Ik neem hierbij contact op om een klacht in te dienen en te vragen om uw bijstand in een conflict met APCOA, het commercieel bedrijf dat parkeerretributies int te Vilvoorde.Op regelmatige basis parkeer ik aan het uiteinde van de parking te Rooseveltlaan, richting Ferdinand Campionlei. Op 29 maart 2023 constateerde ik dat de parkeerautomaat niet meer functioneerde vanwege werkzaamheden in de buurt van de parkeerplaats. Hierdoor was ik niet in staat om parkeergeld te betalen. Ik heb foto's genomen van het defect, zodat ik bewijsmateriaal heb in het geval er een retributie wordt opgelegd.Op 16 mei 2023 ontving ik een parkeerretributie gedateerd 11 mei 2023 voor een overtreding op 6 mei 2023. Ik heb formeel geprotesteerd tegen deze retributie en deze is uiteindelijk geseponeerd. Echter, ik heb daarna nog twee retributies ontvangen voor de data 8 mei 2023 en 16 mei 2023, die niet zijn geseponeerd ondanks mijn protest en het feit dat de automaat nog steeds niet operationeel is. Tot mijn verbazing dreigt men nu zelfs via een advocatenkantoor de retributies te innen, na 1 aanmaning.Op 9 juni 2023 parkeerde ik opnieuw op deze parking om warm eten op te halen voor een vriendin die in de buurt woont. Tot mijn teleurstelling was de automaat nog steeds niet operationeel. Om te voorkomen dat ik opnieuw een retributie zou krijgen, met alle administratieve rompslomp van dien, heb ik het telefoonnummer van de technische dienst van APCOA gebeld dat op de automaat vermeld staat. Na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik eindelijk contact, maar de verbinding werd onmiddellijk verbroken. Ik heb opnieuw gebeld, maar na nog eens 30 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik het opgegeven. Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd naar de technische dienst, waar tot op heden nog geen reactie op is ontvangen.Eergisteren heb ik opnieuw een retributie ontvangen, dit keer gedateerd 9 juni 2023. De betreffende automaat is inmiddels al 3 maanden buiten werking. APCOA beweert dat dit niet het geval is, maar kan geen bewijsmateriaal overleggen. Ik heb op verschillende data dat ik daar geparkeerd stond foto's genomen van de defecte automaat, wat bevestigt dat deze nog steeds niet operationeel is.Gezien mijn vele inspanningen om deze retributies geseponeerd te krijgen, zoals het geval was bij de retributie van 6 mei 2023 waaruit blijkt dat APCOA erkent dat ze nalatig zijn door de automaat niet te herstellen, vraag ik uw bijstand in dit conflict.Bovendien vind ik het onrechtvaardig dat wij als inwoners van Vilvoorde drie keer moeten betalen voor onze parkeerplaatsen, namelijk via de verkeersbelasting, de gemeentebelasting en de retributies. Het is ontoelaatbaar dat een commercieel bedrijf dat tekortschiet in al zijn taken, zoals het onderhouden en operationeel houden van de eigen infrastructuur, het verlenen van service bij technische defecten, het behandelen van klachten en het tijdig versturen van retributies, ook nog eens winst kan maken.APCOA is op verschillende gebieden nalatig in deze:- De retributies worden pas een week na datum verstuurd en komen dus meer dan een week later toe, terwijl de betaaltermijn 2 weken bedraagt.- De technische dienst is volledig onbereikbaar.- De defecte automaten worden veel te laat of niet hersteld.- Men dwingt de inwoners om te zoeken naar wel operationele automaten of alternatieve methoden (die bijkomende transactiekosten inhouden) te gebruiken.- Bij niet-betaling schakelt me bij de 2de aanmaning reeds een advocatenkantoor in, ook al is er een klacht lopende.Indien u meer informatie nodig heeft om deze klacht te behandelen, sta ik tot uw beschikking via e-mail of telefoon