Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. D.
1/04/2025

herstelling thuis batterij

Beste, Ons thuisbatterij ontlaad niet meer. We hebben meermaals gebeld en gemaild naar Uw zon maar krijgen geen antwoord. Heb op de site van uw zon gekeken en we kunnen de pagina niet meer vinden. Ben te einde raad. Met vriendelijke groeten, Jo De Coene

Afgesloten
T. V.
13/07/2024

Betalingsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 19/10/2022, kochten wij zonnepanelen aan bij jullie, met de mededeling dat de premie zou worden terugbetaald aan de voorwaarden van 2022. Op 28 augustus 2023 kregen wij de premie van 480 euro van Fluvius. Volgens jullie factuur zou het ontbrekende gedrag van 420 euro naar ons gestort worden. Ik stel echter vast dat dit bedrag nog steeds niet is gestort op ons rekeningnummer na jullie meermaals te contacteren, zowel telefonisch, via mail en ik ben zelfs bij jullie langs geweest. Steeds werd gezegd dat de boekhouding niet aanwezig is en dat het zal doorgegeven worden. Ik vroeg ook of de boekhouding mij zou kunnen contacteren. Ook hen hoorde ik tot op vandaag niet. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen eind juli het storten van de 420 euro met interest, want we wachten al bijna een jaar op ons geld. Met vriendelijke groeten, Tine Vande Velde Bijlage: - Kopie factuur

Afgesloten
A. V.
18/02/2024

Probleem installatie zonnepanelen

Beste,Wij bestelden in juli 2023 zonnepanelen. Er werden er 8 besteld op aanraden van de verkoper. Na tussenkomst van de zaakvoerder werden ons ander modellen beloofd, daar de vertegenwoordiger ons slechte zonnepanelen (geen opbrengst, slechte zijde, enz.) had voorzien. Na veel uitstel werden de panelen eindelijk eind december 2023 geïnstalleerd.Daarbij werden 2 serieuze gaten verkeerdelijk in de muur geboord.Begin januari 2024 zou de elektricien komen, maar deze had de omvormer niet bij.Eind januari hadden we een nieuwe elektricien op bezoek, maar die had terug geen omvormer mee.Ondertussen zijn er 7 maanden voorbij en is het nog steeds niet in orde!Sedertdien werd er niet gereageerd (na meerdere mails en telefoontjes) door het bedrijf Uw Zon.Het bedrijf is zeer moeilijk te bereiken via telefoon en mail.We zijn intussen al midden februari 2024 en krijgen geen antwoorden meer op onze mailsDe premie van de overheid kan dus niet meer aangevraagd worden. Het bedrijf heeft bevestigd om deze in vermindering te brengen (indien woord wordt gehouden).Graag zouden wij willen dat dit hier zo vlug als mogelijk afgehandeld wordt en dat deze zonnepanelen aangesloten worden met de nodige omvormer.Wij willen gewoon dat deze zaak afgehandeld wordt, zonder dat er nog tijd gerekt wordt, wat de reden voor het rekken van tijd binnen dit bedrijf is?Onze vrees is dat de afspraken niet meer worden nagekomen.We hebben de helft, als voorschot, reeds betaald.

Afgesloten
M. D.
8/02/2024

Niet leveren en installeren van batterij voor zonnepanelen

Beste, we bestelden op 19 juli 2022 onze zonnepanelen en de batterij. We hebben alles in diezelfde week betaald. Onze zonnepanelen werden (na vele berichten en telefoontjes en met maanden vertraging) geleverd en aangesloten op het net. Onze batterij werd ons op het zelfde moment beloofd maar is er nog steeds niet. Na vele installatiedata te hebben ontvangen en te hebben gewijzigd door het bedrijf zelf, kregen we tot op heden telkens een excuus als niet geleverd, ziek, verkeerd geleverd,...We hebben onze laatste communicatie gehad op 15 januari 2024 en sindsdien niets meer gehoord (geen nieuwe datum, geen excuus). Door dit uitstelgedrag kunnen wij onze zonnepanelen niet ten volle gebruiken en liepen we bovendien alle financiële voordelen mis. We betalen maandelijks een lening van bijna 200 euro af voor iets dat niet aanwezig is en niet werkt. Het bedrijf bezit op dit moment 8962 euro (+BTW) van ons waar wij niets voor terug krijgen.

Afgesloten
K. V.
24/01/2024

Niet geleverde zonnepanelen

Beste,We hebben vorig jaar in augustus zonnepanelen besteld. Deze zouden zeker dat jaar nog geleverd en geïnstalleerd worden. We hebben het volledige bedrag van de zonnepanelen onmiddellijk betaald. De eerste keer dat ze de zonnepanelen kwamen plaatsen was 18 september. Toen hebben ze afgezegd omdat hun technieker ziek was. Na veel gebeld, hebben we uiteindelijk een nieuwe datum gekregen. 14 november, deze is ook niet doorgegaan omdat ze de verkeerde panelen hadden. Dit was nochtans de eerste keer geen probleem? Ondertussen reageren ze niet meer op onze mails en ze telefonisch bereiken is ook zeer moeilijk. Het jaar is voorbij dus onze subsidie voor de zonnepanelen zijn we nu ook kwijt. Ze hadden ons gezegd dat ze de subsidie zouden vergoeden als ze niet voor het einde van 2023 zouden plaatsen. Wij zijn ons vertrouwen in dit bedrijf volledig kwijt en zouden al heel blij zijn als we het volledige bedrag van de zonnepanelen zouden terugkrijgen. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Kathleen Van Praet

Opgelost
F. C.
26/12/2023

Afspraken verzuim met financiële gevolgen

Factuur 2023 / 220referentie: 23683Beste,Op 23/11 heb ik onderstaande mail naar jullie verstuurd, en tot op heden nog steeds geen reactie gekregen van jullie planning. Vandaar mijn aangetekend schrijven van 30/11 en deze mail via testaankoop. Ter verduidelijking, ik heb op 06/06/2023 het volledige bedrag gestort voor de installatie voor 6 zonnepanelen met enphase modules en volledige aansluiting mits 2% korting, dit voor de installatie dat initieel gepland was op 16/08. Wegens problemen langs uw zijde is de installatie naar 30/08 verplaatst. Dan uitgesteld naar 24/10. Dan naar 16/11. Telkens via zeer stroeve communicatie. Op donderdag 16/11 zijn ze uiteindelijk de zonnepanelen komen plaatsen. Tot mijn grote verbazing want er waren geen parkeerverbodsborden geplaatst voor de ladderlift (te plaatsen 3 dagen op voorhand). De installateur vertelde mij toen dat er geen ladderlift hoefde te komen want ze zouden via een gewone ladder de panelen op mijn dak brengen (dak 1ste verdiep). 5 minuten later belt hij weer aan om te vragen of ze toch langs binnen mogen passeren om zo via de tuin een ladder te plaatsen naar het dak van de keuken. Via dat dak konden ze dan een 2de ladder plaatsen om zo op het dak van de slaapkamer te geraken. Ik heb naar jullie kantoor proberen te bellen 050 34 44 21 en 050 61 67 15 maar kreeg toen geen antwoord. Ik kon ook onmogelijk uw ploeg vragen om toch nog parkeerverbodsborden te laten plaatsen en een ladderlift te laten komen zoals afgesproken aangezien mijn aanvraag voor de premie zo nog meer in tijdsgedrang zou komen. Ik heb ze dus via mijn living en keuken al het materiaal naar boven laten brengen. Hierdoor heeft de voordeur en tuindeur wagenwijd open moeten staan en zo koude lucht binnen gelaten. Ik vermeld dit expliciet omdat wij daar in de kou hebben moeten telewerken gedurende heel die tijd. Aangezien er geen ladderlift gebruikt geweest is en gezien de gevolgen daarvan wil ik graag het bedrag voor de ladderlift terugvorderen, namelijk 250€.Ik heb tevens nog steeds geen datum kunnen ontvangen voor de plaatsing van de enphase module en micro omvormers.. Hierna gaan jullie nog een keurder moeten laten komen. Daarna moet ik mijn aangifte voor de premie indienen voor eind dit jaar. Kunnen we ervoor zorgen dat dit allemaal voor eind dit jaar in orde komt? De initiële afgesproken datum voor de installatie was 16/08, na 3 keer uitstel (30/08, 24/10, 16/11) door UwZon komt de tijd om aangifte te doen in gedrang.Indien om willen van de bovenstaande omstandigheden mijn aanvraag voor de premie te laat ingediend wordt en dus niet uitbetaald kan worden, zal ik genoodzaakt zijn UwZon dit bedrag, namelijk 450€, te laten vergoeden.De Vlaamse overheid heeft beslist om deze premie op 1 januari 2024 stop te zetten.Zonnepanelen met keuringsdatum tot en met 31 december 2023 komen in aanmerking voor een premie. https://www.fluvius.be/nl/premies/premies-voor-huishoudelijke-klanten/premie-zonnepanelen?app-refresh=1700734211417

Afgesloten
F. C.
14/12/2023

Afspraken verzuim met gevolgen

Beste,Op 23/11 heb ik onderstaande mail naar jullie verstuurd, en tot op heden nog steeds geen reactie gekregen van jullie planning. Vandaar mijn aangetekend schrijven van 30/11 en deze mail via testaankoop. Ter verduidelijking, ik heb op 06/06/2023 het volledige bedrag gestort voor de installatie voor 6 zonnepanelen met enphase modules en volledige aansluiting mits 2% korting, dit voor de installatie dat initieel gepland was op 16/08. Wegens problemen langs uw zijde is de installatie naar 30/08 verplaatst. Dan uitgesteld naar 24/10. Dan naar 16/11. Telkens via zeer stroeve communicatie. Op donderdag 16/11 zijn ze uiteindelijk de zonnepanelen komen plaatsen. Tot mijn grote verbazing want er waren geen parkeerverbodsborden geplaatst voor de ladderlift (te plaatsen 3 dagen op voorhand). De installateur vertelde mij toen dat er geen ladderlift hoefde te komen want ze zouden via een gewone ladder de panelen op mijn dak brengen (dak 1ste verdiep). 5 minuten later belt hij weer aan om te vragen of ze toch langs binnen mogen passeren om zo via de tuin een ladder te plaatsen naar het dak van de keuken. Via dat dak konden ze dan een 2de ladder plaatsen om zo op het dak van de slaapkamer te geraken. Ik heb naar jullie kantoor proberen te bellen 050 34 44 21 en 050 61 67 15 maar kreeg toen geen antwoord. Ik kon ook onmogelijk uw ploeg vragen om toch nog parkeerverbodsborden te laten plaatsen en een ladderlift te laten komen zoals afgesproken aangezien mijn aanvraag voor de premie zo nog meer in tijdsgedrang zou komen. Ik heb ze dus via mijn living en keuken al het materiaal naar boven laten brengen. Hierdoor heeft de voordeur en tuindeur wagenwijd open moeten staan en zo koude lucht binnen gelaten. Ik vermeld dit expliciet omdat wij daar in de kou hebben moeten telewerken gedurende heel die tijd. Aangezien er geen ladderlift gebruikt geweest is en gezien de gevolgen daarvan wil ik graag het bedrag voor de ladderlift terugvorderen.Ik heb tevens nog steeds geen datum kunnen ontvangen voor de plaatsing van de enphase module en micro omvormers.. Hierna gaan jullie nog een keurder moeten laten komen. Daarna moet ik mijn aangifte voor de premie indienen voor eind dit jaar. Kunnen we ervoor zorgen dat dit allemaal voor eind dit jaar in orde komt? De initiële afgesproken datum voor de installatie was 16/08, na 3 keer uitstel (30/08, 24/10, 16/11) door UwZon komt de tijd om aangifte te doen in gedrang.Indien om willen van de bovenstaande omstandigheden mijn aanvraag voor de premie te laat ingediend wordt en dus niet uitbetaald kan worden, zal ik genoodzaakt zijn UwZon dit te laten vergoeden.De Vlaamse overheid heeft beslist om deze premie op 1 januari 2024 stop te zetten.Zonnepanelen met keuringsdatum tot en met 31 december 2023 komen in aanmerking voor een premie. https://www.fluvius.be/nl/premies/premies-voor-huishoudelijke-klanten/premie-zonnepanelen?app-refresh=1700734211417 Factuur 2023 / 220Uw referentie: 23683

Afgesloten
E. H.
21/07/2023

Uitstel van werken zonder verwittigen (3X)

In juli 2022 een contract afgesloten met UwZon (HTKS) Smedenstraat 34 te Brugge voor de plaatsing van een nieuw dak, zonnepanelen en thuisbatterij. Op 19 september 2022 zouden de werken uitgevoerd worden, dus we betaalden de volledige som 26610 euro(-2% omwille van de betaling). Op 19 september daagde niemand op, geen verwittiging. Na vele telefonische pogingen kreeg ik te horen dat het werd uitgesteld tot januari 2023. In januari 2023 hetzelfde verhaal. Nu werd het uitgesteld naar 12 juni. Ik bel eind april of de datum nog steeds vaststaat. Dit wordt bevestigd. 12 juni gebeurt er niets, geen verwittiging. Wederom bellen naar het bedrijf en nu wordt het uitgesteld naar oktober 2023. ...14 maanden na de ondertekening en betaling. Ik heb 5 juli een aangetekend schrijven gericht aan de zaakvoerder Karen Bataille met de vraag te reageren binnen de 14 dagen. Geen reactie.

Afgesloten
M. R.
22/06/2023

Problemen terugbetaling voorscho

Ik bestelde 17/11/2022 zonnepanelen. Al meteen daarna kreeg ik slechte recensies te lezen van dit bedrijf. Een veel voorkomend probleem onbereikbaar bij problemen. Ik kreeg argwaan. De plaatsing was gepland voor in maart. Kort boirdien krijg ik de boodschap dat dit verplaatst moet worden naar 9 mei wegens ongeluk werknemers. Ok kan gebeuren. Op 9 mei 's het bar slecht weer, regen en wind. Om 10u30 staat plots 1 werknemer voor de deur. Ik vond dit al onverantwoord met dit weer 1 man op het dak. Ik zeg niets. Een tijd later ga ik iets halen op mijn kamer en zie dat deze onder water staat. Ik snel naar beneden naar de werknemer die ondertussen in zijn camionette zit. Hij gaat terug naar boven en legt de dakpannen weer op hun plaats. Ondertussen bel ik naar het bedrijf maar ... wat dacht je, onbereikbaar ! De werknemer is even later vertrokken. Ik stuurde email naar het bedrijf dat mijn vertrouwen in dit bedrijf ni helemaal op was en ik mijn voorschot terug wou. Sedertdien niets meer gehoord. Ik vetaal ondertussen al ruim een half jaar een lening af voor zonnepanelen die ik niet heb en zonder mijn voorschot van 2400 euro kan ik ook geen ander bedrijf contacteren. Help !Michelle

Afgesloten
W. V.
12/06/2023

Installatie werkt niet naar behoren

Beste , Sinds juli 2022 hebben wij het volledige bedrag betaald van 21700 € aan jullie, nog steeds werkt onze installatie niet naar behoren! Eerst hadden jullie ons gegarandeerd dat onze zonnepanelen en batterij gingen tijdig geïnstalleerd zijn om te kunnen genieten van een premie , daar liep het al mis . Meerdere keren namen wij verlof zonder wedde omdat er zogenaamd iemand ging langskomen, ook vandaag 12 juni , weer niemand gezien !Jullie bereiken is een regelrechte Ramp , zowel telefonisch als via mail.Graag hadden wij gewenst dat onze installatie binnen de kortste keren werkt hoe het hoort en een tegemoetkoming van jullie kant, Na bijna een jaar is ons geduld echt op !

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform