Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. S.
2/01/2024

Problemen Terugbetaling 5661362

Beste, Order 5661362 t.w.v. € 119,95 werd via track and trace geretourneerd en ontvangen door Sneaker District op 30NOV2023. De terugbetaling werd echter tot op heden nog niet ontvangen. Na meermaals contact op te nemen kreeg ik op 20DEC2023 onderstaand bericht via mail aan:---Unfortunately we have sad news to announce: Sneaker District is bankrupt.We are therefore no longer able to process your return or other question. We are very sorry about this and would like to offer our sincere apologies.You can submit your claim to the curator.---De website https://www.sneakerdistrict.nl/ is nog steeds online en men nog steeds aankopen kan doen op de website. Bij deze wil ik officieel klacht neerleggen in de hoop dat ik alsnog € 119,95 terug kan krijgen.Mvg,Geert Speltincx

Afgesloten
K. V.
20/12/2023

Geen terugbetaling beschadigde schoenen

Beste, We bestelden sneakers op 28/11/23. Deze werden geleverd op 30/11/23, maar de schoenen bleken bij ontvangst reeds gescheurd aan een naad bovenaan de schoen.We stuurden 2x bericht via website op 4/11 (192601) en op 10/11 (193476), maar kregen nooit antwoord. Op 19/11 hebben we de schoenen terug gestuurd met Mondial Realy Colis n°74647801. De verzendkosten hebben we zelf betaald. We hebben noch van de berichten noch van de retour enig antwoord ontvangen van Sneaker District.Graag willen we zo snel mogelijk terugbetaling van de schoenen (98 euro) en terugzendkosten (7 euro), een totaal van 105 euro.Mvg,Kristof Van Belle

Afgesloten
K. V.
18/12/2023

Problemen met de terugbetaling

Beste, ik bestelde 2 paar schoenen op 1 november 2023 en stuurde 1 paar terug op 8 november. Het terugsturen gebeurde op eigen kosten, ik kreeg hiervan een notificatie dat het paar terug bij Sneakerdistrict is toegekomen op 10 november. Echter kreeg ik geen melding hiervan van Sneakerdistrict en volgende ook geen terugbetaling. Ondertussen stuurde ik 3 e-mails onder meer met bewijs van de terugzending. Echter geen reactie van hun kant. Ik wacht nog steeds op de terugbetaling van 93, 46 euro.

Afgesloten
H. K.
13/12/2023

Geen terugbetaling na retourneren

Beste,Ik had sneakers besteld en ontvangen van Sneaker District en heb deze geretourneerd via BPost op 30 oktober.Pas op 14 november had ik de bevestiging gekregen dat mijn bestelde sneakers succesvol ontvangen werden door Sneaker District (retourneren). Hierin werd vermeld dat ik het geld binnen 14 werkdagen zou ontvangen.Op 5 december stuurde ik een mail om te vragen wat de status is van mijn terugbetaling.Daarna kreeg ik op 11 december de melding dat Sneaker District failliet zou zijn en ik mijn klacht bij de curator (https://www.claimsagent.nl/nl/Insolvencies/Details/24932) moest indienen. Echter, is Sneaker District wel nog actief (webwinkels zijn nog open, je kan orders plaatsen etc).Ik heb al een aantal slechte dingen hierover gelezen, waardoor het lijkt dat Sneaker District de terugbetalingen gewoon wilt ontwijken.Hierbij las ik ook nog een andere klacht op Test-Aankoop van iemand met hetzelfde probleem als ik (zie klacht https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01931103-27).Ik wil hierover graag duidelijkheid krijgen, aangezien het bedrijf zeer tegenstrijdige acties uitvoert en mijn geld weerhoudt.Graag zou ik mijn geld van de sneakers en de verzendingskosten van het retourneren (€77,31 + €18,1 = €95,41) terugkrijgen of mij op de hoogte te houden van mijn klacht en verdere ontwikkelingen.Alvast bedankt.

Afgesloten
J. D.
8/12/2023

Terugbetaling laat al weken op zich wachten

Beste,Ik bestelde 3x een paar schoenen die ik terugstuurde. Alle 3 de leveringen zijn aangekomen bij hen. Eerste was op 20/10 bij hen aangekomen andere Max 2 weken later. Ik heb ontvangtsmails gehad van hen en ook al een mail om te zeggen dat de terugbetaling langer zal duren. Ondertussen nog steeds geen terugbetaling. Ik heb ze al gemaild gewattsappt en gebeld. Ze zijn niet te bereiken. Mijn bestelling zijn een totaal van 350€.

Afgesloten
J. D.
7/12/2023

Probleem bij terugbetaling

Beste, ik bestelde sneaker online via Sneaker District. De betaling gebeurde bij het plaatsen van de bestelling. Toen ik de sneaker had ontvangen en deze niet bleken te passen heb ik ze teruggebracht naar de Sneaker District winkel te Antwerpen op 06/11/2023. Daar kreeg ik te horen dat de terugbetaling binnen de 14 dagen zou gebeuren. Ik kreeg hiervan ook een bevestigingsmail. De Terugbetaling heb ik echter nooit ontvangen. Telefoons worden niet opgenomen, via chatbot geraak ik geen stap veder en op email krijg ik enkel een email dat het 2 weken langer zal duren. Ondertussen zijn we 1,5maand verder en nog steeds geen terugbetaling of notificatie.

Afgesloten
B. R.
4/12/2023

geen terugbetaling retourgoederen

Beste,Op 2 oktober stuurde ik 2 paar schoenen terug naar sneaker district (https://www.sneakerdistrict.nl/) gezien deze te klein waren.Ik kreeg van hen een mail dat mijn paketje (met nummer 3215647 ) toegekomen was en dat ik mijn terugbetaling binnen de 15 dagen mocht verwachten.Echter kreeg ik mijn geld niet terug binnen de 15 dagen. op 19 oktober stuurde ik mijn eerste mail terug naar hen met de vraag waar mijn geld bleef.Ik kreeg van hen een melding dat de retour (nr 3221497) vertraging had door het vele werk en dat het nog 1 tot 2 weken kon duren.Echter zag ik mijn geld in die periode ook niet terug.Ik heb vanaf dan nog meerdere mails gestuurd, tientallen keer proberen te bellen, een bericht via whatsapp naar hen gestuurd... maar nergens kreeg ik reactie op.Nu lees ik dat het bedrijf failliet is. Echter is hun website wel nog steeds online en kan je nog steeds aankopen doen op de website.Ze maakten recent zelfs nog reclame voor black friday via hun website...Dit zijn malafide praktijken... ik wil dan ook graag een klacht neerleggen in de hoop dat ik mijn 227,95 euro nog terug krijgen.mvg,Bram Roets

Afgesloten
W. W.
10/10/2023

Retour wordt niet terugbetaald

Beste, eind augustus bestelde ik een paar sneakers via de webshop van Sneaker District, ordernummer 3201300. De schoenen waren te klein waarop ik de sneakers retour stuurde. Ik betaalde hiervoor 20 euro omdat ik een track and trace wilde van mijn verzending. Op 05/09 kreeg ik een mail met de melding dat mijn retour goed ontvangen was en dat ik terugbetaald zou worden binnen de 15 werkdagen. Na deze periode was dat nog steeds niet het geval, waarop ik een mail stuurde. Ik kreeg antwoord dat het nog 1 à 2 weken kon duren. Ook deze periode is nu voorbij. Klantendienst is onbereikbaar (nummer niet toegekend) en via mail krijg je enkel geautomatiseerde antwoorden terug. Chatbox is offline.

Opgelost
S. S.
4/10/2023

Problemen met terugbetaling retour

Beste, Sneaker District laat al meer dan 2 maand op zich wachten voor het terugbetalen van mijn/ mijn man zijn retour. eerst krijg je de melding dat het druk is en nadien laten ze niets meer van zich horen.MVG

Afgesloten
E. H.
2/10/2023

Probleem met terugbetaling

Beste, ik bestelde sneaker online via Sneaker District. De betaling gebeurde bij het plaatsen van de bestelling. Toen ik de sneaker had ontvangen en deze niet bleken te passen heb ik ze op eigen kosten moeten terugsturen. Deze werken door Sneaker District ontvangen op 23/08/2023. Daarvan kreeg ik een email met erin de melding dat ik binnen de 15dagen een refund notification zou ontvangen. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Telefoons worden niet opgenomen, via chatbot geraak ik geen stap veder en op email krijg ik enkel een email dat het 2 weken langer zal duren. Ondertussen zijn we 1,5maand verder en nog steeds geen terugbetaling of notificatie. Dit zijn malafide praktijken die onmiddellijk moeten stoppen. Ik ben niet de enige in deze situatie lees ik nu op google reviews en Facebook.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform