Meest recente klachten

J. D.
1/04/2025

herstelling thuis batterij

Beste, Ons thuisbatterij ontlaad niet meer. We hebben meermaals gebeld en gemaild naar Uw zon maar krijgen geen antwoord. Heb op de site van uw zon gekeken en we kunnen de pagina niet meer vinden. Ben te einde raad. Met vriendelijke groeten, Jo De Coene

Afgesloten
T. V.
13/07/2024

Betalingsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 19/10/2022, kochten wij zonnepanelen aan bij jullie, met de mededeling dat de premie zou worden terugbetaald aan de voorwaarden van 2022. Op 28 augustus 2023 kregen wij de premie van 480 euro van Fluvius. Volgens jullie factuur zou het ontbrekende gedrag van 420 euro naar ons gestort worden. Ik stel echter vast dat dit bedrag nog steeds niet is gestort op ons rekeningnummer na jullie meermaals te contacteren, zowel telefonisch, via mail en ik ben zelfs bij jullie langs geweest. Steeds werd gezegd dat de boekhouding niet aanwezig is en dat het zal doorgegeven worden. Ik vroeg ook of de boekhouding mij zou kunnen contacteren. Ook hen hoorde ik tot op vandaag niet. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen eind juli het storten van de 420 euro met interest, want we wachten al bijna een jaar op ons geld. Met vriendelijke groeten, Tine Vande Velde Bijlage: - Kopie factuur

Afgesloten
A. V.
18/02/2024

Probleem installatie zonnepanelen

Beste,Wij bestelden in juli 2023 zonnepanelen. Er werden er 8 besteld op aanraden van de verkoper. Na tussenkomst van de zaakvoerder werden ons ander modellen beloofd, daar de vertegenwoordiger ons slechte zonnepanelen (geen opbrengst, slechte zijde, enz.) had voorzien. Na veel uitstel werden de panelen eindelijk eind december 2023 geïnstalleerd.Daarbij werden 2 serieuze gaten verkeerdelijk in de muur geboord.Begin januari 2024 zou de elektricien komen, maar deze had de omvormer niet bij.Eind januari hadden we een nieuwe elektricien op bezoek, maar die had terug geen omvormer mee.Ondertussen zijn er 7 maanden voorbij en is het nog steeds niet in orde!Sedertdien werd er niet gereageerd (na meerdere mails en telefoontjes) door het bedrijf Uw Zon.Het bedrijf is zeer moeilijk te bereiken via telefoon en mail.We zijn intussen al midden februari 2024 en krijgen geen antwoorden meer op onze mailsDe premie van de overheid kan dus niet meer aangevraagd worden. Het bedrijf heeft bevestigd om deze in vermindering te brengen (indien woord wordt gehouden).Graag zouden wij willen dat dit hier zo vlug als mogelijk afgehandeld wordt en dat deze zonnepanelen aangesloten worden met de nodige omvormer.Wij willen gewoon dat deze zaak afgehandeld wordt, zonder dat er nog tijd gerekt wordt, wat de reden voor het rekken van tijd binnen dit bedrijf is?Onze vrees is dat de afspraken niet meer worden nagekomen.We hebben de helft, als voorschot, reeds betaald.

Afgesloten
M. D.
8/02/2024

Niet leveren en installeren van batterij voor zonnepanelen

Beste, we bestelden op 19 juli 2022 onze zonnepanelen en de batterij. We hebben alles in diezelfde week betaald. Onze zonnepanelen werden (na vele berichten en telefoontjes en met maanden vertraging) geleverd en aangesloten op het net. Onze batterij werd ons op het zelfde moment beloofd maar is er nog steeds niet. Na vele installatiedata te hebben ontvangen en te hebben gewijzigd door het bedrijf zelf, kregen we tot op heden telkens een excuus als niet geleverd, ziek, verkeerd geleverd,...We hebben onze laatste communicatie gehad op 15 januari 2024 en sindsdien niets meer gehoord (geen nieuwe datum, geen excuus). Door dit uitstelgedrag kunnen wij onze zonnepanelen niet ten volle gebruiken en liepen we bovendien alle financiële voordelen mis. We betalen maandelijks een lening van bijna 200 euro af voor iets dat niet aanwezig is en niet werkt. Het bedrijf bezit op dit moment 8962 euro (+BTW) van ons waar wij niets voor terug krijgen.

Afgesloten
K. V.
24/01/2024

Niet geleverde zonnepanelen

Beste,We hebben vorig jaar in augustus zonnepanelen besteld. Deze zouden zeker dat jaar nog geleverd en geïnstalleerd worden. We hebben het volledige bedrag van de zonnepanelen onmiddellijk betaald. De eerste keer dat ze de zonnepanelen kwamen plaatsen was 18 september. Toen hebben ze afgezegd omdat hun technieker ziek was. Na veel gebeld, hebben we uiteindelijk een nieuwe datum gekregen. 14 november, deze is ook niet doorgegaan omdat ze de verkeerde panelen hadden. Dit was nochtans de eerste keer geen probleem? Ondertussen reageren ze niet meer op onze mails en ze telefonisch bereiken is ook zeer moeilijk. Het jaar is voorbij dus onze subsidie voor de zonnepanelen zijn we nu ook kwijt. Ze hadden ons gezegd dat ze de subsidie zouden vergoeden als ze niet voor het einde van 2023 zouden plaatsen. Wij zijn ons vertrouwen in dit bedrijf volledig kwijt en zouden al heel blij zijn als we het volledige bedrag van de zonnepanelen zouden terugkrijgen. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Kathleen Van Praet

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform