrijven van Solutions zijn alle aanvragen compleet genegeerd.
Schade door werkzaamheden van Fiberklaar
Beste, Reeds op 20/09/2023 meldde ik via officiële weg een klacht dat mijn afsluiting werd beschadigd bij de werkzaamheden van Fiberklaar. Daarbij werd ik tot op heden telkens (dus meermaals) en enkel doorverwezen naar de onderaannemer die wel vriendelijk blijft, maar blijkbaar eerder hoopt dat mijn geduld opgeraakt en ik niet langer bedel om de schade (op zijn kosten) te willen herstellen. Wel, na meer dan drie maanden aandringen bij zowel Fiberklaar als de onderaannemer is mijn geduld inderdaad op. Het maakt me niet uit wie de schade juist heeft veroorzaakt. Fiberklaar is de opdrachtgever van de werken waarbij het fout liep en dus verantwoordelijk. Ik vraag daarom aan Fiberklaar (en niet voor de eerste keer) om mijn schade te herstellen dat U het zelf maar verhaalt op Uw onderaannemer.Met vriendelijke groeten, D.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten