Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Parkeerretributie
Beste, Ik heb de auto van mijn vriendin geparkeerd waar zij woont en met de app een parkeersessie betaald. Dit gebeurde op 10/07/24. Nu krijgt zij een brief betreft openstaande parkeerretributie, ze stuurt mail met bewijs dat zij via app heeft betaald en gingen het onderzoeken. Na paar mails te ontvangen en terug te antwoorden zeggen ze dat ik geen geldig parkeerbewijs heb ook al stuur ik het bewijs mee door. Mvg
Bewonersparking betaald met ingangsdatum 1 december 2023 maar tot op heden geen afhaalbewijs ontvang
Ordernr. A0.6346455Beste,Nog altijd geen antwoord van APCOA, hoe kom ik aan het afhaalbewijs waarvoor ik 100,01 € voor betaald heb.De ingangsdatum is 01-12-2023.Ongelooflijk, 14 dagen nog steeds niets ontvangen???Ik ga contact opnemen met HBvL / Gazet van Antwerpen en Testaankoop.Groeten,Donato Drescigdonatodrescig@gmail.com Op 29 nov. 2023, om 07:43 heeft Donato Drescig [donatodrescig@gmail.com] het volgende geschreven:Ordernr. A0.6346455Beste,Nog 1 dag te gaan en nog steeds GEEN afhaalbewijs ontvangen, is dit de werkwijze van APCOA.De ingangsdatum is 01-12-2023.Kan u mij berichten wanneer ik het afhaalbewijs ontvang.Met dank,Donato Drescigdonatodrescig@gmail.comOp 28 nov. 2023, om 16:40 heeft Donato Drescig [donatodrescig@gmail.com] het volgende geschreven:Ordernr. A0.6346455Beste,Nog 2 dagen te gaan en dan is het 1 december, binnen 5 werkdagen ging ik mijn afhaalbewijs ontvangen? … 12 dagen later….?Met vriendelijke groeten,Donato Drescigdonatodrescig@gmail.com
Aanmaningskosten zonder eerste op hoogte stelling EN zonder eerste aanmaning
Beste,Op 7/3/2023 ontvingen wij een tweede aanmaning omtrent een parkeerretributie van het bedrijf NV APCOA BELGIUM.Hierbij werden wij op de hoogte gebracht een parkeerretributie van 30€ verschuldigd te zijn, alsook een kost van tweede aanmaning tbv 7,5 euro.Wij betaalden de 30 euro maar niet de kost aangezien er nooit een eerste aanmaning werd verzonden. Er was zelfs nooit een eerste kennisgeving gedaan (zoals een ticket bij de wagen).Dan werd er onmiddellijk een 2de aanmaning verzonden (waarschijnlijk werd de eerste nooit verzonden omdat daar geen kosten meer op mogen aangerekend worden)Nu wordt er via deurwaarder nog eens 55€ kosten op die 7,5 aanmaning bijgevraagd.
Onterechte retributies - nalatigheid herstelling eigen infrastructuur
Ik neem hierbij contact op om een klacht in te dienen en te vragen om uw bijstand in een conflict met APCOA, het commercieel bedrijf dat parkeerretributies int te Vilvoorde.Op regelmatige basis parkeer ik aan het uiteinde van de parking te Rooseveltlaan, richting Ferdinand Campionlei. Op 29 maart 2023 constateerde ik dat de parkeerautomaat niet meer functioneerde vanwege werkzaamheden in de buurt van de parkeerplaats. Hierdoor was ik niet in staat om parkeergeld te betalen. Ik heb foto's genomen van het defect, zodat ik bewijsmateriaal heb in het geval er een retributie wordt opgelegd.Op 16 mei 2023 ontving ik een parkeerretributie gedateerd 11 mei 2023 voor een overtreding op 6 mei 2023. Ik heb formeel geprotesteerd tegen deze retributie en deze is uiteindelijk geseponeerd. Echter, ik heb daarna nog twee retributies ontvangen voor de data 8 mei 2023 en 16 mei 2023, die niet zijn geseponeerd ondanks mijn protest en het feit dat de automaat nog steeds niet operationeel is. Tot mijn verbazing dreigt men nu zelfs via een advocatenkantoor de retributies te innen, na 1 aanmaning.Op 9 juni 2023 parkeerde ik opnieuw op deze parking om warm eten op te halen voor een vriendin die in de buurt woont. Tot mijn teleurstelling was de automaat nog steeds niet operationeel. Om te voorkomen dat ik opnieuw een retributie zou krijgen, met alle administratieve rompslomp van dien, heb ik het telefoonnummer van de technische dienst van APCOA gebeld dat op de automaat vermeld staat. Na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik eindelijk contact, maar de verbinding werd onmiddellijk verbroken. Ik heb opnieuw gebeld, maar na nog eens 30 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik het opgegeven. Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd naar de technische dienst, waar tot op heden nog geen reactie op is ontvangen.Eergisteren heb ik opnieuw een retributie ontvangen, dit keer gedateerd 9 juni 2023. De betreffende automaat is inmiddels al 3 maanden buiten werking. APCOA beweert dat dit niet het geval is, maar kan geen bewijsmateriaal overleggen. Ik heb op verschillende data dat ik daar geparkeerd stond foto's genomen van de defecte automaat, wat bevestigt dat deze nog steeds niet operationeel is.Gezien mijn vele inspanningen om deze retributies geseponeerd te krijgen, zoals het geval was bij de retributie van 6 mei 2023 waaruit blijkt dat APCOA erkent dat ze nalatig zijn door de automaat niet te herstellen, vraag ik uw bijstand in dit conflict.Bovendien vind ik het onrechtvaardig dat wij als inwoners van Vilvoorde drie keer moeten betalen voor onze parkeerplaatsen, namelijk via de verkeersbelasting, de gemeentebelasting en de retributies. Het is ontoelaatbaar dat een commercieel bedrijf dat tekortschiet in al zijn taken, zoals het onderhouden en operationeel houden van de eigen infrastructuur, het verlenen van service bij technische defecten, het behandelen van klachten en het tijdig versturen van retributies, ook nog eens winst kan maken.APCOA is op verschillende gebieden nalatig in deze:- De retributies worden pas een week na datum verstuurd en komen dus meer dan een week later toe, terwijl de betaaltermijn 2 weken bedraagt.- De technische dienst is volledig onbereikbaar.- De defecte automaten worden veel te laat of niet hersteld.- Men dwingt de inwoners om te zoeken naar wel operationele automaten of alternatieve methoden (die bijkomende transactiekosten inhouden) te gebruiken.- Bij niet-betaling schakelt me bij de 2de aanmaning reeds een advocatenkantoor in, ook al is er een klacht lopende.Indien u meer informatie nodig heeft om deze klacht te behandelen, sta ik tot uw beschikking via e-mail of telefoon
Onwettelijk retribtutie
Beste,Er zijn verschillende retributies aangerekend door Apcoa in Vilvoorde bij het parkeren in een blauwe zone. De blauwe kaart wordt niet geverifieerd, noch wordt er gekeken of de auto opnieuw aan het verkeer heeft deelgenomen.Hun manier van werken is een scanwagen die controleert of de wagen na x tijd nog op de parkeerplaats staat.Zij kunnen echter niet aantonen dat de wagen niet opnieuw heeft deelgenomen aan het verkeer.Ze sturen dan een foto van de wagen op de parkeerplaats maar dit is in mijn inziens geen bewijs dat de wagen niet deelgenomen heeft aan het verkeer en opnieuw de plaats genomen heeft, zoals de wet voorziet.Kunnen we deze wanpraktijken stoppen?
Parkeerretributie
Beste Naar aanleiding van ontvangen post op 23 /11/2021 ivm retributienummer 421/0016/29582. Bij deze deel ik jullie mede dat we niet akkoord zijn met volgende brief die jullie hebben verstuurt. Mijn vrouw heeft die dag bij het gebruik van de parking wel degelijk een parkeerticket gekocht. ( kunnen jullie eventueel opvragen door ingevoerde gegevens met nummerplaat op betaalterminal parking te raadplegen en eventuele camerabeelden)Op het moment dat zij aan de betaalautomaat staat om haar ticket met ingevoerde nummerplaat te bekomen stond echter al iemand aan de auto met zijn kastje dat ogenblik (normaal persoon met donker haar en getinte huid tussen 30 en 40 jaar geschat)Hij heeft zelf nog op afstand gevraagd welke haar auto was voor toen ze nog aan de parkeerautomaat was en zij heeft geantwoord met die grijze opel. Tevens hebben we voorheen geen aanmaning gehad waaruit blijkt dat er binnen de 5 dagen moet worden betaald , zelfs geen ticket aan de auto op dat moment met betrekking geen geldig parkeerticket Graag een reactie van jullie ivm dit ongemak MvgDannyParkeershop (Apcoa) 26 nov. 2021 14:53 CET Beste,Bij deze bevestig ik de goede ontvangst van uw e-mail aangaande parkeerretributie 421/0016/29582Een ticket wordt steeds geblokkeerd in het toestel zodra u uw handeling heeft gedaan in de parkeerautomaat. We vinden geen parkeersessies terug op uw kenteken. Zoals eerder vermeld wachten we op een geldig parkeerbewijs om bv te kunnen vaststellen dat u bv. een verkeerd kenteken heeft ingegeven en kunnen we uw retributie behandelen.Indien u een geldig parkeerbewijs kan bezorgen kunnen we uw retributie herbekijken.Helaas kan ik de door u aangehaalde argumenten niet weerhouden en blijft de verschuldigde parkeerretributie te betalen.U mag hierbij verder gaan voor de rechtbank enz. zal u vragen om het geldig parkeerbewijs.Gelet op de hierboven vermelde redenen moet ik u alsnog beleefd verzoeken om aan het totaalbedrag van 25 euro te voldoen en dit te storten op het rekeningnummerBE14 0018 9820 1383 met als betalingskenmerk 421/0016/29582 .Graag wens ik uw aandacht erop te vestigen dat bij niet-betaling van deze parkeerretributie de kans bestaat dat er extra kosten bijkomen.Met vriendelijke groeten,Joey | Servicedesk Medewerker |APCOA PARKING Belgium nvTerbekehofdreef 642610 Wilrijkwww.Apcoa.be??APCOA PARKING ParkeershopLetty 26 nov. 2021 14:39 CET Beste , Uit jullie beantwoorde mail kan ik enkel besluiten dat ik niet akkoord kan gaan met wat jullie antwoorden.Als men een vaststelling doet op een bepaald uur door jullie ivm met een parkeerticket, hoeveel tijd ( minuten om parkeerticket te kopen ) gaat men terug om te controleren of er een geldig parkeerticket is aangekocht.Daarom stel ik de vraag aan jullie : Men doet vaststelling met jullie toestel om te kijken of men een geldig ticket heeft. Welke tijdspanne gaat men in het toestel terug ter controle of er een geldig ticket is aangekocht. ( Men moet toch steeds een bepaalde tijd hebben om het ticket te kunnen aankopen en graag zou ik die tijd willen bekomen van jullie ) Normaler wijze kan jullie systeem toch nakijken of er een ticket is aangekocht geweest met die nummerplaat op welke dag en uur en hoelang dit ticket geldig is.Indien er door mijn aangebrachte argumenten jullie nog steeds niet akkoord gaan om deze retributie te weerhouden , zal ik dit geschil verder toewijzen aan testaankoop.Als klant van testaankoop kan men steeds een klacht laten onderzoeken door hunGraag een antwoord van jullie. Mvg Danny From: Parkeershop (Support) Sent: Friday, November 26, 2021 10:26 AMTo: Letty Subject: [Apcoa] Re: parkeerretributie 421/0016/29582 Parkeershop (Apcoa) 26 nov. 2021 10:26 CET Geachte heer / mevrouw LettyBij deze bevestig ik de goede ontvangst van uw e-mail aangaande parkeerretributie 421/0016/29582Op het moment van de vaststelling stond u gestationeerd binnen een betalende parkeerzone en dit zonder een geldig parkeerbewijs. Op betrokken parkeerplaats dient u een parkeerticket te nemen aan de parkeerautomaat en dit van maandag tot en met zaterdag van 9u ’s morgens tot 18u ’s avonds.Indien u een geldig parkeerbewijs heeft , wordt uw kenteken automatisch geblokkeerd in het toestel van de parkeercontroleur. We zien dus ook geen geldig parkeerbewijs terug op uw kenteken. Indien u een geldig parkeerbewijs kan bezorgen kunnen we uw retributie herbekijken.Helaas kan ik de door u aangehaalde argumenten niet weerhouden en blijft de verschuldigde parkeerretributie te betalen.Gelet op de hierboven vermelde redenen moet ik u alsnog beleefd verzoeken om aan het totaalbedrag van 25 euro te voldoen en dit te storten op het rekeningnummerBE14 0018 9820 1383 met als betalingskenmerk 421/0016/29582 .Graag wens ik uw aandacht erop te vestigen dat bij niet-betaling van deze parkeerretributie de kans bestaat dat er extra kosten bijkomen.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik, Met vriendelijke groetenJoey | Administratief Medewerker | Dossierbeheer parkeerretributiesParkeershop (Apcoa) 1 dec. 2021 08:58 CET Geachte,Zoals u weet, legt de GDPR/AVG de regels vast voor de verwerking van de persoonsgegevens van een betrokkene door een verwerkingsverantwoordelijke. Zo’n ‘persoonsgegeven’ is alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare persoon, rechtstreeks of onrechtstreeks, op basis van één gegeven of van een kruising van gegevens. Het betreft dus informatie over een persoon die kan worden gelinkt aan deze persoon, bijvoorbeeld een naam, een adres, een bankrekeningnummer, lokalisatiegegevens, enz. Ook informatie die niet toelaat om een persoon rechtstreeks te identificeren (bijvoorbeeld een naam), maar wel onrechtstreeks (bijvoorbeeld een nummerplaat) is een persoonsgegeven. Een betrokkene kan bij Apcoa inderdaad de foto’s inzake zijn of haar parkeerretributie opvragen om na te gaan of de gegevens correct zijn. Deze foto’s kunnen echter ook persoo
Onterechte retributie
Geachte heer, mevrouwLocatie: Vilvoorde De parkeerautomaat schreef een dagticket zonder nummerplaat uit. Hiervoor werd 6 euro geïnd. Daarna ontving ik een retributiebericht van €20.Het parkeerbedrijf stelt dat dit parkeerticket geldig is maar niet aanvaard wordt.Het parkeerbedrijf heeft dus 6 euro geïnd voor een ticket waarvan hetzelfde parkeerbedrijf daarna stelt dat het niet aanvaard wordt als geldig parkeerticket, met verwijzing naar het parkeerreglement.De parkeerautomaten werken bijgevolg niet conform het eigen parkeerreglement, aangezien de automaten tickets kunnen uitschrijven die niet als geldig aanvaard worden.Indien er een verplichting op nummerplaatinvoer is, dan moet dit ook zo ingesteld worden op de parkeerautomaten. Het parkeerbedrijf stelt ook dat een ticket zonder nummerplaat niet terug te traceren is naar de klant. Het computersysteem kan echter met zekerheid traceren met welke bankkaart en op welke naam de betaling gebeurde. Ik neem aan dat de gegevensverwerking conform de regelgeving gebeurt.Hoewel er openstaand mailverkeer met het parkeerbedrijf is, werd alsnog een aanmaning met administratiekosten verstuurd. De voorbije twee weken bleef reactie van het parkeerbedrijf op mijn laatste mailbericht uit. Een eerste aanmaning zonder administratiekosten is niet ontvangen. Graag ontvang ik een reactie op mijn laatste mailbericht en een bevestiging van de annulatie van de retributie inclusief aanmaning.
Onterechte retributie
Beste, Jullie rekenen 25€ retributie aan om te parkeren. Zogezegd in een zone waar de parkeertijd beperkt is. Dit buiten de bebouwde kom van Vilvoorde. Echter is er nergens een aanduiding dat dit zo is. Ik heb een zaak in de bewuste zone. Mijn klanten kunnen dit niet weten en krijgen zo een ticket onder de ruitwisser. Dit vind ik niet kunnen en eis dan ook een rechtzetting. Ik meldde dit reeds mondeling aan uw parkeerwachters, echter zonder enig gevolg. De zaken gaan al slecht en op deze manier gaan ze steevast allemaal onderuit. Stof om over na te denken heren, dames van de politiek !
Onrechtmatige parkeerretributie 526/4814/04544
Op zaterdag 02/04/2016, parkeerde ik mijn wagen op de parking Patershof te Lokeren.Uit goede gewoonte verzond ik onmiddellijk een SMS om het betalend parkeren te starten. Tijdstip : 15u03Blijkbaar was deze sms mislukt. Ik ontdekte dit ongeveer 30 minuten later, en verzond onmiddellijk opnieuw een SMS. Tijdstip: 15u35De tijdstippen van beide SMS'en, en de status 'mislukt' van de eerste SMS kan ik bewijzen via mijn telefoon.Ondertussen, om 15u20, was er blijkbaar een parkeerwachter langsgekomen en heeft een boete van 20 euro uitgeschreven.De parkeertijd zelf heeft me 1,02 euro gekost.Er staat letterlijk op de retributiebon : Dit geeft de mogelijkheid om te parkeren op alle parkeeplaatsen in Lokeren waar beperkt parkeren geldt.Ik heb reeds mailverkeer gehad met de klachtendienst, maar zij beweren dat ze niks kunnen doen. De retributiebon moet betaald worden omdat ik een half uur onbetaald geparkeerd stond, ook al was dit NIET mijn bedoeling. Verder beweren ze dat het bedrag van 1,02 EUR betaald werd via een externe dienst (4411) en dat dit niet teruggevorderd kan worden. Dit gaat mij puur om het principe, dit is regelrechte commerciële diefstal.
parkeerretributie 122/7003/00146
Geachte,Op 21/03/2015 parkeerde mijn echtgenote met haar wagen volvo V40 1JER900 in de prinsenstraat in Turnhout. Gewoontegetrouw zoals ze al meerdere jaren doet, betaalde zij de parkeertijd per SMS. De betaling werd via haar GSM door APCOA bevestigd. Zij vond het daarom vreemd dat ze bij terugkomst aan haar wagen een parkeerretributie van 20 euro onder haar ruitenwisser vond. Na wat getelefoneer en ook het persoonlijk naar de APCOA winkel gaan in Turnhout, bleek deze straat omgevormd te zijn in een blauwe zone. Zij had dit bord niet gezien en aangezien zij een bevestigende SMS van uw bedrijf gekregen had, was zij zich ook van geen kwaad bewust. Aangezien zij een eerste keer voor een gesloten deur van de APCOA winkel heeft gestaan (jullie zijn enkel 's ochtend open), werd de betaling van 20 euro iets later uitgevoerd. Ondertussen heb ik een herinnering gekregen met een extra kost van 10 euro. Nu is voor mij echter de maat vol. Dit is niet mijn eerste probleem met jullie bedrijf. De vorige maal stond ik ook volledig in mijn recht en heb ik alsnog betaald aangezien ik geen zin had in al die ellende. Op de GSM van mijn echtgenote staat het bewijs van betaling en ook op uw elektronische factuur 10417939-005, betaald op 13/04/2015, staat de betwiste parkeerbeurt van 21/03/2015 als geregistreerd. Als niet inwoner van Turnhout kunnen wij onmogelijk weten dat de regels van betalen veranderd zijn en dit staat ook niet duidelijk aangegeven in de straten. Het is sowieso al vreemd dat er in een blauwe zone ook betalend geldt, maar dit is eerder een probleem voor de stad Turnhout.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten