Terug

Problemen met toestel en opzeg

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. F.

Naar: Culligan

28/03/2021

Beste,Meer dan 3,5 jaar heb ik al spijt dat ik een contract getekend heb bij Kalimba. In 08/2017 ben ik een contract aangegaan met Kalimba, er nit bij stilgestaan dat er 60 maanden water moest afgenomen worden. In 2019 heb ik mijn zaak stopgezet en wou ik dat contract stopzetten. Telefonisch kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was tenzij ik schadevergoeding zou betalen voor het vroegtijdig beëindigen. Om dit te vermijden werd er een akkoord gemaakt dat mijn zakelijk contract zou overgezet worden op mijn echtgenoot zijn BTW nr en het door hem zou overgenomen worden. Dat was in 07/2019, met deze overname wilde we ook het bruistoestel wel eens proberen. Daar hadden we wel snel spijt van. Binnen de maand na de installatie van dat bruistoestel had ik al een aangetekende verzonden om dit op te zeggen, ook toen kreeg ik alleen maar te horen dat ik heel zware kosten en schadevergoedingen zou moeten betalen. Wij hebben ons toen laten overhalen dat we na herstelling het nog eens zouden proberen. Ze zijn toen in augustus 2019 dat bruistoestel komen herstellen, een aantal maanden hebben we het toestel gewoon met warm en koud water verder gebruikt want van de bruis waren wij echt niet tevreden. Door de corona toestanden hebben we eigenlijk meer betaald aan dat watertoestel dan gedronken ervan. Er is nooit een onderhoud geweest, behalve iemand die aan de deur kwam en zei: ik teken het onderhoud gewoon af he want bij corona mag ik niet binnen, als er iets scheelt bel je maar.! Sedert eind vorig jaar lekt mijn toestel aan het warm water. Door de overname van Kalimba naar Culligan kreeg ik sederd december GEEN gehoor van mijn klachten ivm het toestel dat NIET werkt. Meer dan 2 maanden lekte de heet water kraan. Op 4/3 zijn ze dan uiteindelijk dat komen herstellen ... allez dat dacht ik toch. Het lekt niet meer maar het warmt nu TOTAAL niet meer. Onmiddellijk had ik hier voor contact opgenomen en weer geen respons tot 2 weken geleden toen ik een mail voor opzeg verzonden had. NA mijn vraag tot opzeg krijg ik een droog bericht ... er komt een technieker op maandag terwijl ik daar al niet meer om gevraagd had. Afgelopen week hebben mijn kinderen echt vies water uit het toestel gekregen, het smaakte beschimmeld !! Als ik telefonisch contact opneem met culligan sturen ze me door via email. Neem ik via email contact op dan krijg ik geen antwoord op mijn vragen maar een kort antwoord op 1 vraag van 3 weken ervoor ofzo. Op dit moment ben ik het echt ontzettend beu om constant te mailen, te bellen, te wachten, .... Ik ben absoluut niet tevreden van de service, de klantvriendelijkheid, de koude reacties van het bedrijf Culligan NV. Indien er wat vriendelijker op mijn vraag zou gereageerd worden stond ik open tot een regeling ... maar nu wil ik dit contract ASAP beeïndigen, het toestel terug naar het bedrijf sturen of laten ophalen en mijn waarborg voor het toestel : 125€de bruisfles : 125€ de flessen : 50€ terugbetaald krijgen. Graag had ik ook een eerlijke stopzettingsdatum vanaf de eerste datum van mijn klantencontract 08/2017 en niet vanaf 2019 zoals Culligan of Kalimba aanhaald. Er was een overname afgesproken van mij naar mijn man zijn btw nummer en in goed vertrouwen hebben wij dit in orde laten maken. Ik krijg van Culligan geen antwoord op mijn probleem, enkel een korte boodschap dat het wordt stopgezet in 2024 en ik indien ik het toestel vroeger wens te laten ophalen 800€ schadevergoeding moet betalen. 1. Mijn toestel werkt al maanden niet meer 2. Ik ben onder dit klantennummer bijna 4j klant en niet 2jDus met een schadevergoeding voor opzeg in het 2de jaar ga ik niet akkoord. Ik wens ook geen klant meer te blijven. Helaas krijg ik geen duidelijk antwoord nog oplossing of reactie op mijn vragen. Ik heb alle betaalbewijzen en emails ter beschikking en wens een duidelijke eerlijke communicatie, alsook een tegemoetkoming om tot een oplossing te komen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,Met vriendelijke groeten,Froyen Sylvie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform