Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
facturen zonder goederen
Ik ben al een tijdje lid van Sipwell, dat onlangs werd overgenomen door Culligan, waterleveringen. Ik merk al een tijdje dat ik facturen krijg waarbij er geen waterleveringen gebeurd zijn. Ik krijg maandelijks een factuur van ongeveer €92 maar de levering van water gebeurt om de 2 maanden. Verder houdt mijn pack in dat er 2x per jaar een onderhoud voorzien is maar het laatste onderhoud is geleden van 16/04/2024. Toch betaal ik elke maand bijdrage. Als ik hierover bel of mail dan krijg ik niemand aan de lijn . Als ik vraag op welke manier ik van dit contract af kan, dan krijg ik ook geen reactie. Graag jullie hulp. Met vriendelijke groeten, Marjan Wensch
SERVICE ONPROFESSIONEEL
Zonder op de hoogte gebracht te worden is Sipwell ineens culligan geworden. Ze komen niet voor onderhoud of pas na 100 klachten heb ik eindelijk iemand gezien, leveren geen water, dus wat ben ik met het onderhoud als ik geen water meer heb, zijn onbereikbaar en reageren op niets van communicatie. Met dergelijke onprofessionele firma wens ik geen dag langer samen te werken dus heb de opzeg gevraagd waar ik antwoord kreeg dat ze dit graag deden vanaf 1/10/2025 want dat mijn contract tot dan nog loopt. Ben al meer als 7 jaar klant bij sipwell en niet bij culligan. Hier heb ik niet voor gekozen! Dus ik wens onmiddelijke opzeg, onmiddelijke ophaling ven het toestel en dit zonder hier nog een maand langer huurgeld voor te betalen voor een firma die totaal geen service bied. Ik hoop op uw tussenkomst.
geen reactie bij opzeg abonnement
Op 22 januari heb ik Culligan telefonisch gecontacteerd met de vraag om mijn lopend abonnement op te zeggen, omwille van diverse redenen. Ik kreeg het antwoord dat ik dit per mail of per aangetekend schrijven moest bevestigen. Nog dezelfde dag heb ik ze een mail gestuurd. Sindsdien heb ik ze meerdere malen gecontacteerd, per mail of per telefoon en op 5 maart 2025 ook per aangetekend schrijven. Tot op vandaag heeft Culligan mijn vraag om mijn abonnement te beëindigen nog niet bevestigd en blijven ze leveringen van water inplannen. Wat kan een klant nog doen om gehoor te krijgen bij dit bedrijf!?
Klantenservice 0,0!!
Beste,Vroeger waren we klant bij Bluewater Company en is overgenomen door Culligan, sindsdien alleen maar slechte ervaringen.Wij hebben onlangs een nieuwe waterkoeler besteld, eerst hebben we een vervangtoestel gekregen omdat de gekozen waterkoeler niet op stock was. Uiteindelijk de gekozen waterkoeler paar weken later gekregen.Wij hebben gevraagd om ons abo maandelijks betalen, maar omdat de factuur al was opgemaakt willen ze dit niet veranderen, hun reactie:'wij gaan niet crediteren' er is nooit de vraag gesteld of we dit maandelijks of jaarlijks willen. Onze nieuwe waterkoeler is al paar keer in panne gevallen en ondertussen hebben we zelf al een nieuwe gekregen omdat ons toestel van nog geen 2 maand oud al kapot was.Nu vraag ik of ik water kan bestellen op andere firma's ook omdat onze waterkoeler gebruikt wordt voor verschillende firma's maar ook dit lukt niet administratief. Ik zou nu voor elke firma een cooler moeten zetten terwijl we allemaal op 1 kantoor zitten.Klantenservice 0,0!!!
Problemen met toestel en opzeg
Beste,Meer dan 3,5 jaar heb ik al spijt dat ik een contract getekend heb bij Kalimba. In 08/2017 ben ik een contract aangegaan met Kalimba, er nit bij stilgestaan dat er 60 maanden water moest afgenomen worden. In 2019 heb ik mijn zaak stopgezet en wou ik dat contract stopzetten. Telefonisch kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was tenzij ik schadevergoeding zou betalen voor het vroegtijdig beëindigen. Om dit te vermijden werd er een akkoord gemaakt dat mijn zakelijk contract zou overgezet worden op mijn echtgenoot zijn BTW nr en het door hem zou overgenomen worden. Dat was in 07/2019, met deze overname wilde we ook het bruistoestel wel eens proberen. Daar hadden we wel snel spijt van. Binnen de maand na de installatie van dat bruistoestel had ik al een aangetekende verzonden om dit op te zeggen, ook toen kreeg ik alleen maar te horen dat ik heel zware kosten en schadevergoedingen zou moeten betalen. Wij hebben ons toen laten overhalen dat we na herstelling het nog eens zouden proberen. Ze zijn toen in augustus 2019 dat bruistoestel komen herstellen, een aantal maanden hebben we het toestel gewoon met warm en koud water verder gebruikt want van de bruis waren wij echt niet tevreden. Door de corona toestanden hebben we eigenlijk meer betaald aan dat watertoestel dan gedronken ervan. Er is nooit een onderhoud geweest, behalve iemand die aan de deur kwam en zei: ik teken het onderhoud gewoon af he want bij corona mag ik niet binnen, als er iets scheelt bel je maar.! Sedert eind vorig jaar lekt mijn toestel aan het warm water. Door de overname van Kalimba naar Culligan kreeg ik sederd december GEEN gehoor van mijn klachten ivm het toestel dat NIET werkt. Meer dan 2 maanden lekte de heet water kraan. Op 4/3 zijn ze dan uiteindelijk dat komen herstellen ... allez dat dacht ik toch. Het lekt niet meer maar het warmt nu TOTAAL niet meer. Onmiddellijk had ik hier voor contact opgenomen en weer geen respons tot 2 weken geleden toen ik een mail voor opzeg verzonden had. NA mijn vraag tot opzeg krijg ik een droog bericht ... er komt een technieker op maandag terwijl ik daar al niet meer om gevraagd had. Afgelopen week hebben mijn kinderen echt vies water uit het toestel gekregen, het smaakte beschimmeld !! Als ik telefonisch contact opneem met culligan sturen ze me door via email. Neem ik via email contact op dan krijg ik geen antwoord op mijn vragen maar een kort antwoord op 1 vraag van 3 weken ervoor ofzo. Op dit moment ben ik het echt ontzettend beu om constant te mailen, te bellen, te wachten, .... Ik ben absoluut niet tevreden van de service, de klantvriendelijkheid, de koude reacties van het bedrijf Culligan NV. Indien er wat vriendelijker op mijn vraag zou gereageerd worden stond ik open tot een regeling ... maar nu wil ik dit contract ASAP beeïndigen, het toestel terug naar het bedrijf sturen of laten ophalen en mijn waarborg voor het toestel : 125€de bruisfles : 125€ de flessen : 50€ terugbetaald krijgen. Graag had ik ook een eerlijke stopzettingsdatum vanaf de eerste datum van mijn klantencontract 08/2017 en niet vanaf 2019 zoals Culligan of Kalimba aanhaald. Er was een overname afgesproken van mij naar mijn man zijn btw nummer en in goed vertrouwen hebben wij dit in orde laten maken. Ik krijg van Culligan geen antwoord op mijn probleem, enkel een korte boodschap dat het wordt stopgezet in 2024 en ik indien ik het toestel vroeger wens te laten ophalen 800€ schadevergoeding moet betalen. 1. Mijn toestel werkt al maanden niet meer 2. Ik ben onder dit klantennummer bijna 4j klant en niet 2jDus met een schadevergoeding voor opzeg in het 2de jaar ga ik niet akkoord. Ik wens ook geen klant meer te blijven. Helaas krijg ik geen duidelijk antwoord nog oplossing of reactie op mijn vragen. Ik heb alle betaalbewijzen en emails ter beschikking en wens een duidelijke eerlijke communicatie, alsook een tegemoetkoming om tot een oplossing te komen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,Met vriendelijke groeten,Froyen Sylvie
Laattijdige / niet-levering
Wij huren bij Culligan een waterfontein omdat ons water niet heel erg drinkbaar is onder andere door teveel aan kalk. Hierdoor bestellen wij ongeveer elke 6 weken 6 nieuwe flessen. Alles ging goed tot april 2018. Toen bestelde ik weer en moest toen bijna 6 weken wachten op levering. Op meerder manieren werd contact gezocht (Facebook, mail, telefoon) Er werd me meermaals levering beloofd die niet doorging (leverdagen veranderd, niet genoeg aan personeel, een andere klant wou plots meer water bij levering dus voor ons was er niet meer in de wagen enz...) en dit te midden van een hittegolf. In oktober werd er opnieuw niet geleverd op de afgesproken dag. De nieuwe leverdag is volgens Culligan maandag sind april. Dus als ik voor het weekend bel om te leveren verwacht ik dan ook maandag geleverd te worden. Helaas moet ik meestal al wachten tot de maandag (+1 week). Wat ik al een lang levertermijn vindt. En al zeker als er dan niet geleverd wordt! Ik heb toen onmiddellijk gebeld en er werd me verzekerd dat er dinsdag geleverd werd. Ik heb toen ook heel duidelijk gemaakt dat ik een babytje in huis heb waarvoor ik dit water gebruik voor de flesjes dus ik het me niet permitteren zonder te vallen. Echter door de lange wachttijd voor levering en de niet-levering wanneer het werd beloofd moest ik alsnog naar de nachtwinkel voor water. 6 weken later en 1 bestelling later begint het verhaaltje opnieuw. Ik bestelde 10 dagen geleden en vandaag werd er weer niet geleverd. De kantoren zouden open zijn tot 17u maar bij contact om 16u55 werd er al niet meer opgenomen. Ik gaf mijn klacht door via de online chat en de enige respons die ik kreeg was dat mijn klacht werd doorgegeven. Ik kreeg geen oplossing (desondanks ik nu dus weer zonder water zit en me dus weer naar de winkel moet begeven terwijl ik eigenlijk mijn dochter zou moeten eten geven en in bed stoppen). Wij hebben als klant telkens onze kant van de afspraken aangehouden echter doet Culligan dit niet. Wij zijn voor hun maar een kleine klant (geen bedrijf) en worden niet terecht behandeld.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten