Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
N. D.
3/05/2024

Nalatigheid aanmeldingsprocedure

In oktober 2022 lieten we door het bedrijf MK-realisaties zonnepanelen leggen. Alles verliep goed, ook zou het bedrijf alles in het werk stellen om onze installatie aan te melden bij fluvius zodat we onze premie konden aanvragen maar MK deed nooit iets.Hier heb ik naast een boete door te late aanmelding ook nog eens de premie voor de zonnepanelen mis gelopen. Dit komt op +1560 euro verlies.Blijkbaar wordt alle verantwoordelijkheid bij de eindconsument gelegd als het over de aanmelding en premiedossier gaat. Klacht bij fluvius of de ombudsman draaiden op niets uit dus mijn laatste hoop ligt bij Testaankoop.Heb bedrijf MK realisaties zou nog bestaan maar contact opnemen gaat niet meer, geen antwoord op mails of telefoons.Ook leert een beetje opzoekwerk mij dat de dienst na verkoop zeer te wensen over laat.

Afgesloten
Y. S.
26/04/2024

door hun nalatigheid heb ik géén recht op premie + extra administratieve kost

Eind 2022 heeft MK-realisaties geplaatst in Kleinzand 89 te 9200 GREMBERGEN.In april 2023 heb ik uw (ex)medewerker Younes gevraagd het nodige te willen doen voor de keuring van deze installatie omdat de andere elektriciteitswerken langer duurden dan voorzien.Na meerdere malen aandringen van mijn kant heeft hij uiteindelijk het nodige gedaan en is er een keurder langsgeweest. Na ontvangst van het keuringsverslag heeft Younes me laten weten dat het dossier naar Fluvius verzonden was. Uit mijn navraag bij Fluvius eind september.2023 blijkt er helemaal geen aanvraag/melding ingediend te zijn...Aangezien betrokken medewerker (Younes) niet langer bij u tewerkgesteld was, heb ik mij rechtstreeks tot u gericht om de actuele stand van zaken/inlichtingen omtrent mijn dossier te krijgen. (Ik verwijs naar mijn mail van 26/09/2023)U hebt mij op 6/10/2023 het bewijs van de aanmelding bij Fluvius bezorgd. Een bevestigingsmail van Fluvius bevestigde dit.Wij zijn nu april 2024 en ik heb Fluvius gecontacteerd over de situatie van mijn dossier.Aangezien het dossier NIET BINNEN DE 30 DAGEN na de keuring (dit was 19/05/2023) werd ingediend, heb ik géén recht meer op de premie.Bovendien wordt mij hierdoor nog een administratieve kost aangerekend. Als bijlage kunt u betreffende aanrekening vinden mét de reden ervan vinden.Hierna de informatie van FluviusEen installateur plaatst jouw zonnepanelen.Laat de installatie keuren en neem de installatie in dienst. De keuringsdatum is de officiële datum van indienstname en bepaalt de hoogte van je premiebedrag.Meld je zonnepanelen aan bij Fluvius. Dit is de eerste stap in je premieaanvraag. Je bent verplicht je zonnepanelen aan te melden bij Fluvius binnen de 30 dagen na de AREI-keuring. Doe je die aanmelding niet binnen de 3 maand na de AREI-keuring dan verlies je onherroepelijk het recht op deze premie. In dit bericht vind je het G-nummer, dit is een identificatienummer van de installatie.Als we jouw aanmelding verwerkt hebben, sturen we hiervan een bevestiging. Door drukte kan dit enkele maanden duren. Geen zorgen: de keuringsdatum bepaalt je premiebedrag.Gelet dat de nalatigheid van uw (voormalige) medewerker de oorzaak is van het mislopen van de premie Overwegende dat ik door deze nalatigheid niet alleen het recht op een premie misloop, maar daar bovenop nog een administratieve kost mag betalenOm deze reden zou ik met jullie tot een billijke schikking willen komen ter compensatie van de misgelopen premie waar ik recht op had indien de aanmeldings/aanvraag- procedure correct was verlopen enerzijds en de extra aangerekende administratieve kost anderzijds.Ik betreur dit voorval ten zeerste, maar ook het onbeantwoord blijven van mijn mail hierover die ik uw medewerkster Jenny op 17/04/2024 heb gestuurd.Ik hoop alsnog dat wij tot een schikking kunnen komen.

Afgesloten
A. C.
18/01/2024

Problemen met after sales zonnepanelen

Ik liet verleden jaar in juni zonnepanelen installeren door MK Realisaties. Het heeft al tot eind oktober (en vele malen bellen) geduurd vooraleer er een controleur langs kwam. Die heeft uiteindelijk mijn installatie afgekeurd wegens de aarding. Ik heb sindsdien al vele malen MK Realisaties proberen te bereiken via telefoon en mail, maar kreeg daar tot op heden geen antwoord op. Ik heb ondertussen zelf de aarding laten in orde brengen (wat in principe door MK Realisaties moest gebeuren), dus de controleur kan nog eens passeren, maar ik kan MK Realisaties dus niet meer bereiken. Daarbovenop wacht ik ook nog steed op de installatie van een SolarEdge app (voor de omvormer), waarmee ik heel precies de opbrengst van mijn panelen zou kunnen opvolgen. Dit is tot op heden ook nog steeds niet in orde gebracht.Ik heb ondertussen al meer dan 1000KW in het net gestoken zonder daar ook maar enige compensatie voor te zien.Zie ook de vele negatieve reviews op bvb. google maps (die ik jammergenoeg niet gezien heb vooraleer met hen in zee te gaan):https://www.google.be/maps/place/MK+Realisaties/@51.099155,4.1384287,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x47c3915c1eabf0e1:0xce5e081fff122f70!8m2!3d51.099155!4d4.1410036!16s%2Fg%2F11t81jz3bt?entry=ttuWaaruit heel duidelijk mag blijken dat dit bedrijf allesbehalve goede bedoelingen heeft voor zijn klanten.Ik vrees eigenlijk dat ik dus ook nog eens zelf voor een controle zal mogen zorgen en de app op mijn buik zal mogen schrijven... Hopelijk kunnen jullie hier iets mee...Dit moet toch ergens illegaal zijn denk ik dan? Hoe kan een dergelijk bedrijf blijven bestaan zonder gevolgen?

Afgesloten
L. E.
5/01/2024

Probleem met opvolging dossier zonnepanelen

Beste, Op 27 april zijn jullie zonnepanelen komen leggen, zeer tevreden van, zowel van de plaatsing als van de gesprekken en de info die jullie vooraf komen geven zijn.Ik heb dan ook direct de betaling uitgevoerd, zoals dat hoort. Maar wat er achteraf gebeurd is (of niet gebeurd is), kan echt niet. Op 15 mei zijn de panelen pas geactiveerd, dit na een melding van mij dat we de app niet in werking kregen. Op 14 juni heb ik de eerste keer zelf gevraagd wanneer de keuring zou plaats vinden, dat was dan nog niet ingepland. Ik heb daar op 27 juli (meer dan een maand later) een rappel voor moeten doen. Uiteindelijk is de keurder op 28 augustus langsgekomen. Op dat moment was in principe alles in orde, alleen de schema's moesten nog door jullie aan hem verzonden worden. Op 28 september heb ik een herinnering gestuurd naar jullie met de vraag of die schema's al in orde waren nadat ik daar eerder die week over gebeld had, geen antwoord. Op 4 oktober een rappel, geen antwoord. Op 16 oktober hadden jullie de schema's klaar om te verzenden. Die zijn uiteindelijk pas op 6 november verzonden. Op 14 november krijg ik volgend antwoord:Ik heb het even nagekeken voor u de attesten zijn inderdaad doorgestuurd geweest naar ACEG.Ik heb va ACEG nog geen mail terug gekregen met het positief keuringsverslag, de keurder heeft de attesten verder doorgestuurd naar ACEG ( dienst aanpassingen) zij moeten de goedkeuring geven om het negatief keuringsattest aan te passen naar een positief keuringsattest.Ik volg het verder op voor u en hoop u deze week goed nieuws te geven en het positief keuringsattest te kunnen doormailen.Ik heb dan nog op 23 nov, 30 nov, 7 dec en 13 dec een update gevraagd aan jullie, maar zonder antwoord. Aangezien ik terug zonder feedback bleef van jullie, heb ik op 22 december zelf contact opgenomen met de keuringsdienst. Mijn verbazing was groot te moeten horen dat mijn verslag nog steeds negatief is en dat dit ook niet positief kan worden beoordeeld omdat er te veel tijd tussen de keuring en het verzenden van de schema's zat. Ter herinnering, de keuring is gebeurd 21/8 en jullie hebben pas na mijn herhaaldelijke rappels de schema's verzonden op 6 november. Er moest dus een nieuwe keuring gebeuren, wat onmogelijk was om dat nog in 2023 te doen. Ondertussen, op 5/1/2024 is de keuring uitgevoerd, omdat ik deze persoonlijk heb aangevraagd wegens nalatigheid van jullie kant. Deze zal positief zijn, alleen na de deadline om een premie te kunnen krijgen en ik zal de keuring uiteraard nog moeten betalen ook, terwijl die in jullie factuur vervat zat.Ik verwacht een schadevergoeding van jullie voor - de kost van de uitgevoerde keuring - 153 euro- het bedrag dat ik aan jullie betaald heb voor de administratieve ontzorging van mijn dossier - 565 euro- het bedrag van de premie die ik mis loop - 750 euro

Afgesloten
P. V.
8/12/2023

zonnepaneleninstallatie in orde brengen +elektrisch schema ontbreekt

Beste, op 15 en 16 juli werden mijn zonnepanelen geplaatst. Jullie gingen zorgen voor de aanvraag van de keuring. Na een hele tijd te wachten gebeld op 29/8 hoe het zat met de keuring? 19/9 gebeurde de keuring. Afgekeurd wegens een draad die verkeerd aangesloten is en het ontbreken van elektrisch schema. Niks gehoord van jullie. Gebeld op 29/9, 6/10,Op 10/10 ging iemand komen , niemand gezien.11/10 gebeld. Er ging op 17/10 iemand komen. Niemand gezien. Ondertussen gebeld, gemaild, er ging nogmaals iemand komen op 25/10 afgezegd. Gebeld, gemaild geen reactie tot 23/11 wordt gezegd dat er op 8/12 iemand ging komen om 12.30.Terug niemand gezien. Bellen , sta je steeds in wacht of de mailbox is vol, mailen wordt niet op gereageerd. Mijn premie zal ik ook al kunnen vergeten. Wanneer gaat alles nu eens in orde komen.

Afgesloten
S. H.
20/11/2023

Geen communicatie omtrent plaatsing thuisbatterij

In het kort even samenvatten: Op 28/02/2023 heeft deze firma onze zonnepanelen komen installeren.Thuisbatterij kon nog niet geleverd worden omdat ik nummer 44 op de wachtrij was. Ik ben dit te weten gekomen door zelf te bellen17/10/2023: na bijna 8 maanden zonder enige communicatie van hun kant heb ik 2 mails gestuurd naar help@mk-realisaties.be en contact@mk-realisaties.be voor een stand van zaken.Na de tweede mail heeft een zekere Jenny contact met mij opgenomen en heeft de plaatsing van de thuisbatterij ingepland voor 07/11/2023Op 06/11/2023 heb ik nog een mail gestuurd om deze afspraak te bevestigen.07/11/2023 niemand gezien. Ik ben hiervoor speciaal thuisgebleven.2 weken later nog eens gebeld om een datum van plaatsing te krijgen. Ik kreeg antwoord dat men het moest vragen aan de plaatser Kevin. Een persoon die blijkbaar zonder planning werkt wat merkwaardig is voor 2023.Tot vandaag nog steeds niets gehoord van dit bedrijf

Afgesloten
L. C.
20/11/2023

Keuring zonnepanelen kan niet doorgaan door ontbrekende documenten

In september heb ik zonnepanelen laten instaleren.De keuring zou door het bedrijf gereld worden nadat de factuur betaald werd.De factuur is netjes in september betaald.Sinds dan is het bedrijf quasi onbereikbaar.Antwoorden niet meer op mails, niet op berichten en nemen de telefoon niet meer op.Als je ze uiterst uitzonderlijk wel aan de lijn krijgt dan komen ze met excuses af, en verzekeren ze je dat het in orde komt.Ik heb nu zelf een keuring geregeld, maar deze is afgekeurd omdat ik de technische plannen niet heb van mijn zonnepanelen, iets wat het bedrijf me ging bezorgen maar ook dit heb ik nooit gekregen.Aangezien de panelen dit jaar nog gekeurd moeten worden om recht te krijgen op een premie begint het echt wel te dringen.

Afgesloten
K. S.
4/11/2023

Onbeantwoorde e-mails, niet leveren van schema's, aanpassingen

Beste,Na installatie van onze zonnepanelen (op 16/06/23) heb ik u meermaals gecontacteerd voor een afspraak voor de keuring. Op 9/10/23 is de keuring uitgevoerd, deze keuring is niet in orde omdat de schema's ontbreken die nochtans in de offerte beschreven zijn, ook dient er een aanpassing te gebeuren door jullie aan de installatie. Telefonisch contact, via e-mail blijven echter zonder gevolg. Gezien wij de volledige factuur betaald hebben verwachten wij van jullie dat het nodige gedaan wordt zodat de herkeuring kan uitgevoerd worden en onze premie aangevraagd kan worden.Na 5 maanden nog steeds geen informatie over:- de voorschotfactuur 2023229 (batterij) - voorschotfactuur 2023227 (laadpaal) Wij willen deze bestellingen annuleren en onze voorschotten terug gestort krijgen.

Afgesloten
J. Y.
24/10/2023

Geen afhandeling werken

Beste,Onze zonnepanelen werden geplaatst in Juni. Nadien is onze installatie afgekeurd door middel van verkeerde zekering. Nadien erg moeilijk om de eigenaar te bereiken. Na lange tijd is dit toch gelukt en is de keurder opnieuw langsgeweest. De keurder had mij het eerste bezoek nog steeds geen elektrisch schema doorgekregen. Bij de herkeuring nog steeds niet. De keuring was enkele weken geleden, sindsdien is het onmogelijk om contact te verkrijgen. Ettelijke keren hebben wij hiervoor getelefoneerd, naar zowel het bureau als de zaakvoerder Kevin. Zonder enig resultaat. Wij hebben dit schema nodig om onze aanvraag in verband met terugbetaling van de premie te kunnen doen.

Afgesloten
R. S.
18/09/2023

Service na verkoop

Beste, Bij deze wil ik een klacht neerleggen voor het niet nakomen van de service na verkoop. Ik probeer ondertussen al bijna 2 maand om mijn probleem op te lossen met deze firma en deze laat gewoon niks meer weten ondanks meerdere telefoons en berichten.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform