Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. H.
20/11/2024

Aanrekenen jaarcontract

Beste, Ik wens een annulatie van mijn jaarcontract en een terugbetaling van dit bedrag. Ik heb enkel een DNA-kit besteld en blijkbaar wordt er dan ineens een proefperiode van een maand aangeboden. Als je deze niet stopzet wordt dit meteen een jaarabonnement van €198. Ik heb hier niet om gevraagd en wil dit zeker niet. Ik wens dan graag zo snel mogelijk een terugbetaling van dit bedrag!

Opgelost
K. W.
9/09/2024

Ik wil die abonnement niet

Wijzigen Mijn Klacht Mijn Klacht: Er zijn membership kosten in rekening gebracht van maar liefst 198,44 euro. Ik ben nooit geinterreseerd geweest in een membership, ik wilde alleen de uitslag van het DNA onderzoek bekijken. Schijnbaar start er automatisch een proefperiode en moet je deze stopzetten om te voorkomen dat het doorloopt. Ik heb deze mail echt niet gezien daar waar ik niet mijn persoonlijke gegevens heb gekoppeld aan mijn account. Nog steeds geen reactie op meerdere pogingen ri. support. Schandalig. Gewenste Oplossing: Geld terug Gewenste Oplossing Ik wil mijn geld terug Extra informatie MyHeritage Ltd. Adres: 3 Ariel Sharon St., Or Yehuda 6025000, Israel Belasting ID: 513410662 BTW nummer: EU442008518 Factuurnummer: 27948687 Factuurdatum: 9 sep 2024 Accountnummer: 1983669112 Factuurgegevens Brugge België Product Factuurperiode Aantal Prijs MyHeritage Compleet Abonnement Aug 9 2024 - Sep 8 2025 1 164.00 EUR Totaal excl. BTW: 164.00 EUR Totaal BTW bedrag: 34.44 EUR Totaalbedrag: 198.44 EUR Betalingsdetails De order was geplaatst op 9 sep 2024 Betaalwijze: Creditcard XXXX-XXXX-XXXX-7028 Dank u voor uw klandizie! Als u vragen heeft, kunt u een verzoek tot terugbellen invullen via onze pagina Neem contact met ons op.

Afgesloten
A. C.
1/06/2024

MyHeritage abonnement automatisch gestart nog voor gebruik kon worden gemaakt van de proefperiode

Beste,ik bestelde de DNA-kit en wou, aan de hand van de resultaten, de functionaliteit in de proefperiode bekijken en beslissen of ik het de hoge prijs waard vond. (waar de proefperiode uiteraard voor dient). Nu heb ik nog geen resultaten maar werd ik inmiddels bijna 200 euro aangerekend (ookal van mijn rekening gegaan) voor een jaarabonnement. Ik wacht dus nog steeds op de DNA resultaten... Ik heb op geen enkel ogenblik kunnen genieten van de proefperiode en voel me hierdoor zwaar bedot.Ik had inmiddels onderstaande mail verstuurd:On Sunday, May 26, 2024, 1:30 AM AC wrote:Beste,Ik had graag een annulatie aangevraagd van het abonnement dat gisteren werd aangerekend. Ik heb nog geen enkel resultaat kunnen ontvangen tijdens de proefperiode aangezien mijn DNA staal nog in het labo wordt behandeld. Ik zie graag af van een aankoop van een dienst na een proefperiode waar ik nog geeneens heb kunnen proeven. Ik hoop dat U begrijpt dat dit een enorm zware financiële pil is om te slikken maar indien ik tevreden zou zijn met Uw diensten had ik sowieso overgegaan tot de aankoop van een abonnement, zoals ik nog andere digitale aankopen van aanzienlijke bedragen heb gedaan bij andere bedrijven wanneer ik tevreden ben met diens diensten. Maar op dit moment voel ik mij een beetje bedrogen aangezien ik nog helemaal niks heb kunnen testen. Ik dacht dat de proefperiode zou starten vanaf het moment dat ik de DNA-resultaten ontving. Ik bedank U alvast voor Uw tijd om deze mail door te nemen en om Uw energie om samen tot een oplossing te komen.Mvg,AC-----------------------------------------------------------Het antwoord, een automatisch gegenereerde mail:MyHeritage Support [billing-support@myheritage.com]zo 26 mei, 03:30 (6 dagen geleden)aan mijBeste AC,Dank u voor uw bericht. Ik begrijp dat u uw abonnement wilt opzeggen.U kunt dit eenvoudig zelf doen door hier te klikken en de eenvoudige instructies daar te volgen.MyHeritage brengt voortdurend nieuwe functies uit en voegt meer historische gegevens toe om gebruikers zoals u te helpen bij uw familiegeschiedenisonderzoek. Ik moedig je aan om op de hoogte te blijven door onze blog te volgen, en ik hoop je snel weer te zien op MyHeritage.Met vriendelijke groeten,JennyMyHeritage-ondersteuningsteam-------------------------------------------------------------Graag had ik mijn geld teruggezien want op basis van deze eerste indruk en de manier waarop mensen om de tuin worden geleid kan ik geen vertrouwen in een bedrijf stellen.Mvg,AC

Opgelost
F. M.
20/02/2024

Ongevraagd geld afgehaald van rekening

* Weken lang mail verkeer met support zonder resultaat. * Onvoorziene afschrijving van €400 van onze VISA-rekening, zonder onze voorafgaande kennisgeving.De afschrijving vond plaats op 7 januari 2024, vanaf de VISA-rekening met het nummer 44** **** **** *676, met een exact bedrag van €398,09* geen lopende abonnement op het moment van de afschrijving of daarna of daarvoor...

Opgelost
S. W.
8/06/2023

Onterechte betaling met creditcard

Beste,Ik bestelde op 27 mei 2023 een DNA-kit voor de prijs van 58 EUR. Ik betaalde dit met mijn creditcard. Tot mijn grote ontsteltenis zie ik dat u niet enkel die 58 EUR van mijn creditcard inde, maar ook nog eens 398,09 EUR. Ik heb geen abonnement of niets anders aangekocht. Ik wens dit geld onmiddellijk terug te ontvangen.Ik heb onmiddellijk gereageerd via het contactformulier, werd gebeld door iemand die het zou bespreken met zijn manager en me onmiddellijk terug zou bellen, maar helaas ik heb niemand meer gehoord. Ik heb nogmaals een mail gestuurd. Maar ik krijg geen enkele reactie.Siska Willems

Opgelost
M. V.
14/05/2023

Automatische verlenging zonder verwittiging

Beste, Op zondag 30 april kwam ik tot de onaangename vaststelling dat het data en premium abonnementen van MyHeritage account stilzwijgend werden verlengd, terwijl ik nooit heb ingestemd met een dergelijk stilzwijgende verlenging en ik ook niet vooraf ben verwittigd dat beide abonnementen stilzwijgende zouden worden verlengd. Het bedrag voor de vernieuwing van beide abonnementen werd immers op exact hetzelfde moment van mijn Paypal account gehaald als het moment waarop ik werd ingelicht over de vernieuwing van beide abonnementen. Tijdens een telefonische gesprek met een medewerker van MyHeritage beweerde hij dat de email (van 1 jaar geleden) waarin de aanvang van het abonnement werd bevestigd, zou vermeld hebben dat het abonnement automatisch zou worden verlengd. Hij gaf evenwel ook toe dat de klant normaalgezien kort voor de verlenging een verwittiging krijgt van de vernieuwing van het abonnement. Ik voel mij als consument oneerlijk behandeld doordat ik geen verwittiging kreeg alvorens over te gaan tot automatisch verlenging waardoor mij de mogelijkheid werd ontnomen om het abonnement stop te zetten en een automatisch vernieuwing te vermijden. Bijgevolg eis ik dan ook dat beide abonnementen met onmiddellijke ingang worden stopgezet en de bedragen integraal worden teruggestort. Ten overvloede wens ik erop te wijzen dat de algemene voorwaarden van MyHeritage het volgende vermelden: Na het eerste jaar kunt u uw abonnement beëindigen op elk gewenst moment, met een opzegtermijn van 30 dagen via een bericht naar het volgende emailadres: nl-subscriptions@myheritage.com. Zodra ik ontdekte dat het abonnement automatisch werd vernieuwd (op 30 april 2023) heb ik een email gestuurd naar MyHeritage waarin ik de onmiddellijk stopzetting vroeg.

Afgesloten
G. V.
9/01/2023

Automatische verlenging abonnement

Geachte,Op 27 december 2022 werd mijn abonnement automatisch vernieuwd. Ik had sinds december 2021 een upgrade naar een compleet abonnement. Aangezien de totale prijs me veel te hoog is, wens ik dit abonnement nu op te zeggen en wel met onmiddellijke ingang. Men heeft me telefonisch gecontacteerd en mij een abonnement van 2 jaar aangeboden voor hetzelfde bedrag maar bij nader inzien wens ik het abonnement toch op te zeggen. In uw voorwaarden (zie uittreksel onderaan) heb ik hiervoor 30 dagen te tijd. Ik wens dan ook van deze voorwaarden gebruik te maken en het abonnement op te zeggen. Gelieve hiervoor het nodige te doen en het bedrag van €423,50 terug op mijn rekening te storten.“Na het eerste jaar kunt u uw abonnement beëindigen op elk gewenst moment, met een opzegtermijn van 30 dagen via een bericht naar het volgende emailadres: nl-subscriptions@myheritage.com.”MvgHilde HermansIk heb deze mail nogmaals doorgestuurd en heb hierop nog geen antwoord gekregen. Mails naar 'nl-subscriptions@myheritage.com' komen onbesteld terug. Heb daarom mijn mail gestuurd naar 'billing-vip@myheritage.com'. Het bovenvernoemde bedrag werd via de creditcard van de rekening gehaald.

Opgelost
J. V.
3/01/2023

'proefperiode' bij bestelling DNA kit.

Beste, mijn vriendin bestelde een DNA kit bij MyHeritage.Na het ontvangen en terug sturen van de test kon het resultaat ongeveer 6 weken duren stond er bij vermeld. Je kreeg hierbij een gratis proefperiode van een maand om de site optimaal te kunnen gebruiken.Alleen is deze proefperiode direct gestart na de bestelling van de DNA kit, terwijl ze deze nog niet eens had toe gekregen.Nu, een maand later zijn we nog wachtende op het DNA resultaat maar hebben ze de proefperiode al omgezet in een jaar abonnement van maar liefst €198,44.We hebben Myheritage vriendelijk via mail gevraagd om de proefperiode te laten starten op de dag dat we het DNA resultaat toe krijgen én de optie tot opzeggen binnen de maand.Maar ze antwoorden dat we de proefperiode niet heb geannuleerd en dat we nu een jaar het 'compleet abonnement' hebben.Ik ben niet blij met deze situatie en ik wil gebruik maken van mijn herroepingsrecht van 14 kalenderdagen. (zie link)https://www.sepastop.eu/nl-be/kennisbank/herroepingsrecht/

Opgelost
P. M.
29/07/2022

Manier van facturen innen

Hierbij de mail die ik vandaag stuurde.GeachteMag ik er u vriendelijk op wijzen dat ik enkel facturen betaal die ik vooraf ontvangen heb.En die “betaling” die jullie willen doorvoeren hoort niet bij mijn stijl van handelen, nl. ongevraagd geld van mijn rekening innen.Ik heb dit al jaren geleden (sinds 2013) duidelijk proberen maken,o.a. door terugbetaling te eisen. Verder heb ik elk jaar opnieuw duidelijk proberen maken dat ik die automatische inning niet op prijs stel. Maar blijkbaar is dit signaal van de afgelopen 9 jaren geleden bij My Heritage nog niet doorgedrongen.Als ik dus een beleefde en vriendelijke nota van u krijg om mij de vervaldag van mijn abonnement mee te delen en mij vriendelijk uitnodigt om dit abonnement te verlengen, zal ik dit hoogstwaarschijnlijk doen, maar zeker nooit meer via kredietkaart. Ik heb de kredietkaart buiten gebruik gesteld omdat ik helemaal niet gediend ben van jullie manier van facturen innen.Ik veronderstel dat u begrijpt dat een klantvriendelijke manier van zaken doen u tot eer zal strekken.Ik stuur deze mail ook naar Test Aankoop.Met redelijk vriendelijke groetenPeter Mortier ----------------------------------------------------------------------------Peter Mortier+ 32 477 39 27 38peter.mortier.pm@gmail.commortierpeter8420@telenet.be??Denk je aan het milieu vooraleer je deze mail afdrukt?Misschien is bewaren op de computer voldoende? Met dank!----------------------------------------------------------------------------Van: notifications@bluesnap.com <> Verzonden: donderdag 28 juli 2022 0:50Aan: mortierpeter@telenet.beOnderwerp: Mislukt herhaaldelijk in rekening brengen Account ID: 55120913Mislukt herhaaldelijk in rekening brengen Hallo, Wij sturen u deze e-mail om u te laten weten dat uw recente betalingspoging voor een abonnement #87343970 is mislukt. Factuur-ID: 163453412Product: MyHeritage - .com Package Extension - Complete, billed annually Om eventuele onderbrekingen van de dienst te voorkomen, moet u uw betalingsinformatie bijwerken door in te loggen op het Shopper bedieningspaneel .Uw inloggebruikersnaam is: 1456760666302.Voor vragen en hulp bezoekt u het FAQ-gedeelte .Met vriendelijke groet, MyHeritage LtdIf you have any questions, we're here to help.Contact us at support@myheritage.com

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform