Terug

Automatische verlenging zonder verwittiging

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: MyHeritage

14/05/2023

Beste, Op zondag 30 april kwam ik tot de onaangename vaststelling dat het data en premium abonnementen van MyHeritage account stilzwijgend werden verlengd, terwijl ik nooit heb ingestemd met een dergelijk stilzwijgende verlenging en ik ook niet vooraf ben verwittigd dat beide abonnementen stilzwijgende zouden worden verlengd. Het bedrag voor de vernieuwing van beide abonnementen werd immers op exact hetzelfde moment van mijn Paypal account gehaald als het moment waarop ik werd ingelicht over de vernieuwing van beide abonnementen. Tijdens een telefonische gesprek met een medewerker van MyHeritage beweerde hij dat de email (van 1 jaar geleden) waarin de aanvang van het abonnement werd bevestigd, zou vermeld hebben dat het abonnement automatisch zou worden verlengd. Hij gaf evenwel ook toe dat de klant normaalgezien kort voor de verlenging een verwittiging krijgt van de vernieuwing van het abonnement. Ik voel mij als consument oneerlijk behandeld doordat ik geen verwittiging kreeg alvorens over te gaan tot automatisch verlenging waardoor mij de mogelijkheid werd ontnomen om het abonnement stop te zetten en een automatisch vernieuwing te vermijden. Bijgevolg eis ik dan ook dat beide abonnementen met onmiddellijke ingang worden stopgezet en de bedragen integraal worden teruggestort. Ten overvloede wens ik erop te wijzen dat de algemene voorwaarden van MyHeritage het volgende vermelden: Na het eerste jaar kunt u uw abonnement beëindigen op elk gewenst moment, met een opzegtermijn van 30 dagen via een bericht naar het volgende emailadres: nl-subscriptions@myheritage.com. Zodra ik ontdekte dat het abonnement automatisch werd vernieuwd (op 30 april 2023) heb ik een email gestuurd naar MyHeritage waarin ik de onmiddellijk stopzetting vroeg.

Berichten (1)

M. V.

Naar: MyHeritage

07/06/2023

Op 14 mei heb ik voor de tweede keer een klacht gestuurd naar jullie i.v.m. de stilzwijgende verlenging van een data en premium abonnement. 3,5 weken later heb ik nog steeds geen reactie ontvangen. Na contact met andere klanten die hetzelfde probleem hebben gehad, bleek dat jullie in hun geval wel zijn overgegaan tot volledige terugbetaling. Ik wens dan ook snel bevestiging te ontvangen dat jullie zullen overgaan tot volledige terugbetaling van beide abonnementen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform