Terug

facturen zonder goederen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

M. W.

Naar: Culligan

07/07/2025

Ik ben al een tijdje lid van Sipwell, dat onlangs werd overgenomen door Culligan, waterleveringen. Ik merk al een tijdje dat ik facturen krijg waarbij er geen waterleveringen gebeurd zijn. Ik krijg maandelijks een factuur van ongeveer €92 maar de levering van water gebeurt om de 2 maanden. Verder houdt mijn pack in dat er 2x per jaar een onderhoud voorzien is maar het laatste onderhoud is geleden van 16/04/2024. Toch betaal ik elke maand bijdrage. Als ik hierover bel of mail dan krijg ik niemand aan de lijn . Als ik vraag op welke manier ik van dit contract af kan, dan krijg ik ook geen reactie. Graag jullie hulp. Met vriendelijke groeten, Marjan Wensch

Berichten (1)

Culligan

Naar: M. W.

08/07/2025

Geachte mevrouw Wensch, Hartelijk dank voor uw bericht en voor het onder de aandacht brengen van uw bezorgdheden als trouwe klant. Wij begrijpen uw bezorgdheid over de maandelijkse facturatie en de onduidelijkheid rond de leveringsfrequentie en het onderhoud. Graag geven wij u hieronder meer toelichting: Facturatie De maandelijkse facturatie weerspiegelt de spreiding van de totale jaarkost van uw pakket, inclusief waterlevering, huur van het toestel en onderhoudsservice. U beschikt over het pakket PACK6-10L, waarbij u maandelijks betaalt voor 6 flessen van 10 liter. Dit komt neer op 72 flessen per jaar, die u vrij kunt gebruiken in de periode van 19/01 tot 18/01 van het daaropvolgende jaar. Ook in maanden waarin er geen fysieke levering plaatsvindt, blijft de maandelijkse bijdrage verschuldigd, omdat deze een spreiding vormt van de jaarprijs. Er worden geen leveringskosten aangerekend zolang u minstens 6 flessen per levering afneemt. Momenteel geniet u van periodieke leveringen van 11 flessen om de 8 weken, met een vaste routedag op woensdag. Indien u dat wenst, kunt u er ook voor kiezen om bestellingen zelf te plaatsen via MyAccount. Onderhoud Uw pakket voorziet in twee onderhoudsbeurten per jaar. De laatste onderhoudsbeurt vond plaats op 16/04/2024. Een volgende onderhoudsbeurt is gepland voor later dit jaar. Wij nemen binnenkort contact met u op om een concrete datum vast te leggen. Contract en opzegging U kunt uw contract schriftelijk opzeggen per e-mail of aangetekend schrijven. Conform onze algemene voorwaarden geldt een opzegtermijn van 3 maanden, met als eerstvolgende vervaldatum 18/01/2026. Indien u wenst dat het toestel vroeger wordt opgehaald, blijft de maandelijkse huur verschuldigd tot aan de contractuele einddatum. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het uitblijven van eerdere reacties op uw telefoontjes en e-mails. Wij erkennen dat dit niet de service is die u mag verwachten en doen het nodige om dit in de toekomst te verbeteren. Onze klantendienst neemt binnen de komende werkdagen contact met u op om uw dossier verder op te volgen en samen tot een passende oplossing te komen. Met vriendelijke groet Sylvia Depaepe Team Leader Retention Culligan Belgium NV/SA retention@culligan.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform